abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 22:07:36 #1
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76988109
Ik wil een digitaal drumstel, gezien de herrie die mijn analoge drumstel maakt Iemand tips? Waar moet ik op letten?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_76988557
Herrie maken is toch dé essentie van een drumstel?
  maandag 18 januari 2010 @ 22:16:13 #3
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76988593
buren enzo , kinderen....
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_76988743
Als je niet bereid bent minimaal 1000 euro uit te geven, doe het dan gewoon niet.
Ik heb een TD3 gehad en dat speelde toch niet zo echt als m'n akoestische. Alles stuitert extreem goed of juist belabberd. Het gevoel is totaal anders.

Edit: Ik zie dat de TD3 tegenwoordig geen 1000, maar 700 euro kost. Mijn punt is dat je niet met zoiets aan moet komen zetten:

Kijk voor meer informatie op www.drumforum.nl
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 18 januari 2010 @ 22:36:10 #5
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76989728
maar waarom deze? alleen voor het drumgevoel? Hoe zit het met geluid? aansluitmogelijkheden, en andere mogelijkheden?
pi_76990405
De TD is een goede middenklasser. Geluid is goed, de bekkens hebben verschillende sensoren voor de rim, de bell, en de plek daar tussenin. Volgens mij heeft ie een midi uitgang en uiteraard een (mini)jack uitgang. Specificaties moet je op de Roland site opzoeken, want de module is veranderd dacht ik.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 18 januari 2010 @ 23:06:30 #7
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_76991420
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:48 schreef crossover het volgende:
De TD is een goede middenklasser. Geluid is goed, de bekkens hebben verschillende sensoren voor de rim, de bell, en de plek daar tussenin. Volgens mij heeft ie een midi uitgang en uiteraard een (mini)jack uitgang. Specificaties moet je op de Roland site opzoeken, want de module is veranderd dacht ik.
die bekkens met verschillende sensoren, at is idd wel erg belangrijk... dat heb je natuurlijk niet bij die goedkopere apparaten
pi_77001387
Wat heb je uit te geven?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:12:04 #9
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77002998
rond de 500 euries, maar als ik daar alleen rotzooi mee kan krijgen, dan kan ik beter maar even wachten....
pi_77005331
Inderdaad, of tweedehands in de gaten houden. Als zo'n TD3 voor 700 euro nieuw te krijgen is, zal je ze voor 550/600 op marktplaats/ebay vinden.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:41:40 #11
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77008325
http://www.muziekmetropoo(...)gitaal-drumstel.html
dit lijkt me wel wat... Maar ik wil hem natuurlijk wel eerst bekijken, en testen. Of zeggen jullie bij voorbaat dat dit niks kan zijn?
pi_77008705
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:11:56 #13
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77016410
Ik lees er verschillende dingen over op dat forum, dus zal mezelf een mening vormen en eens gaan spelen met dat ding in een winkel qua ruimte en stilte en prijs komt ie me erg goed voor
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:13:22 #14
288158 TayZonday
chocolate rain
pi_77016469
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:41 schreef slaveloos het volgende:
http://www.muziekmetropoo(...)gitaal-drumstel.html
dit lijkt me wel wat... Maar ik wil hem natuurlijk wel eerst bekijken, en testen. Of zeggen jullie bij voorbaat dat dit niks kan zijn?
ik heb em ook en vind em wel goed. Enig minpunt is de baspedaal, die geen echte is, en zodoende een echte niet kan simuleren ivm terugslag enzo. Aan de andere kant is er een 'kit' waarbij de hihat een tweede baspedaal wordt.

Verder zijn er ook geen uitbreidingsmogelijkheden mocht je dat willen.
**I move away from the mic to breathe in
pi_77017099
De Roland TD3 wordt niet meer gemaakt, dus als je die zou willen zou je moeten gaan voor een TD4 (Of marktplaats checken) die kost 1000 euro. de TD1 zou ik zelf niet zo zien zitten, omdat deze gewoon meer een "speelgoed" setje is dan een drumstel naar mijn mening. Vooral het missen van een bass-pedaal en de kleinere keus aan geluidsopties zorgt ervoor dat ik hem zelf niet zou willen hebben. (ben me ook aan het orienteren op een electrische set, maar dan voor naast mijn akoustische).
Je zou ook eens kunnen kijken voor Yamaha setjes, die heb je al voor 700 euro, enige nadeel is dat ze geen gaasvel hebben voor je snare en volgens sommige zijn de geluiden minder dan bij Roland, maar dat is natuurlijk iets wat je zelf uit moet proberen.
pi_77017391
Als je zo een drumstel hebt met rubberen pads (= de betaalbare klasse electronische drums) dan heb je nog steeds redelijk wat contactgeluid. Mijn broertje heeft zo'n ding en beneden valt het tegen hoe goed het is te horen als hij speelt op de 1e verdieping (in een modern woonhuis that is).

zoéén heeft hij:

Dat is de instapper van Yamaha.

Om het kort samen te vatten: Zo'n ding is kut. Het speelt gewoon niet lekker en met die module kan je vrij weinig - er zitten niet echt uitbreidingsmogelijkheden op.
maar moet daaraan toevoegen dat mijn broertje linkshandig is en dat ding dus ook 'verkeerd om' heeft staan - maar dan nog
pi_77017793
Je moet kijken naar meerdere triggerzones en OF het drumstel wel goed triggert..
De alesis HD10 is wat triggeren betreft gewoon 3x bagger, Een beetje vlotte snare flam houd ie niet bij, En de triggerzones zijn kut(heeft er 2, Rim en snare)

De HXM TD90 daarintegen is wel erg goed..
Houd zelfs supersnelle rolls nog perfect bij
Aparaat heeft 4 triggerzones
de Rim
de Rand(oploping)
het midden van de snare
het begin van de snare
Ook hebben de toms en rides 2 triggerzones
en de snare en crash en ride hebben 3 velocity zones, En de drumkits zijn zo naar eigensmaak aan te passen, Ze hebben bij HXM de Roland Td-4 module gekopieerd en hij is daarom zeer uitgebreid en klinkt zeer realistisch

De Alesis is trouwens 400euro
en de HXM 700euro
en de Roland Td-4 waar de HXM van af is gekeken is 1399euro dacht ik..
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:21:40 #18
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77024821
de HXM TD90 kan ik nergens vinden... wel HXM HD 10. die is ook 700 euro. Bedoel je die als alternatief voor de roland TD-4?
http://www.thehouseofmusic.nl/index.php?page=shop.product_details&category_id=46&flypage=flypage.tpl&product_id=7028&option=com_virtuemart&Itemid=53
pi_77024946
Die bedoelde ik uiteraard, ben in de war met de Alesis...
De HXM is een top ding met aanpasbare sounds en hij heeft usb/midi en je kan 50 kits opslaan, Hij speelt erg lekker(Hij staat op mijn stage en drum er iedere dag op)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:31:47 #20
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77025313
ziet er goed uit, die ga ik even bekijken en testen
pi_77025431
Dat zal ik zeker doen, Het is een prachtkit.
Woon je toevallig in de buurt van hilversum?
Ga dan even langs bij Kick Music, daar staat hij en hij is uitgebreid te testen!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:34:58 #22
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77025485
hilversum is een eindje weg, maar hij staat vast ook in Den Haag
pi_77025503
hoop het voor je !
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:21:43 #24
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77027965
is ie stil trouwens? Ik bedoel relatief natuurlijk
pi_77028097
De pads zelf maken niet veel herrie, Alleen de Crash en Ride hebben een leeg gedeelte voor extra sounds , als je daar slaat hoor je een redelijk harde TOK(van buitenaf)
pi_77028120
Je hebt wel nog altijd last van trillingsgeluiden. Dus voor je onderburen zal een elektrisch drumstel niet geluidloos zijn.
pi_77028207
Matje er onder schuiven of extra doppen op de poten schuiven scheelt al heel veel!
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:32:45 #28
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77177877
net terug uit den haag, hij stond er niet, wel een hele dure Roland maar dat is budgettechnisch lastig, en deze nam ook behoorlijk wat ruimte in ... moet ik toch naar Hil;versum blijkbaar...
pi_77182832
Dat is wel het beste, Daar hebben we het demo model.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')