Rusland is natuurlijk verschrikkelijk veel groter en heeft veel minder inwoners, maar dat heeft natuurlijk te maken met het nogal ongunstige klimaat aldaar.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Omdat China zo verschrikkelijk groot is?
Afrika is qua oppervlakte drie groter en telt minder inwoners als China. Ook Europa is iets groter als China en telt minder inwoners. Volgens mij telt China relatief gezien ook veel inwoners. Ik vraag mij af hoe dat kan.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Omdat China zo verschrikkelijk groot is?
Was toch 80.000 jaar geleden?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef AryaMehr het volgende:
Als we ervan uitgaan dat de mens zo'n 30.000 jaar geleden zijn stamgebied in Afrika verliet om zich elders te vestigen,
Qua bevolkingsdichtheid staan ze op de 77e plaats. Valt best mee. India staat bijvoorbeeld een stuk hoger en is ook in absolute aantallen redelijk gelijkquote:Op maandag 18 januari 2010 20:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Afrika is qua oppervlakte drie groter en telt minder inwoners als China. Ook Europa is iets groter als China en telt minder inwoners. Volgens mij telt China relatief gezien ook veel inwoners. Ik vraag mij af hoe dat kan.
Err...dacht dat er een verbod is op meer dan 1 kind? Of is dit ook al van lang geleden? xDquote:Op maandag 18 januari 2010 21:06 schreef ABombali het volgende:
Veel plek om te leven, goed klimaat, veel resources
Cultuur-> veel kinderen krijgen die voor je moeten zorgen
Dat is pas sinds 1979 en geldt niet voor iedereen. Op het platteland mag men nog meerdere kinderen krijgen en sommige etnische minderheden mogen dat zelfs ook in de stad. Daar komt bij dat rijkere Chinezen soms gewoon de boete betalen voor een tweede kind. Volgens wikipedia is de huidige geboorteratio 1.8 per familie.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:18 schreef Espex het volgende:
[..]
Err...dacht dat er een verbod is op meer dan 1 kind? Of is dit ook al van lang geleden? xD
Omdat ze op aandringen van Mao flink hebben liggen fokken tot het punt dat er teveel chinezen warenquote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef AryaMehr het volgende:
Op het eerste oog lijkt het een redelijk simpele en humoristische vraag, maar ik vraag mij serieus af hoe het kan dat er zoveel Chinezen op de aarde zijn. Als we ervan uitgaan dat de mens zo'n 30.000 jaar geleden zijn stamgebied in Afrika verliet om zich elders te vestigen, en een deel in het Midden-Oosten bleef, een deel richting Europa trok en een deel verder Oostelijk. Hoe kan het dan dat er zulke verschillen zijn wat betreft het aantal Chinezen vergeleken met de andere volkeren die zich op de aarde hebben gevestigd?
Wat gekquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:52 schreef Viajero het volgende:
Dat is de schuld van Harry Truman.
Douglas MacArthur, de US commandant in het begin van de Korea oorlog had een plan klaarliggen voor 50 atoombommen op China. Maar hij mocht dat van Truman niet uitvoeren.
Het schijnt dat dat te maken heeft met de relatief zuidelijke ligging van China (veel zonuren) en de aanwezigheid van grote rivieren (Yangtsekiang en Hwang Ho). In India is er de Gangesvallei, die ook vanouds tot de meest dichtbevolkte gebieden op aarde behoorde. De voorsprong van China en India zou dus moeten worden toegeschreven aan agrarische factoren en zou al van ver vóór de moderne tijd dateren.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef AryaMehr het volgende:
Op het eerste oog lijkt het een redelijk simpele en humoristische vraag, maar ik vraag mij serieus af hoe het kan dat er zoveel Chinezen op de aarde zijn. Als we ervan uitgaan dat de mens zo'n 30.000 jaar geleden zijn stamgebied in Afrika verliet om zich elders te vestigen, en een deel in het Midden-Oosten bleef, een deel richting Europa trok en een deel verder Oostelijk. Hoe kan het dan dat er zulke verschillen zijn wat betreft het aantal Chinezen vergeleken met de andere volkeren die zich op de aarde hebben gevestigd?
En de bulk van de Amerikanen, Canadezen en Australiërs kunnen prima met dat "Europese volk" meegeteld worden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Eerst een kleine opmerking bij de vraag: wat is precies één volk? Je zou met wat verbeelding alle Europeanen als één volk kunnen zien.
Volgens mij zijn de verschillen tussen de verschillende dialecten in de spreektaal zodanig groot dat sprekers van het ene dialect sprekers van het andere vaak niet kunnen verstaan. De schrijftaal is echter wel gelijk.quote:Han-Chinezen spreken wel allemaal min of meer dezelfde taal, maar naar verluidt kunnen de verschillen toch erg groot zijn.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |