Misschien is die al wel begonnen, Wall Street is al afgezakt naar de koersen van begin november vorig jaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 02:37 schreef MoneyTalks het volgende:
En wanneer kunnen we die crash verwachten?
Ga ergens anders trollen met dit soort zinloze posts.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:02 schreef Oebele het volgende:
Breaking news:
- troll richting pberends -
Strekking: wij zijn een land van zeikerds aan het worden. Doemdenken en meehuilen met de wolven.
Daar ligt het probleem én de oplossing in mijn beleving.
De beurs is een reflectie van onbewuste collectieve primaire emoties.
We hebben gezien wat wishful thinking en meelachen met de wolven ons heeft gebracht. btw je trekt het profiel van pberends wel erg uit de context. Ook de elementen die je meegeeft om het profiel in te kleuren (leeftijd,opleiding,beroep) zijn een beetje laag bij de grond. Erg goedkoop.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:02 schreef Oebele het volgende:
Breaking news:
- troll richting pberends -
Strekking: wij zijn een land van zeikerds aan het worden. Doemdenken en meehuilen met de wolven.
Daar ligt het probleem én de oplossing in mijn beleving.
De beurs is een reflectie van onbewuste collectieve primaire emoties.
Zelfs ik kon er niet om lachenquote:
En ze werken ook nog eens korter per week.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:24 schreef Deprater het volgende:
Er werken in de USA nu minder mensen als in eind 1999, zeg maar het eind van de clintontijd, terwijl er 30 miljoen mensen zijn bijgekomen
http://player.omroep.nl/?aflID=10598179
Ik ben niet zo van de samenzweringstheorieën maar de vernietiging van de middenklasse ligt aardig op koers als het zo doorgaatquote:Op zondag 31 januari 2010 20:24 schreef Deprater het volgende:
Er werken in de USA nu minder mensen als in eind 1999, zeg maar het eind van de clintontijd, terwijl er 30 miljoen mensen zijn bijgekomen
http://player.omroep.nl/?aflID=10598179
Hier ook, die levert het meeste geld op, de topmensen daar wil niemand aan komen en zeker het CDA nietquote:Op maandag 1 februari 2010 12:42 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de samenzweringstheorieën maar de vernietiging van de middenklasse ligt aardig op koers als het zo doorgaat
Ik zie het ook als het grootste gevaar voor de stabiliteit in de samenleving. Zolang er een middenklasse is die het goed heeft is er niet zo veel aan de hand. Maar zodra er echt een tweedeling ontstaat tussen een grote groep armen die niets meer te verliezen heeft en anderzijds een clubje superrijken (door de crisis en de welvaartsverschuiving NOG rijker geworden) dan wordt de sfeer bijzonder onprettig.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:24 schreef Deprater het volgende:
[..]
Hier ook, die levert het meeste geld op, de topmensen daar wil niemand aan komen en zeker het CDA niet
Maar die middenklasse krijgt het wel steeds moeilijker, de rek is er een keer uit en dan kan men eenvoudigweg niet meer consumeren. Als je alleen nog maar bezig bent met het afbetalen van schulden en belasting blijft er weinig over.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:49 schreef dramatiek het volgende:
Ze zorgen er wel voor dat er een middenklasse is...aan wie moet je anders de troep die ze produceren slijten?
Da's de ellende die ze nu in Amerika hebben veroorzaakt. De middenklasse kort gehouden (al jaren geen stijgende lonen) en ze verder uithollen door ze vol te duwen met schuld. Wanneer je werknemers geen geld meer hebben om je producten te kopen houdt het op.
Ik denk dat in Amerika de rek er bij een vrij grote groep er iig ver uit is. Of de prijzen moeten omlaag of de lonen omhoog anders zijn de producenten uitgepierd. Net zoiets als Ford deed in 1914, gewoon iedereen $5 per dag geven....Het is iig niet meer mogelijk om de loonstagnatie langer vol te houden, lonen zullen met output moeten groeien wanneer er geen krediet meer is om dat gat te compenseren.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:57 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Maar die middenklasse krijgt het wel steeds moeilijker, de rek is er een keer uit en dan kan men eenvoudigweg niet meer consumeren. Als je alleen nog maar bezig bent met het afbetalen van schulden en belasting blijft er weinig over.
Dees? Wet van Sayquote:Op maandag 1 februari 2010 18:11 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik denk dat in Amerika de rek er bij een vrij grote groep er iig ver uit is. Of de prijzen moeten omlaag of de lonen omhoog anders zijn de producenten uitgepierd. Net zoiets als Ford deed in 1914, gewoon iedereen $5 per dag geven....Het is iig niet meer mogelijk om de loonstagnatie langer vol te houden, lonen zullen met output moeten groeien wanneer er geen krediet meer is om dat gat te compenseren.
[ afbeelding ]
Een econoom hier die weet hoe ze dat principe noemen? Heb het gisteren ergens gehoord maar ben het vergeten?
quote:do 04 feb 2010, 14:43
Meer WW-uitkeringen in VS WASHINGTON (AFN) - Het aantal werkloosheidsaanvragen in de Verenigde Staten is vorige week met achtduizend gestegen ten opzichte van een week eerder.
Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Amerikaanse ministerie van Arbeid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |