abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77030666
Toen er vandaag op zolder werd gekeken bleek dat onze raam dus gebarsten te zijn aan de binnenkant.
Het hele glas is naar binnen gebogen en flink gebarsten.

Nu vraag ik mij gewoon af wat hier de oorzaak van kan zijn, en hebben meerdere mensen dit meegemaakt?
Ik denk zelf dat het door de warmte/kou verschil van binnen en buiten te maken heeft, en dat de raam op een gegeven moment gewoon geïmplodeerd is.

Dit raam hebben wij gewoon zelf gemonteerd, en dat is al meer dan 10jaar geleden.

Back to the 70's
pi_77031131
In ons raam op zolder zat ineens ook een hele barst, van linksboven naar rechtsonder. We weten niet hoe het heeft kunnen gebeuren want het was een nieuw, dubbelglas raam. De aannemer zei trouwens dat het misschien iets te maken had met warmte/kou verschil ofzoiets.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:13:02 #3
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77031186
ziet er niet best uit
  Redactie Frontpage dinsdag 19 januari 2010 @ 22:17:28 #4
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_77031417
Lijkt me eerder dat er iets op is gevallen gezien de barsten. Een warmte/koude breuk zal (denk ik) meer een enkele barst zijn ipv de vele barsten op de foto.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_77031701
Dubbelglas.
Enkel het binnenste glas is stuk.

Aan de andere kant is nog helemaal heel.
pi_77047479
hier is er ook eens een raam geknapt.. maar daar zat van te voren als Vocht tussen de 2 ramen...

en een dagje zon er op deed het vocht / lucht uitzetten en t raam kapot duwen
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:12:04 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77049549
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:22 schreef robert-dirksen het volgende:
Dubbelglas.
Enkel het binnenste glas is stuk.

Aan de andere kant is nog helemaal heel.
Gezien dat feit en dat er duidelijk een middenpunt te zien is, van waaruit het raam gebarsten is, zou ik toch uitgaan van een mechanische beschadiging. Bij breuk door temperatuur klapt het glas altijd vanuit de rand.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 13:29:02 #8
155227 crew  Guppy
dus
pi_77050178
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:04 schreef arnold-d het volgende:
Toen er vandaag op zolder werd gekeken bleek dat onze raam dus gebarsten te zijn aan de binnenkant.
Het hele glas is naar binnen gebogen en flink gebarsten.

Nu vraag ik mij gewoon af wat hier de oorzaak van kan zijn, en hebben meerdere mensen dit meegemaakt?
Ik denk zelf dat het door de warmte/kou verschil van binnen en buiten te maken heeft, en dat de raam op een gegeven moment gewoon geïmplodeerd is.

Dit raam hebben wij gewoon zelf gemonteerd, en dat is al meer dan 10jaar geleden.

[ afbeelding ]
Hebben de kinderen niet stiekum op zolder gespeeld en niks durven zeggen over die ene voetbal tegen het raam?

Als je kinderen hebt dan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77059408
Even een mailtje naar Velux doen? Die zullen het vaker zijn tegengekomen dan wij
Bram! Boterham!
pi_77059649
Duidelijk een mechanische beschadiging, bij een thermische breuk zie je zoals eerder gezegd een enkele scheur vanuit het profiel met een rechte inloop en zogeheten Wallner lijnen op de plaats waar het spanningsverschil zich bevond.

Echter heb je ook thermische breuken die niet uit het kader komen (zgn thermische wormbreuken), maar dit is er zeker geen een gezien de "krater" waar de breuk ontstaan is.

Wordt gewoon gedekt door je glasverzekering (als je die hebt).
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_77068817
mogelijk door de sneeuw? Beide ramen door het gewicht aan elkaar gekomen? Als beide ramen elkaar raken op wat voor manier krijg je ook dit.
pi_77074182
De kinderen in het huis ben ik(19), samen met Robert(18) hierboven...
en verder komt er niemand op zolder.

En er is echt niets tegen het raam gekomen, en is echt spontaan gebroken.
sneeuwballen etc zijn ook niet tegen het raam gegooid.maar het is dus de binnenraam die gesneuveld is.

Blijft raar dit...
Back to the 70's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')