abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76979155
hallo allemaal!

Ik heb een half jaar in Finland gewoond en bezocht 2x per week de sauna. Dames en heren waren strikt gescheiden. Naakt is verplicht vanwege hygiëne.

Nu ik terug in NL ben, wil ik het saunabezoek voortzetten, maar heb toch een paar vragen. In Finland heerst het vooroordeel dat de sauna's in NL en Duitsland gebruikt worden om seks met elkaar te hebben, aangezien Nederlandse sauna's veelal gemengd zijn (zowel naakte dames en heren in één sauna).

Wie heeft ervaring met de sauna's hier in NL? Klopt dit vooroordeel? Ik heb namelijk geen zin om tussen seksende stelletjes te zitten maar wil gewoon ff lekker ontspannen. Alvast bedankt voor de reacties!
pi_76979537
Ik heb in Nederland verschillende sauna,s bezocht
Van echt seks met elkaar hebben was geen sprake
Wel kwam het veelvuldig voor dat stelletjes met elkaar zaten te "vozen".
Dat betrof zowel hetero- als homo stellen.
Dit gebeuren is 1 van de redenen dat ik vrijwel geen sauna meer bezoek.
Een andere reden is de prijs.
Als je met z,n tweeen gaat ben je zomaar¤ 125,- kwijt
  maandag 18 januari 2010 @ 19:34:53 #3
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_76979625
Als ik naar de sauna ga gebeurt er wel vaak wat ja.

Wat wil je als een geile slet zo d'r hoef in kijkt..
pi_76979633
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:33 schreef gemski het volgende:
Ik heb in Nederland verschillende sauna,s bezocht
Van echt seks met elkaar hebben was geen sprake
Dit gebeuren is 1 van de redenen dat ik vrijwel geen sauna meer bezoek.
Een andere reden is de prijs.
De thermen in leeuwarden bieden een saunabeurt aan voor slechts 14euro (wat erg duur is, aangezien in Finland het veelal gratis was). Het hangt denk ik af van het arrangement.
pi_76979707
quote:

Hier was ik dus al bang voor. Ik wil daar helemaal niet naar kijken maar gewoon ontspannen!
pi_76979796
en moet je in de Nederlandse sauna's verplicht naakt zijn? Of mag je een handdoek meenemen
  maandag 18 januari 2010 @ 19:54:44 #7
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_76980701
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:36 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Hier was ik dus al bang voor. Ik wil daar helemaal niet naar kijken maar gewoon ontspannen!
Vozen is toch ook ontspannen ???
pi_76984132
quote:
Wat voor exclusieve sauna's bezoek jij?

Ik heb verschillende sauna's in Nederland bezocht, maar echt gevoos heb ik nooit meegemaakt. Hooguit een arm om iemands schouder of een hand op iemands been ofzo.
  maandag 18 januari 2010 @ 22:34:14 #9
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_76989620
In de sauna waar ik naar toe ga wordt je dr uit getrapt als je elkaar te vaak aan raakt
Waren de laatste keer met 2 personen incl. eten, drinken, handdoeken en badjassen 75 euro kwijt.
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  maandag 18 januari 2010 @ 22:55:15 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76990733
Nou, ik ga al jaren zeer geregeld naar de sauna, en ik word nauwelijks (lees: feitelijk 2x) geconfronteerd met intimiteiten. Dus in mijn ervaring klopt dat vooroordeel dus echt niet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76991549
Ik heb een hekel aan de sauna, komen vooral lelijke mensen ...ugh
pi_76991726
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:26 schreef Leonidas82 het volgende:
hallo allemaal!

Ik heb een half jaar in Finland gewoond en bezocht 2x per week de sauna. Dames en heren waren strikt gescheiden. Naakt is verplicht vanwege hygiëne.

Nu ik terug in NL ben, wil ik het saunabezoek voortzetten, maar heb toch een paar vragen. In Finland heerst het vooroordeel dat de sauna's in NL en Duitsland gebruikt worden om seks met elkaar te hebben, aangezien Nederlandse sauna's veelal gemengd zijn (zowel naakte dames en heren in één sauna).

Wie heeft ervaring met de sauna's hier in NL? Klopt dit vooroordeel? Ik heb namelijk geen zin om tussen seksende stelletjes te zitten maar wil gewoon ff lekker ontspannen. Alvast bedankt voor de reacties!
Veelvuldig meegemaakt.
Sexende jonge stelletjes, homoparen die elkaar in het *tje namen.
Dan heb je ook nog massagestralen in het zwembad en die waren nog al in trek bij de dames die het gebruikte als vagina-douche... Heerlijk waren die gezichten als je ze betrapten
Ook viespeuken die over de kachels urineerden zodat het lekker gaat stinken aan het einde van de dag,
mensen die hun andere behoefte doen in één of ander hoekje.
Op de meest rare plaatsen lag een "kwakkie" en ik heb zelfs een keer een gebruikt inlegkruisje in een plantenbak gevonden. Die stonk!
Oh ja, een invasie van hoeren gehad die hun klanten daar afwerkten, onder begeleiding van overdreven hard gekreun en gehijg. Ik ben blij dat ik daar al héél erg lang niet meer werk

Al met al: Ja, die Finnen hebben gelijk, het is een hele smerige zooi in de Nederlandsche sauna's.
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 09:32:57 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76999845
Nah, in wat voor sauna's kom jij dan?
Getverderrie.
Maar dat wat jij schetst is toch écht geen algemeen beeld.

En hoezo een inlegkruisje? Waar heeft dat dan gezeten als je naakt de sauna in komt?
pi_77001570
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er mensen aan elkaar zaten in de sauna .
pi_77005592
Nou ja zeg !!! wat Moonah zegt, welke sauna was dat dan? Behalve in speciale homosauna's is seks in Nederlandse sauna's niet toegestaan. Ik kom regelmatig in verzorgde grote sauna's zoals Elysium en Devarana en overal hangen bordjes dat gewenste en ongewenste intimiteiten niet zijn toegestaan, zijn er camera's aanwezig en wordt er ook op toegezien.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_77005742
LOL

Als je in een reguliere sauna gaat 'vozen', word je er als het goed is zonder pardon uitgeflikkerd.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:26:36 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77005784
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:55 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik ga al jaren zeer geregeld naar de sauna, en ik word nauwelijks (lees: feitelijk 2x) geconfronteerd met intimiteiten. Dus in mijn ervaring klopt dat vooroordeel dus echt niet.
Dat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_77005800
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:12 schreef 78RPM het volgende:

[..]

Veelvuldig meegemaakt.
Dan heb je ook nog massagestralen in het zwembad en die waren nog al in trek bij de dames die het gebruikte als vagina-douche... Heerlijk waren die gezichten als je ze betrapten
Ook viespeuken die over de kachels urineerden zodat het lekker gaat stinken aan het einde van de dag,
Op de meest rare plaatsen lag een "kwakkie" en ik heb zelfs een keer een gebruikt inlegkruisje in een plantenbak gevonden. Die stonk!
Oh ja, een invasie van hoeren gehad die hun klanten daar afwerkten, onder begeleiding van overdreven hard gekreun en gehijg. Ik ben blij dat ik daar al héél erg lang niet meer werk

Al met al: Ja, die Finnen hebben gelijk, het is een hele smerige zooi in de Nederlandsche sauna's.
nmisschien moet je eens naar een reguliere sauna gaan in paats van een homo sauna
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:27:26 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77005823
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:12 schreef 78RPM het volgende:

[..]

Veelvuldig meegemaakt.

. gast, da's echt geen normale sauna geweest hoor.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_77005883
Een parenclub is iets anders dan een sauna, voor degenen die het niet weten. Maar ook daar is doorgaans het een stuk netter dan wat 78RPM blijkbaar heeft meegemaakt.
pi_77006120
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:35 schreef zesje het volgende:
Volgens mij is het in de gemiddelde parenclub netter als wat 78RPM heeft meegemaakt
Dat zeg ik.
pi_77006148
ja sorry verkeerd gelezen
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_77006489
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:20 schreef zesje het volgende:
Nou ja zeg !!! wat Moonah zegt, welke sauna was dat dan? Behalve in speciale homosauna's is seks in Nederlandse sauna's niet toegestaan. Ik kom regelmatig in verzorgde grote sauna's zoals Elysium en Devarana en overal hangen bordjes dat gewenste en ongewenste intimiteiten niet zijn toegestaan, zijn er camera's aanwezig en wordt er ook op toegezien.
Camera's in een sauna?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:51:47 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77006652
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Camera's in een sauna?
Ja, bij Devarana.
Ik vond dat erg onprettig toen ik dat ontdekte. Sta ik bij de toiletten in de spiegel te kijken hoe ik er van de zijkant uitzie, zie ik ineens dat er een camera hangt.
Daarna ben ik er op gaan letten en er hangen er heel veel.
Toen ik later bij de receptie daar wat van zei, reageerde die dame een beetje pinnig. "Dat is om onze eigendommen in de gaten te houden, maar we doen verder niets met die beelden hoor." Nee, duh, daar mag ik van uit gaan!
Anyway, je moet je er even overheen zetten. En Devarana is ook wel erg groot met veel afgelegen hoekjes waar geen toezicht is, dus in die zin snap ik het ook wel.

Hoi Zesje!
pi_77007545
In Finland is de sauna een onderdeel van het dagelijkse leven zo even tussendoor of als inleiding van het weekeind, in Nederland meer iets voor een dagje uit met partner of een goede vriendin inclusieve (min of meer) lekker eten en behandelingen (massages, schoonheidsbehandelingen enzo).
Er zijn soms ook badkledingsdagen, maar dat wil je echt niet als je de Finse sauna's gewent bent. Hier heb je bij de grote saunacomplexen ook veel meer keuzes in sauna's van verschillende soort/ temperatuur. Kijk eens in het sauna review topic op fok Sauna Reviews #7 of zoek op internet, dan weet je een beetje wat je te wachten staat.
En op zich mag je best een handdoek omhouden in de sauna, maar haast niemand doet het en je hebt toch wel al een keertje een man naakt gezien....het is alleen de eerste keer een beetje ongemakkelijk, maar het went snel en er komen jonge en oude, dikke en dunne mensen. Alleen de temperatuur is een beetje een issue, want hier worden niet in elke sauna opgietingen gedaan zoals in Finland.

en wat de prijs betreft...tja duur is het, vaak tussen de 20-30 Euro p.p. alleen de entree bij de saunacomplexen, of je moet ergens bij een zwembad of alleen in de avonduren/ op bepaalde uren, of een soort meerbadenkaart aanschaffen, maar er zijn ook zat acties te vinden, maar die gelden dan weer alleen van ma- do of zo

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 19-01-2010 13:59:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')