Zelfde situatie. Was ook 19 toen ik naar het HBO ging.. begon wel in de 2e dus dat scheelde weer een jaartje. Ben niet de jongste, maar zeker niet de oudste (ben nu 21 en 4e jaars). Leeftijd bij ons zit tussen de 20 en de 28..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:02 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Toen ik van het mbo kwam en een hbo-opleiding ging volgen, dacht ik dat ik oud was (bijna 19) in vergelijking met mensen die van de havo kwamen (17~). Wat bleek? De gemiddelde leeftijd in mijn klas was 22. Ik had zelfs iemand in de klas die 35 was. Er werd niet heel raar op gereageerd.![]()
Ik hoor het ook veel vaker van kennissen die op latere leeftijd (25+) nog naar de universiteit gaan. Het is niet meer zo raar als vroeger om 'laat' te beginnen.![]()
Ikzelf hoop mijn master trouwens binnen te halen op mijn 23e.
Inderdaadquote:Op zondag 17 januari 2010 10:25 schreef sanger het volgende:
Inderdaad ook wel leuk om er bij te vermelden waarom je wat ouder bent en nog studeert![]()
quote:Op zondag 17 januari 2010 11:40 schreef RRGJL het volgende:
Hier:
Geen details, vooral omdat het te lang wordt, maar nogal een vervelende jeugd gehad (niet in de zin van seksueel misbruik of extreem geweld gelukkig).
Daardoor was ik al vrij jong depressief en ben ik op het VMBO terecht gekomen. Heb ik overigens altijd raar gevonden want mijn leraar in groep 8 heeft altijd gezegd dat ik meer kon dan ik liet zien; hoe kan hij me dan naar het VMBO laten gaan? Nou goed, daar zelfs nog afgezakt van T naar K, en ik heb toevallig een paar dagen geleden mijn rapport bekeken en de punten die ik daar haalde waren echt schandalig laag. 6jes en zevens.
Tijdens de hele middelbare schoolperiode ook nog slecht in mijn vel gezeten, vooral door ontzettend asociale klasgenoten. Toen naar het MBO, ICT maar omdat mijn vrienden dat ook gingen doen. Ik had me niet eens georiënteerd. (Wel was ik geinteresseerd in ICT, ik wist meer dan de meeste van mijn vrienden en heb op het MBO eigenlijk alleen maar wat over netwerken geleerd. De rest wist ik al).
Op het MBO ben ik het eerste jaar nog blijven zitten in verband met afwezigheid. Ik vond school gewoon klote, saai, langdradig. Nu achteraf gezien weet ik dat dit vooral te maken heeft gehad met te weinig uitdaging. Als je echter nog nooit een andere school mee hebt gemaakt dan ga je denken dat school gewoon saai is in het algemeen, en dat het aan je eigen karakter ten opzichte van school ligt.
Daarna ben ik gaan werken. In het laatste jaar kreeg ik eindelijk een idee van wat ik wilde gaan doen. Ik wilde psychologie gaan studeren, of iets van een combinatiestudie tussen psychologie en IT (AI).
Ik had besloten een colloquium doctum bij een HBO studie te gaan doen wanneer ik eenmaal 21 was, en tot dan toe dus gewoon werken.
Dat is allemaal gelukt, nu zit ik op het HBO. Dat ging in het begin allemaal heel goed, maar nu begin ik weer in te kakken. Het wordt weer saai. Weer veel herhaling. Hopelijk heb ik daar straks op het WO minder last van.
Ik doelde meer op het feit dat HBO/WO normaliter volgt op middelbare school (danwel P op HBO). Dan ben je dus ca. 19 als je er aan begint? En dus 23-24 als je het afrond.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:48 schreef Maharbal het volgende:
Ikzelf hoor niet tot jouw doelgroep - ik ben op mijn 24e klaar met twee Masters terwijl ik zelfs een jaar heb verprutst - maar in de fiscaal juridische wereld is de gemiddelde leeftijd van starters op die arbeidsmarkt 28 jaar.
Puur om aan te geven dat het dus helemaal niet raar is.
Ik persoonlijk juich het zelf toe. Je bent nooit te oud om te leren.
Ik weet dat het elkaar opvolgt (ik was overigens 18 toen ik begon), maar ik wilde slechts aangeven dat die hogere leeftijden absoluut niet raar zijn, helemaal niet in bepaalde arbeidssferen.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat HBO/WO normaliter volgt op middelbare school (danwel P op HBO). Dan ben je dus ca. 19 als je er aan begint? En dus 23-24 als je het afrond.
Als je dan nu ouder bent dan 25 zijn onderweg wat jaartjes verloren gegaan
Ik word in juni 26 en hoop in september weer naar school te gaanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Pien85 het volgende:
Ik word in juli 25 en hoop vanaf september weer naar school te gaan
Ik was een zeer zeer vervelende puber en ging van Havo naar Mavo, om uiteindelijk op het VBO te belanden en met 2 vingers in mijn neus mijn examens te halen...quote:Op zondag 17 januari 2010 10:25 schreef sanger het volgende:
Inderdaad ook wel leuk om er bij te vermelden waarom je wat ouder bent en nog studeert![]()
I'll see your 25, and raise you 7. Na 10 jaar werken wil ik volgend schooljaar voltijd Sterrenkunde gaan doenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Pien85 het volgende:
Ik word in juli 25 en hoop vanaf september weer naar school te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |