Water? Is toch voor ontluchting?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:25 schreef exlurker het volgende:
Zo lang de horizontale pijp niet vol met water blijft staan, is er geen probleem
Zo'n pijp is voor beluchting, de luchtdruk moet juist op peil blijven. Stromend water creëert een onderdruk, waardoor juist het stilstaande water uit het toilet kan worden weggezogen. Dat leidt dan tot stankoverlast.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:16 schreef Oblivion het volgende:
Water? Is toch voor ontluchting?
Op de eerste verdieping zou die bocht er pas in komen, dus geen water lijkt me.
De bouwvakkers zullen toch wel weten wat ze doen?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:42 schreef Oblivion het volgende:
Nou de pijp ligt er al..Die ging met een grote pijp zo het rieten dak in... (onder eigenlijk..)
Maar nu moet ie dus onder de vloer naar de zijkant van het dak lopen en dan recht omhoog, maar zoals jij het uitlegt hoef ik niet bang te zijn voor gekke dingen..
Ik doe het zelf.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De bouwvakkers zullen toch wel weten wat ze doen?
Dat zeg ik, je zult toch wel weten wat je doet?quote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat zeg ik, je zult toch wel weten wat je doet?![]()
quote:
Als je niet ergens in het rioolsysteem water hebt staan dat direct die horizontale pijp in kan stromen, dan hoef je niet bang te zijn.
Doen!quote:
Leuk huis trouwens. Ik ga nog een keer uitgebreid in je klustopics lurken.
Ja, zo'n kleppie moet ik ook hebben, alleen gaat die wel uit het zicht...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Bij ons was er hetzelfde "probleem", nu zit er een beluchter met een uitgang op het dak, daar steekt een heel lief schattig klein () klepje uit met anti-inregen-ding erop.
Nu loopt het bad een stuk makkelijker en sneller leeg en geen probleem meer met laagstaande waterstanden in de toiletten.
Zelfs bochten en loopings maken in dit geval weinig uit. Dat wordt een ander geval als er water door zo'n pijpenstelsel heen moet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Een klepje van plastic in riet patroon![]()
Nee, dat zou er inderdaad niet uit zien, maar er zijn prima oplossingen voor te verzinnen. Als het maar niet inregent en genoeg lucht kan aanzuigen.
De pijp kan trouwens makkelijk in bochten lopen, het gaat erom dat er van elders lucht aangezogen kan worden om geen onderdruk te krijgen in de pijp. Lucht gaat er ook wel doorheen als het in een bocht loopt, zolang je maar geen mega-achtbaan achtige loopings enzo erin gaat maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |