abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78637979
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 10:25 schreef exlurker het volgende:
Zo lang de horizontale pijp niet vol met water blijft staan, is er geen probleem
Water? Is toch voor ontluchting?
Op de eerste verdieping zou die bocht er pas in komen, dus geen water lijkt me.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_78638776
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:16 schreef Oblivion het volgende:
Water? Is toch voor ontluchting?
Op de eerste verdieping zou die bocht er pas in komen, dus geen water lijkt me.
Zo'n pijp is voor beluchting, de luchtdruk moet juist op peil blijven. Stromend water creëert een onderdruk, waardoor juist het stilstaande water uit het toilet kan worden weggezogen. Dat leidt dan tot stankoverlast.

De beluchtingspijp wordt aangesloten op het riool en er zou dus ook afvalwater in kunnen komen. Uit jouw post begrijp ik dat je de pijp wil aansluiten op de begane grond en horizontaal wil laten lopen op de eerste verdieping. In dat geval hoef je niet bang te zijn voor problemen.
pi_78639001
Nou de pijp ligt er al..Die ging met een grote pijp zo het rieten dak in... (onder eigenlijk.. )
Maar nu moet ie dus onder de vloer naar de zijkant van het dak lopen en dan recht omhoog, maar zoals jij het uitlegt hoef ik niet bang te zijn voor gekke dingen..
pi_78639320
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:42 schreef Oblivion het volgende:
Nou de pijp ligt er al..Die ging met een grote pijp zo het rieten dak in... (onder eigenlijk.. )
Maar nu moet ie dus onder de vloer naar de zijkant van het dak lopen en dan recht omhoog, maar zoals jij het uitlegt hoef ik niet bang te zijn voor gekke dingen..
De bouwvakkers zullen toch wel weten wat ze doen?
pi_78640551
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:48 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

De bouwvakkers zullen toch wel weten wat ze doen?
Ik doe het zelf.
pi_78641403
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:17 schreef Oblivion het volgende:
Ik doe het zelf.
Dat zeg ik, je zult toch wel weten wat je doet?

Als je niet ergens in het rioolsysteem water hebt staan dat direct die horizontale pijp in kan stromen, dan hoef je niet bang te zijn.

Leuk huis trouwens. Ik ga nog een keer uitgebreid in je klustopics lurken.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:52:27 #32
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78661329
Bij ons was er hetzelfde "probleem", nu zit er een beluchter met een uitgang op het dak, daar steekt een heel lief schattig klein ( ) klepje uit met anti-inregen-ding erop.
Nu loopt het bad een stuk makkelijker en sneller leeg en geen probleem meer met laagstaande waterstanden in de toiletten.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_78664796
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:36 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je zult toch wel weten wat je doet?

Nou nee, anders had ik het niet gevraagd..
quote:

Als je niet ergens in het rioolsysteem water hebt staan dat direct die horizontale pijp in kan stromen, dan hoef je niet bang te zijn.

ok.
quote:

Leuk huis trouwens. Ik ga nog een keer uitgebreid in je klustopics lurken.
Doen!
Ik ben weer gestart!
pi_78664830
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 22:52 schreef BBQ-kip het volgende:
Bij ons was er hetzelfde "probleem", nu zit er een beluchter met een uitgang op het dak, daar steekt een heel lief schattig klein ( ) klepje uit met anti-inregen-ding erop.
Nu loopt het bad een stuk makkelijker en sneller leeg en geen probleem meer met laagstaande waterstanden in de toiletten.
Ja, zo'n kleppie moet ik ook hebben, alleen gaat die wel uit het zicht...
Op het riet met plastic enzo vind ik niet zo geslaagd
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:06:15 #35
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78665098
Een klepje van plastic in riet patroon
Nee, dat zou er inderdaad niet uit zien, maar er zijn prima oplossingen voor te verzinnen. Als het maar niet inregent en genoeg lucht kan aanzuigen.

De pijp kan trouwens makkelijk in bochten lopen, het gaat erom dat er van elders lucht aangezogen kan worden om geen onderdruk te krijgen in de pijp. Lucht gaat er ook wel doorheen als het in een bocht loopt, zolang je maar geen mega-achtbaan achtige loopings enzo erin gaat maken
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_78665932
Zou wel leuk zijn voor de muisjes!

pi_78672454
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Een klepje van plastic in riet patroon
Nee, dat zou er inderdaad niet uit zien, maar er zijn prima oplossingen voor te verzinnen. Als het maar niet inregent en genoeg lucht kan aanzuigen.

De pijp kan trouwens makkelijk in bochten lopen, het gaat erom dat er van elders lucht aangezogen kan worden om geen onderdruk te krijgen in de pijp. Lucht gaat er ook wel doorheen als het in een bocht loopt, zolang je maar geen mega-achtbaan achtige loopings enzo erin gaat maken
Zelfs bochten en loopings maken in dit geval weinig uit. Dat wordt een ander geval als er water door zo'n pijpenstelsel heen moet.
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:30:32 #38
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_78695351
Ja, da's ook wat ik bedoelde waarom je het niet moet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')