Sorry hoor, maar 'een ieder' vind ik nogal te ver gaan. Misschien kun je alleen voor jezelf praten?? Ik vind Noortje beslist niet de meest geschikte kandidaat. Ze zou het prima kunnen, maar Sophie en Rosalie zouden het net zo goed doen. Rosalie nog beter denk ik zelfs, aangezien Rosalie van het cluppie dat er nu over is het meest veelzijdigheid toont.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:57 schreef Perenijsje het volgende:
Noortje is voor een ieder DE favoriet.
hij probéért de film na te doen, maar heeft daarin een enorm dik nederlands accent...quote:Op zondag 17 januari 2010 23:51 schreef Phoenixbirdy het volgende:
[..]
Ik vond het anders erg grappig.![]()
Voor de mensen die even niet meer wisten hoe het in de film klonk.
Dan klinkt die zin nog niet eens zo veel anders. Ik zou het door dit optreden bijna jammer vinden dat het geen Engelse vertolking wordt. Gegarandeerde lachstuipen.
Met grime kun je inderdaad zorgen dat iemand (nog meer) in de huid kruipt van de hoofdpersonage. Ik gun het Rosalie persoonlijk ook meer als Noortje. Op basis van sympathie. Toch ben ik van mening dat Noortje uiteindelijk als winnaar uit de bus komt, vanwege haar populariteit onder het publiek EN omdat zij als 1 van de weinigen elke show complimenten heeft mogen ontvangen van de jury. Het lijkt mij niet dat dezelfde jury in de laatste show 180 graden omslaat en Rosalie als ultieme Mary gaat zien.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 'een ieder' vind ik nogal te ver gaan. Misschien kun je alleen voor jezelf praten?? Ik vind Noortje beslist niet de meest geschikte kandidaat. Ze zou het prima kunnen, maar Sophie en Rosalie zouden het net zo goed doen. Rosalie nog beter denk ik zelfs, aangezien Rosalie van het cluppie dat er nu over is het meest veelzijdigheid toont.
En schei toch uit over dat uiterlijk!! Ooit van grime gehoord?
Ja joh, mijn man heet Alle Maal, ook al zo verwarrendquote:Op maandag 18 januari 2010 12:41 schreef Perenijsje het volgende:
[..]
By the way, Een Ieder is mijn neef. Klopt, het is een vreemde naam, dus ik snap de verwarring.
Je hebt een beetje fantasie nodig om het leven leuk te maken toch?quote:Op maandag 18 januari 2010 12:44 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja joh, mijn man heet Alle Maal, ook al zo verwarrend
Nee, ze ging er juist na drie liveshows al uit.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:41 schreef TheVulture het volgende:
Sophie werd toch 3e bij Evita of vergis ik me nu
Dat kloptquote:Op maandag 18 januari 2010 13:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nee, ze ging er juist na drie liveshows al uit.Marjolein werd toen derde.
Als ze met grime haar uiterlijk jonger/leuker kunnen maken, dan vraag ik me af waarom ze dat dan in de shows niet doen....quote:Op maandag 18 januari 2010 11:52 schreef ElizabethR het volgende:
En schei toch uit over dat uiterlijk!! Ooit van grime gehoord?
Duh...... Dat lijkt me nogal logisch.....quote:Op maandag 18 januari 2010 17:12 schreef tessie het volgende:
[..]
Als ze met grime haar uiterlijk jonger/leuker kunnen maken, dan vraag ik me af waarom ze dat dan in de shows niet doen....
Gelukkig maar, toch nog een eigen sausje.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hij probéért de film na te doen, maar heeft daarin een enorm dik nederlands accent...
Ik hoop toch wel dat het op meer dan alleen sympathie is gebaseerd. Je hoeft niet met de winnares te trouwen, namelijk. Ze hoeft je alleen op het toneel van je sokken te blazen. Als ze daar niet is mag ze van mij een complete heks zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 12:41 schreef Perenijsje het volgende:[..]
Ik gun het Rosalie persoonlijk ook meer als Noortje. Op basis van sympathie.
Uit Irene's blog. Mijn favoriete buurvrouw, en ze kan nog zingen ook.quote:Of ik nou leading lady of derde boom van rechts ben, ik ben voorlopig niet van de planken af te slaan!
Mee eens. Als ik naar hem kijk mis ik sowieso de vrivoligheid die Dick van Dyke geeft aan de rol. Bert is een beetje een sjacheraar, een schooier. Gaat van baan naar baan. Dat uit zich in de film heel goed doordat Bert een (hoewel redelijk fout) Cockney accent heeft en dat ook gebruikt in zijn liedjes. Juist die ruwheid van het karakter, het is geen nette knaap, komt hier naar voren.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hij probéért de film na te doen, maar heeft daarin een enorm dik nederlands accent...
Ik ben op 27 december geweest (ook het jaar daarvoor een keer bij de Josephs) en heb me prima vermaakt.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:57 schreef Perenijsje het volgende:
Is er iemand aanwezig die een live-show heeft bijgewoond? Ik ga naar de finale op 24 januari en ben benieuwd wat ik er van mag verwachten.
Bedankt voor het (uitgebreide) antwoord! Dat je geen lopend buffet hoeft te verwachten, dat had ik al begrepen..quote:Op maandag 18 januari 2010 19:55 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ben op 27 december geweest (ook het jaar daarvoor een keer bij de Josephs) en heb me prima vermaakt.![]()
Om 7 uur word je in een kantine opgewacht met een koffie of een thee of wat fris, er staan wat bescheiden koekjes. Nom nom nom en na een half uur word je de studio in geloodsd. Bij Joseph kregen we een plaats aangewezen maar nu mocht je zelf een plek uitzoeken. Zolang er maar geen A4'tje met een naam op de stoel ligt. Oh ja en als je geen familie/vriend/vriendin/kennis/genodigde/prijswinnaar bent, oftewel, je hoort bij het gewone plebs, ben je
- in de minderheid
- de laatste groep die naar binnen mag
Je mag dan gaan speuren naar een stoel die
- niet bezet is
- geen A4'tje heeft
Dat vergt even wat speurwerk maar uiteindelijk maakt het niet zo veel uit waar je zit, de studio is niet supergroot dus je hebt altijd goed zicht.
Terwijl je jezelf installeert zie je al mensen druk trekken en duwen met kabels en met walkie talkies spelen en loopt er hier en daar een Mary rond.
Dan ongeveer een minuut of 10 voordat de uitzending begint begint men nog wat danspasjes te oefenen, Frits blahdieblah't wat, een man met een microfoon vertelt wat er allemaal te verwachten valt die avond en dan mag je nog een paar keer de overenthousiaste klapveekoe uithangen door te gaan joelen en staan en klappen etc.
Dan begint de uitzending en kan je je gaan verbazen over de compleet andere ervaring in performance en geluid als je in zo'n studio zit. In beide opzichten is het een hele verbetering.
Tussen de uitzending en de uitslag-uitzending in komen de catering-dames voorbij met kratjes frisdrank. Mag je een onnozel blikje of sapje uitkiezen, 'vroegah' was dat wel anders, toen kregen we snacks en gehaktstaven.Enfin, in de tussentijd wordt het liedje dat de Mary's in het begin van de uitslag-uitzending gaan zingen, meerdere malen gerepeteerd, lopen de dames wat rond, wordt de hele uitzending gerepeteerd met geïmproviseerd geblahblah van een melige Frits Sissing en de sing-off wordt gezongen voor de opnameleider, een noestige, ontzettend chagerijnige man die zo chaggie kijkt dat het weer grappig is. Sipke Jan met z'n backstage-gebungel loopt ook rond met degene die die dag de show presenteert. Het afscheid-nummer wordt door een van de Mary's gezongen. Maar, ik bedenk me nu, aangezien je naar de finale gaat, is het dit keer misschien wat anders in opzet.
Hmm.
Ik zal niet langer van je tijd verdoen, maar alvast heel veel plezier gewenst! Het is echt leuk om mee te maken. Wel vantevoren een goede maaltijd achter de kiezen want qua eten zit je op een houtje te bijten.
Nu wel?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:19 schreef Poeke het volgende:
Als je met bovenstaande foto's de finalisten bedoelt, dan klopt de onderste niet.
Maassluis is "in de ban van..."quote:Maassluis trekt beurs voor eigen Mary Poppins
MAASSLUIS - In de Maassluise gemeenteraad is twijfel gerezen over de steunactie van de Stichting Promotie Maassluis aan Noortje Herlaar, finaliste in de Mary Poppins-talentenjacht.
Diverse fracties vragen zich af of het budget van de SPM, die wordt voorgezeten door burgemeester Koos Karssen, mag worden gebruikt om de carrière van individuele inwoners een zetje te geven. Verder speelt de vraag of het wel verstandig is inwoners op door de gemeente betaalde affiches aan te sporen via dure sms'jes op Noortje te stemmen. Stemmen op een van de kandidaten in het populaire tv-programma (AVRO) kost zestig cent per sms. Bekend is dat bij talentenjachtverkiezingen veel bellers vaker hun stem uitbrengen. SP'er E. Grootveld meent dat de SPM te ver gaat: "Deze stichting is niet in het leven geroepen om een lieftallige inwoonster de hoofdrol in een musical te bezorgen." Ook J. van der Maarel (Verenigde Senioren Partij) zet vraagtekens bij de campagne, "ofschoon ik Noortje een fantastische kandidate vind." Andere fracties, zoals Maassluis Belang en CDA, beraden zich nog over de kwestie. Alleen CU en VVD zijn onomwonden voor.
Als Noortje wint is dat goede reclame voor Maassluis; een bescheiden uitgave is dan geen bezwaar, menen CU-raadslid C.J. Smits en VVD-fractievoorzitter J. Breunis-Smits. Dat de vurige wens Noortje als nummer één te zien eindigen de telefoonrekening van Maassluizers kan opjagen gelooft mevrouw Breunis niet. "Het programma laat heel duidelijk zien wat sms'en kost."
"Betaald sms'en hoort bij dit soort evenementen. Mensen zijn verstandig genoeg om zelf te beslissen of ze meedoen", zegt burgemeester Karssen in een reactie als voorzitter van de SPM. Bezwaren om Noortje Herlaar met gemeentelijke middelen te steunen in haar ambitie om musicalster te worden ziet Karssen niet: "Noortje is een interessant promogegeven voor Maassluis. Waarom zouden we dan geen actie voeren om haar te helpen?"
Het zijn de solonummers. De drie nummers worden dus verdeeld over de drie kandidaten. Ieder zingt 1 nummer. De nummers uit The Wiz en uit The Phantom of the Opera worden waarschijnlijk in het Nederlands gezongen, aangezien deze titels zo op de officiële site worden vermeld.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:07 schreef Operc het volgende:
Zijn dat dan nummers die iedereen moet zingen of?
En die van Wiz en Phantom, worden die in Nederlands én Engels gedaan of?
Rosalie zou hun moeder kunnen zijn.quote:
Je kunt het ook overdrijven hoor!! Ze ziet er echt geen 20 jaar ouder uit dan die andere twee.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Rosalie zou hun moeder kunnen zijn.![]()
Ik vind het jammer, want ik vind haar wel goed, maar ze is gewoon niet het type voor Mary Poppins.
Ik ben benieuwd, twee relatief makkelijke nummers (Phantom en WIz) en een heel moeilijke (Yentl). Wie die moeilijke krijgt heeft dus nadeel.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:26 schreef Perenijsje het volgende:
De solonummers uit de finaleshow zijn inmiddels bekend gemaakt:
Thuis (The Wiz)
NL uitvoering van Home (The Wiz)
Papa can you hear me (Yentl)
Kon ik nog maar even bij je zijn (The Phantom of the Opera)
NL uitvoering van Wishing you were somehow here again (The Phantom of the Opera)
Ik neem aan dat dit geen foto uit de produktie is?? Want ik vind haar op deze foto totaal geen Mary Poppins type. Ze ziet er hier meer uit als een Nancy uit Oliver, of een Mabel uit The Pirates of Penzancequote:Op vrijdag 22 januari 2010 02:31 schreef JeanVe het volgende:
Links Laura Michelle Kelly (DE theatermary
Dit is d'r als Mary Poppins:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit geen foto uit de produktie is?? Want ik vind haar op deze foto totaal geen Mary Poppins type. Ze ziet er hier meer uit als een Nancy uit Oliver, of een Mabel uit The Pirates of Penzance
Klopt! Hier is ze Lucy in de filmversie van Sweeney Todd (met Johnny Depp). Ik koos deze foto uit om te laten zien hoeveel Noortje en zij wel niet op elkaar lijken! Niet dat Noortje daardoor het meest geschikt is hoor! Maar ik vind de gelijkenis wel toevallig!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit geen foto uit de produktie is?? Want ik vind haar op deze foto totaal geen Mary Poppins type. Ze ziet er hier meer uit als een Nancy uit Oliver, of een Mabel uit The Pirates of Penzance
De gelijkenis tussen Freek Bartels en Lee Mead was anders ronduit beangstigend. Ook toeval?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:30 schreef JeanVe het volgende:
[..]
Klopt! Hier is ze Lucy in de filmversie van Sweeney Todd (met Johnny Depp). Ik koos deze foto uit om te laten zien hoeveel Noortje en zij wel niet op elkaar lijken! Niet dat Noortje daardoor het meest geschikt is hoor! Maar ik vind de gelijkenis wel toevallig!
Ik ook. maar dat is puur uit sympathie. Ik vind Noortje gewoon niet leuk, en Sophie al helemaal niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:24 schreef Haaibaaike het volgende:
Wij wachten maar af wie er wint..maar ik vermoed Noortje ..ik hoop stiekem op Rosalie
Ja vrees ook dat Noortje wint. als het aan de publiek ligt wel. Jij straks of morgen veel plezier met kijken ERquote:Op zondag 24 januari 2010 20:01 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook. maar dat is puur uit sympathie. Ik vind Noortje gewoon niet leuk, en Sophie al helemaal niet.
Toch zal Noortje wel winnen, gezien haar uiterlijk waar iedereen zo over roept.
Veul plezier allemaal met kijken, ik zie het over een paar uurtjes pas, dus ga niet meer in dit topic lezen.
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:27 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik geneer me een beetje dat ik dit aan het kijken ben
Vriendin van me komt 'm hier steeds tegen in de Appie of in de stad.quote:
Als er geen op zoek was geweest wie dan wel? Celine Purcell!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:26 schreef Bellatrix het volgende:
Wat een onMaryPoppinsachtig hoofd heeft die Rosalie zeg, eigenlijk hebben ze dat allemaal. Ik heb nog altijd Julie Andrews in m´n hoofd.
Dat wordt de volgende Op Zoek naar.....quote:Op zondag 24 januari 2010 20:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Vriendin van me komt 'm hier steeds tegen in de Appie of in de stad.
Ik heb 'm nog steeds niet gespot.
Da's Sophie. En heeft de meeste Mary-looks, maar komt arrogant over en zingt niet het mooist.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef Apostrof het volgende:
Ik zap nu net langs, ik heb een zwak voor die in het witte jurkje, of zit ik nu helemaal fout?
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat wordt de volgende Op Zoek naar.....
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:30 schreef BiggusMaccus het volgende:
Wat een hyperactief hoofd heeft die Mike van dat bandje ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |