Het niveau van de opleiding MBO ICT bij mij was ook dramatisch. Leraren, studie materiaal en de hele opzet. Helemaal een lachtertje als je ziet wat je moet doen om af te studeren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
Bij ons zitten er op het werk wat MBO ICT lui, diverse niveau's.
Eerlijk gezegd is het niveau bij allemaal écht om te janken. < niveau 4 weten ze net waar de stekkers in moeten en als een PC open ligt welk onderdeel wat is, maar dan houdt het wel op. Niveau 4 weet wel wat meer, maar nog steeds een wereld van verschil met een HBO / WO ICT'er
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:08 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Het niveau van de opleiding MBO ICT bij mij was ook dramatisch. Leraren, studie materiaal en de hele opzet. Helemaal een lachtertje als je ziet wat je moet doen om af te studeren.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:27 schreef mafkees01 het volgende:
Hier hetzelfde.. MBO ICT gedaan en daarna de P informatica gedaan.. Vooral java kon me geen flikker interesseren..
Na de P ben ik overgestapt naar BI en dat beviel een stuk beter! Als je OO en Java niets vindt kan je wellicht beter overstappen.. Vraag wat advies aan docenten
Overigens heb je weinig meer met ICT te maken... Kijk eens naar termen als ERP (enterprise resource planning), Supplay Chain Management, Human resource management, Business Intelligence, Business Process Management, veranderkunde en de standaard bijbehorende kwaliteitsattributen. Dit waren aspecten die mijn aan studie aan de orde zijn gekomen
Nee, ik zat op Inholland Den Haag, dat was erg op de businesskant gericht. Je krijgt ook een Bachelor of Economics.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:27 schreef EthanX het volgende:
[..]
Klinkt goed![]()
Ik heb begrepen dat het curriculum heel erg per opleiding kan verschillen. De ene opleiding legt de focus meer op de businesskant (economie, ERP's, e.d.) en de ander weer op IT (use cases, modelleren).
Zijn er hier ook nog mensen die ervaring hebben met BI op de Haagse Hogeschool?
Nog even een andere vraag: Stel dat ik na mijn studie na een x aantal jaar besluit om niet meer in de IT te willen werken, hoe gemakkelijk is het dan om in een ander veld te werken op HBO niveau en aan welke beroepen moet ik dan denken?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:30 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nee, ik zat op Inholland Den Haag, dat was erg op de businesskant gericht. Je krijgt ook een Bachelor of Economics.
Ik denk dat je een aantal dingen bij moet spijkeren, maar dat dat niet heel erg moeilijk / ingewikkeld moet zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:04 schreef EthanX het volgende:
[..]
Nog even een andere vraag: Stel dat ik na mijn studie na een x aantal jaar besluit om niet meer in de IT te willen werken, hoe gemakkelijk is het dan om in een ander veld te werken op HBO niveau en aan welke beroepen moet ik dan denken?
Eveneens hoor ik dat de BI opleiding van oorsprong redelijk op bedrijfseconomie leek, hoeveel of welke vrijstellingen krijg ik als ik achter deze opleiding Bedrijfseconomie plak?
Dat hangt ook namelijk af van de hogeschool. Ik heb namelijk wel aardig wat Bedrijfskundige en economische vakken gehad en heb dus ook een Bachelor of Economics.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:39 schreef RRGJL het volgende:
Volgens mij lijkt BI trouwens niet zo erg op BE. Bij BI gaat het vooral over het modelleren (van bedrijfsprocessen). Ik geloof dat dat bij BE helemaal niet voor komt.
Nee hoorquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:45 schreef AwesomeFit het volgende:
[..]
Maar ik denk bij BI ook stukje management functie? Of ben ik hier nu aan het vloeken?
Dat hangt ook per hogeschool af.. Ik weet zelfs dat bij Inholland per locatie kon verschillen. Den Haag is erg bedrijfskundige gericht, Diemen juist meer informatica. Al heb ik gezien dat bij Den Haag het vakkenpakket erg is aangepast. Een aantal vakken heb ik dus niet gehad tijdens mijn studie.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef mafkees01 het volgende:
BI is juist meer bedrijfskundig, echter bevind je je op ICT vlak.
Als (ex-)BI student leer je door te vragenquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:40 schreef RRGJL het volgende:
Ik denk inderdaad dat er weinig nuttige dingen bijkomen als je niets vraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |