quote:Christian Eriksen
Christian Eriksen (Middelfart, 14 februari 1992) is een Deense voetballer afkomstig uit de jeugd van Ajax. Hij is een Deens talent, en speelt voor de nationale voetbalploeg van Denemarken voor onder de 18 jaar. Hij speelde eerder voor Odense BK, en staat sinds 2009 bij Ajax onder contract
Carriëre tot nu
Eriksen begon al op zijn derde met voetballen. Op jonge leeftijd maakte hij de overstap naar Odense BK. Hij werd een groot talent, wat al snel werd opgemerkt door de Deense bond. Hij werd Talent van het jaar 2008 net als Ole Tobiasen en Jesper Grønkjær, twee oud-Ajacieden. Eriksen deed het goed in de jeugd van Odense, en hij liep stage bij Chelsea en FC Barcelona. Chelsea had geen interesse want ze vonden Eriksen fysiek niet sterk genoeg. FC Barcelona wilde Eriksen wel aanschaffen, toen FC Barcelona op het punt stond hem een contract aan te bieden, had Eriksen een contract getekend bij Ajax. Dat contact verbindt de Deen voor 2,5 jaar aan de Amsterdamse club.
Ajax
Eriksen begon in het seizoen 2009/2010 in de B1 van Ajax. Frank de Boer, trainer van Ajax A1, heeft Eriksen regelmatig mee laten spelen met de Ajax A1. Na een verloop van tijd mocht Eriksen vanwege zijn progressie meetrainen met het eerste elftal van Ajax. Mede door zijn prestaties bij Ajax A1 mocht hij ook mee op traingskamp naar Portugal waar hij mocht debuteren in de wedstrijd tegen Ajax Amateurs. Hij speelde op het trainingskamp ook nog 45 minuten mee tegen FC Groningen. Martin Jol selecteerde hem in de eerstvolgende competitiewedstrijd tegen NAC Breda, waar hij direct in de basis mocht starten.
Hij wordt al wel flink gehyped. En aangezien Aissati en de Jong blijkbaar al achter hem in de rangorde staan wordt er wat van hem verwacht.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:23 schreef McDucky het volgende:
Ben benieuwd, heb hem nog niet zien spelen eerlijk gezegd.
Zeker echt genieten nu al. Dat wordt een grote.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:17 schreef j95 het volgende:
Hij speelde weer goed tegen juventus.
Gewoon in de basis, super talent!
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker echt genieten nu al. Dat wordt een grote.
De nieuwe Michel Kreek hoorde ik van Van Gelderquote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zeker echt genieten nu al. Dat wordt een grote.
IDDquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
De nieuwe Michel Kreek hoorde ik van Van Gelder
quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Komende 2, 3 jaar wordt hij flink gehyped door alles in 020 maar maakt geen transfer, gaat vervolgens voor een goed bedrag naar een net niet club, mislukt daar en komt bij een mindere club uit waar hij vervolgens een redelijke speler wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste laat hij iig niet zien. Ik vind de jong, maher en assaidi grotere talent dan eriksen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:35 schreef Chase_Utley het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer hij nu echt bepalend voor Ajax gaat worden.
Maar dit is natuurlijk wel het grootste talent op de Nederlandse velden.
Maher, laat die eerst maar eens een seizoen presteren. Die krijgt echt nog wel een talentendip.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat laatste laat hij iig niet zien. Ik vind de jong, maher en assaidi grotere talent dan eriksen.
Grootste talent wil ik niet zeggen....quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:35 schreef Chase_Utley het volgende:
Assaidi is dan ook een jaartje of 4 ouder dan Eriksen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:48 schreef Doublepain het volgende:
Idd gehyped, volgensmij is assaidi bij alle goals betrokken bij heerenveen. Die eriksen is een wissvallige speler. Soms speelt hij goed en dan zie je niks. Ik zie nog steeds niet wat zo geweldig is? Tegen az was hij nergens te bekennen.
Kuch*Stroot*kuch.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:35 schreef Chase_Utley het volgende:
Strootman is zeker ook een groot talent, maar die wil ik pas helemaal beoordelen na een volledig jaar bij een Nederlandse topclub. Maar tot nu toe doet hij het zeer goed ja. En hij is natuurlijk ook 2 jaartjes ouder dan Eriksen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 17:58 schreef Stevenzenl het volgende:
[..]
Kuch*Stroot*kuch.
Zelfs Wijnaldum vind ik DIT seizoen beter spelen dan Eriksen. Vorig seizoen speelde Eriksen wel heel goed though.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |