Ik wil wel Griekse staatsobligaties. Lekker hoge rente beuren en bij een default een bailout krijgen van de EUquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Onderstaand plaatje de credit default swaps 5 jaar basis van Griekenland. Misschien toch maar even een vakantie boeken in Griekenland om de economie daar wat te spekken want dit kan zo natuurlijk niet doorgaan
[ afbeelding ]
500-550 op de S&P500, gebaseerd op de huidige situatie. Dan zit je in beetje in de range waar de grotere crises normaal gesproken uitkomen (zie historische plaatjes). Je zit dan overigens nog steeds op bijna de dubbele waardering die het in 1982 was.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:00 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Op welke stand zou je gaan kopen?
canary in a coalminequote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Onderstaand plaatje de credit default swaps 5 jaar basis van Griekenland. Misschien toch maar even een vakantie boeken in Griekenland om de economie daar wat te spekken want dit kan zo natuurlijk niet doorgaan
[ afbeelding ]
INGquote:Op zaterdag 16 januari 2010 05:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik wil wel Griekse staatsobligaties. Lekker hoge rente beuren en bij een default een bailout krijgen van de EU
Vanzelfsprekend hebben Amerikanen die op reis gaan wel meer openess to the rest of the world, en zijn daarmee niet direct kenmerkend voor de gemiddelde Amerikaanquote:Op zondag 17 januari 2010 08:53 schreef SeLang het volgende:
Btw2: toch leuk anecdotisch bewijs dat er iets broeit: Amerikanen zijn normaal gesproken altijd zo optimistisch over alles maar ik ben de laatste maanden opvallend veel Amerikanen tegengekomen die (ondanks dat ze weinig van economie weten) zich ECHT zorgen maken over alle schulden die de staat op dit moment aan het maken is. Dat geeft wellicht aan dat het toch wel leeft onder de mensen, want zo ken ik die Amerikanen eigenlijk niet...
Dat is zeker waar, maar ik blijf het opvallend vinden hoe mensen zonder specifieke economische belangstelling wel hun walging uitspreken over wat er momenteel gaande is en dat het ze dus kennelijk bezighoudt.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend hebben Amerikanen die op reis gaan wel meer openess to the rest of the world, en zijn daarmee niet direct kenmerkend voor de gemiddelde Amerikaan
Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat vormen komende jaren. De huidige crisis was ook erg sluipend maar werd opeens versneld door de val van Lehman Brothers, hoe moet ik me dat inzien met de vergrijzing? Een CEO die eens in de demografie boekjes van China/Japan kijkt en roept: "Oh noes dit hebben we veel te lang laten sudderen, we gaan er nu allemaal aan!"quote:Op zondag 17 januari 2010 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alleen is dat geen acuut probleem maar iets dat de komende jaren langzaam gaat binnensluipen. De bankencrisis valt er echter bij in het niet kwa omvang.
Tenzij je maatregelen treft, zoals iedereen boven de 65 een spuitje.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar ik blijf het opvallend vinden hoe mensen zonder specifieke economische belangstelling wel hun walging uitspreken over wat er momenteel gaande is en dat het ze dus kennelijk bezighoudt.
De grootste crisis komt overigens nog, in de vorm van unfunded beloften aan babyboomers wat betreft pensioen, medicare, etc. Alleen is dat geen acuut probleem maar iets dat de komende jaren langzaam gaat binnensluipen. De bankencrisis valt er echter bij in het niet kwa omvang.
Juist, jammer dat dat niet gaat werkenquote:Op zondag 17 januari 2010 13:10 schreef bascross het volgende:
[..]
Tenzij je maatregelen treft, zoals iedereen boven de 65 een spuitje.
Om mensen te gaan verplaatsen is best wat energie en een sterke rug nodig hoor... Ik denk dan eerder aan zittende dingen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist, jammer dat dat niet gaat werkenHet is niet meer dan logisch dat ze(overheid) eigenlijk gewoon werk moeten gaan creëren voor mensen tussen de 60 - 70. In de verpleging ofzo?
Hoe gaat dat er volgens jou concreet uitzien dan, qua gevolgen voor mens en maatschappij?quote:Op zondag 17 januari 2010 10:09 schreef SeLang het volgende:
De grootste crisis komt overigens nog, in de vorm van unfunded beloften aan babyboomers wat betreft pensioen, medicare, etc. Alleen is dat geen acuut probleem maar iets dat de komende jaren langzaam gaat binnensluipen. De bankencrisis valt er echter bij in het niet kwa omvang.
Ik voorzie dan een groot generatie conflict en terecht! De verwende egoistische babyboomers hebben overal al genoeg van geprofiteerd! Het is genoeg!quote:Op zondag 17 januari 2010 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar ik blijf het opvallend vinden hoe mensen zonder specifieke economische belangstelling wel hun walging uitspreken over wat er momenteel gaande is en dat het ze dus kennelijk bezighoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |