Nee, er stond een hele rij achter me. Probeer het morgen maar weer een keer dan....quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?
Dat met die afvalbak ga ik ook proberenquote:Op woensdag 20 januari 2010 08:28 schreef muiterij het volgende:
Even een vraag van mijn broer: Is het iemand in de regio Eindhoven gelukt de chipkaart op te laden? En zo ja waar dan?
Hij is al op meerdere locaties geweest en elke keer lukt het hem niet of is het apparaat stuk.
Je kan er btw wel mooi de afvalbak mee openen.![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:41 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst ingecheckt maar uitchecken deed ie niet meer?
Wat gebeurt er nu? Kan ik vanmiddag gewoon weer reizen? Is er geld afgehaald?
quote:Wat gebeurt er als ik vergeet niet kan uit te checken?
Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.
Op de site staan linkje naar de restitutieformulieren van de verschillende organisaties.quote:Hoe kan ik teveel betaald saldo terugclaimen bij mijn OV-bedrijf?
Antwoord
U kunt teveel betaald saldo terugclaimen via een restitutieformulier van uw OV-bedrijf. Bijvoorbeeld wanneer een te hoog bedrag van uw OV-chipkaart is afgeschreven, u heeft niet kunnen in- of uitchecken of een transactie bij een verkoop- en oplaadautomaat is mislukt of verkeerd gegaan.
Let op: u dient wel het restitutieformulier van het OV-bedrijf te gebruiken waar het teveel aan saldo is afgeschreven. Stuur uw aanvraag zo snel mogelijk en volledig ingevuld in. Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen.
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopenquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geef eens wat meer informatie. Wat "deed ie niet meer"? Was het paaltje kapot? Of werkte hij alleen bij jou pas niet en bij anderen wel? Heb je een week- of weekend-ov?
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ik hoop hetquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:15 schreef maok het volgende:
[..]
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)
Hier hetzelfde verhaalquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:
[ afbeelding ]
Haha, geweldigquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Voordelen ov chipkaartquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
De palen in de bussen zijn niet direct aangesloten op een netwerk, dus die oplossing kan niet werken. De "ingecheckt" of "niet-ingecheckt" status staat lokaal op je kaart. Daarbij staat ook welke lijn je bent ingecheckt, en waar (en waarschijnlijk ook een nummer van het voertuig zelf). Als je niet uitcheckt en weer in een andere bus je kaart bij het paaltje houdt zal het systeem slim genoeg zijn om te concluderen dat het tijd is om weer in te checken. Je borg die je als je betaald reisde had afgeschreven in de vorige bus ben je dan dus kwijt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.
Toen de apparaten nog niet werkten stond er namelijk ongeveer de volgende tekst in het scherm. "lijn 5 ritnummer 34 niet gevonden in tabel"
Als de bus op zijn eindbestemming is, is de rit dus afgelopen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan wordt uitgecheckt.
Ik moest een kwartier wachten. Je kunt denk ik het best op een obscuur tijdstip bellen. De openingstijden zijn van 7u-21:30u door de weeks, dus misschien vlak nadat je opstaat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:17 schreef maok het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die een mail met een vraag hebben verstuurd? Zijn er al mensen die een antwoord terug hebben? Hoe lang moest je daar op wachten?
Ik heb iig afgelopen vrijdag een mail gestuurd maar nog geen antwoord.
En met het bellen, hoe lang moet je daar gemiddeld wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt?
Tja, ik wil ze ook bellen, maar ik krijg steeds te horen dat het 'erg druk' is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Renesite het volgende:
Bellen hoor ik doemverhalen over van wel zeker een half uur
Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschrevenquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Meddo het volgende:
Oke, dat is ook een mogelijkheid.
Weet iemand trouwens of er verschil zit tussen een in- en een uitcheck apparaat in de bus? Of kun je voorin ook uitchecken en achter inchecken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |