abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles zaterdag 16 januari 2010 @ 16:54:11 #26
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76894239
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geen water in de WC

Ben ik de enige die een verband ziet
ja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:56:24 #27
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_76894310
Duct tape.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:11:42 #28
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_76894757
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:45 schreef Leipo666 het volgende:
Zal ik zeker doen. Gelukkig komt mijn afvoergoot zo'n 60cm hoger te liggen dan de rioolpijp dus het moet wel gek lopen wil het water zo hoog gaan komen
Dat hoopte ik al, maar beter 2x zeggen dan 1x vergeten he
pi_76895025
Is riool en geen waterleiding.
Als het de waterleiding was geweest, dan had het echt wel eruit gespoten en niet zoals bij jouw.
Waarschijnlijk de hoofdafvoer van de daken.

Let wel je mag geen riool aansluiten op een hemelwaterafvoer.

De meeste gemeenten hebben tegenwoordig gescheiden afvoersystemen, 1 voor "schoon" hemelwater en 1 voor vuil water.
Het schone water hoeft minder gereinigd te worden.

Als ze ontdekken dat het afvoerwater vervuild is, dan gaan ze zeer zeker op onderzoek uit, en gegarandeerd dat ze de dader vinden.
En dat kan aardig wat gaan kosten.

Loop je straat eens in en kijk eens op de kruispunten wat er op de deksels staat, vaak staat het vermeld of het vuil of schoon water betreft.

Ik zou maandag maar een installateur bellen en die een sok voor je laten bestellen en dan gewoon weer in orde maken.
pi_76895549
Er komt een ako afvoergoot op die het hemelwater af moet gaan voeren zodat mijn verlaagde schuur niet volloopt. Incidenteel kan er wel wat water instromen van het afspuiten van mijn motor. Er komt dus geen wc of iets dergelijks op. Ga er vanuit dat dit geen probleem moet zijn?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_76895697
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:35 schreef Leipo666 het volgende:
Er komt een ako afvoergoot op die het hemelwater af moet gaan voeren zodat mijn verlaagde schuur niet volloopt. Incidenteel kan er wel wat water instromen van het afspuiten van mijn motor. Er komt dus geen wc of iets dergelijks op. Ga er vanuit dat dit geen probleem moet zijn?
Nee dat kan zonder problemen, heb in mijn eigen tuin ook een afvoer op het hemelwater afvoernet geplaatst, maar zoals gezegd hoeft dit water minder gereinigd te worden wat natuurlijk enorm scheelt in de reinigingskosten.
pi_77213922
de hele week langzaam water uit de pijp laten stromen en het waterpeil stond vanmorgen op 3/4 van de buis.
dus vanmorgen maar de zaag erin gezet en de pijp doorgezaagd. het gat stroomde natuurlijk meteen vol met water, maar kwam natuurlijk niet hoger dan de buis zelf.

T-stuk + 2 moffen ( ) ertussen gezet (dat water was koud!) en alles is klaar

het gat weer dichtgegooid met zand en dat moet nu eerst inklinken voordat ik die afvoergoot kan plaatsen
pi_77214111
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:19 schreef klipper het volgende:

Ik zou maandag maar een installateur bellen en die een sok voor je laten bestellen en dan gewoon weer in orde maken.
Nah, gewoon zelf doen natuurlijk... Gemiddelde DHZ zaak heeft dat spul ook.
Kost je misschien 10-15 euro aan materiaal en lijm.
pi_77214146
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, gewoon zelf doen natuurlijk... Gemiddelde DHZ zaak heeft dat spul ook.
Kost je misschien 10-15 euro aan materiaal en lijm.
DHZ heeft geen 160mm op voorraad, max 125mm
warmteservice had het wel (moest wel besteld worden), maar het was toch wel bijna 50 euro aan materiaal......
pi_77214532
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:45 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

DHZ heeft geen 160mm op voorraad, max 125mm
warmteservice had het wel (moest wel besteld worden), maar het was toch wel bijna 50 euro aan materiaal......
Ah, oke.
Da's iets groter dan
pi_77215392
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, oke.
Da's iets groter dan
Vandaar ook het advies van een installateur, zeker voor grotere maten.
Beter is het nog als je iemand kent die het voor je kan bestellen, 2 schuifmoffen en 1 tstuk allen met rubber afdichting i.p.v lijm voor ¤26 en in lijmuitvoering voor ¤17.
Beide bedragen naar boven afgerond.

In principe had je genoeg gehad aan 1 schuifmof en 1 t-stuk van 160
pi_77227559
Klopt maar ik ging uit van een lijm t-stuk met 2 moffen met rubber. Ik kreeg uiteindelijk een t-stuk met rubber
toen het er allemaal om zat bedacht ik me ook dat die 2e mof eigenlijk niet nodig was :p
wel was het nu makkelijker aansluiten (in een kuil die vol staat met water die moffen om die buis krijgen was nog niet zo makkelijk)
pi_77266884
Voor dat soort spul ga ik meestal naar Wildkamp
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')