abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 20:50:24 #1
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76983711
Op het eerste oog lijkt het een redelijk simpele en humoristische vraag, maar ik vraag mij serieus af hoe het kan dat er zoveel Chinezen op de aarde zijn. Als we ervan uitgaan dat de mens zo'n 30.000 jaar geleden zijn stamgebied in Afrika verliet om zich elders te vestigen, en een deel in het Midden-Oosten bleef, een deel richting Europa trok en een deel verder Oostelijk. Hoe kan het dan dat er zulke verschillen zijn wat betreft het aantal Chinezen vergeleken met de andere volkeren die zich op de aarde hebben gevestigd?
pi_76983886
Omdat China zo verschrikkelijk groot is?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76984033
Ik zou India ook niet vergeten...
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_76984117
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Rusland is natuurlijk verschrikkelijk veel groter en heeft veel minder inwoners, maar dat heeft natuurlijk te maken met het nogal ongunstige klimaat aldaar.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:58:36 #5
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76984135
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Afrika is qua oppervlakte drie groter en telt minder inwoners als China. Ook Europa is iets groter als China en telt minder inwoners. Volgens mij telt China relatief gezien ook veel inwoners. Ik vraag mij af hoe dat kan.
pi_76984145
Aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat het communisme onder Stalin en Lenin goed heeft gewerkt...
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_76984193
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef AryaMehr het volgende:
Als we ervan uitgaan dat de mens zo'n 30.000 jaar geleden zijn stamgebied in Afrika verliet om zich elders te vestigen,
Was toch 80.000 jaar geleden?
pi_76984223
Hee, het was maar een wilde gok hoor...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76984365
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:58 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Afrika is qua oppervlakte drie groter en telt minder inwoners als China. Ook Europa is iets groter als China en telt minder inwoners. Volgens mij telt China relatief gezien ook veel inwoners. Ik vraag mij af hoe dat kan.
Qua bevolkingsdichtheid staan ze op de 77e plaats. Valt best mee. India staat bijvoorbeeld een stuk hoger en is ook in absolute aantallen redelijk gelijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_76984371
Ze vinden neuken zondel lubbel lekkel.
Hier komt binnenkort mijn onderschrift te staan.
pi_76984528
Veel plek om te leven, goed klimaat, veel resources

Cultuur-> veel kinderen krijgen die voor je moeten zorgen
pi_76985174
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:06 schreef ABombali het volgende:
Veel plek om te leven, goed klimaat, veel resources

Cultuur-> veel kinderen krijgen die voor je moeten zorgen
Err...dacht dat er een verbod is op meer dan 1 kind? Of is dit ook al van lang geleden? xD
pi_76985402
Als Chinezen niet zoveel zouden kezen, zouden er minder Chinezen wezen...

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat China lange tijd een samenleving was die gebaseerd was op landbouw. En daar waren veel mensen voor nodig, dus gingen ze veel kinderen maken en dat elk kind meer dan 2 heeft een exponentiele invloed op de omvang van een bevolking.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_76985733
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:18 schreef Espex het volgende:

[..]

Err...dacht dat er een verbod is op meer dan 1 kind? Of is dit ook al van lang geleden? xD
Dat is pas sinds 1979 en geldt niet voor iedereen. Op het platteland mag men nog meerdere kinderen krijgen en sommige etnische minderheden mogen dat zelfs ook in de stad. Daar komt bij dat rijkere Chinezen soms gewoon de boete betalen voor een tweede kind. Volgens wikipedia is de huidige geboorteratio 1.8 per familie.
pi_76996162
Ik vind dit een goede vraag, tvp voor antwoord!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_76996815
Cultuur en traditie he. China is lange tijd heel erg landelijk geweest en arm. Dan krijg je dat mensen veel kinderen voor op het land willen. Daarom de een-kind politiek waarbij elke boer alleen nog jongens wil. Daarna de grote trek en ontwikkeling van steden, gaten op het land, armoede in de stad iedereen meewerken. Daarom zullen we de komende jaren in Afrika een explosieve groei zien.
pi_77006086
quote:
Op het eerste oog lijkt het een redelijk simpele en humoristische vraag, maar ik vraag mij serieus af hoe het kan dat er zoveel Chinezen op de aarde zijn. Als we ervan uitgaan dat de mens zo'n 30.000 jaar geleden zijn stamgebied in Afrika verliet om zich elders te vestigen, en een deel in het Midden-Oosten bleef, een deel richting Europa trok en een deel verder Oostelijk. Hoe kan het dan dat er zulke verschillen zijn wat betreft het aantal Chinezen vergeleken met de andere volkeren die zich op de aarde hebben gevestigd?
Omdat ze op aandringen van Mao flink hebben liggen fokken tot het punt dat er teveel chinezen waren
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:52:38 #18
111528 Viajero
Who dares wins
pi_77008717
Dat is de schuld van Harry Truman.

Douglas MacArthur, de US commandant in het begin van de Korea oorlog had een plan klaarliggen voor 50 atoombommen op China. Maar hij mocht dat van Truman niet uitvoeren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_77010141
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:52 schreef Viajero het volgende:
Dat is de schuld van Harry Truman.

Douglas MacArthur, de US commandant in het begin van de Korea oorlog had een plan klaarliggen voor 50 atoombommen op China. Maar hij mocht dat van Truman niet uitvoeren.
Wat gek
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:28:23 #20
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_77032068
quote:
Het schijnt dat dat te maken heeft met de relatief zuidelijke ligging van China (veel zonuren) en de aanwezigheid van grote rivieren (Yangtsekiang en Hwang Ho). In India is er de Gangesvallei, die ook vanouds tot de meest dichtbevolkte gebieden op aarde behoorde. De voorsprong van China en India zou dus moeten worden toegeschreven aan agrarische factoren en zou al van ver vóór de moderne tijd dateren.
pi_77105934
Eerst een kleine opmerking bij de vraag: wat is precies één volk? Je zou met wat verbeelding alle Europeanen als één volk kunnen zien. Han-Chinezen spreken wel allemaal min of meer dezelfde taal, maar naar verluidt kunnen de verschillen toch erg groot zijn.
Een Chinees zei me ooit dat je China eigenlijk niet als een land mag zien, maar als het ware een wereld op zich.

Minder ernstig: op National Geographic zag ik eens een bizarre theorie van een aantal wetenschappers dat Chinezen eigenlijk niet menselijk zijn (of toch niet helemaal) maar afstammen van buitenaardse wezens, die hier al langer zijn dan mensen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 11:08:23 #22
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77133015
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Eerst een kleine opmerking bij de vraag: wat is precies één volk? Je zou met wat verbeelding alle Europeanen als één volk kunnen zien.
En de bulk van de Amerikanen, Canadezen en Australiërs kunnen prima met dat "Europese volk" meegeteld worden.
quote:
Han-Chinezen spreken wel allemaal min of meer dezelfde taal, maar naar verluidt kunnen de verschillen toch erg groot zijn.
Volgens mij zijn de verschillen tussen de verschillende dialecten in de spreektaal zodanig groot dat sprekers van het ene dialect sprekers van het andere vaak niet kunnen verstaan. De schrijftaal is echter wel gelijk.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 19:53:57 #23
236264 crew  capricia
pi_77153030
Ik heb me een tijdje verdiept in het ontstaan van de mens en de verspreiding over de aarde. Wat een grote bevolkingsgroei gaf bij alle uittochten uit Afrika is het moment dat men landbouw ontdektte (ipv alleen maar jagen/verzamelen). Het in cultuur brengen van de grond, het bouwen van de eerste dorpen, succes hebben met de oogst etc. is iets wat in China al veel langer succesvol is dan in bijv. Nederland of Noord-West Europa.
Het is niet alleen China die zoveel inwoners heeft, maar ook bijv. India.

Door succesvolle landboud e.d. was het veel makkelijker om grote steden en een grote bevolkingsgroei te onderhouden. Dit leverde ook weer een unieke cultuur op.

Ik zie dat als een van de historische redenen waarom China al vroeg veel inwoners had.

Daar komt bij dat de manier waarop China geregeerd werd dmv dynastieen ze een voorsprong gaf.
Toen de Romeinen zich bijv. terug trokken uit Engeland, gingen hun vaardigheden om huizen te bouwen, wegen kaarsrecht aan te leggen ook verloren. Voor die tijd betekende dat dus een ontzettende achteruitgang.
Terwijl ze in China toen al buskruit hadden...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77403548
Vergeet niet dat veel van het huidige China vroeger het thuis waren van een heel ander volk, een donker volk dat nog het meest leek op een papoea dus in die zin is het helemaal opmerkelijk dat de voorouders van de huidige han-Chinezen zoveel grond konden veroveren en succesvol koloniseren.
pi_77403575
dus het komt er op dat die gekke chinezen ver voor op ons liepen/lopen... laat dit mijn vriendin maar niet horen dan! daar krijg ik nog een hoop gezeur over...
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:24:47 #26
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_78413596
Je moet ze ook niet nat laten worden of eten geven na middernacht!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_78986270
Omdat ze kleiner zijn, zo passen er meer in het land per vierkante meter.
pi_79058770
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:33 schreef thomaster het volgende:

[..]

Wat gek

idd was Mac Arthur gek omdat het te maken had met de Koreaanse oorlog toen China plotseling de Noord-Koreanen ging steunen en de geallieerden massaal voorbij de 38st breedtegraad werden teruggedrongen
en het in eerste instantie op een fiasco dreigde uit te lopen.

Voor meer details kijk maar eens op google.
75 topics = FIN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')