nou hier lag niet zoveel dus ik had wel wat water verwacht, maar niet een volledig gevulde buisquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Radio-silence het volgende:
Gek he als je een rioolbuis doorzaagt nu met al die gesmolten sneeuw van vandaag en gisteren
maar gebruiken ze voor waterleidingen van dat grijze riool PVC?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:18 schreef Pixie. het volgende:
Waarschijnlijk de waterleiding.
Als het het riool was geweest had je het wel doorgehad
Je kan het beste gewoon zo'n bedrijf bellen die ernaar komt kijken voordat je nog meer schade aanricht
Maar dat zal wel een flink prijsje worden
Stroomt het water de tuin in, of spuit het de tuin in? In het eerste geval is het gewoon een afvoer, in het tweede geval is het wel de waterleiding. Ik vermoed dat het een afvoer is, want ik vraag me af of pvc-buizen wel de hoge waterdruk aankunnen. De waterleidingen in huis zijn immers ook van koper.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:20 schreef Leipo666 het volgende:
maar gebruiken ze voor waterleidingen van dat grijze riool PVC?
ik heb even een filmpje gemaakt met mijn telefoon:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Stroomt het water de tuin in, of spuit het de tuin in? In het eerste geval is het gewoon een afvoer, in het tweede geval is het wel de waterleiding. Ik vermoed dat het een afvoer is, want ik vraag me af of pvc-buizen wel de hoge waterdruk aankunnen. De waterleidingen in huis zijn immers ook van koper.
Uhm, constante druk water.... ik zou maar de watermaatschappij gaan bellenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:28 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik heb even een filmpje gemaakt met mijn telefoon:
het stroomt dus ipv spuiten. volgens mij kunnen die standaard PVC rioolpijpen ook maar max 2 bar aan (te weinig dus voor een waterleiding), maar je begint toch behoorlijk te twijfelen aan jezelf als zoiets gebeurd.....
kijk daar kan ik wat meequote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik denk dat het je HWA is van het hele huizenblok. riool is namelijk zwart PVC en je waterleiding is niet dikker dan 60mm. Ook omdat riool en waterleiding richting de straat lopen aan de voorkant van je huis.
Wat is de diameter van de buis? Het lijkt me zo nogal een forse diameter. In dat geval is het zeker een afvoer. Maar als er zoveel water uitlekt, vraag ik me af of je niet ergens een verstopping hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:28 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb even een filmpje gemaakt met mijn telefoon:
het stroomt dus ipv spuiten. volgens mij kunnen die standaard PVC rioolpijpen ook maar max 2 bar aan (te weinig dus voor een waterleiding), maar je begint toch behoorlijk te twijfelen aan jezelf als zoiets gebeurd.....
Scherpt opgemerkt!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Denk trouwens ook niet dat er volledige druk op staat. Als je hem verder door zou zagen komt er minder water uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |