uiteraard kunnen we weer zo'n para-meeting houden (het wordt weer zomer, beter weer etc.).
we hebben dat destijds in het solse gat gedaan, en al geloofde niet iedereen in de legende van de satanische monikken, het was toch zeer geslaagd.
we kunnen bv ook een meeting houden in het spookhuis van bastard, al moeten we daarvoor dan nog wel ff toestemming hebben van de eigenaars.
zijn er andere ideeen? wie zou mee willen? we kunnen bv ook een FOK!-Wichelroede-wandeling gaan organiseren.
basterd, mrdodge: zijn we nog steeds in voor een meeting daar? zo ja moet er wel actie worden ondernomen.
wat gaan we doen?
De Dieze is een rivier die helemaal onder de oude stad doorloopt. Ten eerste is het er pikdonker (kaarsen meenemen, een zaklantaarn kan natuurlijk ook, maar kaarslicht is sfeervoller...), het stikt er verder van de ratten en de grote spinnen (op het plafond) maar het allerbelangrijkste is, het spookt er...
Ooit heeft iemand zich daar op kerstavond opgeknoopt (er hangt nog altijd een stukje touw en er staat een inscriptie op de muur) en nu doolt z'n geest voor eeuwig onder Den Bosch rondt.
O ja, het is trouwens illegaal om daar te komen, dus dat is extra spannend. Je kunt er in komen via de rivier de Pettelaar.
Veel plezier!
quote:stinkt dat niet erg?
Op zondag 05 mei 2002 10:12 schreef Nuoro het volgende:
Ga anders 'ns met een roeiboot op de Dieze in Den Bosch varen.
quote:Een beetje ghostbuster moet daar toch tegen kunnen?
Op zondag 05 mei 2002 10:43 schreef iteejer het volgende:[..]
stinkt dat niet erg?
Maar laten we inderdaad maar weer wat creepy's organiseren!
Ik ben erbij
quote:Nee, dat valt eigenlijk best mee. Het water is ook een stuk schoner dan het water in de grachten van Amsterdam. Komt omdat er bijna niets van de Dieze bovengronds is, dus kunnen ze er ook niks in gooien. Het is ook geen riool of zo. Bovendien vindt er constant onderhoud plaats, degene die zich opgeknoopt heeft was zelf ook een onderhoudsmonteur meen ik me te herinneren.
Op zondag 05 mei 2002 10:43 schreef iteejer het volgende:[..]
stinkt dat niet erg?
Dus zolang er niemand van angst in z'n broek schijt, zal het wel meevallen met de stank.
solse gat was inderdaad erg apart om mee te maken
quote:Vooral de terugweg met dat lampje....
Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef KELDER het volgende:
depends when and howsolse gat was inderdaad erg apart om mee te maken
quote:Ehmmm.. kan aan mij liggen maar er worden gewoon rondvaarten daar georganiseerd :
Op zondag 05 mei 2002 10:12 schreef Nuoro het volgende:
Ga anders 'ns met een roeiboot op de Dieze in Den Bosch varen.De Dieze is een rivier die helemaal onder de oude stad doorloopt. Ten eerste is het er pikdonker (kaarsen meenemen, een zaklantaarn kan natuurlijk ook, maar kaarslicht is sfeervoller...), het stikt er verder van de ratten en de grote spinnen (op het plafond) maar het allerbelangrijkste is, het spookt er...
![]()
Ooit heeft iemand zich daar op kerstavond opgeknoopt (er hangt nog altijd een stukje touw en er staat een inscriptie op de muur) en nu doolt z'n geest voor eeuwig onder Den Bosch rondt.
O ja, het is trouwens illegaal om daar te komen, dus dat is extra spannend. Je kunt er in komen via de rivier de Pettelaar.
Veel plezier!
quote:
Varen door en onder de binnenstad van 's-Hertogenbosch
Ouder dan de 800-jarige stad 's-Hertogenbosch is de Binnendieze. Vóór 1185 vormden de riviertjes Dommel en Aa een Delta-gebied. Het water stroomt via de Dieze verder naar de Maas. Op een zandophoging temidden van dit waterrijke delta-gebied, ter hoogte van de huidige Markt, werd de stad 's-Hertogenbosch gesticht. De riviertjes vormden toen de eerste stadsgracht.'s-Hertogenbosch groeide en in de veertiende eeuw werden de stadsmuren verlegd. Toen ook kwamen deze waterstromen voor een deel binnen deze veilige vestingsmuren te liggen; dit waterstelsel noemen we de Binnendieze. Door twee hekels stroomt het water de stad binnen, om die via de Haven weer te verlaten.
Vanzelfsprekend heeft de Binnedieze in haar achthonderdjarig bestaan niet steeds dezelfde loop gehad. Er werden takken gedempt, nieuwe werden er gegraven. Zelfs de Haven is een vergrote Binnendieze-tak.
Langzamerhand verloor de Binnendieze haar betekenis. Steeds meer werd ze enkel als een open riool gebruikt. Dat leidde er toe dat in 1969 het besluit werd genomen de Binnendieze maar te dempen. Gelukkig is dat voor het overgrote deel niet doorgegaan en is men op deze beslissing teruggekomen.
Begin 1970 is de gemeente gestart met het maken van een eerste plan tot restauratie van enkele gedeelten van de Binnendieze. Na de nodige experimenten werd in 1982 volgens een geheel nieuwe aanpak gestart met de restauratie van die gedeelten waar sinds 1985 door ons gevaren wordt. Dat varen gebeurt op een milieu-vriendelijke manier door electrische voortstuwing. Varend over de Binnendieze maakt u kennis met allerlei aspecten uit de geschiedenis van zowel 's-Hertogenbosch als dit belangrijke water. Tijdens het varen ontvangt u over hetgeen u ziet toelichting van de schipper.
Ik wil er best heen, maar volgens mij mag het gewoon....
-edit
Mooi stukje over de historie :
http://www.telegraaf.nl/krant/enverder/venster/reizen/reis.Nederland/reis.Noordbrabant/reis.980718binnendieze.html
[Dit bericht is gewijzigd door MAY-be op 06-05-2002 09:40]
quote:Dan komen alle duistere krachten vrij en gaan we mensen offeren en blah
Op maandag 06 mei 2002 11:13 schreef speert.flies het volgende:
Maaruh...wat gebeurt er dan op zo'n meeting?
Nee geintje....
Gewoon op zoek naar iets vaags, verder gezellige sfeer, misschien ergens gezellig wat eten, discussieren enz....
quote:Het mag op bepaalde routes, maar niet op dat deel als ik het goed begrijp.
Op maandag 06 mei 2002 08:37 schreef MAY-be het volgende:
Ik wil er best heen, maar volgens mij mag het gewoon....
quote:Ahh... k
Op maandag 06 mei 2002 11:29 schreef CraZaay het volgende:
Het mag op bepaalde routes, maar niet op dat deel als ik het goed begrijp.
klinkt goed, een dergelijke meeting!
ik doe iig mee.
lijkt me handig er een apart topic over te openen, kunnen we ook meer details in kwijt. wie wil dat op zich nemen?
and what about the spookhuis-meeting?
of een wichelroede-wandel-meeting?
Heeft er nog iemand suggesties voor een para-fok meeting?
En wie zou mee willen?
Degenen die in principe voor zoiets voelden zijn tot nu toe:
Swetsenegger
Knuffie
Nuoro (?)
Evil
Kelder
Pompiedom
Dop
May-be
Bolletje
Volcanos
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 26-05-2002 16:05]
Schrijf mij er maar bij!!!
quote:Haal dat "in principe" 's heel snel weg
Op zondag 26 mei 2002 14:27 schreef iteejer het volgende:
*schop*Heeft er nog iemand suggesties voor een para-fok meeting?
En wie zou mee willen?Degenen die in principe voor zoiets voelden zijn tot nu toe:
Swetsenegger
Knuffie
Nuoro (?)
Evil
Kelder
Pompiedom
Dop
May-be
Bolletje
Volcanos
Vraag is idd waarheen. Solse gat leek me interessant maar daar zijn jullie al eens geweest. De Binnendieze lijkt me ook een leuke plaats maar is het misschien ook net niet helemaal.
Weet iemand nog een leuk spookhuis??
quote:Ja, in Hazerswoude Rijnddijk.. volgens mij is Iteejer bezig met kijken naar mogelijkheden?
Op maandag 27 mei 2002 11:06 schreef MAY-be het volgende:[..]
Weet iemand nog een leuk spookhuis??
Sorry jongens dat ik het topic weer zo laat zie.. truth was een beetje achterin bij me gezakt daar ik steeds het gevoel had dingen te moeten uitleggen die eigenlijk niet zijn uit te leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |