Ik heb de afgelopen week nog niet veel gedaan. Eigenlijk heb ik alleen Indonesië geleerd. Hoofdstukken goed doorgelezen en samenvattingen gemaakt. Maar vanaf morgen sta ik vroeger op, en ga ik minstens 5, 6 uur per dag leren
.
Ik zie nogal op tegen het leren van economie, en de klassieke talen zijn ook vies veel...
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 05-05-2002 20:21]
Dat eerste hoofdstuk van Mens en Milieu is zo ongelovelijk oninteressant en langdradig.
.
.
Ik ben BEZIG met indonesie...t/m hfst 2 samengevat.
Wordt HELEMAAL nix dat leren. Ik heb een bijbaantje, werken bij een club in Arnhem, 3 a 4 keer per week tot 7 uur 's ochtends. Leren schiet er echt bij in.
Vanaf morgen ga ik leren ja... ![]()
Ow nee... morgen naar de stad en voetballen en 's avonds boxen, woensdag naar R'dam en donderdag/vrijdag/zaterdag werken ![]()
Ennuh... voor Latijn heb ik een 4 op mijn eindlijst ingecalculeerd, en ik hoef maar een 2 halen op mijn CE om die 4 te halen... Alleen eco ja en wis en NL worden k*t.
Ach, loopt wel los, zoals altijd.
Onder stress gedij ik het best...
maar morgen ga ik echt leren!
ik heb al wel alles samengevat.
btw: ik doe HAVO.
quote:havo of vwo?
Op zondag 05 mei 2002 20:29 schreef Mireld het volgende:
Vindt niemand hier wisknudde moeilijk? Ik dus wel, daar zie ik zwaar tegen op. Ik sta er wel redelijk voor, heb t nooit heel moeilijk gevonden, Mara met die proefexamens die we kregen zakte alle moed me in de schonen..:?
quote:Inderdaad, dan hoef ik me niet schuldig te voelen.
Op zondag 05 mei 2002 20:36 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Gelukkig zijn er nog meer mensen die nog bijna niks hebben gedaan.
quote:Ja dat heb ik nou ook! Opzich valt het wel mee als ik de uitwerkingen bekijk, maar het is zo moeilijk om te bedenken hoe je de som gaat aanpakken om op te kunnen lossen.
Vindt niemand hier wisknudde moeilijk? Ik dus wel, daar zie ik zwaar tegen op. Ik sta er wel redelijk voor, heb t nooit heel moeilijk gevonden, Mara met die proefexamens die we kregen zakte alle moed me in de schonen..:?
quote:Vanaf 15 mei
Op zondag 05 mei 2002 20:41 schreef tbadwin2002 het volgende:
wanneer zijn die examens??
En als ik doorga met niet-leren dan ga ik er alleen maar meer tegenop zien
En toen realiseerde ik me dat ik _veel eerder_ moest beginnen... ![]()
Vandaag en morgen ga ik Scheikunde leren.
Ik hoop vandaag SO1 van Economie 1 door te nemen + bijbehorende examenopgaven te maken, alleen ik moet nog beginnen.
Was vanmorgen wel al 5.15 m'n nest uit, maar moest m'n tante ophalen in Brussel dus ben een beetje moe nu.
quote:Ik zie ook heel erg tegen WIskunde (A) op.. moet daar ook het hoogste cijfer voor halen nl. een 4.7
Ben bang dat het niet gaat lukken aangezien ik vorig jaar ook een 2 had ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 06-05-2002 13:39]
engels en duits willen alleen niet zo lukken
Kut examens...
![]()
toch ff wat doen denk ik
quote:Maar morgen ga ik echt beginnen.
Op maandag 06 mei 2002 18:57 schreef Uncle_Sam het volgende:
De dood van Pim Fortuyn maakt het leren er ook niet makkelijker op...
maar overmorgen laatste lesdag.. daarna geen les ==> leren i hope....
Xie het meeste op tegen wiskunde, grieks en economie
quote:Voor mij begint het over 2 weken. Voor sommige mensen volgende week donderdag.
Op dinsdag 07 mei 2002 15:41 schreef speknek het volgende:
Vergeef deze jongen die er reeds twee mensenlevens (van een één-jarige baby) niet meer inzit. Wanneer zijn de examens?
quote:effe offtopic: jij woont dus in Gouda?
Op dinsdag 07 mei 2002 15:50 schreef speknek het volgende:
Pfft en dan nu al vrij om te leren? In mijn tijd was dat wel heel anders.
quote:Anders zouden heel veel mensen nou ook vakantie hebben.
Op dinsdag 07 mei 2002 15:50 schreef speknek het volgende:
Pfft en dan nu al vrij om te leren? In mijn tijd was dat wel heel anders.
quote:effe offtopic: jij woont dus in Gouda?
Op dinsdag 07 mei 2002 15:55 schreef Emel het volgende:
effe offtopic: jij woont dus in Gouda?
quote:oeps sowwy
Op dinsdag 07 mei 2002 19:51 schreef speknek het volgende:[..]
effe offtopic: jij woont dus in Gouda?
![]()
![]()
beschrijft het beter
vanaf september zit ik in Gouda
quote:geeft niet
Op woensdag 08 mei 2002 09:05 schreef Emel het volgende:
oeps sowwy
quote:lullig voor je
vanaf september zit ik in Gouda
quote:afstuderen bij het RIAGG
Op woensdag 08 mei 2002 10:47 schreef speknek het volgende:[..]
geeft niet
[..]lullig voor je
. Stage ofzo?
quote:Het weer is in ieder geval erg lekker.
Op woensdag 08 mei 2002 17:05 schreef Uncle_Sam het volgende:
Nou, het schiet vandaag weer erg lekker op...
quote:Ik snap je helemaal.
Op woensdag 08 mei 2002 17:05 schreef Uncle_Sam het volgende:
Nou, het schiet vandaag weer erg lekker op...
alleen de lesbrief modellen van economie 1,2 is behoorlijk kut!
Van het weekend ga ik proberen hetzelfde te doen voor Eco1 en de volledige stof Eco2 afmaken.
En dan heeeeel snel beginnen met wis A, want dat gaat echt kut worden.
Oh ja, en nederlands..daar heb ik het hele jaar geen les in gehad dus moet ff m'n geheugen opfrissen.
Overige talen ga ik echt nix aan doen..
quote:Nog 1 hoofdstuk en de planning voor gisteren is klaar... maar voor vandaag had ik me weinig opgegeven dus dat moet te doen zijn.
Op woensdag 08 mei 2002 17:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben nu klaar met m'n planning voor gisteren.
Als het goed is heb ik morgen al m'n boeken voor SK2 en NA2 doorgenomen, en dan ga ik daarna bezig met m'n samengevat en examenbundels voor SK2, NA2 en WB2. En ik hoop dat dat allemaal nog past.
wb12 is om te huilen... wb2 moet k echt nog even ophalen allemaal, en die parameterkrommen moeten ze ook 'ns afschaffen
nk12 ging als een tiet, dat scheelt weer
Tot nu toe ben ik ontevreden over wat ik heb gedaan, ik MOET het halen, want dan ga ik volgend jaar backpacken in Australië.
Trouwens, Geschiedenis en Economie 1 op een dag; schandalig!!
Geschiedenis is eigenlijk best wel veel feiten stampen, ook niet te makkelijk. Gelukkig ken ik de rest van de vakken al wel vrij redelijk.
quote:hmm ... sorry hor, je zult er ongetwijfeld moeite mee hebben ... maar deze combinatie is écht niet schandalig. Kut voor je dat het voor jou twee moeilijke vakken zijn, maar om het nou gelijk schandalig te noemen: nee. Vind ik dan he ...
Geschiedenis en Economie 1 op een dag; schandalig
Okay en dan nu ontopic ![]()
Heb nog niks geleerd, maar zal ook maar weinig hoeven te doen denk ik. Heb het afgelopen jaar een verschrikkelijk kutjaar gehad qua scholing, dagen tot kwart over 5 enz enz op een particuliere school, maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen. Alles voldoende met een uitzondering op Wis B: 5,3. En dat terwijl ze me vorig jaar niet naar 5 VWO wilden laten gaan ![]()
Ik begin pas op 21 mei met de examens, en ga morgen nog ff als laatste een feestje bouwen op Oranje Zwart zodat ik vanaf dinsdag (als ik geen kater heb
) een volle week kan leren voor mijn examens. Moet gaan lukken want alles is me zo vaak verteld dat ik zelfs nachtmerries over magnetische inductie en entropie had
quote:die ga ik helemáál niet leren, ik leer de teksten uit het boek uit mijn hoofd ongeveer, en de vertaling....tja dat wordt een ramp..
Op zondag 12 mei 2002 22:00 schreef Kennyman het volgende:
Ik moet die grieks stijlfiguren nog leren, dat is iets waar ik wel heel erg tegen op zie. En de basiswoordenlijst, dat wil ook maar niet lukken.
Ik zou toch zweren dat ik ten tijde van de PTA's over deze onderwerpen hier veel beter in was.
Ik ben nu alles vergeten
.
quote:Zuren en basen is gewoon een kut onderwerp, zuurconstante, concentratie H+ of OH-, pH, pOH
Op zondag 12 mei 2002 23:31 schreef terabyte het volgende:
heb vandaag SK: Zuren en Basen en Redoxreacties geleerd.Ik zou toch zweren dat ik ten tijde van de PTA's over deze onderwerpen hier veel beter in was.
Ik ben nu alles vergeten.
En de HAVO heeft er vrijstelling voor
quote:Dat is het makkelijkste onderwerp. Ik heb persoonlijk een pleurishekel aan koolstofchemie, met alkanen, alkenen, alkynen, etc.
Op zondag 12 mei 2002 23:50 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Zuren en basen is gewoon een kut onderwerp, zuurconstante, concentratie H+ of OH-, pH, pOH
quote:Zullen we het examen samen maken? Komen we er zeker wel uit
Op maandag 13 mei 2002 00:12 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dat is het makkelijkste onderwerp. Ik heb persoonlijk een pleurishekel aan koolstofchemie, met alkanen, alkenen, alkynen, etc.
Omgekeerde wereld hier
quote:Daar gaat de helft van de SK examen over...
Op maandag 13 mei 2002 00:12 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Dat is het makkelijkste onderwerp. Ik heb persoonlijk een pleurishekel aan koolstofchemie, met alkanen, alkenen, alkynen, etc.
Wis a staat nog op 0%
Eco 1 staat nu op iets meer dan 1/3 van de stof
Eco 2 staat nog steeds op 2/3 van de stof
Enne de rest niets..
Kep deze week wel al Frans en Spaans
Zit me te bedenken of het helpt om daar teksten voor te oefenen, ik heb altijd zoiets van..als je een tekst snapt dan is het mooi meegenomen maar daar hebben al die andere teksten die je geoefend hebt niets mee te maken.
WI: 0%
EC: in principe 100%door al die studiebegeleidingslessen enzo ken ik het eigenlijk al sinds een maand geleden
GS: 50%
AK: 33%
EN en NE: overbodig, ga ik niet veel tijd aanbesteden
... en vandaag weer een dag vol harde arbeid
ohja:
S U C C E S I E D E R E E N
Als ik zo in die planning kijk ben ik gewoon TE VEEL tijd met Latijn bezig. Man elke dag doe ik wel wat aan dat vak (waarom moeten we het allemaal uit ons hoofd kennen
)
Verder heb ik samengevat Biologie uit. Ga 1 dezer dagen weer een oefenexamen maken om te kijken hoe dat gaat (bij 't vorige oefenexamen had ik een 6-je zonder te leren
)
Ik moe(s)t in 2 weken tijd 5 vakken leren.
Ik heb een prioriteitenlijstje gemaakt:
1 Natuurkunde 12
2 Scheikunde 12
3 Wiskunde B12
4 Nederlands
5 Engels
Om de 2 dagen leer ik een andere vak. Gisteren en vandaag Scheikunde, morgen en overmorgen Wiskunde, etc.
Natuurkunde ken ik al redelijk (50+% geleerd)
Scheikunde is moeilijk IMHO. (50% geleerd, maar ik heb er totaal geen goed gevoel over -> het wordt een ramp)
Wiskunde B12: 0,0% geleerd, terwijl het wel belangrijk is. Ik heb nauwelijks geschikt oefenmateriaal op examenniveau (alleen de 2 examens op de Cito site).
Nederlands: ben ik al mee doodgegooid. Misschien doe ik 20 mei een tekstje en dan moet het wel lukken de volgende dag.
Voor Engels ga ik pas op woensdagavond 22 mei iets doen (maw het heeft nauwlijks prioriteit).
quote:Maar je bent toch meer tijd kwijt met het leren van de teksten? Ik althans wel, maar ik heb ze dan ook niet vertaald (te soepele leraar die niet controleert, heb er nu wel spijt van).
Op zondag 12 mei 2002 23:20 schreef mistraldk het volgende:[..]
die ga ik helemáál niet leren, ik leer de teksten uit het boek uit mijn hoofd ongeveer, en de vertaling....tja dat wordt een ramp..
MORGEN ga ik ECHT hard beginnen
.
Economie 2: nog steeds 66,7%
Economie 1: bijna 66,7%
WisA: 0%
Spaans: 10%
Frans + Engels + Nederlands: 0%
quote:Hmmm, wat dat betreft heb je ook wel gelijk.
Op zondag 12 mei 2002 22:33 schreef Oosthoek het volgende:
Weet je wat wel schandalig is? Natuurkunde en geschiedenis op dezelfde dag.
Vandaag wiskundwe, das best qel te doen. Alleen B2 is beetje lastig
Mrogen Nederlands en Engels denk ik
quote:Ik sta al 3 weken op [Aan de telefoon].
Op maandag 20 mei 2002 13:42 schreef zodiaque het volgende:
Nou, hoe staat 'ut met de statussen?
Latijn, Economie, Wiskunde & Tekenen begin ik morgen aan, of overmorgen.
quote:Je vergeet Engels Meneer_Aart
Op maandag 20 mei 2002 21:40 schreef Meneer_Aart het volgende:
- Geschiedenis bijna af
- Nederlands afLatijn, Economie, Wiskunde & Tekenen begin ik morgen aan, of overmorgen.
quote:O KUT!! Daar moet ik nu nog aan beginnen!
Op maandag 20 mei 2002 21:42 schreef Kennyman het volgende:[..]
Je vergeet Engels Meneer_Aart
FRUSTRATIES TEN TOP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |