Dat dus. Ik pak liever mijn gitaar en speel de hele dag.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef alors het volgende:
Omdat het moet?
Ik vind mijn studie wel leuk en interessant, maar er iets voor doen vind ik niet leukHet waarom daar kan ik mijn vinger ook niet op leggen.
Jij hebt nog te maken met druk van je ouders en van de leerplicht. Ik denk niet dat TS daarop doelt.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:12 schreef De_Logica het volgende:
Omdat;
1) je verplicht naar een leraar moet luisteren vanuit een stoel en je niks anders mag doen
2) je verplicht in je boeken moet kijken en niks anders mag doen
3) vaak met kutkinderen zit opgescheept die zichzelf veel beter achten
4) er vaak totaal niet naar je omgekeken wordt
En nog veel meer.
Die tijd ligt al even achter me.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jij hebt nog te maken met druk van je ouders en van de leerplicht. Ik denk niet dat TS daarop doelt.
Ik heb absoluut geen druk op de uni. Van wie zou die druk moeten komen dan?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:21 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Die tijd ligt al even achter me.
Maar de druk is wel de hoofdreden naar mijn inziens. Of je nou op de middelbare zit of op de Uni.
De IB-Groep.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen druk op de uni. Van wie zou die druk moeten komen dan?
Geen druk? Je hoeft geen scripties of toetsen te maken (of hoe heet dat op de Uni? Zelf niet gedaan) of een bepaald percentage aanwezig te zijn om te luisteren naar saaie professoren? Kan me zo voorstellen dat je zelfs daar een hoop bullshit over je heen krijgt. Al is het maar van de IB-groep. Dan is werk toch een stuk beter lijkt me, zit je iets meer op een plek waar je de dingen doet die je écht leuk vindt.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen druk op de uni. Van wie zou die druk moeten komen dan?
Ik ken mensen die daar maar net genoeg aan hadden.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb 10 jaar om een studie af te ronden? Enorme druk ja.. als ik daar maar mee om kan gaan
Ik moet wel wat tentamens maken maar er is niemand die daarover oordeelt of wat dan ook. Als ik 7 herkansingen nodig heb boeit nog steeds niemand dat. De druk om te slagen is dus niet zo hoog, helemaal niet omdat ik van IBG 10 jaar over een studie mag doen. Aanwezigheidsplicht doen ze hier niet aan dus dat is zelf ook redelijk in te plannen.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:26 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Geen druk? Je hoeft geen scripties of toetsen te maken (of hoe heet dat op de Uni? Zelf niet gedaan) of een bepaald percentage aanwezig te zijn om te luisteren naar saaie professoren? Kan me zo voorstellen dat je zelfs daar een hoop bullshit over je heen krijgt. Al is het maar van de IB-groep. Dan is werk toch een stuk beter lijkt me, zit je iets meer op een plek waar je de dingen doet die je écht leuk vindt.
Dan doe je dus gemiddeld bijna 2,5 jaar over iets waar normaal 1 jaar voor staat?quote:Op maandag 18 januari 2010 14:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ken mensen die daar maar net genoeg aan hadden.
Sommige mensen doen ook nog wel iets naast hun studie. hèquote:Op maandag 18 januari 2010 14:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dan doe je dus gemiddeld bijna 2,5 jaar over iets waar normaal 1 jaar voor staat?
Goede vraag. Leren is een rare bezigheid, je moet jezelf continu focussen op stof en het honderden keren herhalen zodat het blijft zitten. Herhaling is eigenlijk saai en daarom kan je je moeilijk focussen. De stof is ook vaak van het kaliber waarvan je denkt dat je er niks aan hebt, waardoor het saai + saai wordt.. Waardoor je geen concentratie meer hebt en ook geen zin.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef GoodGawd het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar toch vraag ik het me af. Nu ik hier zit te studeren en telkens afgeleid raak door andere dingen om me heen. Lees internet. Waarom wil ik liever iets anders doen dan leren, terwijl dat heel nuttig is.
Rare vrage maar ik wil meer weten over mijn brein, dus psychologen brand los.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |