abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77055335
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:35 schreef W1ZZ het volgende:
Ik zie dat je al het antioxidantenserum gebruikt? Ik gebruik die ook en smeer er dan als "dagcrème" deze sunscreen overheen: http://www.paulaschoice-e(...)y-lotion-spf-55.html . Is een olie dus lijkt in het begin te gaan glimmen maar trekt heel goed in.
Ja, maar die lotion met spf is al vet genoeg dus ik ga er niet dagelijks nog een aparte sunscreen overheen smeren
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:35:27 #27
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_77055728
Sunscreen lotion = dagcreme met extra sunscreen ingredienten erin. Tenzij je een gortdroge huid hebt, heb je aan sunscreen lotion als moisturizer overdag meer dan genoeg.

Je ziet dat ook vaak in de winkels: je hebt een schap voor zonnebrandcreme, maar je hebt ook een schap voor 'moisturizers met SPF erin'. Da's marketing, want eigenlijk is het hetzelfde spul. 'Normale' mensen zien sunscreen niet als iets wat ze elke dag willen dragen op hun gezicht, maar een 'dagcreme met SPF' wel. En zo verkoopt de producent er gewoon meer van.
Confidence through competence
pi_77056423
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:35 schreef Stereotomy het volgende:
Sunscreen lotion = dagcreme met extra sunscreen ingredienten erin. Tenzij je een gortdroge huid hebt, heb je aan sunscreen lotion als moisturizer overdag meer dan genoeg.

Je ziet dat ook vaak in de winkels: je hebt een schap voor zonnebrandcreme, maar je hebt ook een schap voor 'moisturizers met SPF erin'. Da's marketing, want eigenlijk is het hetzelfde spul. 'Normale' mensen zien sunscreen niet als iets wat ze elke dag willen dragen op hun gezicht, maar een 'dagcreme met SPF' wel. En zo verkoopt de producent er gewoon meer van.
Klopt, daarom had ik hem ook gekocht. Gewoon als dagcrème mét SPF 15. Vind hem alleen veel te vet. Jij gebruikt hem toch ook? Vind jij hem niet te vet dan?
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:55:22 #29
55709 Stereotomy
pi_77056564
Nee? Ik gebruik sowieso geen Amerikaanse zonneproducten, die lopen namelijk een jaartje of 10-20 achter qua UVA bescherming (Uvinul A Plus, Tinosorbs etc. zijn nog niet goedgekeurd door de FDA) en ze gebruiken oudere generaties UVB-ingredienten (homosalate, oxybenzone, etc.) vergeleken met Europa.

Maar heb jij de Skin Recovery lotion gekocht? Die is vet ja. De Skin Balancing bevat geen oliën. Maar ik vind sowieso die SPF 15 lotions veel te duur in een veel te kleine tube. Meer winst voor Paula.
pi_77097569
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:55 schreef Stereotomy het volgende:
Nee? Ik gebruik sowieso geen Amerikaanse zonneproducten, die lopen namelijk een jaartje of 10-20 achter qua UVA bescherming (Uvinul A Plus, Tinosorbs etc. zijn nog niet goedgekeurd door de FDA) en ze gebruiken oudere generaties UVB-ingredienten (homosalate, oxybenzone, etc.) vergeleken met Europa.

Maar heb jij de Skin Recovery lotion gekocht? Die is vet ja. De Skin Balancing bevat geen oliën. Maar ik vind sowieso die SPF 15 lotions veel te duur in een veel te kleine tube. Meer winst voor Paula.
Foutje, sorry, dacht dat ik dat ergens had gelezen. Nee, wederom een foutje , ik gebruik de Skin Balancing met SPF 15 en niet de Skin Recovery! Toch vind ik hem nog wel een beetje vettig, krijg morgen die andere moisturizer binnen, ben benieuwd of die me beter bevalt. Wat gebruik jij dan wel als dagcrème?
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:45:03 #31
55709 Stereotomy
pi_77097733
ROC SPF 40 Velvet Lotion het liefst, maar die tube Garnier Invisi'Protect SPF 30 moet ook nog op.
pi_77224208
Vraagje . Ik ben eindelijk van mijn puistjes en vette huid af, en moet me nu zeker om de dag scheren om er niet als een zwerver uit te zien, maar nu krijg ik ontzettend droog hoofd van het weer en het scheren (vooral droog, ik heb minder last van rode plekken of irritaties). Als ik uit de douche kom begint mijn huid gelijk te trekken en als ik niet binnen 5 minuten een dikke kwak nivea op mijn gezicht smeer, gaat het schilferen. Nu is het niet zo dramatisch als het klinkt want als de nivea erop zit, heb ik de rest van de dag eigenlijk nergens meer last van, maar het zou er wel beter uit kunnen zien. Minder onzuiverheden/egaler en verzorgder.

Wat voor startersspul kunnen jullie me aanraden? Ik zit zelf te denken aan een reinigingsgel + scheergel + exfolieeriets en iets hydratherends, liefst iets waarvan mijn gezicht niet zo gaat shinen.

Alvast bedankt!
pi_77224417
Heb nogal last van erge mee-eters op m'n neus, krijg ze niet weg. Gebruik elke dag nivea ochtend spul, was het dus goed lijkt me, maar gaat nooit weg. Uitknijpen lukt niet.

Heb dus nu laast benzoylperoxide hydogel gehaalt, maar het werkt eigenlijk niet.

Iemand die een krachtiger middeltje aan kan raden?
pi_77272092
benzoylperoxide werkt niet tegen meeëters, alleen tegen puistjes. Probeer eens een spulleke met beta hydroxy acid, zoals http://www.paulaschoice-eu.com/2-beta-hydroxy-acid-liquid-2.html
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:48:05 #35
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_77598819
Ik overweeg mijn verzorgingsregime te veranderen en zou graag wat feedback krijgen van ervaringsdeskundigen hier.

Ik heb een normaal tot vette huid met hier en daar een puistje. Ben verder (nog) rimpelvrij en heb nog weinig last van hangende wangen e.d. (ben 30 jaar). Mijn doel is ook dit zo lang mogelijk uit te stellen!

Wat ik (na lang wikken en wegen) overweeg:

's Ochtends hypo-allergene facewash van de tuinen, gevolgd door 1 % BHA gel van Paula's Choice onder de Extra Care Non-Greasy Sunscreen SPF 45, ook van PC.

's Avonds dezelfde facewash, gevolgd door Skin Balancing Super Antioxidant Mattifying Concentrate Serum, wederom van PC.

Nu lees ik o.a. van FOK huidverzorgingsexpert Stereotomy (klinkt het erg raar als ik zeg dat ik erg benieuwd ben naar hoe jij er uitziet ) dat Amerikaanse zonneproducten nogal achter lopen qua UVA-bescherming. Zou ik dit kunnen compenseren door de hoge factor die ik overweeg? Of moet ik echt even verder kijken (hij voelt namelijk wel fijn aan bij mij)?

En kan die 1 % BHA 1 x per dag echt geen kwaad? Of moet ik het gebruik beperken tot 1 x per week o.i.d.?
pi_77618821
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:48 schreef JeanVe het volgende:
Nu lees ik o.a. van FOK huidverzorgingsexpert Stereotomy (klinkt het erg raar als ik zeg dat ik erg benieuwd ben naar hoe jij er uitziet ) dat Amerikaanse zonneproducten nogal achter lopen qua UVA-bescherming. Zou ik dit kunnen compenseren door de hoge factor die ik overweeg? Of moet ik echt even verder kijken (hij voelt namelijk wel fijn aan bij mij)?

En kan die 1 % BHA 1 x per dag echt geen kwaad? Of moet ik het gebruik beperken tot 1 x per week o.i.d.?

Ik zou stereotomy's advies volgen, en inderdaad voor een goede europese zonnebrand gaan met goede uva bescherming.

Dagelijks 1% BHA kan prima. Je moet gewoon even kijken hoe je huid er op reageert.
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:57:41 #37
55709 Stereotomy
pi_77622514
@ JeanVe: als je per se een Amerikaans product wil (maar waarom ) dan moet je voor een product gaan met gestabiliseerde Avobenzone, te herkennen aan marketingkreten als 'Helioplex' van Neutrogena, 'Avotriplex' van Banana Boat, etc.

Die bevatten allen de UVA blocker 3% avobenzone (voor de VS het maximum) plus diethylhexyl 2.6 - napthalate, een quencher die de avobenzone stabiliseert door een electron over te geven naar oxybenzone of een ander ingredient.. Totdat de FDA eindelijk de nieuwere ingredienten zoals de Tinosorbs, eindelijk allebei de Mexoryls, Univul A Plus etc. goedkeurt, is dit de maximum UVA-protectie voor Amerikanen...

Ik zie er overigens heel gemiddeld of misschien benedengemiddeld uit hoor. Ik hou mezelf voor dat ik zonder verzorging er compleet bagger uit zou zien. Tevens heb ik ook fanatieke wetenschappelijke interesse vanuit mijn studie in de werking van gezichtsproducten, niet zozeer uit ijdelheid.
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:38:05 #38
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_77625682
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:57 schreef Stereotomy het volgende:
@ JeanVe: als je per se een Amerikaans product wil (maar waarom ) dan moet je voor een product gaan met gestabiliseerde Avobenzone, te herkennen aan marketingkreten als 'Helioplex' van Neutrogena, 'Avotriplex' van Banana Boat, etc.

Die bevatten allen de UVA blocker 3% avobenzone (voor de VS het maximum) plus diethylhexyl 2.6 - napthalate, een quencher die de avobenzone stabiliseert door een electron over te geven naar oxybenzone of een ander ingredient.. Totdat de FDA eindelijk de nieuwere ingredienten zoals de Tinosorbs, eindelijk allebei de Mexoryls, Univul A Plus etc. goedkeurt, is dit de maximum UVA-protectie voor Amerikanen...

Ik zie er overigens heel gemiddeld of misschien benedengemiddeld uit hoor. Ik hou mezelf voor dat ik zonder verzorging er compleet bagger uit zou zien. Tevens heb ik ook fanatieke wetenschappelijke interesse vanuit mijn studie in de werking van gezichtsproducten, niet zozeer uit ijdelheid.
Dus je bent min of meer je eigen proefkonijn?

Weet je een goede, in Nederland verkrijgbare, Europese zonnebrand met anti-oxidanten die je de hele dag door kan dragen? De Neutrogena Age Shield Sunblock spreekt mij bijzonder erg aan maar op Ebay staat nooit wat ik nodig heb!
pi_77686827
wat raden jullie aan voor een aardig droge huid, veroorzaakt door eczeem? Met dit weer droogt mun huid gewoon aardig snel uit, na het douchen trekt het ontzettend (en ja dan sta ik ook veels te lang onder een veels te warme douche...) heb nu alleen een nachtcreme Dr van der hoog ofzo. zonder troep erin.

iemand een aanrader om de huid wat minder droog te krijgen en de diffuse rode plekken wat weg te krijgen? leuke is dat et alleen s'winters is. Zomers nergens last van........
pi_77687658
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:16 schreef Pvt het volgende:
wat raden jullie aan voor een aardig droge huid, veroorzaakt door eczeem? Met dit weer droogt mun huid gewoon aardig snel uit, na het douchen trekt het ontzettend (en ja dan sta ik ook veels te lang onder een veels te warme douche...) heb nu alleen een nachtcreme Dr van der hoog ofzo. zonder troep erin.

iemand een aanrader om de huid wat minder droog te krijgen en de diffuse rode plekken wat weg te krijgen? leuke is dat et alleen s'winters is. Zomers nergens last van........
daar heb ik ook last van. ik gebruik vaseline intensive care. niet echt speciaal voor mannen, maar wel voor een droge huid. werkt perfect!
voor mn gezicht gebruik ik nivea for men vochtinbrengende crème. is voor na het scheren, maar ik doe het altijd.
Op vrijdag 12 november 2010 03:33 schreef Falukorvarna het volgende:[/b]
sorry lieverd
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:32:43 #41
55709 Stereotomy
pi_77689251
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 12:38 schreef JeanVe het volgende:

[..]

Dus je bent min of meer je eigen proefkonijn?

Weet je een goede, in Nederland verkrijgbare, Europese zonnebrand met anti-oxidanten die je de hele dag door kan dragen? De Neutrogena Age Shield Sunblock spreekt mij bijzonder erg aan maar op Ebay staat nooit wat ik nodig heb!
In principe wel. Over 20 jaar kan ik zeggen of het experiment gelukt is!

Ik kan je de ROC Minesol-lijn aanraden: antioxidanten en 4/5-sterren UVA-protectie, wat betekent dat de UVA/PPD-nummer 80/90-99% van het SPF nummer is, en da's erg goed. Meeste Kruitvat- en Etoswinkels verkopen ROC Minesol in een hoekje.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 00:33:31 #42
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_77691146
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

In principe wel. Over 20 jaar kan ik zeggen of het experiment gelukt is!

Ik kan je de ROC Minesol-lijn aanraden: antioxidanten en 4/5-sterren UVA-protectie, wat betekent dat de UVA/PPD-nummer 80/90-99% van het SPF nummer is, en da's erg goed. Meeste Kruitvat- en Etoswinkels verkopen ROC Minesol in een hoekje.
Thanks! Zat ff te kijken op de Roc website! Jammer alleen dat de UV-filters maar 6 uur resistent blijven. Ik smeer graag 's ochtends iets op mijn smoel en 's avonds voor het slapen gaan pas weer!

Gebruik jij hem zelf?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 02:13:21 #43
55709 Stereotomy
pi_77693232
Dat zijn marketing claims, en 6 uur resistent is een behoorlijk boude claim! Het zijn moderne filters die niet zomaar degraderen in het licht, zoals je bij oudere generatie filters (kuch, die nog in de VS worden gebruikt) vaak ziet. De meest instabiele, avobenzone, wordt gestabiliseerd door zowel een overmaat aan Octocrylene als de Tinosorbs die erin zitten, dus dat zit goed.

Ik heb een SPF 30 en een SPF 40 van ROC Minesol hier liggen ja, die ik regelmatig opdoe.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 03:44:42 #44
232329 Orlistat
I see fat people
pi_77694378
Het is niet zo zeer dat de filters instabiel zijn, maar eerder dat de gevormde film intact op de huid blijft liggen.
Die 6 uur zal daar betrekking op hebben en niet op de stabiliteit van het filtersysteem.

Op de RoC website staat namelijk:
quote:
Polypeptiden uit tarwe, zorgen ervoor dat de UV-filters 6 uur lang resistent blijven en een doorlopende bescherming bieden tijdens blootstelling aan de zon.
quote:
Fix Extreme hechting aan de huid

‘Fix Extreme’, een actief werkzaam derivaat van tarwe proteïne zorgt ervoor dat de bescherming beter aan de huid hecht. Hierdoor blijven de zonnebescherming filters 6 uur actief . In die tijd zijn zij bestand tegen water, zand, transpiratie en wrijving van een handdoek.
pi_77696589
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:42 schreef jo-ep het volgende:

[..]

daar heb ik ook last van. ik gebruik vaseline intensive care. niet echt speciaal voor mannen, maar wel voor een droge huid. werkt perfect!
voor mn gezicht gebruik ik nivea for men vochtinbrengende crème. is voor na het scheren, maar ik doe het altijd.
hm oke, heb echter zo mijn twijfels. Dat is allemaal met parfum en alchohol en dat soort dingen erin.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:24:20 #46
55709 Stereotomy
pi_77697272
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 03:44 schreef Orlistat het volgende:
Het is niet zo zeer dat de filters instabiel zijn, maar eerder dat de gevormde film intact op de huid blijft liggen.
Die 6 uur zal daar betrekking op hebben en niet op de stabiliteit van het filtersysteem.

Op de RoC website staat namelijk:
[..]

[..]
Mja, hoeveel zou daarvan waar zijn? Op zich is de samenstelling van de carrier lotion erg belangrijk, maar zou het echt zo goed tegen zweet en 'handdoeken' kunnen?

Dat 'fix extreme' stukje was nieuw voor mij; dat stond er nog niet op de laatste keer toen ik de website bezocht.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:16:47 #47
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_77698496
Misschien moet ik die Minesol maar eens proberen. Ik twijfel nu tussen de anti-shine emulsion SPF 30 en de FLUID CREAM SPF 50. Ik baal alleen zo dat ze in dit merk dan weer parfum knallen! Moet dat nou weer???!!

Iemand hier trouwens ervaring met de Anthelios producten van La Roche Posay (zoals de Anthelios Gel SPF 30)? Die zijn parfumvrij, maar hydrateren volgens de reviews weer niet/nauwelijks.

Dilemma's dilemma;s!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:21:48 #48
55709 Stereotomy
pi_77698607
Ik vind de anti shine emulsion niet zo tof: een beetje consistentie van verf, maar droogt wel snel op. Misschien vind jij het wel wat. De fluid creme vind ik fijner. Sommige Minesol-producten zijn parfumvrij, zoals mijn favoriet de SPF 40 Lait Velours (Velvet Lotion), maar die kom ik in Nederland niet vaak tegen.

LRP is een high end merk met goeie producten, al schijnt de gel wat minder lekker te smeren dan de creme fluide.
pi_77699036
Hoi allen! Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk nooit echt veel aandacht aan m'n huid besteed (schaam, schaam). Daar moet toch een keer verandering in komen en daarom mijn vraag voor advies. Ik heb een normale tot vettige huid en zoek een compleet pakketje om m'n huid in goede conditie te krijgen/houden. Ik weet niet wat een "basis" huidverzorgingspakket omvat. Facewash (voor 's ochtends en 's avonds?), dagcreme, nachtcreme? Ik hoor 't graag en 't liefst ook met merken etc. waar jullie goede ervaringen mee hebben. Ik weet dat het natuurlijk een kwestie van proberen is, maar ik moet ergens beginnen natuurlijk. Bedankt alvast!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:02:10 #50
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_77710043
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:21 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind de anti shine emulsion niet zo tof: een beetje consistentie van verf, maar droogt wel snel op. Misschien vind jij het wel wat. De fluid creme vind ik fijner. Sommige Minesol-producten zijn parfumvrij, zoals mijn favoriet de SPF 40 Lait Velours (Velvet Lotion), maar die kom ik in Nederland niet vaak tegen.

LRP is een high end merk met goeie producten, al schijnt de gel wat minder lekker te smeren dan de creme fluide.

Eigenlijk wil ik drie dingen:

Een goede SPF (is me nu inmiddels duidelijk aan welke criteria die moet voldoen)

Goede MOISTURISING (SPF is leuk, maar wil geen vochtarm product)

Iets dat je echt maar 1 keer per dag hoeft aan te brengen. En dan heb ik het niet over een dag vollop zon of op het strand, maar gewoon een reguliere werkdag. Ik vermijd de zon sowieso veel (ben niet bepaald een zonliefhebber).

(en liever geen parfum, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat dat meer iets psychologisch is dan dat ik daar echt hinder van heb ondervonden)

Denk jij dat Minesol Velvet lotion waar jij zo positief over bent echt van 's ochtends 7 uur tot 's avonds 11 uur zowel de zon kan 'tegenhouden' als voldoende hydrateren? En is een 'melk' wel zo gechikt als dagelijkse facial moisturiser? De fluid cream lijkt mij op de een of andere manier meer geschikt voor het gezicht, maar daar zit weer parfum in

Eigenlijk lijkt de La Roche Posay Anthelios mij het meest perfect. Alleen snap ik niet waarom over de Fluide Extreme (voor acne/vette huid) wordt gezegd dat hij niet voldoende hydrateert terwlijl de Melt-in cream dat wel doet, maar die weer voor de droge huid is. Alsof ik met mijn vette(re) huid geen moisturiser nodig heb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')