abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78082092
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:17 schreef Art1818 het volgende:

[..]

Nee het hang helemaal af van de resterende looptijd:

* Is deze minder dan anderhalf jaar, dan betaalt u maximaal ¤ 50,-
* Ligt deze tussen anderhalf en twee jaar, dan betaalt u maximaal ¤ 75,-
* Ligt deze tussen twee en tweeenhalf jaar, dan betaalt u maximaal ¤ 100,-
* Ligt deze boven de tweeenhalf jaar dan betaalt u maximaal ¤ 125,-
(bron: Vereniging Eigen Huis)

Deze boetes zijn dus per los product dus x 2 voor gas/electra combi
bedankt voor het advies!

ik heb voor de gein bij essent gekeken, en zover ik weet heb ik sinds november 2008 voor 3 jaar getekend. Echter heb ik ook zonet mijn meterstanden ingevoerd. normaal betaal ik 107 euro per maand, maar het online advies van Essent meldt dat het vanaf nu 35 euro per maand gaat worden.

kortom: volgens mij heb ik tot nu toe teveel betaalt en als ik dan het contract eerder laat stoppen, zou ik in principe naast de boete ook geld terug moeten krijgen van hun.

ik ga maar eens kijken bij dat gaslicht. jammer dat de 315 euro korting van Essent is... Aangezien ik al bij Essent zit, zal dit wel niet mogelijk zijn.
pi_78434076
Ik ben laatst via budget-energie.nl overgestapt van Nuon naar Energie:direct. Ben nu jaarlijks zo'n 400 euro goedkoper uit. Zeker de moeite waard om eens te bekijken wat het je op kan leveren!
pi_79655003
ik ben momenteel ook druk aan het zoeken naar een leverancier.
twijfel tussen eneco en energie:direct. energiedirect heeft lagere tarieven, maar eneco heeft een betere cashback aanbieding. iemand ervaring met energie:direct? ik ken hen helemaal niet en mijn voorkeur gaat toch naar hen uit.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:37:30 #54
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_79656548
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:39 schreef kaarinf het volgende:
ik ben momenteel ook druk aan het zoeken naar een leverancier.
twijfel tussen eneco en energie:direct. energiedirect heeft lagere tarieven, maar eneco heeft een betere cashback aanbieding. iemand ervaring met energie:direct? ik ken hen helemaal niet en mijn voorkeur gaat toch naar hen uit.
Waarom reken je niet uit welke voor jou het goedkoopste is?
Een hoge cashback is leuk, maar als de tarieven hoger zijn kan het uiteindelijk duurder zijn. Reken in Excel even uit wat uiteindelijk goedkoper is.

Trouwens, wat ik gedaan heb ik is een mailtje naar Essent met de vraag of ik als bestaande klant ook een "nieuwe-klanten voordeel" kan krijgen als ik een jaarcontract neem.

Hoppa, 315 euro terug, tegen dezelfde tarieven die ik ook zou betalen als ik gewoon op dezelfde basis klant was gebleven. Uiteindelijk is Essent nog ietsje duurder dan in mijn geval MAIN:Energy, maar die paar tientjes vind ik de moeite niet
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_79657030
ik heb inderdaad zitten uitrekenen welke maatschappij het voordeligst is. echter weet ik niet wat mijn energieverbruik gaat worden, ga namelijk verhuizen.
nu ben ik bij essent misschien twee tientjes meer kwijt, maar hierbij zijn de tarieven met kWh en m3 gas een stuk duurder dan bijvoorbeeld bij energie:direct welke dus op een goede tweede plaats komt.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:02:15 #56
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_79657154
Beetje inschatten. Of anders met je gevoel mee gaan :-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_80057076
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:42 schreef MaGNeT het volgende:
Ik kreeg vandaag 2 welkomstbrieven van Dong Energy met de melding van de korting van 280 euro.
Dat heb ik nu dus in iedergeval zwart op wit.

1 brief was voor gas, ander voor stroom.

Nu is het afwachten of er een realistisch voorschotbedrag wordt vastgesteld.
Hoe is het met de voorschotbedrag, enne... zit je voor 1 jaar vast aan Dong Energy? Ik weet namelijk niet hoe lang ik nog hier blijf wonen....
pi_81989578
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:17 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hoe is het met de voorschotbedrag, enne... zit je voor 1 jaar vast aan Dong Energy? Ik weet namelijk niet hoe lang ik nog hier blijf wonen....
Met de voorschotbedragen gaat het prima, betaal nu ongeveer hetzelfde als bij Eneco en Nuon dus ik verwacht geen verrassingen.
Je zit er inderdaad 12 maand aan vast, al kan je altijd overstappen als je een boete van 25 euro voor lief neemt.
Dan krijg je natuurlijk niet meer die 285 euro bonus, dus ik blijf het sowieso wel uitzitten.

Ik had een probleempje met het wegkomen bij Nuon aangezien ik blijkbaar ooit gekozen heb voor groene stroom en niet zomaar weg mocht. Maar goed, even een mailtje naar Dong (via het invoerveld op de site) en ik werd 2 dagen later teruggebeld. Ik krijg nog wel die 25 euro boete van Nuon maar ik wil er gewoon weg.
De bonus van Dong blijft gewoon geldig, ondanks dat ik nu later overstap. Heb dit inmiddels ook zwart-op-wit.

Tot nu toe dus geen gekke problemen, afgezien van het jaarcontract dat ik blijkbaar toch had bij Nuon...
pi_83978820
Ik ga binnen 1 maand verhuizen. Dan wil ik meteen een goeie goedkope provider kiezen. ik las iets over problemen met energie direct, dat die na een niet betaalde voorschotbedrag per maand meteen interim justitia hebben ingeschakeld en er viel niet te praten over een tussenoplossing.

Zulke berichten maken me wel bang, ik loop sowieso nooit ergens op achter maar een foutje kan makkelijk.
pi_83980494
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:42 schreef SolidasRock het volgende:
Ik ga binnen 1 maand verhuizen. Dan wil ik meteen een goeie goedkope provider kiezen. ik las iets over problemen met energie direct, dat die na een niet betaalde voorschotbedrag per maand meteen interim justitia hebben ingeschakeld en er viel niet te praten over een tussenoplossing.

Zulke berichten maken me wel bang, ik loop sowieso nooit ergens op achter maar een foutje kan makkelijk.
simpel: goedkoop is duurkoop. Als je voor een duppie op de eerste rang wil zitten, dan moet je niet vergeten dat als het fout gaat dat je een hoop gedoe hebt. Als je dat geen probleem vind, dan moet je het gewoon doen. Maar vergeet niet dat energie voor bijna alle bedrijven evenveel kost, het feit dat jij het ergens goedkoper haalt, betekend vaak (niet altijd) dat er ergens bezuinigd wordt. Als dat de helpdesk is, dan ben je het bokkie.

Dat energie direct topic waar je op doelt is uitzonderlijk, dat is al iemand met schulden die de boel niet op orde heeft. Betaal je netjes, dan wordt je meestal ook netjes geholpen en is er niets aan de hand.

Zit zelf overigens al jaren zeer tevreden bij UnitedConsumers. Zij zoeken wel een goedkope leverancier en im heb een betrouwbaar aanspreekpunt. Heerlijk is dat, bij het verhuizen ook 0,0 problemen. Dat is me die 2 tientjes per jaar meer tov bijvoorbeeld ED wel waard.
pi_83981321
United Consumers ken ik, ik wilde ooit bij hun aansluiten om een voordelige premie van mijn ziekenfonds VGZ te krijgen maar het was op of zo.

Begrijp ik het goed dat ik lid van United Consumers zou moeten worden voor 20 euro per jaar en zij zoeken de goedkoopste ziekenfonds, de goedkoopste energieleverancier enz enz uit en klaar? Ik heb wel eens klachten gelezen over UC en dat men achteraf heel erg duur uit was?
pi_83988078
Jij leest van alles, maar niets lijkt op waarheid berust. Ik heb er nog nooit van gehoord. Lid worden kost ook geen geld (hooguit kosten van de pas van een knaak). Zij bieden gewoon diensten aan (electra, gas, zorgverzekering, etc. etc.) en zij kopen dat voordelig in. Zo kan het paar jaar wisselen waar de energie vandaan komt, maar dat regelen zij administratief verder helemaal. Je hebt een contract met UC, en that's it. Dit geldt alleen voor elektra en gas overigens, zorgverzekering gaat direct en tanken bouw je tegoed op.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:59:11 #63
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83988800
even volgen
pi_83989061
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:59 schreef fs180 het volgende:
even volgen
Nooit van de "Volg topic" knop gehoord?
pi_83990272
Als die gasten aan de deur gaan rekenen weet je sowieso dat het nep is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_83991064
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Jij leest van alles, maar niets lijkt op waarheid berust. Ik heb er nog nooit van gehoord. Lid worden kost ook geen geld (hooguit kosten van de pas van een knaak). Zij bieden gewoon diensten aan (electra, gas, zorgverzekering, etc. etc.) en zij kopen dat voordelig in. Zo kan het paar jaar wisselen waar de energie vandaan komt, maar dat regelen zij administratief verder helemaal. Je hebt een contract met UC, en that's it. Dit geldt alleen voor elektra en gas overigens, zorgverzekering gaat direct en tanken bouw je tegoed op.
Je schreef eerder iets van 20 euro per jaar extra kwijt zijn, ik nam aan dat dit de contributiegeld was van UC.
pi_83993899
Ik ben ook maar overgestapt van Eneco naar Eneco... wel jammer dat er geen cashback was op dit moment, maar de internet-tarieven zijn gewoon goedkoper van de Ecostroom op het variabele contract dan op mijn huidige variabele contract. Alle beetjes helpen mee, toch?
pi_83995809
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:20 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Je schreef eerder iets van 20 euro per jaar extra kwijt zijn, ik nam aan dat dit de contributiegeld was van UC.
Ik? Waar dan? Want komt mij niet bekend voor verder.
pi_83995921
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik? Waar dan? Want komt mij niet bekend voor verder.
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:14 schreef Tha_Duck het volgende:
Zit zelf overigens al jaren zeer tevreden bij UnitedConsumers. Zij zoeken wel een goedkope leverancier en im heb een betrouwbaar aanspreekpunt. Heerlijk is dat, bij het verhuizen ook 0,0 problemen. Dat is me die 2 tientjes per jaar meer tov bijvoorbeeld ED wel waard.
pi_83998307
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

[..]
Ja, ze zullen wel 2 tientjes goedkoper zijn bij Energie Direct, maar dat boeit mij niet zoveel.
pi_95934248
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2010 21:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Met de voorschotbedragen gaat het prima, betaal nu ongeveer hetzelfde als bij Eneco en Nuon dus ik verwacht geen verrassingen.
Je zit er inderdaad 12 maand aan vast, al kan je altijd overstappen als je een boete van 25 euro voor lief neemt.
Dan krijg je natuurlijk niet meer die 285 euro bonus, dus ik blijf het sowieso wel uitzitten.

Ik had een probleempje met het wegkomen bij Nuon aangezien ik blijkbaar ooit gekozen heb voor groene stroom en niet zomaar weg mocht. Maar goed, even een mailtje naar Dong (via het invoerveld op de site) en ik werd 2 dagen later teruggebeld. Ik krijg nog wel die 25 euro boete van Nuon maar ik wil er gewoon weg.
De bonus van Dong blijft gewoon geldig, ondanks dat ik nu later overstap. Heb dit inmiddels ook zwart-op-wit.

Tot nu toe dus geen gekke problemen, afgezien van het jaarcontract dat ik blijkbaar toch had bij Nuon...
Update: ik kreeg vrijdag bericht van Dong Energy!
Mijn 280 euro bonus wordt 27 april uitgekeerd.

Als het geld woensdag ook daadwerkelijk is bijgeschreven lijkt m'n overstap tot nu toe probleemloos :)

Bij m'n jaar-afrekening kwam ik goed uit met m'n voorschot; kreeg 47 euro terug en m'n nieuwe voorschot voor gas en licht is circa 95 euro.
pi_95970306
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 22:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Update: ik kreeg vrijdag bericht van Dong Energy!
Mijn 280 euro bonus wordt 27 april uitgekeerd.

Als het geld woensdag ook daadwerkelijk is bijgeschreven lijkt m'n overstap tot nu toe probleemloos :)

Bij m'n jaar-afrekening kwam ik goed uit met m'n voorschot; kreeg 47 euro terug en m'n nieuwe voorschot voor gas en licht is circa 95 euro.
Hier hetzelfde, heb de ¤280 inmiddels ontvangen. Ik zit nu bij Energie:direct voor een bonus van ik geloof ¤185. Alles opgeteld heb ik afgelopen jaar maar liefst ruim 2 tientjes per maand betaald voor energie, bij een verbruik van 2000kWh en 300m³ :).

Ik kan me niet voorstellen dat deze acties gehandhaafd blijven op lange termijn.
pi_95970775
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:23 schreef citywok het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, heb de ¤280 inmiddels ontvangen. Ik zit nu bij Energie:direct voor een bonus van ik geloof ¤185. Alles opgeteld heb ik afgelopen jaar maar liefst ruim 2 tientjes per maand betaald voor energie, bij een verbruik van 2000kWh en 300m³ :).

Ik kan me niet voorstellen dat deze acties gehandhaafd blijven op lange termijn.
Bij zo'n laag gasverbruik kan dat idd niet uit voor Dong, lijkt me :P
Maar er niet van profiteren is ook weer zonde... Ben alweer aan het kijken naar een nieuwe aanbieding :)
pi_96042288
Klinkt wel verstandig dan om vaak over te stappen. Maar hoe weet je nu welke leveranciers goede leveranciers zijn? Ik wil niet terechtkomen bij een leverancier waar bijvoorbeeld het opzeggen moeizaam gaat.
pi_96042893
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2010 18:40 schreef SolidasRock het volgende:
Ik zit momenteel bij Eneco, krijg af en toe een brief dat ik het beste onmiddelijk overstap naar Eneco GroenVast, dat zou me honderden euros opleveren. Ik zit dan wel vast aan een 3 jarig contract waarin de tarieven vast zijn gezet wat in voordeel of nadeel kan zijn als de prijzen stijgen of zakken.

Ik heb 1 en ander gelezen op diverse foras (buiten fok) en daar las ik regelmatig dat men zich genaaid voelde door veelal NEM of een fiks bedrag bij moest betalen bij de afrekening, waaruit ik kan afleiden dat ze ofwel extreem te weinig hebben betaald of helemaal niet goedkoper uit zijn geweest.

NEM-deurverkoper is paar maanden geleden bij mij aan de deur geweest, ik trap niet zo snel in zijn verkooppraatjes maar wilde hem wel even aanhoren, hij vroeg om mijn oude afrekening van de jaar ervoor en ging rekenen. Hij zei dat ik bij NEM ruim 300 euro minder betaald zou hebben over dezelfde gas en stroomafname. Ik heb hem bedankt voor zijn informatie en "zou er wel ff over nadenken".

Ik heb er niets mee gedaan en nu krijg ik 350 euro terug van eneco bij de afrekening, is het nou wijs alles bij het oude te laten of toch door te gaan met zoeken naar een goedkopere leverancier?

Als ik een andere leverancier neem, dan moet ik nog steeds distributiekosten betalen aan eneco, volgens mij ben ik nooit goedkoop uit?
Mijn vrouw en ik zijn al jaren lid van de Eneco Toko en als je alles goed afweegt en vergelijkt met anderen op jaarbasis en verspreid over meerdere jaren dat is het verschil te verwaarlozen bij normaal gebruik. :Y Dus kortgezegd: blijf lekker bij Eneco(ondanks dat ik niet echt een fan van hun ben :N ) want het gras aan de overkant lijkt soms groener maar is dat als je goed alles afweegt niet altijd groener. :{ Oh ja,zet het ook niet vast! :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')