Thanks, ziet er wel interessant uit. Moet hem maar 'ns een keer in een winkel gaan bekijken.quote:Op donderdag 8 april 2010 19:19 schreef Ruud het volgende:
Slingshot 200. Nog niet gebruikt, aankomend weekend voor het eerst in Londen
Maar ik denk dat de tas goed bevalt, zit goed om m'n rug en voldoende ruimte
[..]
In principe is dat wel mogelijk, maar er moeten 2 ritsen open naar 2 verschillende kanten. En de rits zit bijna tegen je rug aan als je het goed doet. Ik ga in ieder geval een klein slotje gebruiken, zodat de ritssluitingen niet uit elkaar kunnen. Je kunt natuurlijk ook de 'weather cover' er overheen trekken, dan wordt het helemaal moeilijk
Zeker leuke compact! Ga er binnenkort ook weer eentje halen, ndat de mijn in Curacao een paar hectoliter zeewater tegenkwam...quote:Op donderdag 8 april 2010 22:57 schreef joers1 het volgende:
[..]
Denk dat ik maar voor een ixus 100is ga, int zwart.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:14 schreef PdeHoog het volgende:
[ afbeelding ]
Dit dusMet bijbehorende Battery Grip en een extra oplader zodat ik tenminste 2 accu's tegelijk kan laden.
deze was ff uit mn hoofd 79 euro ? viel me reuze mee.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:42 schreef Isdatzo het volgende:
Zoiets zocht ik ook alleen de prijzen van die krengen.
Nu ga ik binnenkort zelf iets hobbyen met een stel goede zuignappen.
wat voor rare motorkap heb je als dit niet pastquote:Op zaterdag 10 april 2010 19:02 schreef Erasmo het volgende:
Jammer dat ze niet op mijn motorkap passen
Ontwikkel je die film zelf, of laat je dat doen (waar)? Ga binnenkort wat experimenteren met zwart/wit fotografie.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:32 schreef infp2009 het volgende:
[ afbeelding ]
Leren strap voor mijn camera (chinese imitatie).
[ afbeelding ]
Fijne zwartwit film.
[ afbeelding ]
Nog fijnere slidefilm.
Kan niet wachten op de resultaten!
Wauw, nice. Maar inderdaad, ik zou er minimaal nog een spanbandje omheen doen. Zou er toch flink huiverig voor zijn om zo te gaan rijden..quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:30 schreef angel008 het volgende:
[ afbeelding ]
een Fat Gecko Camera mount
kijken of we er wat leuks mee kunnen doen morgen middag vandaag 3 uur bezig geweest met de auto poetsen dus dat moet goed komen
Alleen zie ik er in het filmpje een enorm klein en licht compactcameraatje aan bevestigd zitten, en geen SLR met grip en L-glas?quote:Op zondag 11 april 2010 22:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://www.youtube.com/v/Mk0enF5CLbc&hl=nl_NL&fs=1&
en veel van de filmpjes zijn nog vangebruikers ook, niet van t bedrijf
nog even terugkomend op deze post.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:30 schreef angel008 het volgende:
[ afbeelding ]
een Fat Gecko Camera mount
kijken of we er wat leuks mee kunnen doen morgen middag vandaag 3 uur bezig geweest met de auto poetsen dus dat moet goed komen
Idee is tof, alleen waarom IN VREDESNAAM voor 60% van het beeld je auto opnemenquote:Op maandag 12 april 2010 09:26 schreef angel008 het volgende:
[..]
nog even terugkomend op deze post.
dit is het resultaat wat je met evt video kan krijgen![]()
auto run jammer dat de accu het opgaf halverwege de run.
(en ja ik weet het filmpje is niet boeiend maar ik wilde testen of alles bleef zitten en dit was het geval snelweg snelheid kan hij prima aan)
ging mij om de bewegingen van de band en om te kijken of het paste (tevens durde ik de cam ook niet te ver van de auto te positioneren.)quote:Op maandag 12 april 2010 09:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Idee is tof, alleen waarom IN VREDESNAAM voor 60% van het beeld je auto opnemenIn PORTRAIT ook...
Maar denk dat je er leuke dingen mee kunt doen, vooral als je veel filmt.
Ga je nu of uploade je al foto's op panoramio Danny?quote:Op maandag 12 april 2010 15:14 schreef Danny het volgende:
Voor m'n verjaardag gekregen
[ afbeelding ]
heb 't al druk genoeg met 't bijhouden van flickrquote:Op maandag 12 april 2010 15:38 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Ga je nu of uploade je al foto's op panoramio Danny?
Gefeliciteerd trouwens.![]()
Flitsen? Die D3s gaat tot ISO 102400, flitsen is overbodig gewordenquote:Op maandag 12 april 2010 16:18 schreef Xcalibur het volgende:
Nice
Dat ding gaat op je hotshoe toch?
Je moet dus niet willen weten waar je geflitst hebt?
Reclame voor Michelin Primacy HP zeg ikquote:Op maandag 12 april 2010 09:26 schreef angel008 het volgende:
[..]
nog even terugkomend op deze post.
dit is het resultaat wat je met evt video kan krijgen![]()
auto run jammer dat de accu het opgaf halverwege de run.
(en ja ik weet het filmpje is niet boeiend maar ik wilde testen of alles bleef zitten en dit was het geval snelweg snelheid kan hij prima aan)
oh hij kan prima recht te gebruiken zijn hoor er zijn 2 punten waar ik hem kan bewegen kan hem in feite 360 graden draaien.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:26 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Reclame voor Michelin Primacy HP zeg ikStuur ze een mailtje
Ding is met geen mogelijkheid recht te gebruiken he? Wide-angle in gewoon landscape zou best vet zijn.
Leuk speelgoed allemaalquote:Op woensdag 14 april 2010 13:11 schreef Danny het volgende:
Nieuwe aanwinsten
Nikkor 24-70 AF-Sf/2.8G ED Nano (aanvulling op m'n 70-200):
[ afbeelding ]
met een leuk ND fader filter die ook op m'n 70-200 f2.8G ED VRII past
Light Craft Fader ND Filter 77 mm
[ afbeelding ]
Ga zo op pad. Kan ik meteen m'n GP-1 die ik voor m'n verjaardag heb gekregen uitproberen
Nog steeds niet binnenquote:Op zondag 21 maart 2010 14:54 schreef appelsjap het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Canon 17-55mm f/2.8 USM IS
waar besteld?quote:
mediamarktquote:Op woensdag 14 april 2010 13:44 schreef Danny het volgende:
[..]
waar besteld?
ik bestel altijd bij cameranu.nl (of als het na 16:00 is bij digicamshop.nl) en heb 't altijd de volgende dag in huis...
Wat doet dat ding? :pquote:Op woensdag 14 april 2010 14:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wie bestelt z'n spullen nou ook bij de Mediamarkt.
Mijn nieuwste aanwinst:
[ afbeelding ]
B+W ND 110 77mm gekregen voor m'n verjaardag. Van het weekend maar eens mee gaan spelen.
Nou ja, bestellen bij de MM zou ik ook niet snel doen. Maar mijn nieuwe set (5DmII, 24-70L, 70-200 2.8 IS L) heb ik daar ook gekocht hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 14:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wie bestelt z'n spullen nou ook bij de Mediamarkt.
Het is een vloek...quote:Op woensdag 14 april 2010 14:38 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Afzien is het he, met die snelle lenzen
Is het niet lastig om zo'n ding te plaatsen? Ik zou als de dood zijn dat ik iets sloopquote:Op woensdag 14 april 2010 16:24 schreef Sakura het volgende:
Zojuist binnen en al geplaatst
[ afbeelding ]
Deze dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zitten dus ook standaard 2 shims bij. Originele messing shim heb ik verwijderd en beide kunsttof shims geplaats. Ik ben nu ook gelijk van de 2 mm backfocus af![]()
2mm is over het algemeen geen enkel probleem, maar als ik closeup/macro foto's maak met mijn 50 1.4 lens, dan is die 2 mm plots heel erg veel.
Je ziet ook op de foto van mijn pakketje van vandaag dat die net niet helemaal scherp is.
Kun je miss ook uitleggen wat dit is en wat het doetquote:Op woensdag 14 april 2010 16:24 schreef Sakura het volgende:
Zojuist binnen en al geplaatst
[ afbeelding ]
Deze dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zitten dus ook standaard 2 shims bij. Originele messing shim heb ik verwijderd en beide kunsttof shims geplaats. Ik ben nu ook gelijk van de 2 mm backfocus af![]()
2mm is over het algemeen geen enkel probleem, maar als ik closeup/macro foto's maak met mijn 50 1.4 lens, dan is die 2 mm plots heel erg veel.
Je ziet ook op de foto van mijn pakketje van vandaag dat die net niet helemaal scherp is.
Er komt (iig bij Canon) geen schroevendraaier aan te pas. Zie dit filmje. Ongeveer halverwege laten ze zien hoe.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:59 schreef Xcalibur het volgende:
Dat mis ik inderdaad wel met handmatig focussen tov de oude Pentax van m'n vader
Maar ik ga echt m'n camera niet open lopen schroeven
Als een vervangbaar focusscreen hebt, is het meestal lens eraf, camera op z'n rug leggen, en ergens een klipje loshalen en je focusscreen komt los.quote:Op woensdag 14 april 2010 16:59 schreef Xcalibur het volgende:
Dat mis ik inderdaad wel met handmatig focussen tov de oude Pentax van m'n vader
Maar ik ga echt m'n camera niet open lopen schroeven
Dat filmpje is toevallig van een 40d maar voor een 450d is er ook best zo'n ding te verkrijgen leert google.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:14 schreef Omniej het volgende:
Handmatig focussen is met mijn camera ook een bitch ja... De meest accurate manier voor mij om handmatig scherp te stellen is m.b.v Liveview en een digitale uitvergroting van het beeld, maar dan moet m'n onderwerp wel stilstaan.
Maar ja, volgens mij is daar voor de 450D niet echt een oplossing voor? Niet zoals in het filmpje van Aaipod hierboven in ieder geval.
Dat was met mijn Pentax K7 eerst dus ook, nu dus niet meer. En bijkomend voordeel is dat Pentax zeer veel primes heeft, ook oud(lees superieur)-glas. En dankzij de zeer innovatieve shake reductie in de body ipv in de lens, heb je met die oud-glas primes dus zelfs shake reductie. Ik heb zelfs een Takumar lens uit 1965 oid, M42 draad, en met K-adapter heb je dus zelfs met een lens van 45 jaar oud shake reductiequote:Op woensdag 14 april 2010 17:14 schreef Omniej het volgende:
Handmatig focussen is met mijn camera ook een bitch ja... De meest accurate manier voor mij om handmatig scherp te stellen is m.b.v Liveview en een digitale uitvergroting van het beeld, maar dan moet m'n onderwerp wel stilstaan.
Maar ja, volgens mij is daar voor de 450D niet echt een oplossing voor? Niet zoals in het filmpje van Aaipod hierboven in ieder geval.
Yes, daarom raad ik ook iedereen af een pentax te nemen, meer k-mount glas voor ons, mijn laatste aanwinst, kan niet wachten tot ie binnen is:quote:Op woensdag 14 april 2010 17:21 schreef Sakura het volgende:
[..]
Dat was met mijn Pentax K7 eerst dus ook, nu dus niet meer. En bijkomend voordeel is dat Pentax zeer veel primes heeft, ook oud(lees superieur)-glas. En dankzij de zeer innovatieve shake reductie in de body ipv in de lens, heb je met die oud-glas primes dus zelfs shake reductie. Ik heb zelfs een Takumar lens uit 1965 oid, M42 draad, en met K-adapter heb je dus zelfs met een lens van 45 jaar oud shake reductie![]()
Als je daarbij bedenkt dat de Takumar serie van Pentax nog steeds behoort tot de scherpste lenzen ooit gemaakt is de mogelijkheid tot goed handmatig scherpstellen een pré.
Ik heb het al vaker gezegt, Pentax rulezzzzzzzzz
2,5/200quote:Op woensdag 14 april 2010 18:33 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Yes, daarom raad ik ook iedereen af een pentax te nemen, meer k-mount glas voor ons, mijn laatste aanwinst, kan niet wachten tot ie binnen is:
[ afbeelding ]
wat heeft dat moeten kosten?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:33 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Yes, daarom raad ik ook iedereen af een pentax te nemen, meer k-mount glas voor ons, mijn laatste aanwinst, kan niet wachten tot ie binnen is:
[ afbeelding ]
Benieuwd naar testshots iigquote:Op woensdag 14 april 2010 16:14 schreef aaipod het volgende:
[ afbeelding ]
Na iets meer dan een maand en een hele hoop frustratie is dan eindelijk de hele bende binnen uit China
YN-460 Mark II (de 2de, eerste was defect)
YN RF 602 trigger setje
Reflective umbrella + Swivel.
Net bij broer konijn een lichtstatief + shoot through umbrella besteld. Ik hoop echt dat die morgen binnen is.
Volgende 2 aankopen worden een 50mm 1.8 en een russische bruid waar ik de hele dag foto's van kan maken. Op jezelf focussen is een bitch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |