abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 19:59:05 #1
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_76980918
Hier een oproepje voor een lief baasje voor maincoons Poeska en Donna.
Deze poezels zijn van een collega van een dinnetje van mij en ze vroeg of ik evt. iemand weet die graag 2 lieve maincoons zou willen hebben.
Niet geschoten altijd mis natuurlijk en omdat ik het ook sneu voor haar collega is vind besloot ik tot dit oproepje.
Mocht je interesse hebben en dan dus serieus interesse, pm mij dan even, dan zorg ik dat je in contact komt met de eigenaresse van Poeska en Donna.

Hieronder wat info, uiteraard bij vragen of wat dan ook zal ik proberen nog meer informatie te krijgen.
Ik probeer ook nog een foto te regelen want die zat nog niet bij de mail.
Verder vind ze het heel belangrijk dat de poezels goed terecht komen.

Dus weet je iemand, heb je zelf interesse, pm mij dan even en vandaar uit verder, thanks alvast voor de aandacht.

Naam huisdier: Poeka en Donna
Soort: poezen
Ras: Maincoon
Leeftijd: allebei 5 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: zou even nagevraagd moeten worden maar denk van wel
Gechipt: navragen, weet ik niet.
Gesteriliseerd: ja beide
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): navraagbaar
Datum laatste dierenartsbezoek:idem
Reden laatste dierenartsbezoek:idem
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk):In de winter liggen ze graag voor de kachel of op schoot; in de zomer vinden ze het heerlijk om ook naar buiten te gaan. Ze hebben een bijzonder lief karakter, zijn rustig en aanhankelijk en stoeien graag met elkaar. allebei zindelijk. Verder zijn er bij voorkeur in de nieuwe woonsituatie geen andere poezen of honden en is er een tuin(tje) of terras. Kinderen zijn geen probleem.
Omgang met kinderen: ja geen probleem
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): onbekend (ga er van uit van niet)
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: gevolg van een verbroken relatie, en de daarmee veranderde woonsituatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door MissHobje op 18-01-2010 20:08:01 ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_76981221
Heb je misschien foto's
Vragen ze er een vergoeding voor?
met of zonder stamboom?
  maandag 18 januari 2010 @ 20:06:19 #3
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_76981279
Foto's volgens hopelijk nog, geen vergoeding in principe.. tenzij jij dat zou willen moet je dat zelf regelen
Stamboom hmm das een goeie, zal navragen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_76981414
Ik heb op dit moment 3 maine coons en ik las dat ze niet bij andere kunnen. Dus ik ben geen geschikt vrouwtje.
Weet je wel de kleur(en)?
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 20:09:46 #5
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_76981430
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:59 schreef MissHobje het volgende:
Hier een oproepje voor een lief baasje voor maincoons Poeska en Donna.
Deze poezels zijn van een collega van een dinnetje van mij en ze vroeg of ik evt. iemand weet die graag 2 lieve maincoons zou willen hebben.
Niet geschoten altijd mis natuurlijk en omdat ik het ook sneu voor haar collega is vind besloot ik tot dit oproepje.
Mocht je interesse hebben en dan dus serieus interesse, pm mij dan even, dan zorg ik dat je in contact komt met de eigenaresse van Poeska en Donna.

Hieronder wat info, uiteraard bij vragen of wat dan ook zal ik proberen nog meer informatie te krijgen.
Ik probeer ook nog een foto te regelen want die zat nog niet bij de mail.
Verder vind ze het heel belangrijk dat de poezels goed terecht komen.

Dus weet je iemand, heb je zelf interesse, pm mij dan even en vandaar uit verder, thanks alvast voor de aandacht.

Naam huisdier: Poeka en Donna
Soort: poezen
Ras: Maincoon
Leeftijd: allebei 5 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: zou even nagevraagd moeten worden maar denk van wel
Gechipt: navragen, weet ik niet.
Gesteriliseerd: ja beide
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): navraagbaar
Datum laatste dierenartsbezoek:idem
Reden laatste dierenartsbezoek:idem
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk):In de winter liggen ze graag voor de kachel of op schoot; in de zomer vinden ze het heerlijk om ook naar buiten te gaan. Ze hebben een bijzonder lief karakter, zijn rustig en aanhankelijk en stoeien graag met elkaar. allebei zindelijk. Verder zijn er bij voorkeur in de nieuwe woonsituatie geen andere poezen of honden en is er een tuin(tje) of terras. Kinderen zijn geen probleem.
Omgang met kinderen: ja geen probleem
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): onbekend (ga er van uit van niet)
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: gevolg van een verbroken relatie, en de daarmee veranderde woonsituatie.
PM
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  maandag 18 januari 2010 @ 20:09:59 #6
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76981445
Misshobje, zet je nu je poes op internet???
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:11:03 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76981495
Ze zijn zoooo mooi en leuk Maine Coontjes , maar ik heb al een hond en ook al een coontje dus ik denk dat ik ook geen geschikt baasje ben.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_76981594
En bij ons gaat Rossi nu voor. Mocht het toch mis gaan dan zal ik het toch overwegen. WIj willen in principe geen kitten er meer bij vanwege de leeftijd enzo. En 5 is precies even oud als Zorro.
pi_76981627
Ooooh ik zou ook wel willen, maar wij hebben al 1 katertje van 5,5 maand.
And so the lion fell in love with the lamb
  maandag 18 januari 2010 @ 20:15:17 #10
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76981737
Als ze samen zijn, is het plaatsen bij andere katten vaak wel makkelijker

Verkapte tvp
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:23:57 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_76982238
Heb wat aanvullende info:
Poes Donna is met stamboom en is grijs/wit van kleur.
Poes Poeska geen stamboom en is ( zoals ik begreep blank teddy? bruinige tint soort tijgerprint achtig patroon) (heb daar dus helemaal geen verstand van, foto's worden naar mij gemaild, dus komen er aan.
Heb ook nog gevraagd of ze echt niet bij andere katten kunnen, op zich zou het wel kunnen maar het was meer het ideaal beeld wat ze hebben zeg maar.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_76982296
Ben benieuwd naar de foto's
And so the lion fell in love with the lamb
pi_76982381
Ik moet toch eerst kijken hoe het hier gaat anders hou ik mij aanbovelen.
Ik heb dan nog van 2 super lieve gecastreerde maine coon katers van 5 en 3 jaar.
pi_76983962
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Heb wat aanvullende info:
Poes Donna is met stamboom en is grijs/wit van kleur.
Poes Poeska geen stamboom en is ( zoals ik begreep blank teddy? bruinige tint soort tijgerprint achtig patroon) (heb daar dus helemaal geen verstand van, foto's worden naar mij gemaild, dus komen er aan.
Heb ook nog gevraagd of ze echt niet bij andere katten kunnen, op zich zou het wel kunnen maar het was meer het ideaal beeld wat ze hebben zeg maar.
* nokwanda tikt zichzelf op de vingers. Zes is echt genoeg
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_76983996
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:09 schreef Strega het volgende:

[..]

PM
Adopteren jullie hen. Dan kom ik ze wel opzoeken om te kwijlen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:56:40 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76984042
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:55 schreef nokwanda het volgende:

[..]

* nokwanda tikt zichzelf op de vingers. Zes is echt genoeg
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_76999245
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:23 schreef MissHobje het volgende:

Poes Poeska geen stamboom en is ( zoals ik begreep blank teddy? bruinige tint soort tijgerprint achtig patroon)
Black tabby Oftewel zwart cypers.
pi_77000785
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Black tabby Oftewel zwart cypers.
je bent me net voor Is cypers hetzelfde als tabby dan?
pi_77005329
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:56 schreef senesta het volgende:

[..]

lach maar. Ik ben helemaal niet echt van de merkkatten, maar een Maincoon is stiekem wel mijn natte droom. Ik vind ze echt geweldig van karakter en uiterlijk. Perfecte combi.
En als er een bij kan, kunnen er ook twee bij. Vooral als ze aan elkaar gewaagd zijn.
Dus daarom hebben we er hier ook serieus overleg over.
We hebben ongeveer 100m2 leefruimte voor 6 katten. Met een serre met grote klimpaal met 9 ligmanden, geschikt voor grote en zware katten en een beveiligd balkon van 5,5 x 2,5 m. Verder staat het hele huis ter hun beschikking en is er geen enkele ruimte waar ze niet mogen komen.

Wij hadden 7 katten, waarvan er een na de verhuizing hierheen is overleden.
Daarna moest de hele boel opnieuw de verhoudingen bepalen. Het is nu net rustig en iedereen is op zijn/haar plek. Wij vinden dat "proberen" geen optie is. Je doet het of je doet het niet. Geen gesleep met katten.
Wat als het nou een groot probleem vormt? Dan heb je ellende in huis.
Dus wat is verstandig?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:14:54 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_77005391
Dat kan best, nokwanda. Ik zou het gewoon doen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_77005712
En maine coons zijn over het algemeen makkelijke katten en erg sociaal tegenover andere.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:28:51 #22
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_77005875
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:13 schreef nokwanda het volgende:
Dus wat is verstandig?
Ik vind 8 katten op 100m2 een beetje veel van het goede. Zolang het dikke mik is, is het prima, maar zodra het iets minder dikke mik ik, is 25M2 per kat toch wel het minimum dat ik zou aanhouden.

On the other hand: je wilt ze niet de kost geven waar het prima gaat met nog meer katten op een kleinere ruimte. En ik weet zeker dat je een superbaasje bent.

Dus: wat is verstandig >> geen idee
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_77005958
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:28 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik vind 8 katten op 100m2 een beetje veel van het goede. Zolang het dikke mik is, is het prima, maar zodra het iets minder dikke mik ik, is 25M2 per kat toch wel het minimum dat ik zou aanhouden.

On the other hand: je wilt ze niet de kost geven waar het prima gaat met nog meer katten op een kleinere ruimte. En ik weet zeker dat je een superbaasje bent.

Dus: wat is verstandig >> geen idee
Zo staan wij er ook in. Daarom ook een pm gestuurd naar MH zodat we persoonlijker kunnen overleggen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_77006008
Lastig Nok. Naar mijn gevoel zijn het wel erg veel katten op die ruimte. En als die Coontjes geen andere katten gewend zijn... moeilijk. Dadelijk ligt je hele club met elkaar overhoop.

Mijn vingers jeuken ook om te reageren, maar ik vind 3 eigenlijk al voldoende moet verstandig zijn en 3 voldoende vinden. Want met de Redcats erbij wordt het anders erg veel van het goede. Maar Maine Coon
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:03:35 #25
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_77007018
Lastig Nok

Ikzelf, persoonlijk, dus mijn mening als het mijn huis en mijn katten betrof, zou het niet doen.
Puur omdat ik 8 wel erg veel vind en ik de ruimte eiks te klein vind.
Daarentegen weet ik zeker dat jij er alles aan zal doen om de katten een goed thuis te geven en de onderlinge verhoudingen hoog in het vaandel hebt.

Kortom; je hebt weer es niets aan me
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')