Het ziekenhuis, bij wie de psychiater in loondienst is. Dat was vrijwel in het begin en hij zei dat het tussen de oren zat en dat er een bed klaar stond op de paasafdeling. In mijn dossier is dit keer op keer terug te vinden, de artsen die mij gingen onderzoeken waren elke keer bevooroordeeld en kwamen elke keer uit op "het zit tussen de oren". Het pijncentrum van het az groningen was hier ook al na een anderhalf uur over uit, ik moest maar gaan praten. Ze hebben me geeneens onderzocht, wat toch echt wel een eindstation voor me was.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:39 schreef jack4ya het volgende:
Doe datgene wat je goed dunkt.
Als je het zakelijker bekijkt lijkt me 2000,- een schijntje. Punt is alleen wie ga je aansprakelijk stellen als je je gram wilt halen?
Obv waarvan? Er zijn negens fouten gemaakt, ze hebben gewoonweg niet gevonden wat de kwaal was.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
denk dat je hier wel veel meer uit kan halen.
Dat is inderdaad wat mij nu aan het denken zet. Wat moet je hier nou van denken. Coulance!? En wie betaald dat? Doen ze dit om erger te voorkomen, en als er dan toch niets te halen zou zijn waarom moet ik dan een contract tekenen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:50 schreef buzz1291 het volgende:
Kijk als ze al 2000 euro uit coulance bieden, dan is er met een beetje advocaat natuurlijk veel meer te halen.
Als ik ga uitrekenen wat het mij tot nu toe, en de nasleep is nog steeds duidelijk voelbaar, gekost heeft. Daarnaast heef thet niets met de ziektekosten te maken, ziekenhuizen zijn hiervoor verzekerd..quote:maar doe het maar niet, want de zorg is al zo duur en door dit soort gevallen gaat de premie van de ziektekosten alleen maar omhoog.
Hoe weet jij dat er nergens fouten zijn gemaakt? Is een echoscopie niet vastgelegd in een protocol of zo voor dit soort klachten? Het ligt heel wat ingewikkelder dan te zeggen dat ze 'het niet konden vinden'quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:52 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
Obv waarvan? Er zijn negens fouten gemaakt, ze hebben gewoonweg niet gevonden wat de kwaal was.
Dat is inderdaad een probleem, maar als ze wel hun best hadden gedaan hadden ze het wel gevonden. MRI was van mijn bovenrug, echo van een eventuele liesbreuk en ct's van darmen etc.. Ze zijn toch verplicht alles uit de kast te halen om mij beter te maken, ipv een dossier open te slaan en maar even voor de vorm een onderzoekje doen en denken bij zichzelf dat hij gek is? Dit is overigens serieus bedoeld, en geen aanval..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:52 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
Obv waarvan? Er zijn negens fouten gemaakt, ze hebben gewoonweg niet gevonden wat de kwaal was.
En ondertussen mooi vangen voor het niet kunnen stellen van een fatsoenlijke diagnose, er is geen baan waar je zonder resultaten gewoon betaald wordt. Maar dat is een ander verhaal..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:52 schreef NEGERZOEN het volgende:
[..]
Ze hebben een inspanningsverplichting inderdaad. Op basis van je klachten gaan zij verder zoeken naar mogelijke oorzaken. Op de MRI van de bovenrug vinden ze het niet. Met een echo weet ik niet zeker of het gezien had moeten worden, maar dan nog richtten ze zich op de liesstreek en niet de blaasstreek. De CT´s waren op de darmen, dus hoefde het ook niet aan het licht te komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:58 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem, maar als ze wel hun best hadden gedaan hadden ze het wel gevonden. MRI was van mijn bovenrug, echo van een eventuele liesbreuk en ct's van darmen etc.. Ze zijn toch verplicht alles uit de kast te halen om mij beter te maken, ipv een dossier open te slaan en maar even voor de vorm een onderzoekje doen en denken bij zichzelf dat hij gek is? Dit is overigens serieus bedoeld, en geen aanval..
Gek genoeg zegt iedereen in mijn omgeving dat ik tot het naatje moet gaan. als het je eenmaal overkomen is wil je alleen maar afsluiten. Ik krijg de tranen in mijn ogen als ik terugdenk aan die periode, en vooral aan de pijn. Vandaar mijn twijfel, vandaar dit topic..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:06 schreef Katth het volgende:
Ik sta echt versteld dat ze nooit eerder een urine monster hebben genomen om deze te testen. Urine en bloed zijn de beste middelen om te bewijzen of iets mis is in je lichaam. Dit is gewoon nalatigheid en daar kan je in principe best voor procederen.
De vraag is of je dit wilt gaan doen. Zoals jezelf aangeeft gaat het waarschijnlijk een lang traject worden. Ziekenhuizen en zorginstellingen hebben doorgaans goede juridische mensen in dienst om zich tegen claims in te dekken.
Contact niet verlengt na drie jaarcontracten. Door de ziekte geen goed beeld kunnen vormen van mijn kunnen en durfde dus geen vast contract te geven. Natuurlijk is dit niet de officiële reden op papier, daarin zochten ze een stok om mee te slaan. Iets met communicatie geloof ikquote:En verder. Jouw baas heeft je ontslagen 2 dagen nadat het over was? Op welke grond heeft hij jou ontslagen?
Een reden hoeven ze niet op te geven eigenlijk. Het contract loopt gewoon af.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:10 schreef Tarabass het volgende:
Contact niet verlengt na drie jaarcontracten. Door de ziekte geen goed beeld kunnen vormen van mijn kunnen en durfde dus geen vast contract te geven. Natuurlijk is dit niet de officiële reden op papier, daarin zochten ze een stok om mee te slaan. Iets met communicatie geloof ik
Ben bang dat we nu in een andere discussie terechtkomen, maar ik was weer beter hé. Ik heb me compleet gegeven voor het bedrijf, ik werd soms door collega's/managers naar huis gestuurd/gebracht omdat ik bijna in elkaar zou zakken van de pijn. De officiële reden kwam op papier, de officieuze via mail. Had me in ieder geval een kans gegeven, 2 dagen na deze zware operatie mij eruit trappen is een actie van een rat. Maar genoeg hierover ajbquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Een reden hoeven ze niet op te geven eigenlijk. Het contract loopt gewoon af.
Niet netjes van de werkgever, wel begrijpelijk aan de andere kant (hij betaald voor arbeid, niet voor de onzekerheid of iemand komt of niet).
Maar je zou het dan wel normaal vinden dat die vorige garage jou een x-bedrag doneert omdat ze het zo sneu vinden voor je? Om het even in lijn van jouw voorbeeld te houden. En wat als je betaald hebt voor het vervangen van de versnellingsbak, terwijl het totaal wat anders bleek te zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:21 schreef Bill_E het volgende:
Tja, bekijk het eens zo :
Je auto werkt niet goed, en je gaat naar de garage. Die krijgen het niet gevonden. En vermoeden dat je vervuilde brandstof hebt getankt. Na een paar 100 km rijden zal het wel weggaan. De beunhaas om de hoek vind het wel.. Ga je dan geld eisen aan de garage omdat ze het defect niet gevonden hebben?
Alleen ben je nu niet 1x naar de garage geweest, maar 6x, en nog naar 2 andere dealers.. en de 3e beunhaas ziet dat de olie klonterig is als hij de peilstok omhoog trekt..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:21 schreef Bill_E het volgende:
Tja, bekijk het eens zo :
Je auto werkt niet goed, en je gaat naar de garage. Die krijgen het niet gevonden. En vermoeden dat je vervuilde brandstof hebt getankt. Na een paar 100 km rijden zal het wel weggaan. De beunhaas om de hoek vind het wel.. Ga je dan geld eisen aan de garage omdat ze het defect niet gevonden hebben?
Tijdje terug al gehad, die zagen er wel brood in. Echter kost me dit een startersbedrag die ik niet op kan brengen. Gratis gesprek is ook bij hen niet gratis helaas. En dit voorval laat weer een ander licht schijnen op de hele zaak. Ik denk dat ik nu sterker sta, maar is dat ook zo? Ik ga maandag sowieso nog eens bellen, maar kan die eerste 1000 euro gewoon niet betalenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:26 schreef Peter het volgende:
Vraag eens een gesprek aan met een letselschadeadvocaat?
Echt een kut-instelling imho. Alsof alle dokters wonderdokters zijn die maar binnen een week moeten weten wat er scheelt. Als er niet echt nalatig is gehandeld heeft TS gewoonweg pech.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
denk dat je hier wel veel meer uit kan halen.
Of binnen 2 jaar moeten kunnen stellen dat het nierstenen zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Echt een kut-instelling imho. Alsof alle dokters wonderdokters zijn die maar binnen een week moeten weten wat er scheelt. Als er niet echt nalatig is gehandeld heeft TS gewoonweg pech.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |