Maandelijks maximaal lenen denk ik...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:21 schreef DABAMaster het volgende:
een studieschuld van 60.000 euro? Nofi, maar hoe is dat ooit zo hoog geworden?
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:24 schreef leukvoorlater het volgende:
[..]
Maandelijks maximaal lenen denk ik...
heb je die opleiding niet gehaald dan? dat is toch een gift als je je opleiding gehaald hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:26 schreef jwielenss het volgende:
[..]
![]()
En hoge aanvullende beurs door inkomen ouders.
Dat moet bijna wel, want 4 jaar max lenen is nog geen eens 40.000 euro.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heb je die opleiding niet gehaald dan? dat is toch een gift als je je opleiding gehaald hebt.
ook nog eens ja....quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
heb je die opleiding niet gehaald dan? dat is toch een gift als je je opleiding gehaald hebt.
Dus je hebt 60k schuld en geen diploma en je negeert brieven van het IBG.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:32 schreef jwielenss het volgende:
[..]
ook nog eens ja....
domme aap geweest zeg.. pff
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:26 schreef Boadicea het volgende:
Vraag een draagkrachtmeting aan, dan kijken ze gewoon hoeveel je kan aflossen met jouw inkomen....
Betekend wel dat je echt 15 jaar bezig bent, en een restschuld overhoudt, maar die wordt dan kwijtgescholden...
Niet verstandig hoor. De rente is maar 2,84% (even uit mijn hoofd), als je veel kan aflossen kan je het beter op een spaarreking met pakweg 3% rente (of meer) zetten, verdien je er nog wat aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mja ik zou echt zo veel als mogelijk terugbetalen aan ze.
als hij nu begint met aflossen, dan betekend het dat hij op dit moment 4,17% rente heeft over die lening.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Niet verstandig hoor. De rente is maar 2,84% (even uit mijn hoofd), als je veel kan aflossen kan je het beter op een spaarreking met pakweg 3% rente (of meer) zetten, verdien je er nog wat aan.
Welke spaarrekening krijg je zo 3% voor?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Niet verstandig hoor. De rente is maar 2,84% (even uit mijn hoofd), als je veel kan aflossen kan je het beter op een spaarreking met pakweg 3% rente (of meer) zetten, verdien je er nog wat aan.
Jammer dat de rente van de IB-groep en de rentes op de banken gelijk liggen momenteel. Daarnaast moet je dan wel verdomd veel spaargeld hebben, en daar zie ik TS nou niet echt voor aan eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:34 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Oh? Ik betaal maar 2,84%?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:36 schreef Boadicea het volgende:
als hij nu begint met aflossen, dan betekend het dat hij op dit moment 4,17% rente heeft over die lening.
De rentepercentages:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:37 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Oh? Ik betaal maar 2,84%?
Waarom betaal ik dan minder rente? Ik betaal al 7 jaar af volgens mij. Maar van mij mag het ook wel klaar zijn zeg, maarja, had ik maar wat minder moeten zuipen en wat harder moeten studeren.
De rente is afhankelijk van welk jaar je afstudeerd. Na je afstuderen heb je 2 jaar aanloopfase, en ga je afbetalen. Als je nu begint ben je in 2007 afgestudeerd/gestopt, en voor die mensen(en degenen die 5 jaar daarvoor afstudeerden enz.) is de rente 4,17%. Pas eind december 2012 veranderd die rente weer.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:37 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Oh? Ik betaal maar 2,84%?
Waarom betaal ik dan minder rente? Ik betaal al 7 jaar af volgens mij. Maar van mij mag het ook wel klaar zijn zeg, maarja, had ik maar wat minder moeten zuipen en wat harder moeten studeren.
Je mag de opleiding binnen 10 jaar afmaken. Dan wordt het alsnog een giftquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:32 schreef jwielenss het volgende:
[..]
ook nog eens ja....
domme aap geweest zeg.. pff
2.74 dus, 2000 is een goed jaar om af te studeren. Alleen 2009 is lagerquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De rentepercentages:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ngen_na_1_1_1992.asp
jawel, na 15 jaar is de schuld sowieso weg als je elke keer draagkrachtmeting hebt aangevraagd en eventuele partner liet meebetalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:03 schreef Ixnay het volgende:
Als je nog minder gaat aflossen dan heeft het geen zin, want je betaalt nu al meer rente dan dat je aflost.
Als je een partner hebt en het inkomen van die partner niet laat meetellen voor de draagkrachtmeting dan stopt het betalen niet na 15 jaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:33 schreef willempjewever het volgende:
Als ik het zo even uit het hoofd doe ga je 250 tot 280 betalen per maand betalen de komende 15 jaar (ik ga er even vanuit dat je geen partner hebt of kiest om die niet te laten meebetalen).
Het heet niet voor niets lening he, die moet je gewoon terugbetalen over 15 jaar inderdaad. De studiefinanciering + OV worden kwijtgescholden als je je diploma binnen 10 jaar haalt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:53 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Volgens mij zat het zo
De lening zal nooit een gift worden, dien je naar daadkracht af te betalen, na 15 jaar kwijtschelding restschuld.
De beurs die je hebt ontvangen zal wel omgezet worden bij het behalen van een diploma.
Er bestonden nogal wat twijfels bij degene die boven mij hadden gepost, ik dacht het even te verduidelijken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:48 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets lening he, die moet je gewoon terugbetalen over 15 jaar inderdaad. De studiefinanciering + OV worden kwijtgescholden als je je diploma binnen 10 jaar haalt.
Kijk! DAT zijn de bikkels he!!!quote:Op zondag 17 januari 2010 12:04 schreef super-gabber het volgende:
kennis van mij had 20K schuld die is naar dat bureau gegaan en heeft gezegd hier heb je 10K en nu wil ik niks meer van julie horen, en heeft later nooit meer iets van ze gehoord
Dit is vrij gebruikelijk. Incassobureau's of andere instanties die geld horen te kirjgen. Nemen vaak genoegen met een snelle (mindere) afbetaling.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |