quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:15 schreef oh-oh het volgende:[..]
Oh ja jij was in Duitsland he?
Geen idee wat je daar ging doen maar ik ben wel benieuwd ja

quote:
Oké.

Ik was de afgelopen week mee met een kamaraad die internationaal chauffeur is. Op de planning stonden ongeveer 25 klanten in Midden en Zuid Duitsland, en 2 in Oostenrijk. Mijn idee was toen ik deze week uitkoos, dat het me wel leuk leek omdat daar sneeuw ligt.

Goed, het hield wel allemaal in dat we maandag om 5u uit Steenwijk zouden wegrijden, en ik kan je vertellen, dat is best vroeg. Normaal zijn dat tijden dat ik naar bed ga. De eerste klanten hadden we in de buurt van Mainz en Frankfurt zitten, daar zijn we de twee eerste dagen zo ongeveer zoet mee geweest. De plaatsen rondom Frankfurt hebben we allemaal zelf gelost, en de 4 adressen in de binnenstad hebben we "op doorvracht gegooid". Dat houd in dat we ze allemaal gelost hebben bij een transportbedrijf in de buurt, die dagelijks routes door Frankfurt heenrijden. De woensdag zijn we druk geweest bij Karlsruhe en Stuttgart. In Stuttgart hadden we trouwens nog strontmazzel. Bij de laatste klant van die dag waar we ruim binnen kantoortijden waren sloot de Wahrenannahme om 15u Gelukkig heeft de receptioniste ervoor gezorgd dat we de 15 bureaustoelen in de kelder mochten dumpen. Als dat niet gelukt was waren we door de verplichte rij en rusttijden pas vanavond thuisgeweest. Heldin van de dag!!!

Dus woensdag klaar in Stuttgart en vast naar Ulm gereden waar we donderdag zouden beginnen, echter de eerste begon pas om 10u. Na wat telefoontjes heen en weer mochten we om 9u beginnen, anders hadden we wederom een probleem gehad. Nadat we de andere 2 ook kwijt waren door naar het zuiden. Kempten, Wangen, Oberstaufen en Hohenems (Oostenrijk) gehad hadden konden we door naar de laatste klant in Ravensburg. Die in Oberstaufen was met trouwens eentje. Aan het eind van een weggetje met 12% omhoog dat net zo breed was als de vrachtwagen. Gelukkig was er boven de ruimte om te draaien. Donderdagavond leeg dus, en dat is op zich al een prestatie omdat het een enorm dikke route was. Voor vrijdag hadden we twee teruglaadadressen doorgekregen, beide zouden ons verblijden met bureaustoelen en aanverwante kantoormeubelen. Dankzij onze laadskills paste het allemaal net, er had geen stoel meer bijgemoeten, want dat had niet gepast. We waren om 12u vol en wat restte was zoveel mogelijk kilometers binnen de overgebleven rijtijd maken. We zijn gister tot aan Koblenz gekomen, wat precies 4,5u van Steenwijk is. Vanmorgen daar nog even de bakken voor volgende week eropgezet, getankt (860 l, met een 900 l tank en een verbruik van 1 op 3. Ergo, 120km over op een tripje van 3000+ km

)
Wat een verhaal is het trouwens geworden, :'
Dan rest mij slechts te roepen: FOTOSPAM!!

Ook in Duitsland sneeuw. 
![]()
Even de aanhanger los bij het doorvrachtbedrijf
De wegen waren overal goed, nergens problemen gehad.
In Frankfurt. Zouden er ook borden "Fruankfurter in Hamburg staan?
(Check trouwens het verkeerslicht, oranje én rood!)
Veel hoogbouw in Frankfurt
Talloze malen van die leuke dorpjes in een dal tegengekomen
Zie mij quasi interessant kijken.
Weer zo'n prachtig uitzicht! Met zon.
![]()
![]()
Allupuh!!!! ik heb geen paarse koeien gezien.

![]()
Nokkievol.

![]()
Bild Zeitung.
![]()
Gisteravond "op Koblenz"