abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:08:01 #26
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_76896431
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:02 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

Toen ik van het mbo kwam en een hbo-opleiding ging volgen, dacht ik dat ik oud was (bijna 19) in vergelijking met mensen die van de havo kwamen (17~). Wat bleek? De gemiddelde leeftijd in mijn klas was 22. Ik had zelfs iemand in de klas die 35 was. Er werd niet heel raar op gereageerd.

Ik hoor het ook veel vaker van kennissen die op latere leeftijd (25+) nog naar de universiteit gaan. Het is niet meer zo raar als vroeger om 'laat' te beginnen.

Ikzelf hoop mijn master trouwens binnen te halen op mijn 23e.
Zelfde situatie. Was ook 19 toen ik naar het HBO ging.. begon wel in de 2e dus dat scheelde weer een jaartje. Ben niet de jongste, maar zeker niet de oudste (ben nu 21 en 4e jaars). Leeftijd bij ons zit tussen de 20 en de 28.. De meiden van rond de 28 voelen zich ook geen buitenstaanders! Vond zelf nooit dat ik te oud was, maar vriendinnen van de Havo vonden me wel te oud. Als ik de geruchten moet geloven ben ik zelfs jonger dan hun als ik klaar ben met mijn HBO Sweet sweet irony
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_76897969
Ben zelf 25 en meerdere klasgenoten zijn tussen 23 en 29 (HAN). Wel een groot verschil met gasten uit havo 5 (hun motivatie is kut)
pi_76915175
Sterker nog, ik heb op mijn 21e pas de HAVO gehaald omdat ik eerst te druk was met blowen en feesten, en daarna zwanger raakte. Tijd voor school had ik in ieder geval niet.

Als ik straks afgestudeerd ben als SPH'er, ben ik dan ook al 24. Daarna wil ik misschien nog verder gaan studeren (WO), dus dan ben ik nog ouder als ik uiteindelijk afstudeer.
  zondag 17 januari 2010 @ 08:39:47 #29
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76915193
Ik ben 23, en zit ook nog op de universiteit, als alles op rolletjes verloopt ben ik pas 26 als ik daar weg ben
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 17 januari 2010 @ 10:25:15 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76915837
Inderdaad ook wel leuk om er bij te vermelden waarom je wat ouder bent en nog studeert

In mijn geval ging na de HAVO naar het HBO. Een jaartje want ik miste wat tentamens door een operatie. Ik had te weinig punten, was te laks om een goede verklaring van de arts te regelen en mocht het jaar dus niet overdoen. Daarnast woonde ik net samen en had ik andere prioriteiten

Ik ben gaan werken met in gedachten om het in de avonduren te doen. Het aanmelden ging vlot, de rest alleen niet. Ik heb het nooit echt opgepakt. Tot een kleine 2 jaar geleden. Ik werd vader, kreeg promotie en kwam mezelf tegen in het werk. Ik had gewoon te weinig theoretische bagage. Alsnog de avondstudiee opgepakt. Eerst Moderne Bedrijfsadministratie. Daarna Praktrijkdiploma Loonadministratie en vanaf februari dus HBO BE.

Daarnaast begin ik de smaak te pakken te krijgen dus de kans is groot dat ik na HBO ook nog een vervolg ga doen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 17 januari 2010 @ 10:36:16 #31
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_76915958
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:25 schreef sanger het volgende:
Inderdaad ook wel leuk om er bij te vermelden waarom je wat ouder bent en nog studeert
Inderdaad Bij mij is het gekomen door foute studiekeuzes. Ik was met mijn 17e van het Gymnasium, maar pas op mijn 21e kwam ik erachter wat ik echt leuk vond om te doen, en de jaren daarvoor heb ik her en der uiteenlopende studies gevolgd, die me uiteindelijk totaal niet interesseerden.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_76917122
Hier:
Geen details, vooral omdat het te lang wordt, maar nogal een vervelende jeugd gehad (niet in de zin van seksueel misbruik of extreem geweld gelukkig).
Daardoor was ik al vrij jong depressief en ben ik op het VMBO terecht gekomen. Heb ik overigens altijd raar gevonden want mijn leraar in groep 8 heeft altijd gezegd dat ik meer kon dan ik liet zien; hoe kan hij me dan naar het VMBO laten gaan? Nou goed, daar zelfs nog afgezakt van T naar K, en ik heb toevallig een paar dagen geleden mijn rapport bekeken en de punten die ik daar haalde waren echt schandalig laag. 6jes en zevens.
Tijdens de hele middelbare schoolperiode ook nog slecht in mijn vel gezeten, vooral door ontzettend asociale klasgenoten. Toen naar het MBO, ICT maar omdat mijn vrienden dat ook gingen doen. Ik had me niet eens georiënteerd. (Wel was ik geinteresseerd in ICT, ik wist meer dan de meeste van mijn vrienden en heb op het MBO eigenlijk alleen maar wat over netwerken geleerd. De rest wist ik al).
Op het MBO ben ik het eerste jaar nog blijven zitten in verband met afwezigheid. Ik vond school gewoon klote, saai, langdradig. Nu achteraf gezien weet ik dat dit vooral te maken heeft gehad met te weinig uitdaging. Als je echter nog nooit een andere school mee hebt gemaakt dan ga je denken dat school gewoon saai is in het algemeen, en dat het aan je eigen karakter ten opzichte van school ligt.
Daarna ben ik gaan werken. In het laatste jaar kreeg ik eindelijk een idee van wat ik wilde gaan doen. Ik wilde psychologie gaan studeren, of iets van een combinatiestudie tussen psychologie en IT (AI).
Ik had besloten een colloquium doctum bij een HBO studie te gaan doen wanneer ik eenmaal 21 was, en tot dan toe dus gewoon werken.

Dat is allemaal gelukt, nu zit ik op het HBO. Dat ging in het begin allemaal heel goed, maar nu begin ik weer in te kakken. Het wordt weer saai. Weer veel herhaling. Hopelijk heb ik daar straks op het WO minder last van.
pi_76917255
Ikzelf hoor niet tot jouw doelgroep - ik ben op mijn 24e klaar met twee Masters terwijl ik zelfs een jaar heb verprutst - maar in de fiscaal juridische wereld is de gemiddelde leeftijd van starters op die arbeidsmarkt 28 jaar.

Puur om aan te geven dat het dus helemaal niet raar is.

Ik persoonlijk juich het zelf toe. Je bent nooit te oud om te leren.
pi_76917281
Vriendlief is 33... Doet nu HBO.
pi_76917287
Ik ben nu nog geen 25, maar als ik dat ben dan ben ik nog niet klaar met studeren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76917324
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:40 schreef RRGJL het volgende:
Hier:
Geen details, vooral omdat het te lang wordt, maar nogal een vervelende jeugd gehad (niet in de zin van seksueel misbruik of extreem geweld gelukkig).
Daardoor was ik al vrij jong depressief en ben ik op het VMBO terecht gekomen. Heb ik overigens altijd raar gevonden want mijn leraar in groep 8 heeft altijd gezegd dat ik meer kon dan ik liet zien; hoe kan hij me dan naar het VMBO laten gaan? Nou goed, daar zelfs nog afgezakt van T naar K, en ik heb toevallig een paar dagen geleden mijn rapport bekeken en de punten die ik daar haalde waren echt schandalig laag. 6jes en zevens.
Tijdens de hele middelbare schoolperiode ook nog slecht in mijn vel gezeten, vooral door ontzettend asociale klasgenoten. Toen naar het MBO, ICT maar omdat mijn vrienden dat ook gingen doen. Ik had me niet eens georiënteerd. (Wel was ik geinteresseerd in ICT, ik wist meer dan de meeste van mijn vrienden en heb op het MBO eigenlijk alleen maar wat over netwerken geleerd. De rest wist ik al).
Op het MBO ben ik het eerste jaar nog blijven zitten in verband met afwezigheid. Ik vond school gewoon klote, saai, langdradig. Nu achteraf gezien weet ik dat dit vooral te maken heeft gehad met te weinig uitdaging. Als je echter nog nooit een andere school mee hebt gemaakt dan ga je denken dat school gewoon saai is in het algemeen, en dat het aan je eigen karakter ten opzichte van school ligt.
Daarna ben ik gaan werken. In het laatste jaar kreeg ik eindelijk een idee van wat ik wilde gaan doen. Ik wilde psychologie gaan studeren, of iets van een combinatiestudie tussen psychologie en IT (AI).
Ik had besloten een colloquium doctum bij een HBO studie te gaan doen wanneer ik eenmaal 21 was, en tot dan toe dus gewoon werken.

Dat is allemaal gelukt, nu zit ik op het HBO. Dat ging in het begin allemaal heel goed, maar nu begin ik weer in te kakken. Het wordt weer saai. Weer veel herhaling. Hopelijk heb ik daar straks op het WO minder last van.

Ik herken dit zelf wel aardig, alleen ik was niet depressief. Ook eerst VMBO TL gedaan, en dacht ik van moet ik later tussen deze mensen werken?? Uiteindelijk met de hakken over de sloot geslaagd voor het eindexamen.. Toen naar MBO gegaan niveau 4 bedrijfsadministratie. Eigenlijk niet echt veel problemen gehad, behalve dat je dan in een klas vol aso's zat. Niet iedereen, maar wel een aantal. EN tja daarna na het HBO (lees verder topic:eeuwig student) met ups en downs. Uiteindelijk kan ik trots zijn wat ik al bereikt heb, maar wil meer....
  zondag 17 januari 2010 @ 12:10:20 #37
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76917824
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:48 schreef Maharbal het volgende:
Ikzelf hoor niet tot jouw doelgroep - ik ben op mijn 24e klaar met twee Masters terwijl ik zelfs een jaar heb verprutst - maar in de fiscaal juridische wereld is de gemiddelde leeftijd van starters op die arbeidsmarkt 28 jaar.

Puur om aan te geven dat het dus helemaal niet raar is.

Ik persoonlijk juich het zelf toe. Je bent nooit te oud om te leren.
Ik doelde meer op het feit dat HBO/WO normaliter volgt op middelbare school (danwel P op HBO). Dan ben je dus ca. 19 als je er aan begint? En dus 23-24 als je het afrond.

Als je dan nu ouder bent dan 25 zijn onderweg wat jaartjes verloren gegaan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_76918130
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat HBO/WO normaliter volgt op middelbare school (danwel P op HBO). Dan ben je dus ca. 19 als je er aan begint? En dus 23-24 als je het afrond.

Als je dan nu ouder bent dan 25 zijn onderweg wat jaartjes verloren gegaan
Ik weet dat het elkaar opvolgt (ik was overigens 18 toen ik begon), maar ik wilde slechts aangeven dat die hogere leeftijden absoluut niet raar zijn, helemaal niet in bepaalde arbeidssferen.

Als je het nominaal doet kun je op je 22e klaar zijn, maar of je dat nou wilt...
pi_76920947
Ik word van de zomer 26 en dan hoop ik net mijn bachelor afgerond te hebben. En daarna ga ik nog even door met een master studie.

Doe het met name omdat ik leuk vind en de flauwe opmerkingen over eeuwige student etc doen mij eigenlijk vrij weinig

Sowieso studeren doe je voor jezelf, wat heeft je leeftijd daar mee te maken?
Profiel opgeheven.
pi_76958235
Ik ga op mijn 26e klaar zijn met een masteropleiding, ben nu 24. Ik heb nu een half jaar vrij, in september begin ik pas met mijn master. Bewust voor gekozen, lang leve de vrijheid Sowieso is mijn studievertraging wel een bewuste keuze geweest (heb in mijn 6e jaar mijn bachelor afgerond, en daar voor ook al 'n jaar HBO gedaan, dus ik zit in mijn zevende studiejaar en eindig in mijn achtste). Als je de kans hebt om het rustig aan te doen en je bent niet bang voor 'n lening zou ik het iedereen aanraden. Deze vrijheid krijg je niet zo vaak meer vrees ik.
pi_76959721
Ik ben nu eerstejaars op de uni, en als ik klaar ben hoop ik 26/27 te zijn.
Op de middelbare school was ik met andere dingen bezig, waardoor ik, na begonnen te zijn op het gymnasium, uiteindelijk op mijn 19e mijn havo-diploma haalde. Daarna ben ik naar de kunstacademie gegaan, daar zat ik niet op mijn plek, dus ging ik naar een andere kunstacademie, maar creatief zijn op commando lukte toch echt niet, en ik ben conceptueel gezien een ramp. Dus ben ik gestopt met de kunstacademie, heb ik een aantal deelcertificaten op de vavo gehaald en ben via het colloquium doctum op de uni beland. En tot nu toe gaat dat goed (behalve overmatig SOGgen), en heb ik het naar mijn zin.

Mijn oud-klasgenootjes zijn nu of afgestudeerd, of druk bezig met afstuderen, maar ik moet er niet aan denken nu al fulltime te werken.
pi_76972312
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Pien85 het volgende:
Ik word in juli 25 en hoop vanaf september weer naar school te gaan
Ik word in juni 26 en hoop in september weer naar school te gaan
pi_76972726
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:25 schreef sanger het volgende:
Ik was een zeer zeer vervelende puber en ging van Havo naar Mavo, om uiteindelijk op het VBO te belanden en met 2 vingers in mijn neus mijn examens te halen...
Daarna MBO Detailhandel gedaan, 4e jaar had ik geen zin meer in dus na niveau 3 gestopt.
Vervolgens ben ik gaan werken in allerlei uitzichtloze baantjes en toch maar tot de conclusie gekomen dat ik wel een erg luie, vervelende puber was die gewoon haar school verpest heeft.

Nu moet ik in april dus een toelatingstest doen omdat ik te lam was om
A. mijn best te doen voor Havo
en toen dat mislukte:
B. MBO niveau 4 afmaken.

Spijt? Ja. Behoorlijk.

Nu wil ik dus HBO lerarenopleiding Engels gaan doen.
pi_77026241
hmzz nu 24
als alles goed gaat 26 ofzo en klaar met mijn master

prima toch
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:20:44 #45
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_77034924
Ik ben 30 en afgelopen maart (was toen nog 29 ) begonnen met een HBO opleiding (voltijds maar wel afstandsleren).
Dus ik ben wel wat jaartjes 'kwijt'zeg maar.
Na VWO had ik geen idee wat ik wilde, achteraf was ik school gewoon beu en zag ik het hele studentengedoe niet zo zitten.
Ik ging een jaartje werken, om me te orienteren. Maar ja, toen kon uit huis door een klein appartementje te huren, liep ik ook nog een leuke jongen tegen het lijf (nu m'n man) en ja dan zijn die studeerplannen wel ver weg ineens. Poosje in horeca gewerkt en toen in m'n huidige werk terecht gekomen (juridische sector) en daar intern wat opleidingen gedaan. Het ligt me wel, maar toch is het niet helemaal voor mij, dat gevoel bleef knagen en uiteindelijk bedacht dat ik toch wat anders wil. Tja en dan nog uitvinden WAT ik dan wil .... In september 2008 tot de conclusie gekomen dat ik HBO lerarenopleiding VO wilde doen.

Begin 2009 minder gaan werken om tijd te hebben om te kunnen studeren. In maart 2009 officieel begonnen maar eigenlijk was de periode tot juni 2009 een soort orientatie voor mij. Nu heb ik wel een ritme gevonden om te studeren al valt me de combi studie-werk-thuis (dire dingen die niets met elkaar te maken hebben) soms best zwaar. Omdat mijn werk niet aansluit op de opleiding EN het niet de bedoeling is dat mijn werkgever weet dat ik iets heeeeel anders studeer ben ik naarstig op zoek naar enigzins passend werk.

Spijt? Ja en nee
Ja, want als ik gewoon na m'n middelbare school was gaan studeren was het allemaal een stuk makkelijker geweest omdat je je dan volledig op je studie kan richten en geen (gewoon) huishouden en werk hebt.
Nee, dan was ik mijn man waarschijnlijk niet tegen gekomen en ik ben nu zeker niet ongelukkig, ik heb ook in mijn huidige werk veel geleerd en leuke mensen/vrienden ontmoet.
klerkje
pi_77041037
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Pien85 het volgende:
Ik word in juli 25 en hoop vanaf september weer naar school te gaan
I'll see your 25, and raise you 7. Na 10 jaar werken wil ik volgend schooljaar voltijd Sterrenkunde gaan doen
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:36:50 #47
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77042192
Waarom ik ouder ben en nu nog ga studeren? Omdat ik een grote fuck up was. Echt geen zin om na de middelbare school verder te leren, geld verdienen; dat was pas goed!
En dan kom je er na 83 administratieve baantjes achter dat er toch geen reet aan is en dat je iets wilt gaan doen met hetgene waar je echt interesse in hebt. Ziehier, over anderhalve week start ik
L'Enfer, c'est les autres.
pi_77042320
Waarom ik nog studeer? Tijdens m'n studie merkte ik dat het werken me ook trok, maar het fulltime studeren niet meer. Ik vond het zonde om alles weg te gooien, dus heb ervoor gekozen 50/50 te doen. Heb een parttime baan (24 - 32u) gezocht in m'n studierichting. Die kost me per week zo veel tijd, dat van studeren nog weinig komt, dus die studiejaren heb ik uitgesmeerd over langere tijd en doe ik er zo veel mogelijk naast.

De jaren studievertraging die ik oploop maak ik wel weer goed doordat ik met veel meer werkervaring afstudeer dan de gemiddelde student en bovendien een pad bewandel dat ik wil. Enige jammere is dat collegegeld elk jaar, maar dat moet ik er maar voor over hebben .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:19:07 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_77043116
Als PhD als student geldt studeer ik ook nog met mijn 26 jaar, maar het is wel de meest relaxte manier van studeren waarbij je ook gewoon betaalt krijgt natuurlijk.
pi_77043347
Ik zelf zit nu in mijn Master jaar Bedrijfskunde/Business Administration en word dit jaar 26. Alleen einde van dit jaar wanneer ik waarschijnlijk nog de puntjes op de i moet zetten, loopt mijn lening/ibg financiering af. Hoe lossen jullie dit op? Of werken dan de meeste dan al bijna fulltime? Ik vind fulltime werken en studeren namelijk niet een goede combinatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')