Dat is nog eens geld weggooien, die ene meter naar beneden kan je zelfs zonder trekveer nog wel met het stroefste draad...quote:Op maandag 18 januari 2010 18:58 schreef Aoraki het volgende:
We hebben heel wat wandcontactdozen die omlaag moeten. We gaan dan toch maar voor het duurdere spul... Hoe makkelijker het doortrekken hoe beter, ik heb er tot nu toe namelijk niet echt goede ervaringen mee (netwerkkabels etc)
heeft weinig zin om je stopcontacten te verplaatsen en dan op 1,5m hoog allemaal blind dozen te hebben zitten (wordt het ook niet mooier van)quote:Op maandag 18 januari 2010 22:43 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Dat is nog eens geld weggooien, die ene meter naar beneden kan je zelfs zonder trekveer nog wel met het stroefste draad...
Net als Densmee al zegt: wij gaan alles van de centraaldoos opnieuw trekken. Ik dacht idd dat het niet mocht om de kabels te verlengen. Bovendien, gaat er ooit iets fout met de aansluiting of moet er een nieuwe kabel in, dan moet de muur dus weer open...quote:Op maandag 18 januari 2010 22:43 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Dat is nog eens geld weggooien, die ene meter naar beneden kan je zelfs zonder trekveer nog wel met het stroefste draad...
Is zo, dat is de enige juiste manier. Mijn fout!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:32 schreef Aoraki het volgende:
[..]
Net als Densmee al zegt: wij gaan alles van de centraaldoos opnieuw trekken. Ik dacht idd dat het niet mocht om de kabels te verlengen. Bovendien, gaat er ooit iets fout met de aansluiting of moet er een nieuwe kabel in, dan moet de muur dus weer open...
Het is verboden om maar een paar wandcontactdozen in één ruimte te aarden, of je moet ze allemaal aarden of helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:22 schreef djamoro het volgende:
Het is inderdaad verplicht tegenwoordig om overal in huis geaarde stopcontacten te hebben en ik zou zeker naar alle inbouwdozen een groen/gele draad trekken,maar ik zou ze alleen aansluiten op de plekken waar je echt aarde nodig hebt,keuken,wasmachine enz.Ik vind die dikke stopcontacten in de woonkamer of slaapkamer gewoon niet mooi.
Maar als je eens ergens in je woon/slaapkamer een geaard stopcontact nodig hebt,kan je die er zo op zetten zonder opnieuw een aarde draad te moeten trekken.
gaat zop slecht he als alles gestuckt is ? neem niet aan dat ts alles gaat loshakken!quote:Op maandag 18 januari 2010 21:17 schreef bleiblei het volgende:
Vooral als je de draad niet door lange stukken buis heen hoeft te trekken is die gewaxde zooi een waste of money. Ik heb hier bijna overal de bedrading buis voor buis getrokken.
Dwz. stuk pvc gepakt, bedrading er doorheen, pvc op koppelstukje drukken, bochtje pakken, bedrading door bochtje heen, bochtje op pvc pijp drukken, etc etc.
Heb je niet het gelazer van lange stukken elektra draad door onmogelijke bochten wringen.
Dit gaat natuurlijk alleen bij het leggen van nieuwe elektra. Niet bij het vervangen van elektra.
In het laatste geval zou ik de duurdere VD draad gebruiken.
haha, wat een voorbeeld.... veel laptops hebben niet eens een geaarde stekkerquote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:36 schreef SolidasRock het volgende:
De kwaliteits VD-draden hebben een laagje teflon wat het glijden door de buizen moet bevorderen. Overigens moet er in de centraaldoos wel aarde zitten, zo niet, dan blijven trekken tot je op een punt komt waar wel aarde zit (misschien wel tot de meterkast).
Overigens is het niet verplicht voor oudere huizen om alles te aarden. Alleen als je het hele installatie onder handen neemt. En het is wel altijd gemakkelijk om geaarde stopcontacten te hebben zodat je met je laptop overal kan insteken.
De laptoppen die nu de winkel uitgaan hebben zo goed als allemaal geaarde stekkers hoor. Ze worden ook wel eens mickey mouse snoeren genoemd, omdat de stekker die vorm heeft. KLIKquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:07 schreef gateway het volgende:
[..]
haha, wat een voorbeeld.... veel laptops hebben niet eens een geaarde stekker
En aarde aan de laptop heb ik sowieso nog nooit gezien
Dat is al helemaal een levensgevaarlijke manier van aansluiten; je suggereert aan andere mensen dat je aarde hebt op die wandcontactdozen (men weet immers niet, wie en hoe het aangesloten is) vervolgens ontstaat er sluiting in het apparaat waardoor het metalen toestel onder spanning komt te staan, men pakt het apparaat vast en krijgt een tik van de lekspanning die erop staatquote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:02 schreef bleiblei het volgende:
Ons huis is echt heiligschennis qua regeltjes.
Wij hebben gewoon RA stopcontacten waarvan de aarde niet aangesloten is in de woonkamer voor, en waarvan de aarde wel aangesloten is achter.
Achter komt overigens ook van een heel andere groep af, dan voor.
Maar ach, er zitten ergere elektrische mankementen aan ons huis.
Ik kwam zo een centraaldoos in de keuken tegen waar 6 leidingen "uit" kwamen (dwz. er had iemand 2 extra gaten erbij geboord) en de 7de set draden kregen ze niet meer door een gaatje omdat die er niet meer bijgeboord kon worden en hebben ze over het randje van de ijzeren! doos tussen de gipsplaten en de doos geklemd
.
Ik was blij dat ik een stukje verder perongeluk in de bedrading boorde en het daardoor tegen kwam.
Het hele zooitje zat overigens niet eens ergens aan. Het kwam gewoon afgedopt uit in een loze doos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |