abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_77137994
Kreeg vanmorgen weer een brok in m'n keel bij het zien van de rouwadvertentie.

Aan alle radiostations is de oproep gedaan op 25-01-2010 als 1e plaat na 15 uur (aanvang crematie) bovenstaand nummer (Arjen's favoriete nummer aller tijden) te draaien.
pi_77138043
Op dit moment de eerste show van Mark van der Molen (zijn sidekick in avondland) na dinsdag.. gast is er ook echt kapot van
pi_77138406
Gijsbert Kamer:
quote:
En zo is de dood ineens heel dichtbij. We zouden vanavond een vriend te eten krijgen. Zo rond half zeven belt ie op. Het etentje kon niet doorgaan, er was iets heel ergs gebeurd. Arjen Grolleman was overleden, een oud collega en vriend van hem. Een vriend van mijn geliefde en van enkele anderen die mij zeer dierbaar zijn.

Ikzelf kende Arjen wel, maar we waren niet bevriend. Ik heb altijd het idee gehad dat hij mij beschouwde als iemand uit het vijandige kamp. Geen idee waarom, ik heb het hem altijd willen vragen, maar dat kan nu dus niet meer.

Hoe dan ook, hij was een man naar mijn hart. Iemand die zich met de volle overgave inzette voor wat langzaam zijn levensdoel was geworden: van KinkFM een groot radiostation maken met een etherfrequentie. Vaak waren ze er dicht bij, maar dan lag moeder Veronica dwars of iemand anders.

Met weinig middelen een gezaghebbend station voor alternatieve muziek leiden, dat is wat hij na het vertrek van Jan Hoogesteijn samen met Jantien van Tol deed. 'Er is niets mooiers dan anderen overtuigen van je muzieksmaak', zei hij, en 'muziek is een roeping'. Woorden van deze strekking zijn me uit het hart gegrepen.

Zijn voorkeur ging uit naar extreme, donkere, veelal elektronische muziek. Een voorkeur die niet de mijne was, maar ik bewonderde de manier waarop hij er ook voor zorgde dat die muziek bij een dochteronderneming van Veronica ook de ruimte kreeg.

Een programma als X-Rated dat hij samen met zijn vriend Bob Rusche maakte mag uniek heten, en heeft een behoorlijke zeer vaste kern van luisteraars. Radioprogramma's uitzenden met muziek die jezelf persoonijk raakt. Het lijkt zo simpel en ook zo noodzakelijk. Maar afgelopen weekend in Groningen heb ik zelf weer kunnen vernemen dat radiomanagers hele andere doelstellingen hebben. Marktaandelen en programma's maken voor zoveel mogelijk mensen, dat is wat de Publieke Omroep zich ten doel gesteld heeft.

KinkFM onderkent dat er nog zoiets als niches bestaan, met fanatieke liefhebbers. Al heb ik het altijd jammer gevonden dat ook zij daar niet ver genoeg in gingen. Zo heel veel verschilde hun playlist niet van die van 3FM. KinkFM houdt net zoveel vam Snow Patrol en de Killers als dat ze dat bij 3FM doen.

Ik ben benieuwd hoe dat nu verder moet. Ik kan me een KinkFM zonder Grolleman nauwelijks voorstellen. Al zijn energie stak hij erin, en ik vermoed dat hij zijn verdiensten als voice over bij RTL ook investeerde in wat hij uiteindelijk het belangrijkste vond: radio maken.

Zie zo iemand nog maar eens te vinden. Ik ken er zegge en schrijven slechts een die ook alles er voor over had het radiostation op te bouwen waar hij zelf volledig achter kon staan: Rob Stenders.

Hij begon KX Radio, waar ik nu met zeer veel plezier zelf twee uur per week radio maak.

Grolleman en Stenders zijn mensen die de muziek voorop stellen, iets dat me voor radiomakers logisch leek, maar dat is het al jaren niet meer.

Ik luister nu naar de aangepaste programmering op Kink en hoor van Joy Division tot Andrew Bird en Chris Bell de mooiste muziek voorbij komen. Af en toe hoor je de stem van Jan Douwe Kroeske die de verslagenheid namens zijn Kink-collega's onder woorden brengt.

Die moet enorm zijn. Ze verliezen een zeldzaam bevlogen roerganger.

Hoe hij op slechts 37 jarige leeftijd precies overleden is, is nog niet duidelijk.

Van de trap gevallen, net als een van zijn helden Johnn Balance van Coil? Het idee zal hem bevallen, maar ik weet niet het zijn omgeving troost kan bieden.
pi_77138867
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:31 schreef Tourniquet het volgende:
Aan alle radiostations is de oproep gedaan op 25-01-2010 als 1e plaat na 15 uur (aanvang crematie) bovenstaand nummer (Arjen's favoriete nummer aller tijden) te draaien.
Dat is ook wel echt een geweldig nummer.
pi_77139201
Tering toch apart ken hem helemaal niet maar hoorde gisteren zijn stem en dan is het toch wel vreemd dat hij zo jong overleden is.
pi_77139349
quote:
michielveenstra
Zeroes top 1000 of niet, ook 3FM draait maandag om 15 uur Tears Run Rings #arjengrolleman
pi_77141198
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:42 schreef Tourniquet het volgende:
Gijsbert Kamer:
[..]

Goed stuk, met name of de veranderde playlist van Kink. Ik weet het beetje offtopic. Maar ik zie een verschil met pak m beet 5 jaar geleden. U2, Killers, Coldplay horen m.i. beperkt tot niet thuis op Kink maar je hoort ze daar teveel.
pi_77141266
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:06 schreef Intrepidity het volgende:

[..]
pi_77141739
Ze gebruiken nog steeds z'n stem op RTL hoorde ik gisteren.
-
pi_77142261
Twitter:
quote:
Gezocht: vrijwilligers die op Lowlands meehelpen de SCH van de Grolschtent afplakken. Grol tent.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_77142589
Ik hoop dat X-rated als programma nog doorgaat. Het is werkelijk waar een fantastisch programma zoals er geen andere is of was op de Nederlandsche radio.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:29:54 #163
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_77142803
Niet hopen dat Kink nu wordt voorzien van een nieuw gezicht met een formule die niet gaat werken.

"We moeten commercieel worden"
"We kunnen een licentie bemachtigen en een groter publiek bereiken"

Het is te hopen van niet
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:31:12 #164
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_77142857
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:29 schreef Sigmund666 het volgende:
Niet hopen dat Kink nu wordt voorzien van een nieuw gezicht met een formule die niet gaat werken.

Het is te hopen van niet
Da's in het verleden ook al eens gebeurd, en daardoor is Rob Stenders ook weggevlucht daar. Hij beschrijft zijn ervaringen met Kink en de Amerikaanse consultants in z'n boek Stenders Leesvermaak.
pi_77145024
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
Ik hoop dat X-rated als programma nog doorgaat. Het is werkelijk waar een fantastisch programma zoals er geen andere is of was op de Nederlandsche radio.
Zo te zien gaat Bob Rusche door met X-Rated: http://www.kinkfm.com/nieuws/836/
pi_77145621
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:21 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Zo te zien gaat Bob Rusche door met X-Rated: http://www.kinkfm.com/nieuws/836/
Das mooi!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_77146185
quote:

Het is te hopen van niet
Zou stom zijn. Ik heb er niets mee, maar Kink heeft een kleine maar fanatieke achterban en vult een plekje in de markt. Ze moeten niet de concurrentie met 538 of 3FM aan gaan.
-
pi_77152679
Bah. Ik was echt even verslagen toen ik het nieuws hoorde. Wat een geweldige man was hij. Zeldzame combinatie van melige humor en intellectuele ontwikkeling. Zo grappig en vorlijk en tegelijk zo bloedserieus en gepassioneerd over zjn muziek en zjn station. Ben als jaren een groot fan van Kink en van Arjen in het bijzonder.

Goed om te zien dat velen er zo over denken.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_77154935
quote:

Het is te hopen van niet
Het is in feite een commerciele zender, maar het grote verschil is dat men niet laat rondcommanderen door de grote muziekcorporaties.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_77155164
Ik ken hem niet en heb nooit naar zijn programma's geluisterd, maar het blijft verschrikkelijk nieuws. RIP en gecondoleerd aan de nabestaanden.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:48:56 #171
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77155402
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:03 schreef Ritmo het volgende:
Ze gebruiken nog steeds z'n stem op RTL hoorde ik gisteren.
Zoals Veronica ook nog heel lang de stem van Alfred Lagarde is blijven gebruiken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_77158977
De man is echt meer dan geliefd in DJ land, prachtig om te lezen.
pi_77166981
godver, nog steeds ziek van. Waarom de goede mensen jong sterven en pakweg de slechte mensen het eeuwige leven hebben? Waarom zo'mn Gordon niet van de trap gelazerd is bijv. of een Wilders. Die mensen deugen niet, Grolleman wel. Hij zette je aan het nadenken met een glimlach.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 03:22:48 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter en vlaggenzwaaie
pi_77168864
quote:
Toch mooi dat ze dat in memoriam afsluiten met zijn favoriete nummer. Blijken ze toch nog smaak te hebben bij RTL.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 23 januari 2010 @ 03:25:04 #175
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_77168882
r.i.p.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: