abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77182079
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, een Mac koop je als je geld teveel hebt en hip over wilt komen.
Misschien 15 jaar geleden. Tegenwoordig is Apple allang niet meer hip.
ROBODEMONS..................|:(
pi_77182223
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Misschien 15 jaar geleden. Tegenwoordig is Apple allang niet meer hip.
Elk leek op gebied van technologie koopt een Mac echt wel voor het design. Vervolgens bevalt het dan, prima. Maar hip is het natuurlijk wel voor vele, en je kunt ontzettend tof doen zoals bepaalde users hier die het hebben over dat mensen die geen Mac kopen het geld er simpelweg niet voor hebben.

Het is nou eenmaal niet zo simpel. Voor de mediawereld waar Apple voornamelijk op is gefocused is het kiezen. Kiezen wat je wilt een PC of een Mac? En dat gaat verder dan "Welke spelletjes zijn er uit op de Mac, want anders neem ik een PC". Want dat boeit enkel voor de normale gebruiker wellicht.

Hoe dan ook. Als Mac verruit superrieur was aan PC dan zou ongetwijfeld het complete mediapark in hilversum over zijn gestapt op Apple. Maar dat is niet het geval. Video-editors, special effects en 3D animatie gebeurd daar allemaal op PC's evenals de productie en het simpele administratiewerk. Maar natuurlijk zijn er ook Macs te vinden en die zul je vaak weer bij de grafischontwerpers vinden.

Eigenlijk komt het er op neer dat je een Mac koopt voor wat je hem wilt gaan gebruiken en een pc koop je om dezelfde reden.

Nou wil ik dit hele verhaal best onderbouwen met technische feiten, maar dit lijkt me voor nu voldoende.
It's you my love, you who are the stranger
pi_77182638
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, een Mac koop je als je geld teveel hebt en hip over wilt komen.
En een pc koop je als je weinig geld hebt en niet hip over wilt komen?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:15:34 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77182854
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik heb ook niet slecht gekeken, ik heb zelfs helemaal niet gekeken. Uiteraard had ik kunnen verwachten dat je ook op eerdere pagina's al gepost had. Immers Apple/Mac in de TT. Een beetje zoals een stier en een rode doek, is het niet?
Ach, je zou het ook positief op kunnen pakken. Ik probeer mensen te behoeden van een miskoop.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:16:11 #255
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77182875
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ach, je zou het ook positief op kunnen pakken. Ik probeer mensen te behoeden van een miskoop.
Ik heb aankopen bij Apple nog nooit als miskoop ervaren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:17:59 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77182940
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:08 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En een pc koop je als je weinig geld hebt en niet hip over wilt komen?
Minder geld te besteden hebt en toch een fatsoenlijke computer wilt. En het niet belangrijk vindt om trendy te zijn.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:18:41 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77182965
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik heb aankopen bij Apple nog nooit als miskoop ervaren.
Dat zou een Apple gebruiker uiteraard ook nooit toe willen geven.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:23:30 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77183137
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Elk leek op gebied van technologie koopt een Mac echt wel voor het design. Vervolgens bevalt het dan, prima. Maar hip is het natuurlijk wel voor vele, en je kunt ontzettend tof doen zoals bepaalde users hier die het hebben over dat mensen die geen Mac kopen het geld er simpelweg niet voor hebben.

Het is nou eenmaal niet zo simpel. Voor de mediawereld waar Apple voornamelijk op is gefocused is het kiezen. Kiezen wat je wilt een PC of een Mac? En dat gaat verder dan "Welke spelletjes zijn er uit op de Mac, want anders neem ik een PC". Want dat boeit enkel voor de normale gebruiker wellicht.

Hoe dan ook. Als Mac verruit superrieur was aan PC dan zou ongetwijfeld het complete mediapark in hilversum over zijn gestapt op Apple. Maar dat is niet het geval. Video-editors, special effects en 3D animatie gebeurd daar allemaal op PC's evenals de productie en het simpele administratiewerk. Maar natuurlijk zijn er ook Macs te vinden en die zul je vaak weer bij de grafischontwerpers vinden.

Eigenlijk komt het er op neer dat je een Mac koopt voor wat je hem wilt gaan gebruiken en een pc koop je om dezelfde reden.

Nou wil ik dit hele verhaal best onderbouwen met technische feiten, maar dit lijkt me voor nu voldoende.
Duidelijk verhaal inderdaad.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:24:40 #259
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_77183186
Ook maar weer even serieus: natuurlijk zijn er mensen die goed nadenken over hun keuze en een goede reden hebben om voor de Mac te gaan. Toch merk ik in mijn omgeving meestal dat juist de personen die een Macbook kopen dit alleen doen om het uiterlijk en omdat het besturingssysteem er mooi uit ziet.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:28:04 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77183304
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:24 schreef Klaploper het volgende:
Ook maar weer even serieus: natuurlijk zijn er mensen die goed nadenken over hun keuze en een goede reden hebben om voor de Mac te gaan. Toch merk ik in mijn omgeving meestal dat juist de personen die een Macbook kopen dit alleen doen om het uiterlijk en omdat het besturingssysteem er mooi uit ziet.
Ook vaak omdat je er geen virussen op schijnt te kunnen krijgen. Iedere pc gebruiker met een klein beetje verstand lukt dat ook op de pc. Ik heb nog nooit een virus gehad op mijn computer.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:29:32 #261
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77183340
Wat een onwijze kuttopic dit. Krijg elke x kotsneigingen als ik het woord Mac in myat zie staan
*Hosselcopter*
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:30:45 #262
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77183385
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zou een Apple gebruiker uiteraard ook nooit toe willen geven.
Dat is het punt helemaal niet. Als ik het zou ervaren had, was het wel bij 1 aankoop gebleven. Het is alleen zo jammer dat het er bij sommige mensen blijkbaar niet in wil dat Apple voor sommige mensen gewoon een prima keuze is. Voor anderen hebben andere opties weer de voorkeur.

De kritiek die velen hebben op 'Apple fanboys', die mag jij jezelf ook wel aantrekken. Je bent zeker net zo erg, zij het met een andere mening/
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:32:10 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77183427
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is het punt helemaal niet. Als ik het zou ervaren had, was het wel bij 1 aankoop gebleven. Het is alleen zo jammer dat het er bij sommige mensen blijkbaar niet in wil dat Apple voor sommige mensen gewoon een prima keuze is. Voor anderen hebben andere opties weer de voorkeur.

De kritiek die velen hebben op 'Apple fanboys', die mag jij jezelf ook wel aantrekken. Je bent zeker net zo erg, zij het met een andere mening/
Prima dat jij een Apple hebt hoor, het zou mijn ding echter niet zijn.
pi_77183462
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:54 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Op welke afdeling zit jij? Ik zie bijna alleen maar Apple G5's namelijk.....
pi_77183722
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:33 schreef maess het volgende:

[..]

Op welke afdeling zit jij? Ik zie bijna alleen maar Apple G5's namelijk.....
Ehm, op G5's? Alle editing sets die ik heb gezien bij avidrome, dutchview en parkpost waren enkel pc's hoor, met avid. Een G5 lijkt me ook niet echt geschikt voor video-editing trouwens. De meeste editing sets werken met speciale HP pc's met xeon of i7 processoren, en renderfarms. Ik heb het hier uiteraard over meer dan iMovie en simpel finalcut werk, maar over volledige televisie/film montages
It's you my love, you who are the stranger
pi_77185606
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:29 schreef Dibble het volgende:
Wat een onwijze kuttopic dit. Krijg elke x kotsneigingen als ik het woord Mac in myat zie staan
true that. Waarom moet ieder topic over die shitdingen uitlopen op een flamewar..het is verdomme net een penisverlenger zo snel als sommigen op hun pikkie zijn getrapt
pi_77185623
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Prima dat jij een Apple hebt hoor, het zou mijn ding echter niet zijn.
Hoelang heb jij met OSX gewerkt want je lult alsof je er alles vanaf weet.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:51:36 #268
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77185695
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:48 schreef flexster het volgende:

[..]

true that. Waarom moet ieder topic over die shitdingen uitlopen op een flamewar..het is verdomme net een penisverlenger zo snel als sommigen op hun pikkie zijn getrapt
Je zou zomaar het woord Apple door ''vrouw'' kunnen vervangen en geen verschil zien in het topicverloop
*Hosselcopter*
pi_77185848
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:48 schreef flexster het volgende:

[..]

Het is een Apple topic in KLB. Hoe wil je dat doen?
graag verwijderen
pi_77186496
weet ik veel.. ban die overpriced kutdingen gewoon
pi_77187399
DIT TOPIC _!_!__!_!
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_77192742
leolinedance
pi_77194132
Je kunt wel voor alle problemen, 'Bootcamp' roepen maar waarom zou je dan niet direct een sony vaio of dell studio kopen voor 3/4 van de prijs (of de helft als je een leuke actie hebt).

Deze heb ik een jaar geleden gekocht voor 1300 euro en bevalt me zeer goed!

En dell is ook geweldig, vooral de service is uitmuntend! Komen bij je langs en repareren ter plekke je laptop (had hiervoor een inspiron met 1 jaar standaard garantie, na 1.5 jaar was het videogeheugen niet helemaal goed meer, hebben ze er een nieuw moederbord, scherm en videokaart ingezet)
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zondag 24 januari 2010 @ 04:43:44 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77201013
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 22:58 schreef retorbrapi het volgende:
leolinedance
?
  zondag 24 januari 2010 @ 04:47:36 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77201036
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 23:36 schreef GieJay het volgende:
Je kunt wel voor alle problemen, 'Bootcamp' roepen maar waarom zou je dan niet direct een sony vaio of dell studio kopen voor 3/4 van de prijs (of de helft als je een leuke actie hebt).

Deze heb ik een jaar geleden gekocht voor 1300 euro en bevalt me zeer goed!

[ afbeelding ]
En dell is ook geweldig, vooral de service is uitmuntend! Komen bij je langs en repareren ter plekke je laptop (had hiervoor een inspiron met 1 jaar standaard garantie, na 1.5 jaar was het videogeheugen niet helemaal goed meer, hebben ze er een nieuw moederbord, scherm en videokaart ingezet)
Wat een domme medewerkers dan. Voor zo'n probleempje het scherm vervangen is natuurlijk bullshit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')