abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77100202
Net van de telefoon gekomen, na 20 minuten te wachten. WEER mijn gegevens gegeven

'We gaan ervoor zorgden dat u 'm voor 1 februari heeft omdat t belangrijk is'
Dat zeiden ze in december ook al

Hopeloze kutzooi.. dat wordt dus betalen vanaf 1 februari.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:40:19 #252
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77100207
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:34 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
Gheghe, dat klinkt grappig, net alsof je er niks aan kan doen dat je na 20 minuten ophangt, een soort oncontroleerbare armbeweging: '20 minuten? telefoon uit!'

Even daargelaten dat het belachelijk is dat de wachttijden zo lang zijn (als je al in de wacht 'mag' staan en niet er meteen uit gegooid wordt). Vooral omdat er twee nummers zijn en ze soms maar wat naar elkaar wijzen en je sowieso niet kunnen helpen. Laatste keer dat ik belde had ik mn kaart nog niet. Gast aan de telefoon zei dat hij mijn gegevens absoluut niet kon vinden in het systeem. Dag later had ik mijn kaart in huis.
pi_77100265
Die muziek maakt het alleen maar erger
pi_77100328
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:34 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
Wat staat er trouwens bij Mijn IBG? Daar zou een datum moeten staan waarop je hem hebt geactiveerd zou hebben.
pi_77100433
Ik kan het niet vinden
pi_77100516
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.

(ik zal mezelf maar even herhalen).
Lijkt me niet. Mijn kaart werkte voor ophalen, en na ophalen nog steeds. Toch staan er maar 2 producten op OV-chipkaart.nl. Is het niet gewoon zo dat je definitieve abo je tijdelijke vervangt zodra je hem ophaalt?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77100573
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Mijn kaart werkte voor ophalen, en na ophalen nog steeds. Toch staan er maar 2 producten op OV-chipkaart.nl. Is het niet gewoon zo dat je definitieve abo je tijdelijke vervangt zodra je hem ophaalt?
Zou kunnen, alleen volgens mij las ik dat iemand wel 4 producten had staan daar.
pi_77100711
Ok ik heb het volgende probleem
Ik heb op mijn IB Groep staan: Weekend OV
Als ik mijn chipkaart wil activeren zegt ie: Week OV
ik wil een Weekend OV
moet ik hem activeren of niet? en zonee welke stappen moet ik dan ondernemen?
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:51:41 #259
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77100732
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zou kunnen, alleen volgens mij las ik dat iemand wel 4 producten had staan daar.
Ach, ik heb er blijkbaar maar 1 product opstaan. Hoe dat kan, geen idee. Ik check het morgen nog maar even bij een ns-automaat of bij zo'n ophaalautomaat.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:52:36 #260
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77100778
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
ik wil een Weekend OV
Bellen met ib-groep volgens mij, die zetten de abo's voor je klaar. Dus daar zit de fout. Ik zou hem niet activeren vooralsnog, dan moet je alleen maar weer wijzigen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:55:28 #261
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77100930
quote:
ik wil een Weekend OV
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
Als ik jou was zou ik hem activeren en dan wijzigen (bij het activeren zou het ook zomaar ineens weer een weekend kaart kunnen worden, dat weet je maar nooit daar) Als dan blijkt dat binnen 10 dagen je weekend ov niet klaar staat heb je iig recht op de schadevergoeding van ¤68,- per halve maand.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77100998
quote:
ik wil een Weekend OV
Ik zou hem niet activeren, eerst even de IB-groep bellen.
pi_77101031
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef BluesRebel het volgende:
Net van de telefoon gekomen, na 20 minuten te wachten. WEER mijn gegevens gegeven

'We gaan ervoor zorgden dat u 'm voor 1 februari heeft omdat t belangrijk is'
Dat zeiden ze in december ook al

Hopeloze kutzooi.. dat wordt dus betalen vanaf 1 februari.
Mij werd bij een NS balie verteld dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daaruit begreep ik stiekem een beetje dat februari wederom zonder goed-werkende kaarten gereisd kan worden?!

Meer mensen hier ergens iets van opgepikt?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:57:54 #264
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77101057
haha, hier wordt je ook niet wijzer van LuxeBenen, iedereen roept iets anders, meerderheid is voor niet activeren..
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77101596
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Mij werd bij een NS balie verteld dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daaruit begreep ik stiekem een beetje dat februari wederom zonder goed-werkende kaarten gereisd kan worden?!

Meer mensen hier ergens iets van opgepikt?
Jij denkt dat ze dit probleem binnen 10 dagen nog op gaan lossen???

Anders zit er straks geen student meer op school Kan ook niet de bedoeling zijn!
pi_77101829
Nee, inmiddels kunnen we zeggen dat de chipkaart duidelijk een beter, minder foutloos systeem is dan de ouderwetse papieren kaart, daar hebben de hoge heren goed over nagedacht.

pi_77102038
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:15 schreef Saekerhett het volgende:
Nee, inmiddels kunnen we zeggen dat de chipkaart duidelijk een beter, minder foutloos systeem is dan de ouderwetse papieren kaart, daar hebben de hoge heren goed over nagedacht.

ik heb nog steeds geen enkel voordeel kunnen ontdekken.

1. Het is NIET makkelijker
2. Het is NIET sneller
3. Het is zeker niet goedkoper
4. Er zijn nog steeds conducteurs nodig om op zwartrijden te controleren, dus ook daar helpt het niet.

Zodra ik geen gratis reizen meer heb, flikker ik die chipkaart in de bak. Koop wel een auto
pi_77102226
Overigens,

Je bent je studenten-OVchipkaart vergeten.. Bestaat het nog steeds zoals eerst dat je dan je geld 1 x per jaar teurg kon vragen?
pi_77102298
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef elby1988 het volgende:
Overigens,

Je bent je studenten-OVchipkaart vergeten.. Bestaat het nog steeds zoals eerst dat je dan je geld 1 x per jaar teurg kon vragen?
De NS als het goed is nog wel, andere vervoerders deden daar volgens mij sowieso al niet aan.
pi_77102332
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De NS als het goed is nog wel, andere vervoerders deden daar volgens mij sowieso al niet aan.
Dan zal ik het wel gewoon proberen te regelen zoals in:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)dentenkaart-vergeten

vermeldt staat
pi_77103643
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

ik heb nog steeds geen enkel voordeel kunnen ontdekken.

1. Het is NIET makkelijker
2. Het is NIET sneller
3. Het is zeker niet goedkoper
4. Er zijn nog steeds conducteurs nodig om op zwartrijden te controleren, dus ook daar helpt het niet.

Zodra ik geen gratis reizen meer heb, flikker ik die chipkaart in de bak. Koop wel een auto
Als het werkt, werkt het best prima. Zeker met een persoonlijke chipkaart met automatisch opladen. Nooit meer een kaartje of strippenkaart hoeven te kopen is toch best makkelijk. Maar dan moeten ze wel zorgen dat de techniek in orde is, en dat zoiets niet halfslachtig wordt ingevoerd zoals nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 21-01-2010 17:41:59 ]
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:08:29 #272
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77104141
lsvb trekt weer aan de bel: http://lsvb.nl/pers/totale-chaos-rond-studenten-ovch.html
quote:
Totale chaos rond Studenten OV-chipkaart | 21-01-2010
Utrecht - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) is de chaos rond de Studenten OV chipkaart meer dan zat. Vanmiddag werd duidelijk dat het door technische problemen voor studenten voorlopig onmogelijk is hun kaart te activeren. De afgelopen dagen werd er bij studenten hard op aangedrongen om hun chipkaart te activeren. Inmiddels blijkt dat er diverse technische problemen zijn die het studenten onmogelijk maken hun chipkaart te activeren voor 1 februari. De LSVb is het zat dat de schuld steeds in de schoenen van studenten word geschoven. Nu blijkt dat zij er niks aan kunnen doen.

Door technische problemen bij het bedrijf achter de chipkaart is het voor studenten onmogelijk hun kaart te activeren in de komende weken. Daarnaast blijken er grote problemen te zijn rond de productie van nieuwe kaarten. LSVb voorzitter Gerard Oosterwijk: “Dit is het doemscenario, alles wat er fout kan gaan, gaat fout. Studenten worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij eisen dat de boel eerst op orde komt, dan pas een nieuwe deadline.”

Eerder ontving de LSVb al veel klachten van studenten die geen chipkaart hadden of deze niet konden activeren. Volgens de bond moet voorop staan dat alle studenten die daar recht op hebben kunnen reizen. Daarom dringt de bond er bij de politiek en vervoerders op aan om studenten tot nader orde te laten reizen met hun tijdelijke reisrecht of de papieren OV-jaarkaart uit 2009.
Ik weet niet of het helpt, maar het is in ieder geval een tegengeluid tegen al die berichtgeving over lakse studenten die nog niks geactiveerd hebben.
pi_77105097
Het is gelukt om via een NS automaat ¤5 op m'n chippie te gooien. Stond inderdaad 1x ingechecked en niet uitgechecked door schuld van connection..

Alleen ik stond nog niet in de min, hoe kan dat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77105333
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Het is gelukt om via een NS automaat ¤5 op m'n chippie te gooien. Stond inderdaad 1x ingechecked en niet uitgechecked door schuld van connection..

Alleen ik stond nog niet in de min, hoe kan dat?
In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
pi_77105558
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
hm, dus ook niet het opstaptarief van de bussen als je vergeet uit te checken?

Dus heb ik misschien ¤5 voor niks opgegooid?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')