abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:52:53 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79241990
Wel grappig stukje.
Het heeft een soort gelijke opbouw als de stukjes in het nederlands. Meestal zijn ze in het buitenlands wat anders omdat ze er iets minder chauvinistisch naar kijken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_79458062
Thiemo heeft weer lekker geloot in Miami. Eerste ronde tegen Ram, waar hij in Chennai dit jaar al met 6-1, 6-1 van won. Bij winst tegen Berdych. Dat is dan weer minder natuurlijk.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 09:28:30 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79479515
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:03 schreef TheArt het volgende:
Thiemo heeft weer lekker geloot in Miami. Eerste ronde tegen Ram, waar hij in Chennai dit jaar al met 6-1, 6-1 van won. Bij winst tegen Berdych. Dat is dan weer minder natuurlijk.
Gelukkig is Berdych niet onoverwinnelijk. Rare speler. Kan van een topper winnen en dan de volgende ronde gaat hij eraf tegen een nobody.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_79604857
quote:
1e ronde winst Miami
Aangemaakt op:26-03-2010, 01:50. Gewijzigd op:26-03-2010, 01:50

Zojuist gewonnen van Ram. Speelde echt erg lekker.
Geen kans weggegeven en gelijk de kansen die ik kreeg gepakt.
Nu tegen Berdych aankomende zaterdag. Zin in.

Morgen train ik met Roger Federer. SUPERVET.
Zal na afloop laten weten hoe het was.

Groetjes vanuit Miami.

Thanks voor alle support iedere keer.

Mazzel

TdB
Trainen met Fedje
pi_79605225
Hij heeft het goed voor elkaar ondertussen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_79605256
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:25 schreef TheArt het volgende:

[..]

Trainen met Fedje

vrijdag 26 maart 2010 @ 12:48:17 #107
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_79605562
Thiemo
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_79605603
Lets go Thiemo Lets go

Even in de training Fedje eraf meppen
U MAD?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:18:34 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79739344
Jammer dat hij geen vuist kan maken tegen Berdych.
Ik denk dat hij op gravel wel iets verder zou kunnen komen tegen dit soort spelers. Hij zal het ze in ieder geval wel iets moeilijker kunnen maken. De echte toppers misschien niet, maar wat er net onder speelt denk ik wel.

Ik vind wel dat hij zijn hard court spel moet gaan verbeteren. Ik denk dat zijn voetenwerk vooral beter moet worden op hard court. Hoewel hij natuurlijk wel de potjes wint die hij moet winnen. Van lager geplaatste spelers bedoel ik.
In dit soort toernooien is het sowieso moeilijk om een goede loting te krijgen. Zo'n beetje bij elke loting zit je in de 2de ronde tegen een geplaatste speler. Dat is bij gewone ATP toernooien wat minder. En de geplaatste spelers staan natuurlijk wat minder hoog.

Eigenlijk ben ik meer benieuwd wat hij in die lagere toernooien gaat doen dat in dit soort toernooien. Je kunt niet van hem verwachten dat hij hier even in de 4de ronde komt. Daar is het spelersveld gewoon veel te sterk. In een wat kleiner ATP toernooi ben ik wel benieuwd of hij daar halve finales of beter kan gaan halen. Als je dat af en toe doet dan is rond de 50ste plek van de wereld geen onmogelijk streven en kun je van daaruit verder.
Vroeger moest heeft Sluiter wel eens uitgelegd dat hij zijn 50ste/60ste plek altijd te danken had aan een finale plaats in een ATP toernooi. Met een paar redelijke resultaten als halve finales en kwart finales kwam hij er dan precies.Op dit moment moet dat voor De Bakker ook mogelijk zijn om van daaruit naar meer uit te kijken.
Het zou zelfs niet gelijk kunnen gebeuren maar eerst een paar jaar kunnen duren. Kijk naar Schalken. Die heeft van 1995 tot 200 rond de 50ste plaats van de wereld gespeeld. Daarna kwam hij ineens hoger.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:20:22 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79739393
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:49 schreef de_boswachter het volgende:
Lets go Thiemo Lets go

Even in de training Fedje eraf meppen
Dat zou wel mooi zijn. Als er een berichtje op zijn blog komt dat hij Federer in de training van de baan heeft geslagen.

Btw waar speelt hij de eerst volgende keer?
pi_79772866
Hij is tweede alternate in Casablanca (volgende week), waar hij dus waarschijnlijk gewoon speelt.
Staat ook in de draw van Barcelona (een week ertussen)
Daar weer een week tussen is Davis Cup, op indoor hard. Misschien dat hij nog een challenger speelt hier en daar.
  woensdag 31 maart 2010 @ 00:31:10 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79773051
Ok maar hij gat dus weer richting gravel. Dat is altijd goed
pi_79773213
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:22 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Hij is tweede alternate in Casablanca (volgende week), waar hij dus waarschijnlijk gewoon speelt.
Staat ook in de draw van Barcelona (een week ertussen)
Daar weer een week tussen is Davis Cup, op indoor hard. Misschien dat hij nog een challenger speelt hier en daar.
Hij heeft zich teruggetrokken uit Casablanca.
pi_79794117
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 00:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hij heeft zich teruggetrokken uit Casablanca.
Waarom? Geblesseerd? Dit lijkt mij geen goede move anders, hij speelt al zo weinig.
pi_79794495
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:41 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Waarom? Geblesseerd? Dit lijkt mij geen goede move anders, hij speelt al zo weinig.
Omdat hij nog in Amerika zat... en hij speelt toch best veel hoor de laatste tijd....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79803616
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:41 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Zo weinig, dat valt reuze mee. Hij had alleen heel weinig tijd om om te schakelen naar het gravel. Vandaar is zijn eerste graveltoernooi van dit seizoen Monte Carlo.
pi_79803703
En na Monte Carlo speelt hij Barcelona.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheGeneral op 31-03-2010 20:52:05 ]
pi_79806388
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:44 schreef TheArt het volgende:

[..]

Zo weinig, dat valt reuze mee. Hij had alleen heel weinig tijd om om te schakelen naar het gravel. Vandaar is zijn eerste graveltoernooi van dit seizoen Monte Carlo.
Kwalificaties in Monte Carlo. Het lijkt mij een veel beter idee om Casablanca te spelen. Zwak veld, met een loting waarbij je de top 3 seeds mist kon hij daar wat schade aanrichten, misschien zelfs een eerste SF. Nu moet hij eerst drie (2?) kwalificatie wedstrijden winnen om daarna in een veel beter bezet (ok, groter) toernooi te spelen. Kwalificaties beginnen als het goed is maar 3 dagen later dan Casablanca. In de week van Monte-Carlo kon hij dan wellicht een challenger spelen.

Ik vind dat hij op zich zeer weinig speelt trouwens. Hij heeft 8 potjes gespeeld dit jaar, allemaal straight sets. Goed voor zo'n 17,5 sets aan tennis, 1 tiebreak setje. Voor iemand die ook wat gewonnen heeft is dat heel weinig. Je hebt moeite een niet geblesseerde speler te vinden die minder gespeeld heeft in de top 100.
Nu hij atp speelt in plaats van Challengers kan hij best een iets drukker schema er op na houden, afhankelijk als je bent van lotingen kan je er best op maandag er weer uit liggen. Waarom speelde hij Zagreb/Johannesburg niet? Of iets tussen Rotterdam en Indian Wells, een maand niet tennissen is best veel voor iemand met zijn ranking.

Nou ja, aan moeiheid kan het iig niet liggen.
pi_79808029
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:37 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Kwalificaties in Monte Carlo. Het lijkt mij een veel beter idee om Casablanca te spelen. Zwak veld, met een loting waarbij je de top 3 seeds mist kon hij daar wat schade aanrichten, misschien zelfs een eerste SF. Nu moet hij eerst drie (2?) kwalificatie wedstrijden winnen om daarna in een veel beter bezet (ok, groter) toernooi te spelen. Kwalificaties beginnen als het goed is maar 3 dagen later dan Casablanca. In de week van Monte-Carlo kon hij dan wellicht een challenger spelen.

Ik vind dat hij op zich zeer weinig speelt trouwens. Hij heeft 8 potjes gespeeld dit jaar, allemaal straight sets. Goed voor zo'n 17,5 sets aan tennis, 1 tiebreak setje. Voor iemand die ook wat gewonnen heeft is dat heel weinig. Je hebt moeite een niet geblesseerde speler te vinden die minder gespeeld heeft in de top 100.
Nu hij atp speelt in plaats van Challengers kan hij best een iets drukker schema er op na houden, afhankelijk als je bent van lotingen kan je er best op maandag er weer uit liggen. Waarom speelde hij Zagreb/Johannesburg niet? Of iets tussen Rotterdam en Indian Wells, een maand niet tennissen is best veel voor iemand met zijn ranking.

Nou ja, aan moeiheid kan het iig niet liggen.
Het geeft hem toch drie dagen extra graveltraining en dat is in een volgepland schema erg veel. Daarnaast kan hij zo ook zijn wedstrijden winnen. En ik denk dat die punten hem nog niet eens zoveel uitmaken op dit moment. Zoveel mogelijk ervaring opdoen op het hoogste niveau en je constant met de besten meten wel. Dan komen die punten vanzelf wel. Je kan je hele schema niet volplannen met alleen maar toernooien. Af en toe is een paar weken training nog wel nuttiger, aangezien je tijdens toernooien aan echt gerichte training gewoon niet toekomt.
pi_79809931
Ik zeg ook niet dat hij elke week moet spelen, maar nu is zijn schema zo:
Goede week in Chennai.
Anderhalve week rust.
1 wedstrijd in Australie.
Tweeenhalve week rust.
2 potjes in Rotterdam.
Maand rust.
2 en een kwart wedstrijden in IW
Anderhalve week rust.
2 Wedstrijden in Miami
Anderhalve week rust.

Die tijd om te trainen zit wel goed lijkt me. Nu zou het juist tijd zijn om week in week uit te knokken en ervaring op te doen in de ATP250'jes en betere challengers. Ervaring is niet alleen tegen Monfils/Roddick/Tsonga e.d., het gaat ook om het legioen middelmatige Fransmannen en Spanjaarden dat ergens in de top 100 rondhangt, en die ervaring zou nou mooi in Casablanca zijn. Allemaal tegenstanders waar hij (goede) kans tegen heeft op gravel, een in vorm Wawrinka of een plotseling herboren Gasquet niet meegerekend.
  woensdag 31 maart 2010 @ 22:56:05 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_79810582
Ik denk dat hij gezien zijn blessureleed van de afgelopen jaren toch wel een beetje voorzichtig wil zijn.

Hij moet alleen niet te weinig spelen natuurlijk. Je moet ook in een soort flow komen waarmee je dan veel gaat winnen. Of niet natuurlijk

Als je over gaat van baansoort kun je beter wat meer training in bouwen, maar als je niet van baansoort wisselt kun je natuurlijk wel toernooien spelen.

Het is ook een beetje een rare tijd, want hij wil duidelijk (naar mijn idee) toernooien in Europa spelen en ondertussen zijn er ook belangrijke toernooien in Amerika.

Die anderhalve weken rust komen natuurlijk ook omdat hij in een 2weeks toernooi speelt en halverwege de eerste week wordt uitgeschakeld.
pi_80142859
Thiemo in de Q van Monte Carlo tegen Alberto Martin (ATP-129). Bij winst tegen Gabashvili (ATP-122) of Bastl (ATP-822) voor een plaats in het hoofdtoernooi. Hij heeft niet ongunstig geloot.
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:25:32 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_80145481
Maar echt makkelijk ook niet. Alberto Martin is volgens mij al een geroutineerde speler die al hoger heeft gestaan. Of niet?

Aan de andere kant is De Bakker zo constant dat hij eigenlijk van iedereen die lager geplaatst staat dan hij wel wint
pi_80156833
Hij heeft gewonnen van Martin met 6-2 7-5. Morgen tweede kwalificatieronde, hopen dat die net zo goed gaat
pi_80157185
Vet, Thiemo op gravel. Nu word ik wel echt benieuwd naar zijn resultaten!!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')