abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77040006
Ik ging zojuist even in mijn meterkast loeren omdat ik de waterstand moest opnemen, zie ik plots een soort olie op het hout dat op de bodem ligt liggen.
Ik heb totaal geen verstand van wat normaal en niet normaal is in een meterkast maar ik had zo'n gevoel dat dit niet normaal is.. ik heb wel eens vaker een meterkast van binnen bekeken wanneer ik internet ging aansluiten bijvoorbeeld.
Er zit ook een soort doek omheen gebonden die zo nat van de "olie" is dat het wel op dakleer lijkt.
De vorige keren dat ik in mijn meterkast keek heb ik deze doek niet opgemerkt, vind het dan ook nogal vaag.
Bij deze dus de vraag: wat is dit?

Doek zit midden-rechts onder op de buizen

De druppels hangen er aan..

Doek er half afgetrokken
pi_77040030
TVP
pi_77040034
Ik zou even contact opnemen met de verhuurder of als het een eigen huis is met je energiemaatschappij die de meter beheert ....maar olie/olieachtige substantie in de meterkast is in ieder geval niet goed ....ik heb het nog nooit gezien in al die jaren en zou ook niet weten waarom het daar moet zijn......lijkt het ergens anders (dus buiten de meterkast) vandaan te komen of komt het echt uit de electrameter en doet die electrameter nog iets (oftewel loopt het ding nog?)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_77040044
Het is teer, dat werd vroeger gebruikt om verschillende kabels aan te sluiten. Ik ken het van telefoonkabels, maar zo te zien wordt het dus ook voor andere aansluitingen gebruikt.

"De kabel is waarschijnlijk een oude teerkabel. Om de aders heen zit linnen. Dit linnen is ingevet en omringt met teer. Onder de huidige, waarschijnlijk metalen, aansluitingkast zit een trechter. In deze trechter zit gestolt teer. De draden zijn dus na het aansluiten op de kast gefixeerd met teer om kortsluiting te voorkomen." http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=17963
pi_77040092
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 04:40 schreef trovey het volgende:
lijkt het ergens anders (dus buiten de meterkast) vandaan te komen of komt het echt uit de electrameter en doet die electrameter nog iets (oftewel loopt het ding nog?)
Hij loopt nog, het lijkt net boven de doek weg te komen (zie laatste foto's bovenaan de kabels).
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 04:42 schreef aloe_vera het volgende:
Het is teer, dat werd vroeger gebruikt om verschillende kabels aan te sluiten. Ik ken het van telefoonkabels, maar zo te zien wordt het dus ook voor andere aansluitingen gebruikt.

"De kabel is waarschijnlijk een oude teerkabel. Om de aders heen zit linnen. Dit linnen is ingevet en omringt met teer. Onder de huidige, waarschijnlijk metalen, aansluitingkast zit een trechter. In deze trechter zit gestolt teer. De draden zijn dus na het aansluiten op de kast gefixeerd met teer om kortsluiting te voorkomen." http://www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?TID=17963
Aha!
Bedankt voor de info.
Het is wel vreemd dat het plotseling zo erg begint te "lekken" toch? Ben er zeker van dat die vlek met teer er eerst nog niet zat en er hangt zelfs een druppel aan het doek.
In het topic dat je post zeggen ze dat het vrij verouderd is en eigenlijk vervangen zou moeten worden.
Dan toch maar even bellen neem ik aan?
pi_77040117
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 04:48 schreef Penispomp het volgende:

[..]

Hij loopt nog, het lijkt net boven de doek weg te komen (zie laatste foto's bovenaan de kabels).
[..]

Aha!
Bedankt voor de info.
Het is wel vreemd dat het plotseling zo erg begint te "lekken" toch? Ben er zeker van dat die vlek met teer er eerst nog niet zat en er hangt zelfs een druppel aan het doek.
In het topic dat je post zeggen ze dat het vrij verouderd is en eigenlijk vervangen zou moeten worden.
Dan toch maar even bellen neem ik aan?

Zou ik zelf wel doen....lijkt me niet goed....als het inderdaad teer is begint het door warmte te smelten en dan is de kans wel aanwezig dat dat met electriciteit te maken heeft bij die meter en daar zou ik zeer ongerust van worden, eerlijk gezegd
Optimist tot in de kist
pi_77040131
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 04:51 schreef trovey het volgende:

[..]

Zou ik zelf wel doen....lijkt me niet goed....als het inderdaad teer is begint het door warmte te smelten en dan is de kans wel aanwezig dat dat met electriciteit te maken heeft bij die meter en daar zou ik zeer ongerust van worden, eerlijk gezegd
Precies, ik wilde ook direct wat zekerheid en in plaats van wachten tot ik kan bellen heb ik direct fok! maar even geraadpleegd
Ik snap ook niet dat het kan smelten want die kast zit in de gang en daar staat geen verwarming aan.. het is daar gewoon koud.
pi_77040146
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 04:53 schreef Penispomp het volgende:

[..]

Precies, ik wilde ook direct wat zekerheid en in plaats van wachten tot ik kan bellen heb ik direct fok! maar even geraadpleegd
Ik snap ook niet dat het kan smelten want die kast zit in de gang en daar staat geen verwarming aan.. het is daar gewoon koud.
Maar zo snel als het kan de juiste instantie bellen.....voel je ook warmte bij de lap....teer smelt niet zomaar dus het zou ergens warm moeten aanvoelen....zou persoonlijk de electra er af gooien om zeker te zijn dat je door een foutje in je electra-aanvoer geen brand krijgt of zo.
Optimist tot in de kist
pi_77040197
als het nat is geworden door condens oid, kan teer ook wat gaan druppelen. Is dan een beetje waterig. Maar of het nooit mag druppen, dat weet ik ook niet, dat weten de prof vonkenboeren wel morgen overdag.
pi_77040223
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 04:56 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar zo snel als het kan de juiste instantie bellen.....voel je ook warmte bij de lap....teer smelt niet zomaar dus het zou ergens warm moeten aanvoelen....zou persoonlijk de electra er af gooien om zeker te zijn dat je door een foutje in je electra-aanvoer geen brand krijgt of zo.
Nee geen warmte, ook erboven gevoeld.
Ik zag wel toen ik de plank optilde dat er helemaal een spoor van teer naar beneden liep tot aan de grond over de buis.
Als ik de electra er af gooi dan stopt de vriezer oa ook die op het moment stampvol zit
Had ik nou die brandmelders maar geplaatst, dan kon ik met een gerust hart gaan slapen.
Het zal wel meevallen hoop ik, dit moet al een tijdje aan de gang zijn onderhand maar waar die doek vandaan komt ik heb geen idee.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 05:08 schreef aloe_vera het volgende:
als het nat is geworden door condens oid, kan teer ook wat gaan druppelen. Is dan een beetje waterig. Maar of het nooit mag druppen, dat weet ik ook niet, dat weten de prof vonkenboeren wel morgen overdag.
Dat zou kunnen, ik zag dat er op de watermeter ook druppels lagen na de plank opgetild te hebben maar boven de plank was verder niets nat van het condens.
  woensdag 20 januari 2010 @ 05:19:46 #11
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_77040248
Op foto 3 zie ik VINYL staan, dus het is geen teerkabel...

Heb je automatische zekeringen of ouderwetse stoppen?

Bij overbelasting kan het soms wel een dag duren voordat de stop doorslaat, in tegenstelling tot kortsluiting waarbij de stop meteen doorslaat.

Toevallig zware verbruikers aangesloten?

Vind het ook vreemd dat er 2 kabels naar de meterkast lopen. Misschien een retourkabel naar een ander appartement/kamer? Misschien zit de overbelasting daar wel.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_77040273
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 05:19 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Op foto 3 zie ik VINYL staan, dus het is geen teerkabel...

Heb je automatische zekeringen of ouderwetse stoppen?

Bij overbelasting kan het soms wel een dag duren voordat de stop doorslaat, in tegenstelling tot kortsluiting waarbij de stop meteen doorslaat.

Toevallig zware verbruikers aangesloten?

Vind het ook vreemd dat er 2 kabels naar de meterkast lopen. Misschien een retourkabel naar een ander appartement/kamer? Misschien zit de overbelasting daar wel.
Het komt voor zover ik kan zien van het soort pakkingsmateriaal dat boven om de kabels heen zit (op volgende foto omcirkeld) en niet van de kabels zelf.

Ik heb voor zover ik weet automatische zekeringen, ik zie geen stoppen zitten namelijk.
Er zitten geen zware verbruikers op, ik zit er zelf op en ik zou mezelf geen zware verbruiker noemen.

Ik zou niet weten hoe het zit met die 2e kabel, ik heb wel bovenburen maar het lijkt me niet dat dat via mijn kast gaat
pi_77040535
pi_77040588
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 06:53 schreef sportshoes het volgende:

Zeg spambot, ik heb even naar je postgeschiedenis zitten kijken en jij post alleen maar random berichtjes met smileys of 3 woorden in heeeel slecht Nederlands, donder es ff snel op uit mijn topic!
pi_77040606
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 05:28 schreef Penispomp het volgende:

[..]

Het komt voor zover ik kan zien van het soort pakkingsmateriaal dat boven om de kabels heen zit (op volgende foto omcirkeld) en niet van de kabels zelf.
[ afbeelding ]
Ik heb voor zover ik weet automatische zekeringen, ik zie geen stoppen zitten namelijk.
Er zitten geen zware verbruikers op, ik zit er zelf op en ik zou mezelf geen zware verbruiker noemen.

Ik zou niet weten hoe het zit met die 2e kabel, ik heb wel bovenburen maar het lijkt me niet dat dat via mijn kast gaat
Met verbruiker wordt een apparaat met een groot vermogen bedoelt. Zoals een boiler, kachel, electrisch fornuis, wietplantage etc.
pi_77040612
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:07 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Met verbruiker wordt een apparaat met een groot vermogen bedoelt. Zoals een boiler, kachel, electrisch fornuis, wietplantage etc.
Ah my bad
Kan zo niets bedenken, er zit een koelkast/vries combi op en deze computer die wel vrij krachtig is maar echt niet absurd veel stroom trekt en dan natuurlijk lampen / tv die hoofdzakelijk uit staat / stereotoren op standby.
Niets bijzonders.
pi_77047401
2de kabel zou dus wel doorlus kunnen zijn naar een andere woning?

enfin ik zou de netbeheerder bellen dat je meterkast vies wordt van hun rommel
pi_77062557
en.. al gebeld?
pi_77062868
ohja de TS kan natuurlijk even voelen als een kabel warm is :p
pi_77066804
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:24 schreef aloe_vera het volgende:
en.. al gebeld?
Eerst contact opgenomen met de woningorganisatie, toen met de hulplijn van de energiewacht en vervolgens weer doorverwezen naar essent (logisch achteraf).
Jammer genoeg is de servicelijn gesloten en zal ik dus nog een dag moeten wachten
pi_77085821
En?
pi_77089174
* Ou-Tannu is ook wel benieuwd
pi_77115721
gevalletje van afgesloten van de stroom??
pi_77136415
Gisteren dus wezen bellen wederom, er zijn 2 personen in mijn wijk die normaal naar dit soort dingen komen kijken waarvan 1 in een vergadering zat en de ander ziek was.
Lang verhaal kort gemaakt, er kon niemand komen en ik zou teruggebeld worden.
Daar zit ik nu nog steeds op te wachten
pi_77141510
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:51 schreef Penispomp het volgende:
Gisteren dus wezen bellen wederom, er zijn 2 personen in mijn wijk die normaal naar dit soort dingen komen kijken waarvan 1 in een vergadering zat en de ander ziek was.
Lang verhaal kort gemaakt, er kon niemand komen en ik zou teruggebeld worden.
Daar zit ik nu nog steeds op te wachten
weten we nog steeds niet als de kabels warm aanvoelen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:22:04 #26
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77142448
dan bel je toch gewoon nog een keer en zeg je dat er rook uit komt ?

Staan ze zo op je stoep hoor. Oh, het rookt niet meer....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_77143940
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

weten we nog steeds niet als de kabels warm aanvoelen

lezen is heel moeilijk he
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 05:14 schreef Penispomp het volgende:
[..]
Nee geen warmte, ook erboven gevoeld.
[..]
pi_77152119
Zou inderdaad op mijn strepen gaan staan....lekkende vloeistoffen en electra zijn geen goede combi ....zeker niet in een meterkast ...ik zou er zelf zeer ongerust over worden (ja, brand krijgen in huis is mijn grote angst )
Optimist tot in de kist
pi_77152839
Ik was het een beetje zat om het belletje af te wachten en heb rechtstreeks contact opgenomen met de leverancier en het is nu volledig duidelijk.
Zoals al eerder opgemerkt in het topic gaat het inderdaad om een soort pakkingsmatteriaal dat om de kabel heen zit en de kast in gaat, gemaakt van teer.
Het schijnt bij dit type kasten vaker voor te komen (hij kon mijn type zo opzoeken) dat het ietwat kan gaan lekken (in dit geval vrij erg) maar het is verder totaal niet gevaarlijk, ook niet het teer dat nu waarschijnlijk IN het kastje zit onderin.
Het is in het systeem gezet en er zal binnenkort iemand langs komen om het kastje open te halen en het nodige te vervangen is mij verteld.

Dank voor de reacties, hopelijk heeft iemand nog wat aan dit topic in de toekomst als ze ineens schrikken van een "olie" lekkende meterkast
pi_77164244
....krijgen we tenminste niet binnenkort een triest bericht te lezen.
Optimist tot in de kist
pi_77164349
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:48 schreef Penispomp het volgende:
Ik was het een beetje zat om het belletje af te wachten en heb rechtstreeks contact opgenomen met de leverancier en het is nu volledig duidelijk.
Zoals al eerder opgemerkt in het topic gaat het inderdaad om een soort pakkingsmatteriaal dat om de kabel heen zit en de kast in gaat, gemaakt van teer.
Het schijnt bij dit type kasten vaker voor te komen (hij kon mijn type zo opzoeken) dat het ietwat kan gaan lekken (in dit geval vrij erg) maar het is verder totaal niet gevaarlijk, ook niet het teer dat nu waarschijnlijk IN het kastje zit onderin.
Het is in het systeem gezet en er zal binnenkort iemand langs komen om het kastje open te halen en het nodige te vervangen is mij verteld.

Dank voor de reacties, hopelijk heeft iemand nog wat aan dit topic in de toekomst als ze ineens schrikken van een "olie" lekkende meterkast
Wat lekt er en waarom is het gaan lekken? Als ik aan gesmolten teerpakking denk, vraag ik me af waar het van gesmolten is?
pi_77181696
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:11 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Wat lekt er en waarom is het gaan lekken? Als ik aan gesmolten teerpakking denk, vraag ik me af waar het van gesmolten is?
Het lekt teer.
En aloe_vera vertelde eerder in deze thread dat teer wanneer het vochtig is kan gaan druppen, waarom dat zo is weet ik ook niet precies.
Mijn meterkast is niet echt nat maar wel ietwat vochtig dus het zou maarzo kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')