Volgens mij is die 5 jaar. Al zou het inderdaad een stuk logischer zijn als het 3 jaar zou zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:06 schreef cyberbull het volgende:
volgens mij is afschrijftermijn 3 jaar maar dat weet ik niet 100% zeker
Nope het is echt 5 jaarquote:Op zondag 17 januari 2010 14:06 schreef cyberbull het volgende:
Bron: http://www.belastingdiens(...)ren-04.html#P36_4178quote:Let op!
Met ingang van 1 januari 2007 is het afschrijvingspercentage op bedrijfsmiddelen gewijzigd. De afschrijving is per jaar maximaal 20% op de aanschafkosten. Voor goodwill geldt een percentage van maximaal 10%.
ah okquote:Op zondag 17 januari 2010 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Nope het is echt 5 jaar
[..]
Bron: http://www.belastingdiens(...)ren-04.html#P36_4178
100% / 20% = 5 jaar
Goede opmerking inderdaadquote:Op zondag 17 januari 2010 14:11 schreef Johnns het volgende:
Afschrijven is inderdaad in 5 jaar.
Hoeveel ben je van plan te investeren in een nieuwe laptop? Als de laptop tot 450 euro ex. btw kost kan je hem direct volledig ten laste van je resultaat brengen.
Nope. Afschrijven van een materieel vast actief gebeurd op basis van de economische of technische levensduur van het bedrijfsmiddel met een minimale afschrijvingsperiode van 5 jaren.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:06 schreef cyberbull het volgende:
Mijn laptops gaan altijd in één keer ten laste van het resultaat.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:11 schreef Johnns het volgende:
Afschrijven is inderdaad in 5 jaar.
Hoeveel ben je van plan te investeren in een nieuwe laptop? Als de laptop tot 450 euro ex. btw kost kan je hem direct volledig ten laste van je resultaat brengen.
Op het moment dat je iets aan je onderneming onttrekt hoor je dat te doen tegen de economische waarde. Met andere woorden: als een derde je laptop voor ¤ 100,- wil kopen, kun jij het niet zonder problemen voor ¤ 1,- aan de zaak onttrekken.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:19 schreef mirved het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je hem tot 0 hebt afgeschreven en dan wilt verkopen. Als je hem binnen de zaak houd dan heb je een boekwinst. Waarover je weer belasting moet afdragen. Kan je hem aan jezelf verkopen voor een symbolisch bedrag van 1 euro en dan prive verkopen? Ik kan me vaag iets herinneren dat je zaken die je naar prive haalt niet binnen een bepaalde tijd mag vervreemden of dat de overgangsprijs redelijk moet zijn. Iemand die dit precies weet?
Moet je hem wel kunnen missenquote:Op zondag 17 januari 2010 14:30 schreef wwwer het volgende:
je kan ook de oude laptop verkopen... voor het bedrag wat nog niet is afgeschreven...
... of een boekverlies welke ten laste van het resultaat mag worden gebracht.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Moet je hem wel kunnen missenTS zegt zelf hem nog wel te gaan gebruiken. Dan kun je beter blijven afschrijven. Afschrijven betekent immers verhogen van kosten en dus verlagen van het resultaat (lees te betalen belasting). bij verkoop heeft hij een opbrengst waarover juist weer belasting betaald moet worden.
Ik ging er even vanuit dat er bij een nadelig resultaat niet verkocht zou wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 16:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
... of een boekverlies welke ten laste van het resultaat mag worden gebracht.
quote:Op zondag 17 januari 2010 19:05 schreef wwwer het volgende:
verkoop je hem met een dik verlies aan je zelf...
of aan je parnter...
huh? En daarmee hou je dus geen rekening met de grens voor het activeren van 450 euro? Dus een laptop van, stel 1500 euro gooi je direct in de V&W omdat hij onder de grens van de investeringsaftrek blijft?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Mijn laptops gaan altijd in één keer ten laste van het resultaat.
Als ik toch onder de grens voor de investeringsaftrek blijf, is dat fiscaal aantrekkelijker.
Procent gedeeld door Procent levert nooit een uitkomst op in jarenquote:
Yup.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:26 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
huh? En daarmee hou je dus geen rekening met de grens voor het activeren van 450 euro? Dus een laptop van, stel 1500 euro gooi je direct in de V&W omdat hij onder de grens van de investeringsaftrek blijft?
Snap ik dat goed?
Creatief boekhouden by sanger.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Procent gedeeld door Procent levert nooit een uitkomst op in jaren
Ach, je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 17 januari 2010 19:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Procent gedeeld door Procent levert nooit een uitkomst op in jaren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |