Ik heb er 2 van de nog 50 uitstaande (paying back). Hoeveel leningen heb jij totaal nog uitstaan?
Kwam trouwens pas een wat ouder nieuwsbericht tegen (kan het nu niet meer vinden, volgens mij van rond de eeuwwisseling) over een rechtszaak o.i.d. die liep m.b.t. buitenlandse goede doelen. De (mogelijke?) uitkomst was dat het weigeren van buitenlandse goede doelen die niet bij de belastingdienst staan geregistreerd onterecht is. (Ik vond net wel dit bericht:
http://www.telegraaf.nl/o(...)l_aftrekbaar___.htmlmaar weet niet of het die is, omdat het daar alleen over de EU gaat.
Goede doelen die in hun eigen land geregistreerd staan (wat Kiva is in de USA) als goed doel zouden dus aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Ik weet niet wat de status precies is, maar dat zou betekenen dat giften die je (bovenop de leningen en niet de leningen zelf) aan Kiva stort aftrekbaar zijn (boven de drempel). Als wel alleen sprake is van de EU, zou het bij de belastingdienst alsnog hard te maken zijn dat ze dat ook voor de USA moeten doen?