http://www.at5.nl/artikel(...)raatrovers-op-cameraquote:Gewelddadige straatrovers op camera
De politie heeft camerabeelden van de daders van de brute tasjesroof bij de Weesperzijde op Oudjaarsavond. Een 29-jarige vrouw raakte daarbij in coma.
Het slachtoffer fietste met haar vriend toen twee mannen op een scooter haar tas wegtrokken. Ze kwam daarbij zo hard ten val dat ze ernstig hersenletsel opliep. De overvallers zijn nog voortvluchtig. Verschillende camera's van het Amstel Hotel hebben de daders vlak voor de roof gefilmd. De vrouw is gelukkig inmiddels uit haar coma ontwaakt. Of ze helemaal zal herstellen, is nog onduidelijk. De politie staat machteloos.
Herkent u de mannen op de scooter, of heeft u andere informatie over deze zaak, dan kunt u contact opnemen met de politie. U kunt ze bereiken op het volgende nummer: 020-5592300. Na het AT5-nieuws een speciaal politiebericht met daarin de beelden van de daders van deze brute tasjesroof.
http://www.geenstijl.nl/m(...)zakjes.html#commentsquote:-EDIT-
"Taalverschillen kunnen voor onbegrip over en weer hebben gezorgd, maar het is nooit de bedoeling geweest van mijn cliënten om zomaar de tas te stelen. Laat staan dat het hun intentie was om het slachtoffer zo verschrikkelijk ten val te laten brengen, zoals de vriend van het slachtoffer beweert. Mijn clienten handelden slechts onder de verkeerde veronderstelling dat de jonge vrouw haar tas aan hen aanbood. "
Zijn ze al gepakt dan?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef LXIV het volgende:
Harry Nieland, advocaat van de scooterklootzakjes laat weten:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)zakjes.html#comments
Hoeps. Editje. Bleek een GS comment, niet echt wat de advocaat zeiquote:Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens mij is die advocaat geen mocro hoor. Maar ik zie dat je alleen zin hebt om te spugen.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef superworm het volgende:
[..]
HAHAHA het is godverdómme ALTIJD de 'taalbarriere' en 'ze hadden het zo niet bedoeld' en 'misverstand' en en en... Die fuckin' mocro's zouden Auschwitz nog recht kunnen breien man.
Wat is het nut van het posten dan?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, het is een comment van GS, zie de URL!
Nee maar het zijn áltijd dezelfde argumenten. Zoek effe op wat die advocaat zei na het Bergen op Zoom-debacle.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is die advocaat geen mocro hoor. Maar ik zie dat je alleen zin hebt om te spugen.
Bron? Een post op Geenstijl is net zoveel als een post op FOK. Iedereen kan dat zomaar even schrijven.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, nou niet terugkrabbelen, even je ware aard laten zien. Dit is nu precies wat ik altijd al wilde, de mensen op de FP blootstellen, die verzuurde ranzige redactie.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef superworm het volgende:
[..]
Hoeps. Editje. Bleek een GS comment, niet echt wat de advocaat zei
De laatste zinquote:
Ware aard? Onzin. Ik zeg alleen dat het altijd dezelfde stupide argumenten zijn. Óf ze hadden het niet zo bedoeld, óf er was een taalbarrière, óf het liep onbedoeld uit de hand, etc. etc. etc. Nooit eens sorry. Nooit eens 'ja inderdaad beroven we mensen op de scooter'. Dat komt me onderhand de keel uit ja.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, nou niet terugkrabbelen, even je ware aard laten zien. Dit is nu precies wat ik altijd al wilde, de mensen op de FP blootstellen, die verzuurde ranzige redactie.
Nee, een advocaat gaat zeggen: "het was wel zo bedoeld". Of "het lag echt aan de dader".quote:Op maandag 18 januari 2010 19:53 schreef superworm het volgende:
[..]
Ware aard? Onzin. Ik zeg alleen dat het altijd dezelfde stupide argumenten zijn. Óf ze hadden het niet zo bedoeld, óf er was een taalbarrière, óf het liep onbedoeld uit de hand, etc. etc. etc. Nooit eens sorry. Nooit eens 'ja inderdaad beroven we mensen op de scooter'. Dat komt me onderhand de keel uit ja.
Dan in iedergeval een waarbij ik nog van te voren de waarheid over iemand heb weten te verkondigen.quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Hierbij verklaar ik het 'Steun Mutant01-fonds'voor geopend. Gaarne hieronder je handtekening posten als je wilt dat Mutant01 op fok blijft.
Mijn eigen zwager is Berber, man. Ik heb niks tegen Marokkanen an sich, wel tegen dit soort tuig. Maakt het me geen klap uit welke nationaliteit 't heeft. Op een scooter op deze wijze mensen beroven (of uberhaupt mensen beroven), dan is meteen elk greintje medeleven/inlevingsvermogen/respect bij mij weg.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, een advocaat gaat zeggen: "het was wel zo bedoeld". Of "het lag echt aan de dader".Lekkere advocaat zou je dan zijn.
En voor de rest is het inderdaad je ware aard, lekker kankeren op die rifaapjes, hmmmmm! Lekker schreeuwen, lekker je vooroordelen bevestigd zien worden.![]()
Wat lul je dan over "de mocro's" doe zogenaamd zelfs Auswitch recht kunnen praten. En dacht je nu werkelijk dat ik de rest van je post ook niet gezien had? Je zwager zal hardstikke blij zijn met dat soort uitspattingen. En over je gehuil met betrekking tot Culemborg en "de hand boven hun hoofd houden"? En dat komt allemaal naar buiten omdat jij niet eens goed kan lezen, dat een ADVOCAAT dit heeft gezegd. Wat verwacht je van die advocaat dan? Dat hij gaat zeggen dat zijn client volledig bewust waren van hetgeen ze deden?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Mijn eigen zwager is Berber, man. Ik heb niks tegen Marokkanen an sich, wel tegen dit soort tuig. Maakt het me geen klap uit welke nationaliteit 't heeft. Op een scooter op deze wijze mensen beroven (of uberhaupt mensen beroven), dan is meteen elk greintje medeleven/inlevingsvermogen/respect bij mij weg.
Dit soort tuig weet inderdaad alles recht te lullen wat krom is. Nogmaals refereer ik aan de verontwaardigde reactie van de Bergen-op-Zoom-familie. Er was geen aanklacht, de politie constateerde geen strafbare feiten, maar nog hadden ze een advocaatje in de arm genomen die wel even kwam vertellen dat er NIETS van het verhaal waar was, dat álles op misverstanden was gebaseerd, dat taalbarrière kan zorgen voor miscommunicatie... ik kan daar heel boos om worden.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat lul je dan over "de mocro's" doe zogenaamd zelfs Auswitch recht kunnen praten. En dacht je nu werkelijk dat ik de rest van je post ook niet gezien had? Je zwager zal hardstikke blij zijn met dat soort uitspattingen. En over je gehuil met betrekking tot Culemborg en "de hand boven hun hoofd houden"? En dat komt allemaal naar buiten omdat jij niet eens goed kan lezen, dat een ADVOCAAT dit heeft gezegd. Wat verwacht je van die advocaat dan? Dat hij gaat zeggen dat zijn client volledig bewust waren van hetgeen ze deden?
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:17 schreef JohnLocke het volgende:
Advocaten zijn dan ook eigenlijk nog erger dan Marokkanen. Sorry Mutant.
En wat heeft dat te maken met Culemborg en hand boven de hoofd van Marokkanen houden te maken. "Ik ben het zat", je weet zelf ook dondersgoed wat je schreef. Het was echt een uitspatting die gewoon helemaal NERGENS over ging.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Dit soort tuig weet inderdaad alles recht te lullen wat krom is. Nogmaals refereer ik aan de verontwaardigde reactie van de Bergen-op-Zoom-familie. Er was geen aanklacht, de politie constateerde geen strafbare feiten, maar nog hadden ze een advocaatje in de arm genomen die wel even kwam vertellen dat er NIETS van het verhaal waar was, dat álles op misverstanden was gebaseerd, dat taalbarrière kan zorgen voor miscommunicatie... ik kan daar heel boos om worden.
Prima, jij je gelijk. Kun je rustig gaan slapen.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met Culemborg en hand boven de hoofd van Marokkanen houden te maken. "Ik ben het zat", je weet zelf ook dondersgoed wat je schreef. Het was echt een uitspatting die gewoon helemaal NERGENS over ging.
Ik kan altijd wel rustig slapen hoor, maar je moet hier gewoon niet het heilige boontje gaan uithangen. Succes op je FP-nest.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:23 schreef superworm het volgende:
[..]
Prima, jij je gelijk. Kun je rustig gaan slapen.
Ik moet inderdaad toegeven dat ik steeds minder tolerant t.o.v. wat jij noemt -edit- is bij hem ook weggehaald) ben. Culemborg was daarbij voor mij in combinatie met BoZ een vloek en een zucht later een beetje de doodsteek. Ik ben niet voor klasse/rassenjustitie, zeker niet, maar dit soort tuig - zoals eerder gezegd, maakt het me verder geen zier uit of dat Lonsdale-jeugd of kut-Mocro's zijn - mag van mij kei- en dan ook keihard aangepakt worden. Hetgeen we nauwelijks doen; kijk naar BoZ.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik kan altijd wel rustig slapen hoor, maar je moet hier gewoon niet het heilige boontje gaan uithangen. Succes op je FP-nest.
Ik was er als de kippen bij omdat het ging over advocaten.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:35 schreef Zwansen het volgende:
Wel grappig, topic over straatroof en mutant is er als de kippen bij. Alsof je al weet dat het over Marokkanen gaat.
Ik dacht juist dat het landelijk afnam, dat soort 'kleine' criminaliteit...maar ik kan er naast zitten.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:38 schreef paddy het volgende:
Mja, ik was al bezig met posts weghalen, maar het lijkt me nu juist goed om het te laten staan.
Is het trouwens iets van de laatste jaren dat straatroof steeds meer voorkomt? Ik woon in deze wijk nu nog niet één jaar en heb meer criminaliteit gezien in tientallen jaren in Groningen en Enschede.
quote:Geregistreerde criminaliteit daalt het meest in de grote gemeenten
De geregistreerde criminaliteit is in de grote gemeenten sterker gedaald dan in de rest van Nederland. Vergeleken met het piekjaar 2002 nam de geregistreerde criminaliteit in deze gemeenten af met 17 procent, tegen 6 procent voor de overige gemeenten. Vooral het aantal diefstallen en inbraken is sterk gedaald.
Ik heb het net even opgezocht op GS, die uitspraak van advocaat Harry gaat over een heel andere zaak.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Advocaten die recht kunnen kletsen wat zo krom is als de neten? Zijn vaak wel de best betaalde advocaten.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik was er als de kippen bij omdat het ging over advocaten.
Dat zijn gewoon advocaten, dat is wat ze doen.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Advocaten die recht kunnen kletsen wat zo krom is als de neten? Zijn vaak wel de best betaalde advocaten.
Een advocaat heeft de plicht een client zo goed mogelijk te verdedigen, of hij het er nou mee eens is of niet, de punten waar dit krom overkomt is meestal geen fout van de advocaat maar een hiaat in de wet.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:17 schreef JohnLocke het volgende:
Advocaten zijn dan ook eigenlijk nog erger dan Marokkanen. Sorry Mutant.
Klopt, daarom word ik ook (bijna, per augustus word ik beedigd) een goed betaalde advocaat.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Advocaten die recht kunnen kletsen wat zo krom is als de neten? Zijn vaak wel de best betaalde advocaten.
Mijn reet. Ik heb schokkend veel advocaten in mijn directe omgeving, en ondanks dat ik die exemplaren als persoon graag mag, weet ik dat ze professioneel keiharde leugenaars zijn die er een kick van krijgen de grootste smeerlappen door de mazen in de wet te loodsen. En dat is echt niet uit een of ander hoger plichtsbesef, dat is uit ordinaire hebzucht.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een advocaat heeft de plicht een client zo goed mogelijk te verdedigen, of hij het er nou mee eens is of niet, de punten waar dit krom overkomt is meestal geen fout van de advocaat maar een hiaat in de wet.
Ik krijg in deze wijk door dat ik toch minder lief ben dan ik dacht. Soms zou ik wel een van die ettertjes willen aanpakken hier. Ze pakken hier de alleenstaande moeder, het kind, of de wagen van een oude man die net te horen heeft gekregen dat hij kanker had en de wagen nodig heeft voor het kuren.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het landelijk afnam, dat soort 'kleine' criminaliteit...maar ik kan er naast zitten.
Welke omgeving is dat?quote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik krijg in deze wijk door dat ik toch minder lief ben dan ik dacht. Soms zou ik wel een van die ettertjes willen aanpakken hier. Ze pakken hier de alleenstaande moeder, het kind, of de wagen van een oude man die net te horen heeft gekregen dat hij kanker had en de wagen nodig heeft voor het kuren.
Wat weer wel vreemd is, is de verschil in reactie van de politie hier. De flatbewoner heeft gewoon pech gehad wanneer er bij je ingebroken is. Is er bij een koopwoning ingebroken? Krijgt iedereen een brief. Ik had liever ook de daders van die autobrand aangepakt zien worden. Dus dezelfde behandeling qua buurtbrieven etc
Er is een wettelijke plicht om je client zo goed mogelijk in zijn belangen te behartigen. Hebzucht of geen hebzucht, uiteindelijk is dat de kern van de taak van een advocaat. Daar komt bij dat je feiten in een ander licht brengt, een ander perspectief. Keihard liegen hoeft dus helemaal niet, sterker nog, in de rechtszaal komt dat als een boomerang terug.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Mijn reet. Ik heb schokkend veel advocaten in mijn directe omgeving, en ondanks dat ik die exemplaren als persoon graag mag, weet ik dat ze professioneel keiharde leugenaars zijn die er een kick van krijgen de grootste smeerlappen door de mazen in de wet te loodsen. En dat is echt niet uit een of ander hoger plichtsbesef, dat is uit ordinaire hebzucht.
En ik las juist laatst dat straatroof en geweldadige overvallen juist enorm toenemen.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het landelijk afnam, dat soort 'kleine' criminaliteit...maar ik kan er naast zitten.
Edit: In grote steden neemt het af.
Bron:CBS
[..]
Het liegen gaat inderdaad heel subtiel, met keihard bedoel ik dat ze het zonder enige schroom of morele twijfel doen.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is een wettelijke plicht om je client zo goed mogelijk in zijn belangen te behartigen. Hebzucht of geen hebzucht, uiteindelijk is dat de kern van de taak van een advocaat. Daar komt bij dat je feiten in een ander licht brengt, een ander perspectief. Keihard liegen hoeft dus helemaal niet, sterker nog, in de rechtszaal komt dat als een boomerang terug.
Zeist. Nee, geen vollenhove. Daar was het redelijk rustigquote:
Ik lees dan ook weer op het CBS:quote:Op maandag 18 januari 2010 20:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
En ik las juist laatst dat straatroof en geweldadige overvallen juist enorm toenemen.
Een chirurg moet ze moreel ook aan de kant zetten, net als een brandweerman, niets mis mee.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:52 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Het liegen gaat inderdaad heel subtiel, met keihard bedoel ik dat ze het zonder enige schroom of morele twijfel doen.
Heel vergelijkbaar ja, mensen genezen, branden blussen en misdadigers helpen.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een chirurg moet ze moreel ook aan de kant zetten, net als een brandweerman, niets mis mee.
Misdadigers helpen? Nee, clienten in hun belangen behartigen. Het zijn pas misdadigers als deze worden veroordeeld. Daarnaast is het vaak zo dat advocaten oprecht onschuldigen verdedigen.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Heel vergelijkbaar ja, mensen genezen, branden blussen en misdadigers helpen.
Niet de advocaten die ik ken. Althans, dat is wat ze toegeven als ze onder vrienden zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misdadigers helpen? Nee, clienten in hun belangen behartigen. Het zijn pas misdadigers als deze worden veroordeeld. Daarnaast is het vaak zo dat advocaten oprecht onschuldigen verdedigen.
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:"Mijn clienten handelden slechts onder de verkeerde veronderstelling dat de jonge vrouw haar tas aan hen aanbood. "
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |