quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Aresdreams het volgende:[..]
hmmm, distortion van onze demo kwam uit de H&K Warp factor die ik van dean had, die kwam precies op tijd binnen

zou alleen nog wel eens een vette buizenbak willen, dan komt dat vanzelf ook goed

En toch..als je je geluid super instelt op je buizenbak en je neemt daar mee op, dan gaan ze toch bepaalde frequenties eraf hakken. Niet omdat jij iets fout hebt gedaan, maar omdat de mix daardoor beter wordt. Onze gitarist Jurgen (die in Excess heeft gewerkt) liet het mij eens horen hoe dat werkt. Ze hakken lage frequenties er af zodat je een best schel, snerpend gitaargeluid overhoudt. Toen liet hij mij de losse bastrack horen, wat erg vuig klonk. Toen liet hij mij de drums horen (met de welbekende metaltik)...klonk helemaal niet vet. Toen gooide hij alles samen en het klonk SUPERDIK en gedefiniëerd! Tja, dat zijn de technieken

. Maar dat zijn de dingen die je niet zomaar leert en dan heb je nog een hoop mensen die thuis muziek opnemen en waar het steeds modderig blijft klinken en zij maar niet snappen waarom. Ik was er ook niet opgekomen of frequentiereeksen te gaan killen. Maar ja, dat is waarom het technici zijn en niet allen maar knoppenbedienden

.
Nieuw ding:
Gitaristentopic #364: waar gitaren door de mix heen snijden
Mijn band:
Conorach ||
MySpace ||
Twitter ||
Lastfm"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.