abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 mei 2002 @ 00:15:43 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_4065518
en hier weer verder
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_4065541
Cool X-box filmpje , vraag me af hoe het ze gelukt is te branden.
  zondag 5 mei 2002 @ 00:17:37 #3
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4065552
Aan de eigenaar van 't filmpje te zien is het geen gewone XBox waar 't op boot
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4065555
zo'n dev ding geloof ik.
pi_4065572
Wat trouwens ook netjes is van sony is, is dat de ps2 ook nog de oude spellen afspeelt voor de psx. Hierdoor kan ik toch mijn oude games spelen ( psx was kapot gegaan )
  zondag 5 mei 2002 @ 00:20:53 #6
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4065596
quote:
Dream on. tuurlijk heeft een groot deel met marketing te maken, maar als die slecht was had ik hem alsnog aangeschaft. vanwege de spellen,looks en overall. de spellen die er zijn en gaan uitkomen zijn allemaal stukken beter kwa gameplay en "orginaliteit". zoals de Final Fantasy reeks en de Medal Of Honor spellen. en dat zijn spellen alleen maar voor de PS2, en zo er nog veel meer.
en wat betreft de graphics heeft nix met sony te maken maar met de producenten van de spellen die nog niet het volledige uit de machine weten te halen. want ze zijn er nog lang niet.
Met alle respect maar: Dream on to you...

De PS2 is er al 2 jaar en als ze nu nog geen anti-aliasing enzo eruit krijgen dan gaat dat ook echt niet meer komen. Forget it.
Verder denk ik dat het fenomeen "exclusive" steeds meer zal verdwijnen zoals ik ook al in een eerder posting zei. Het is gewoon stom om als ontwikkelaar maar voor 1 console te ontwikkelen als je koopgrage gamers op 3 platforms KAN bedienen. Wat dat betreft doen ze het goed met games als SSX Tricky, Tony Hawk 3 etc. etc.

En welke versie is steeds het mooist? De XBOX versie natuurlijk.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  zondag 5 mei 2002 @ 00:22:15 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4065615
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:20 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Met alle respect maar: Dream on to you...

De PS2 is er al 2 jaar en als ze nu nog geen anti-aliasing enzo eruit krijgen dan gaat dat ook echt niet meer komen. Forget it.
Verder denk ik dat het fenomeen "exclusive" steeds meer zal verdwijnen zoals ik ook al in een eerder posting zei. Het is gewoon stom om als ontwikkelaar maar voor 1 console te ontwikkelen als je koopgrage gamers op 3 platforms KAN bedienen. Wat dat betreft doen ze het goed met games als SSX Tricky, Tony Hawk 3 etc. etc.

En welke versie is steeds het mooist? De XBOX versie natuurlijk.

Yep. En dan heeft Nintendo nog een paar leuke second party ontwikkelaars, en zichzelf natuurlijk, dus dat is hun voordeel.

Maar ik denk dat veel gamers toch geen Xbox zullen kopen als ze een PSX hebben die precies dezelfde spellen heeft.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_4065658
quote:
Maar ik denk dat veel gamers toch geen Xbox zullen kopen als ze een PSX hebben die precies dezelfde spellen heeft.
Precies.En omdat playstation toch al een gevestigde naam is, zullen ze niet snel een nieuwe console kopen, alleen omdat de graphics mooier zijn. Het zou om die reden dus een tijdje kunnen duren voordat de X-Box sony inhaalt en daarom is het weer beter voor X-Box als ze wel "exclusive" spellen hebben. ( waarvan Halo een hele goede is )
  zondag 5 mei 2002 @ 00:26:06 #9
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_4065672
tsja met anti alisnogwat. ga je mij voorbij. maar als je de graphics nu bekijkt van Final Fantasy X is dat toch echt wel top. En zo zij er nog wel een paar spellen. En denk zelf dat je je in dat "exclusive" lelijk kan vergissen. want er komen een hele horde van spellen aan die alleen op de PS2 uitkomen.

de mZzl

zondag 5 mei 2002 @ 00:28:19 #10
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_4065707
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:25 schreef Krazy het volgende:

[..]

Precies.En omdat playstation toch al een gevestigde naam is, zullen ze niet snel een nieuwe console kopen, alleen omdat de graphics mooier zijn. Het zou om die reden dus een tijdje kunnen duren voordat de X-Box sony inhaalt en daarom is het weer beter voor X-Box als ze wel "exclusive" spellen hebben. ( waarvan Halo een hele goede is )

heb zelf dus een PS2 en ga er zeker een Gamecube bijhalen maar inderdaad geen X-Box. om de doodsimpele reden "games".
  zondag 5 mei 2002 @ 00:28:43 #11
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4065714
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

Sowieso geldt denk ik in het algemeen dat heel veel mensen die al een console hebben niet zo staan te popelen om er een bij te kopen. Dat heeft weinig te maken met de PS2 an sich of de games.
Als ik naar mezelf kijk: Ik heb een Dreamcast en als daar nog steeds nieuwe games voor uitkwamen dan was ik denk ik niet "in de markt" geweest voor een nieuwe console. Nu wel dus en ik koos voor het nieuwste en krachtigste: de X-BOX.

Ik denk dat de ECHT interessante vraag niet zo zeer is hoeveel XBOXen en GC's er verkocht worden maar hoe de verkoop van nieuwe XBOXen en GC's zich verhoudt ten opzichte van nieuw verkochte PS2's. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog echt veel mensen die een nieuwe console willen kiezen voor de PS2...

zondag 5 mei 2002 @ 00:30:15 #12
11923 I.R.Baboon
pi_4065733
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:28 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Sowieso geldt denk ik in het algemeen dat heel veel mensen die al een console hebben niet zo staan te popelen om er een bij te kopen. Dat heeft weinig te maken met de PS2 an sich of de games.
Als ik naar mezelf kijk: Ik heb een Dreamcast en als daar nog steeds nieuwe games voor uitkwamen dan was ik denk ik niet "in de markt" geweest voor een nieuwe console. Nu wel dus en ik koos voor het nieuwste en krachtigste: de X-BOX.

Ik denk dat de ECHT interessante vraag niet zo zeer is hoeveel XBOXen en GC's er verkocht worden maar hoe de verkoop van nieuwe XBOXen en GC's zich verhoudt ten opzichte van nieuw verkochte PS2's. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nu nog echt veel mensen die een nieuwe console willen kiezen voor de PS2...

Ik weet alleen dat in Japan de PS2 nu nog steeds veel beter wordt verkocht dan de GC. En de XBox zal ik het maar helemaal niet over hebben...
pi_4065781
Redenen om alsnog een ps2 te kopen:

-Ik koop een console en heb meteen een DVD speler ( ja X-box ook )
-De mensen die nog een psx hebben en die hun oude spellen nog willen spelen.
- vrienden hebben een ps2 dus wil ik er ook een ( domme reden maar ok )
-Toch ook het image wat playstation heeft ( nintendo is meer "kiddy" ( ja ik weet dat RE etc erop uitkomt ) en de X-box is nog niet echt gevestigd.
-En ook (weer) voor de exclusive games zoals FF X, Tekken, MGS, Kingdom hearts ( thanks chocobo )

zondag 5 mei 2002 @ 00:35:01 #14
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4065783
Ik ga persoonlijk voor de ps2 omdat hier toch de meeste games voor zullen uitkomen... de n64 was een beetje een flop voor de echte gamers. De PSX is 7 vette jaren dominant geweest
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 5 mei 2002 @ 00:35:44 #15
11923 I.R.Baboon
pi_4065791
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:34 schreef Krazy het volgende:

-De mensen die nog een psx hebben en die hun oude spellen nog willen spelen.

Dat vind ik altijd een vreemde reden. Je hebt toch ook nog een PSX.
pi_4065806
Jaja maar de meeste doen hem doen de deur uit omdat ze de spellen toch op de ps2 kunnen spelen. En die van mij was naar de klote gegaan dus ik zat niet te klagen
  Milf zondag 5 mei 2002 @ 00:37:44 #17
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_4065815
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:35 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een vreemde reden. Je hebt toch ook nog een PSX.

maar als die dus kapot gaat dan ga ik geen xbox kopen ofzo. nee dan koop ik de psx 2 natuurlijk. je hebt immers al veel spellen dus je hoeft er niet meteen een spel van ¤ 69.95 bij te kopen

(kheb ps2 allang natuurlijk maargoed)

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 5 mei 2002 @ 00:39:19 #18
11923 I.R.Baboon
pi_4065831
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:37 schreef nikky het volgende:

[..]

maar als die dus kapot gaat dan ga ik geen xbox kopen ofzo. nee dan koop ik de psx 2 natuurlijk. je hebt immers al veel spellen dus je hoeft er niet meteen een spel van ¤ 69.95 bij te kopen

(kheb ps2 allang natuurlijk maargoed)

Ja, dat snap ik. Maar een PSX hoort niet kapot te gaan. Mijn oude NES en SNES hebben het ook altijd perfect gedaan. En mijn N64 is ook nog heel nu.
  zondag 5 mei 2002 @ 00:41:29 #19
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_4065855
voor de nerds/techniekers die willen weten hoe iets werkt.

http://www.segatech.com/gamecube/overview/

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
  zondag 5 mei 2002 @ 00:48:02 #20
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4065923
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:26 schreef jacco het volgende:
tsja met anti alisnogwat. ga je mij voorbij.
anti Aliasing is een techniek die er voor zorgt dat randen niet kartelig zijn zoals vaak op de PS2 het geval is maar netjes "smooth" zijn. Je ziet dit effect ook met fonts op je computer bijvoorbeeld.
Op de PS2 kan dit alleen maar softwarematig wat een krankzinnige performance drop tot gevolg heeft. Daarom wordt het daarop (bijna) nooit gedaan.

Als je bijvoorbeeld op de Dreamcast kijkt en het spel Sonic Adventure 2 erin stopt dan zie je een spel dat volledig anti-aliased is en graphics heeft waar zelfs de Gamecube zich niet voor zou hoeven schamen (in fact: dat spel is er ook op de GC in nagenoeg dezelfde vorm). Hetzelfde geldt voor Shenmue II. Zulke graphics ga je dus NOOIT zien op de PS2.

quote:
maar als je de graphics nu bekijkt van Final Fantasy X is dat toch echt wel top. En zo zij er nog wel een paar spellen. En denk zelf dat je je in dat "exclusive" lelijk kan vergissen. want er komen een hele horde van spellen aan die alleen op de PS2 uitkomen.
In het begin misschien. Maar hoe lang duurt dat?
Als developers makkelijk kunnen porten naar andere platforms dan zullen ze dat zeker wel doen tenzij Sony enorme bedragen gaat betalen om het af te kopen. Dat houdt zeker een keer op.

pi_4066099
Ik heb zelf een ps2, en ik zit nu te twijfelen wat ik over een paar maanden er misschien bij ga nemen, xbox ziet er wel leuk uit en gamecube ook, maar bij de gamecube zie ik alleen nog niet veel spellen die mij aanspreken.
Ja ok RE remakes, maar ik heb de orginelen al gespeeld, en met betere graphics verandert er nix aan het verhaal of de gameplay, dusja..
Xbox ziet er ook leuk uit, alleen ook weer NOG niet veel spellen dus ik denk dat ik maar gewoon even alles afwacht tot er genoeg keuze is
Owja, als ik naar bovenstaande pics kijk krijg ik wel de neiging om ffies weer me oude trouwe DC aan te sluiten die idd zeer zeker niet slechter is als ps2 oid, alleen jammer dat die geflopt was
  zondag 5 mei 2002 @ 01:08:16 #22
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4066152
quote:
Op zondag 05 mei 2002 01:03 schreef dapluiz het volgende:
Owja, als ik naar bovenstaande pics kijk krijg ik wel de neiging om ffies weer me oude trouwe DC aan te sluiten die idd zeer zeker niet slechter is als ps2 oid, alleen jammer dat die geflopt was
Doe jezelf dan een lol en koop Shenmue II!
Er zijn nog diverse shops die hem nog hebben. Dan heb je voor minder dan een PS2/GC/XBOX game (namelijk 55 EUR heb ik ervoor betaald) een episch avontuur dat over 4 discs gaat met de meest waanzinnige graphics en gameplay.
  zondag 5 mei 2002 @ 01:08:26 #23
19597 Skull
Stay hungry!
pi_4066182
quote:
Op zondag 05 mei 2002 01:08 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Doe jezelf dan een lol en koop Shenmue II!
Er zijn nog diverse shops die hem nog hebben. Dan heb je voor minder dan een PS2/GC/XBOX game (namelijk 55 EUR heb ik ervoor betaald) een episch avontuur dat over 4 discs gaat met de meest waanzinnige graphics en gameplay.

Goed idee, zit net ffies rond te kijken, Rez voor 40 pleuro
  zondag 5 mei 2002 @ 01:12:26 #25
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4066202
quote:
Op zondag 05 mei 2002 01:11 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Goed idee, zit net ffies rond te kijken, Rez voor 40 pleuro

die roeleert ook de pan uit. Als je een DC hebt moet je ZEKER die versie nemen en niet de PS2 versie!
pi_4066205
quote:
Op zondag 05 mei 2002 01:08 schreef Skull het volgende:
http://gamespot.com/gamespot/stories/news/0,10870,2630903,00.html
By Staff, GameSpot VG [POSTED: 09/21/00]

Beetje oud nieuws, maar je hebt wel gelijk als je daarmee bedoelt dat de "exclusive" games wat meer verdwijnen ermee. Die silent Hill versie komt overigens ook voor de ps2 uit

zondag 5 mei 2002 @ 12:32:08 #27
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069117
Ik weet dat hier een hoop Xbox aanhangers zijn. Dat zie je ook aan de posts. Ik wil jullie niet aanvallen hoor, maar PS2 kan deze markt niet aan Xbox kwijtraken.

De PS2 zal bovenaan blijven staan in de top 3 van consoles. Hun markt is TE sterk. De mensen vertrouwen de machine en zijn gek op de games die er op uitkomen.

Verder zal de Cube daar vlak achter zitten. Gamecube is GOD.

Xbox zal net als diverse Sega machines echt achteraan huppelen. Ze zullen nooit maar dan ook nooit de gamemarkt heersen.... Geloof me aub,.. (doe je toch niet maar dat geeft niet)

De dalende verkoop in Japan en Europa zijn deze week afgenomen. En dat zelfs na de prijsdaling.... Verder heb je neem ik aan vernomen dat de Cube compleet uitverkocht is. En over de PS2 hoef ik niet eens te gaan beginnen. Als je goed naar verkoop top 10 lijsten kijkt in de diverse landen dan zie je dat daar soms niet eens een Xbox titel tussen staat. Ik begrijp dat je dat ding verdedigd. Zou ik ook doen als ik zo'n ding had en dat geld ervoor neer had gelegd

A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:35:42 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069150
Mag ik nog even vermelden dat de GC zowat of al is uitverkocht.
Dat de PS2 ook bij release was uitverkocht en dat wat dat betreft de xdoox het nakijken heeft?
Die xbox is gewoon een getunde pc voor de kiddies die willen spelen maar dan zonder toetsenbord.
Neem nou Halo.. kan zo op de pc worden gespeeld als FPS, nee dat zetten we naar een console.
Tis leuk hoor dat Microsoft mee doet op de markt, hoe meer concurrentie hoe beter voor de consument.
Anders was de GC niet zo goedkoop geweest!!

Maar wil je echt gamen moet je nog steeds kijken naar de spellen zelf.
En dan is een keuze makkelijk gemaakt voor de consolegamer. Het word namelijk of de PS2 of de GC, simpel omdat GC de leukste games heeft voor iemand die platform wil of rpg. En de Ps2 heeft de leukste race en rpg games.
Ik denk niet dat ik weer een ellelange lijst hoef te geven over top releases en over toppertjes die aanstonds uitkomen toch?
Xbox daarin tegen staat nog in de kinderschoenen voor de consolewereld, en ze hebben al een slechte start dus dat kan alleen nog maar grappiger worden

( thanks to raven ook het volgende geplaatst, jammer anders dat het niet word gezien )
http://www.xs4all.nl/~d0pe/xbox.wmv

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 05-05-2002 12:49]

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:41:12 #29
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4069198
Wat consoles betreft vind ik maar een ding vervelender dan fanboys en dat zijn systembashers. Jouw obsessie voor de XBox is pathologisch, Bastard.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:47:46 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069271
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:41 schreef Vibromass het volgende:
Wat consoles betreft vind ik maar een ding vervelender dan fanboys en dat zijn systembashers. Jouw obsessie voor de XBox is pathologisch, Bastard.
Oh en die posts pro xbox zijn volgens jou wel cool. ( themarco bv )
Lekker objectief vibromass!
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:51:42 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4069299
Ach, het gaat altijd zo, zo'n console is maar een kort leven beschoren , hoogstens zo'n voor 2-3 jaar , daarna wil je toch weer wat anders en is er weer iets veel mooiers. Het leuke van zo'n x-box/ps2 is dat je dat ding dan tenminste nog als DVD speler kan gebruiken. Als ik de komende 2 jaar nog 3 spellen koop houdt het wel op. Het gaat erom dat je een paar spellen hebt met een grote replay value, dan ben je gewoon klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 05-05-2002 12:52]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 5 mei 2002 @ 12:52:31 #32
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069309
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh en die posts pro xbox zijn volgens jou wel cool. ( themarco bv )
Lekker objectief vibromass!

Ja,...dat vind ik ook een bullshit statement van Vibromass. De topic is per slot van rekening ook nog eens PS vs Xbox vs Gamecube.....mag je weer niet anti Xbox zijn. Zijn we ook echt niet,....mijn bovenstaande post is puur gebaseerd op feiten en ervaring.
pi_4069311
Ach ja wat voor console dan ook, het leid weer tot leuke discussies , zoals het maar geen "mijn console is beter" topic word.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:55:14 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069338
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef Krazy het volgende:
Ach ja wat voor console dan ook, het leid weer tot leuke discussies , zoals het maar geen "mijn console is beter" topic word.
Mijn console is beter

Nee, tis maar waar je plezier op hebt natuurlijk, maar ik vind het tenenkrommend om te zien hoe de PS2 soms word afgedaan als een stuk schroot.
Dan is een beetje tegenwind niet erg in het topic denk ik

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:56:48 #35
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4069362
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ja,...dat vind ik ook een bullshit statement van Vibromass. De topic is per slot van rekening ook nog eens PS vs Xbox vs Gamecube.....mag je weer niet anti Xbox zijn. Zijn we ook echt niet,....mijn bovenstaande post is puur gebaseerd op feiten en ervaring.

Jij valt tegenwoordig wel mee Chocobo, maar van Bastard kun je niet beweren dat hij niet anti-Xbox is.

Als iemand veel vaker zeurt over wat hij kut vindt aan een console die hij niet bezit dan over wat hij leuk vindt aan wat hij wel heeft noem ik dat bashen.

pi_4069364
Wat is me wel afvraag is, waarom besteed consolegamers.nl geen aandacht aan de Xbox ?
  zondag 5 mei 2002 @ 12:57:17 #37
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4069370
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:52 schreef Chocobo het volgende:

[..]
mijn bovenstaande post is puur gebaseerd op feiten en ervaring.

pfffffff... Hoor hem dan . Hoe eigendunkering kan je zijn ? . Volgens mij loop jij ook de hele tijd te slijmen he. Zodra Bastard iets zegt ben je het er gelijk mee eens.

MISSCHIEN is het wel waar wat je zegt () maar hoe je het ook formuleerd .

Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  zondag 5 mei 2002 @ 12:58:24 #38
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069381
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:56 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Jij valt tegenwoordig wel mee Chocobo, maar van Bastard kun je niet beweren dat hij niet anti-Xbox is.

Als iemand veel vaker zeurt over wat hij kut vindt aan een console die hij niet bezit dan over wat hij leuk vindt aan wat hij wel heeft noem ik dat bashen.

Ik begrijp je stelling wel maar Bastard is echt geen Basher,...hij zou ook wel Halo willen gamen ofzo,..maar hij trekt de games verder niet. En de prijs staat hem niet goed. Maar ik haal dat ding ook niet wel....alleen wat later dit jaar.
  zondag 5 mei 2002 @ 12:58:36 #39
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4069382
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:56 schreef Krazy het volgende:
Wat is me wel afvraag is, waarom besteed consolegamers.nl geen aandacht aan de Xbox ?
Chocobo talk: XBox is kut
  zondag 5 mei 2002 @ 12:59:48 #40
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4069394
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:58 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik begrijp je stelling wel maar Bastard is echt geen Basher,...hij zou ook wel Halo willen gamen ofzo,..maar hij trekt de games verder niet. En de prijs staat hem niet goed. Maar ik haal dat ding ook niet wel....alleen wat later dit jaar.

woordvoerder chocobo . Luxe hoor Bastard
  zondag 5 mei 2002 @ 12:59:54 #41
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069396
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:56 schreef Krazy het volgende:
Wij financieren alles zelf. En ik heb geen tijd om alle Xbox games zelf te reviewen !! Maar we krijgen er volgende week 1 om te reviewen met een paar games. Geloof nou maar dat ik objectief zal blijven. Als er een Xbox schrijver/reviewer is !! Je weet maar nooit !
  zondag 5 mei 2002 @ 13:01:38 #42
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069412
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:57 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

pfffffff... Hoor hem dan . Hoe eigendunkering kan je zijn ? . Volgens mij loop jij ook de hele tijd te slijmen he. Zodra Bastard iets zegt ben je het er gelijk mee eens.

Ik begrijp dat je bovenstaande post wat irritant kan vinden maar ik kan er niks aan doen. Ik kom per slot van rekening uit de consolewereld. Mag ik dan ook mijn ervaringen posten of niet ?
  zondag 5 mei 2002 @ 13:02:24 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069422
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:56 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Oke ik ben eerlijk, net zo eerlijk als een aantal pro xboxers dat ze zeggen dat de Ps2 maar een kleine console is bij hun oppermachtige xbox.
Daar mogen ze eerlijk in zijn maar wel subjectief.
En zo ben ik eerlijk om te zeggen dat ik die Xbox maar niks vind, dat ik best wel sceptisch ben en niet in het minste omdat microsoft er achter staat.

Ik heb gewoon honderden game uren op mn PS2 zitten en ik vermaak me er meer dan gewoon op.
Kijkend naar MOH en FFX en CMR3 en etc etc die er nog aan komen worden dit alleen maar meer uurtjes game plezier voor me.
Noem nou eens een paar titels waar ik mee zou vermaken op een xbox... die zijn er niet en ik heb rond gekeken.
Dus mag dan anti xbox over komen
En please, ga iemand zitten dissen als je het op de man af wilt spelen.

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:07:31 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069482
quote:
Op zondag 05 mei 2002 12:59 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

woordvoerder chocobo . Luxe hoor Bastard

Hij post alleen iets eerder dan mij, en in grote lijnen delen wij dezelfde mening.

Maar goed, we zijn dan ook beide achterin de 20 en hebben al tientallen jaren console ervaring (samen)

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 05-05-2002 13:09]

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:08:14 #45
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069494
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb gewoon honderden game uren op mn PS2 zitten en ik vermaak me er meer dan gewoon op.
Kijkend naar MOH en FFX en CMR3 en etc etc die er nog aan komen worden dit alleen maar meer uurtjes game plezier voor me.
Noem nou eens een paar titels waar ik mee zou vermaken op een xbox... die zijn er niet en ik heb rond gekeken.
Dus mag dan anti xbox over komen
En please, ga iemand zitten dissen als je het op de man af wilt spelen.

quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:02 schreef The Phantom het volgende

Volgens mij loop jij ook de hele tijd te slijmen he. Zodra Bastard iets zegt ben je het er gelijk mee eens.

Helemaal mee eens Bastard
  zondag 5 mei 2002 @ 13:09:19 #46
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4069511
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:08 schreef Chocobo het volgende:

[..]

[..]

zondag 5 mei 2002 @ 13:10:17 #47
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069526
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:08 schreef Chocobo het volgende:

[..]

[..]

Joh ik ben het eens met jou Chocobo

Zullen we dan maar een gamesite starten?

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:15:46 #48
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069578
Sommige mensen begrijpen inderdaad niet dat wij al wat ouder zijn en al met consoles speelden toen sommigen nog geboren moesten worden

Nee,...genoeg gepats...wij delen een bepaalde gamemening,..vandaar dat wij onze site startte. We dissen Xbox echt niet. Wat wij gewoon allebei vinden is dat de machine inderdaad in de kinderschoenen staat.

[woordvoerder]Bastard is ook al jaren gek op gaming. We zijn bijna 2 handen op 1 buik. Onze ideeen komen goed overeen.[/woordvoerder]

[slijm]Maar ik ben gek op je hoor Bastard[/slijm]

Hoe meer concurrentie onder de ontwikkelaars hoe cooler iedereen kan games en dat ik het belangrijkste !

zondag 5 mei 2002 @ 13:16:23 #49
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4069585
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ligt toch voor de hand, mijn favorieten zijn op dit moment Rallisport Challenge, Tony Hawk's Pro Skater 3 en Halo, verder zijn JSRF, Project Gotham, Amped en Spiderman prima games.

Daarnaast zijn er 300+ games voor aangekondigd, waaronder toptitels als Morrowind, Fable (Project Ego), Shenmue 2, Metal Gear Solid X, Brute Force, Splinter Cell, GTA3, Midtown Madness, Knights of the Old Republic, Deathrow etc etc etc.

Ik weet dat je toch niet te overtuigen bent, maar neem het nou maar aan van een ervaren gamer, de XBox is here to stay. Ik game al sinds Pong en de Atari 2600, ben eigenaar van zowel een XBox als een Gamecube, en mede-eigenaar van een PS2, dus volgens mij kan ik er redelijk objectief tegenaan kijken.

zondag 5 mei 2002 @ 13:18:21 #50
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_4069597

Beetje flauw anti-xbox plaatje om te posten, aangezien dit een screenshot uit de developers-kit betreft...

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_4069625
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[afbeelding]

Beetje flauw anti-xbox plaatje om te posten, aangezien dit een screenshot uit de developers-kit betreft...

ja en aangezien hij een paar posts hierboven ook al staat lijkt het me een beetje onnodig.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:24:40 #52
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069654
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:16 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ligt toch voor de hand, mijn favorieten zijn op dit moment Rallisport Challenge, Tony Hawk's Pro Skater 3 en Halo, verder zijn JSRF, Project Gotham, Amped en Spiderman prima games.

Daarnaast zijn er 300+ games voor aangekondigd, waaronder toptitels als Morrowind, Fable (Project Ego), Shenmue 2, Metal Gear Solid X, Brute Force, Splinter Cell, GTA3, Midtown Madness, Knights of the Old Republic, Deathrow etc etc etc.

Ik weet dat je toch niet te overtuigen bent, maar neem het nou maar aan van een ervaren gamer, de XBox is here to stay. Ik game al sinds Pong en de Atari 2600, ben eigenaar van zowel een XBox als een Gamecube, en mede-eigenaar van een PS2, dus volgens mij kan ik er redelijk objectief tegenaan kijken.

Er zitten inderdaad coole games tussen en je hebt inderdaad alle consoles om een objectief beeld te maken. Ik ben erg benieuwd wat de Xbox gaat doen in de toekomst !
  zondag 5 mei 2002 @ 13:28:33 #53
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4069690
Ik heb een playstation2, en ben verliefd op het design en op GranTurismo3. De Xbox haar graphics zien er errug vet uit, echt mooier als de PS2 (niet veel mooier hoor )en de GameCube vind ik qua graphics tegen vallen, maar is weer goedkoper. Sony en Nintendo hebben ervaring met de spelcomputer markt, en Microsoft tjah...die spellen op de Xbox zijn niet al te bijzonder, en op de PS2 zitten een paar heel erg goeie titels, en die nieuwe Nintendo spellen lijken me best wel cool, vooral voor een Nintendo fan. (ben door Mariokart en Donkey Kong COuntry toch een beetje Nintendofan, hoewel ik liever op een PS2 speel).

PS2 gaat winnen, door de combinatie van uitstraling, goeie games, en goeie prestaties die uit die machine komen. PS2 games zullen steeds beter worden (kijk even naar t verschil tussen Ridge Racer, release titel bij de psx, en Gran Turismo 2) terwijl de XBox een PC is, waarvan de kwaliteit niet echt zal toenemen, terwijl developers steeds meer bekend zullen raken met de ingewikkelde architectuur van de PS2.

Maar goed, ik denk ook dat Sony deze ronde toch wint, en Nintendo als 2de, en Microsoft als 3de erachteraan huppelt, zoals Sega dat deed ja...

Hoe zit het trouwens met de prijsverlagingen? Ik hoorde zoiets op het nieuws?

zondag 5 mei 2002 @ 13:31:08 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069713
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:16 schreef Vibromass het volgende:

[..]

voor jou voor de hand voor mij een baard. Ik kan nou niet onder de indruk zijn van rallisport Challenge. Daar leg WRC 2002 en CMR3 gewoon naast voor de PS2.
TH3... leuk dat ze die ook omzetten naar de xbox, op de ps2 ziet er al heel goed uit. Echter is dit deel het minste van de 3, maar dat zal jij nooit weten als je op de xbox blijft spelen.
Halo heb ik al afgedaan als gewoon weer een FPS in de uitgekauwde serie. Ja ok het ziet er cool uit, en het draait prachtig zonder haperingen.

Ik zie dat je inderdaad de luxe en de middelen hebt om een goed gevormd beeld te krijgen van de verschillen.
Gelukkig is er nog genoeg tijd voor de xbox/microsoft om mij van het tegendeel te overtuigen. Ze zijn nog maar net gestart per slot van rekening.
Dus wie weet?
Maar tot die tijd ben ik pro PS2 en GC.
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:33:42 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069733
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:28 schreef Scylla het volgende:
Ik heb een playstation2, en ben verliefd op het design en op GranTurismo3. De Xbox haar graphics zien er errug vet uit, echt mooier als de PS2 (niet veel mooier hoor )en de GameCube vind ik qua graphics tegen vallen, maar is weer goedkoper. Sony en Nintendo hebben ervaring met de spelcomputer markt, en Microsoft tjah...die spellen op de Xbox zijn niet al te bijzonder, en op de PS2 zitten een paar heel erg goeie titels, en die nieuwe Nintendo spellen lijken me best wel cool, vooral voor een Nintendo fan. (ben door Mariokart en Donkey Kong COuntry toch een beetje Nintendofan, hoewel ik liever op een PS2 speel).

PS2 gaat winnen, door de combinatie van uitstraling, goeie games, en goeie prestaties die uit die machine komen. PS2 games zullen steeds beter worden (kijk even naar t verschil tussen Ridge Racer, release titel bij de psx, en Gran Turismo 2) terwijl de XBox een PC is, waarvan de kwaliteit niet echt zal toenemen, terwijl developers steeds meer bekend zullen raken met de ingewikkelde architectuur van de PS2.

Maar goed, ik denk ook dat Sony deze ronde toch wint, en Nintendo als 2de, en Microsoft als 3de erachteraan huppelt, zoals Sega dat deed ja...

Hoe zit het trouwens met de prijsverlagingen? Ik hoorde zoiets op het nieuws?

HEAR HEAR

Ik ben het met je eens

Daarnaast gebruikt GT3 nog maar 27% van de hardware.. dat gaat dus inhouden dat het nog 3x zo mooi kan!!
Alle reden om trouw te blijven aan de Sony imho.

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:35:14 #56
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4069745
Ik durf toch te beweren dat ik redelijk objectief kijk, ook al wordt het tegendeel beweerd. Ik ben ook helemaal niet "pro X-BOX" maar ik ben gewoon anti PS2. Dat is wel iets heel anders.

Ik heb al lange tijd een Dreamcast en heb met lede ogen toegezien hoe de inferieure PS2 de macht overnam en de DC volledig uit de markt perste. En dit terwijl de DC een echte hardcore gamer console is, veel meer dan de PS2. Het is bijna hetzelfde als het roemruchte Sega NAOMI arcade board en dat is te zien aan de games, die er praktisch precies zo uitzien als hun tegenhangers uit de speelhallen.

Vervolgens komt de PS2 met waanzinnig kut te programmeren hardware, een arrogant bedrijf dat hem op de markt zet en more important: SHITTY games.
Tekken Tag Tournament anyone? Ridge Racer V?
Niet om aan te zien!
Het heeft LANG geduurd voor er eindelijk fatsoenlijke games verschenen op de PS2. En nog altijd kunnen de meeste games wat mij betreft zowel grafisch als qua gameplay niet mee met wat ik op de DC heb.

De GC en de XBOX draag ik beiden een warm hart toe. De GC omdat Nintendo gewoon roeleert en de XBOX omdat het gewoon een goede machine is. Het is lekker makkelijk om het te bashen omdat het van Microsoft is maar intussen hebben ze wel verreweg de krachtigste console die er is neergezet. En geloof me: it's not gonna leave any time soon...

zondag 5 mei 2002 @ 13:37:24 #57
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4069764
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:33 schreef Bastard het volgende:

[..]

HEAR HEAR

Ik ben het met je eens

Daarnaast gebruikt GT3 nog maar 27% van de hardware.. dat gaat dus inhouden dat het nog 3x zo mooi kan!!

Wat is dit nu voor lulverhaal? Sorry hoor
Waar haal je dat getal vandaan? En dan zo achterlijk nauwkeurig ook nog...

Sorry maar mag ik hier effe hard om lachen?

zondag 5 mei 2002 @ 13:48:25 #58
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069865
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:37 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Wat is dit nu voor lulverhaal? Sorry hoor
Waar haal je dat getal vandaan? En dan zo achterlijk nauwkeurig ook nog...

Sorry maar mag ik hier effe hard om lachen?

Als je eerst het Japanse interview met SCEJ had gelezen had je bovenstaande post niet durven te maken. Vind je wel een beetje voorbarig hoor Marco ! Eerst zeker weten voordat je je (toch wat simpele) posts plaatst.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:48:28 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069867
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:35 schreef TheMarco het volgende:
Ik durf toch te beweren dat ik redelijk objectief kijk, ook al wordt het tegendeel beweerd. Ik ben ook helemaal niet "pro X-BOX" maar ik ben gewoon anti PS2.
Dan zijn wij uitgepraat.
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:49:26 #60
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4069875
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:48 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Als je eerst het Japanse interview met SCEJ had gelezen had je bovenstaande post niet durven te maken. Vind je wel een beetje voorbarig hoor Marco ! Eerst zeker weten voordat je je (toch wat simpele) posts plaatst.

Daarom twijfel ik ook aan zn vermeende kennis.
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 13:52:07 #61
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4069904
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:48 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Jawel hoor. Iemand die met dat soort nauwkeurige getallen strooit lult bij voorbaat uit zijn nek.

Enneeeh.. de PS3 is scheduled voor eind 2003 in Japan dus dan mogen ze nog wel heel hard op gaan schieten met het benutten van die overige 63%

zondag 5 mei 2002 @ 13:56:25 #62
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4069944
Maar,....wie kan er nog meer een rijtje van consoles maken. Mijn top 3 weten jullie al....

1. PS2
2. Gamecube
3. Xbox

Iemand anders andere ideeen ?

pi_4069983
1. PS2
2. Xbox
3. Gamecube

En de gamecube staat dan vooral op 3 omdat mario en zelda nog niet verschenen zijn. De x-box op 2 omdat hij ook pas uit is en nog niet zo goed over kan oordelen ( p.s bastard, Halo afstempellen als "weer" een fps vind ik wel een beetje een zwak argument, ik zou zeggen probeer het es). Dit lijstje kan over 2 maanden misschien totaal anders zijn.

zondag 5 mei 2002 @ 14:08:45 #64
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4070048
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:56 schreef Chocobo het volgende:

1. PS2
2. Gamecube
3. Xbox

The truth was in here.
pi_4070188
Denk dat er met deze lijstjes niet veel verassingen zullen vallen
  zondag 5 mei 2002 @ 14:27:31 #66
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4070212
quote:
Op zondag 05 mei 2002 14:24 schreef Krazy het volgende:
Denk dat er met deze lijstjes niet veel verassingen zullen vallen
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 14:38:42 #67
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4070318
Hopelijk gaat ie goed..

1.PS2 2.GC 3.X-box
1.PS2 2.X-box 3.GC
1.GC 2.PS2 3.X-box
1.GC 2.X-box 3.PS2
1.X-box 2.GC 3.PS2
1.X-box 2.PS2 3.GC

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Nee, de poll loopt niet op het XBoxworld forum maar bij de twiekers.

pi_4070348
quote:
Op zondag 05 mei 2002 14:38 schreef Vibromass het volgende:
Hopelijk gaat ie goed..

1.PS2 2.GC 3.X-box
1.PS2 2.X-box 3.GC
1.GC 2.PS2 3.X-box
1.GC 2.X-box 3.PS2
1.X-box 2.GC 3.PS2
1.X-box 2.PS2 3.GC

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

[afbeelding]

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Helaas! Op de poll: kon tot 2002-04-21 worden gestemd. Helaas ligt dat reeds achter ons, dus is deze poll gesloten.

Anders maken we ff een nieuwe om te kijken hoe de fok!kers er over denken.

zondag 5 mei 2002 @ 14:44:49 #69
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4070372
Ik probeerde het nog, maar ik kon niet stemmen omdat m'n IP adres al gebruikt was.
Sucky, ik wist niet dat ze time-limited waren
pi_4070434
En over de nieuwe playstation is dit verschenen http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=21688 dus het kan nog wel ff duren.
  zondag 5 mei 2002 @ 14:51:07 #71
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4070454
quote:
voor jou voor de hand voor mij een baard. Ik kan nou niet onder de indruk zijn van rallisport Challenge. Daar leg WRC 2002 en CMR3 gewoon naast voor de PS2.
Ik vind Rallisport hardstikke leuk, stuurt gewoon geweldig, maar ieder zijn meug. CMR3 is ook voor de XBox, en dadelijk nog beter Sega Rally 2002.
quote:
TH3... leuk dat ze die ook omzetten naar de xbox, op de ps2 ziet er al heel goed uit. Echter is dit deel het minste van de 3, maar dat zal jij nooit weten als je op de xbox blijft spelen.
Waarom niet? Als ik de behoefte zou hebben TH2X de spelen kan dat op de box hoor.
quote:
Halo heb ik al afgedaan als gewoon weer een FPS in de uitgekauwde serie. Ja ok het ziet er cool uit, en het draait prachtig zonder haperingen.
Het is gewoon erg mooi afgewerkt. Ja er zijn een handvol andere FPS'en die vergelijkbaar zijn, ook met voertuigen, maar het komt zelden allemaal zo smooth bijeen als bij Halo.
  zondag 5 mei 2002 @ 14:51:58 #72
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4070461
quote:
Op zondag 05 mei 2002 14:38 schreef Vibromass het volgende:

Dus bevooroordeeld

Al die pc kiddies.. verbaast me niets dat de xbox wint, al is het marginaal.

The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 14:59:03 #73
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_4070525
quote:
Op zondag 05 mei 2002 13:56 schreef Chocobo het volgende:

1. PS2
2. Gamecube
3. Xbox

Iemand anders andere ideeen ?

nee precies hetzelfde idee als jou!

greetz

zondag 5 mei 2002 @ 15:07:36 #74
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4070623
Ik denk dat iedereen al weet wat ik over de verschillende consoles denk......

Alleen ga aub niet andere consoles afzeiken omdat je zelf denkt dat de console in jouw bezit superieur is...das wel zooooooo kinderachtig. Als je een persoonlijke voorkeur hebt naar en bepaalde console..fine. Maar ga niet de andere platforms afzeiken...een console is om op te gamen, geen excuus om andere consoles af te zeiken...denk je hier anders over..........dan verdien je het niet om jezelf een console gamer te noemen.

Discusseren over de + en - punten van elke console mag je natuurlijk wel tegenover elkaar leggen....maar dat gelul van " *console naar keuze* is veel beter, want blabla" slaat nergens op.

Ik heb zelf een XBOX en PS2...en ik zie mezelf de GC ook niet de grond in trappen.

Dat sommige mensen nou anti- whatever zijn...best...maar kom dan met gegronde argumenten.

Dat moest er ff uit.

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
  zondag 5 mei 2002 @ 15:10:35 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4070665
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 15:11:38 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4070683
quote:
Op zondag 05 mei 2002 15:07 schreef Robhimself het volgende:
scheidsrechter speelt
Maar je hebt wel gelijk
The truth was in here.
  zondag 5 mei 2002 @ 16:45:04 #77
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4071395
quote:
Op zondag 05 mei 2002 15:07 schreef Robhimself het volgende:

[zinnige dingen]

Dat sommige mensen nou anti- whatever zijn...best...maar kom dan met gegronde argumenten.

Dat moest er ff uit.

Je hebt wel gelijk. Ik denk echter dat ik wel degelijk in deze en andere threads argumenten heb gebruikt.
Tuurlijk, op de PS2 worden goede games uitgebracht. Goede games hebben ook niks te maken met de console natuurlijk maar alles met de developers.
Ik vind echter de hardware van de PS2 inferieur. Er is geen hardware anti-aliasing aanwezig (als enige van alle Nextgen consoles INCLUSIEF de DC) en hij is ontzettend moeilijk te programmeren. Er schijnen lieden te zijn die dat "cool" vinden dat hij zo moeilijk te programmeren is maar ikzelf noem dat gewoon shit.

Ik vind GT3 en Metal Gear Solid 2 ook cool. Maar dat betekent niet dat ik de PS2 een goede console vind.
Laatst zag ik bijvoorbeeld ook ICO bij een kennis thuis. Je ziet dat het een mooi spel is met mooie graphics maar je baalt dat je het op deze hardware moet zien. Alles is zo kartelig als een ik weet niet wat.

Maar goed, laat iedereen mij maar blijven zien als een senseless PS2 basher die zogenaamd nooit argumenten gebruikt. Ik vind dat ik die wel degelijk gebruik.

Voor de mensen die het nog steeds allemaal maar dun vinden is hier nog een dieper technisch verhaal waar de PS2 qua hardware te kakken wordt gezet:

http://www.dcemulation.com/article-ps2vsdc.htm

zondag 5 mei 2002 @ 17:08:43 #78
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_4071572
Okee okee. Maar hoe zit het nu met die prijsverlagingen? Want de prijzen van de spellen op dit moment zijn vind ik een beetje hoog...
  zondag 5 mei 2002 @ 17:12:57 #79
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4071599
quote:
Op zondag 05 mei 2002 17:08 schreef Scylla het volgende:
Okee okee. Maar hoe zit het nu met die prijsverlagingen? Want de prijzen van de spellen op dit moment zijn vind ik een beetje hoog...
Ik vind ze ook idioot duur. Meestal 70 Euro... brr.

trouwens, XBOX games zijn hier in Hilversum bij de Intertoys 61EUR op het moment. Scheelt toch weer!

zondag 5 mei 2002 @ 17:35:32 #80
11923 I.R.Baboon
pi_4071768
GC spellen zag ik bij www.gcshop.nl voor 50-53 euro, en in de winkel meestal 59. Da's best redelijk.

Ik denk dat ik een GC ga komen zodra die dingen er in het oranje zijn. Da's wel een kinky kleur.

zondag 5 mei 2002 @ 17:44:00 #81
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_4071838
ik vind het alleen hypocriet dat de Xbox met een comp wordt vergeleken, vooral door PS fanboys.

Maar ieder zijn eigen console boeit me echt geen reet wat iedereen denkt. Ik heb nu een Xbox en ga een Gc kopen als ik weer wat geld heb
PS2 moet ik niet maar dat is meer omdat ik hem al bij iemand anders kan spelen.

Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zondag 5 mei 2002 @ 17:53:11 #82
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4071926
Ze moeten die spellen gewoon maximaal 10 euro maken, anders koopt toch niemand er veel.. Vroeger waren gloednieuwe spellen op tape ook F 29.95 , dus het kan best een stuk omlaag.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 5 mei 2002 @ 19:39:08 #83
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4072900
quote:
Op zondag 05 mei 2002 16:45 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Maar goed, laat iedereen mij maar blijven zien als een senseless PS2 basher die zogenaamd nooit argumenten gebruikt. Ik vind dat ik die wel degelijk gebruik.

Ik heb toch geen namen genoemd maar ok als jij je aangsproken wilt voelen be my guest..

Dit was meer "On a global scale" bedoeld..no offense

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
pi_4073079
Ik ga denk voor de Gamecube, heb wel een pc maar wil wel eens weer weten hoe dat nou speelt, en dan vooral Mario kart
  zondag 5 mei 2002 @ 19:58:33 #85
11923 I.R.Baboon
pi_4073112
quote:
Op zondag 05 mei 2002 17:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze moeten die spellen gewoon maximaal 10 euro maken, anders koopt toch niemand er veel.. Vroeger waren gloednieuwe spellen op tape ook F 29.95 , dus het kan best een stuk omlaag.
Dat is al HEEL lang geleden.... toen waren de productiekosten en marketingkosten ook nog wel iets lager...
  zondag 5 mei 2002 @ 20:00:11 #86
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4073127
quote:
Op zondag 05 mei 2002 19:58 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is al HEEL lang geleden.... toen waren de productiekosten en marketingkosten ook nog wel iets lager...

En inflatie.. en het gilette-marketing model helpt ook een handje
  zondag 5 mei 2002 @ 21:38:22 #87
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_4074135
Wat is dat trouwens voor gezwam dat PC-games geen soul hebben?

Man, ik zit hier soms zeven kleuren te schijten als ik Quake multiplayer doe

zondag 5 mei 2002 @ 21:39:09 #88
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_4074144
quote:
Op zondag 05 mei 2002 17:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat waren ook geen games waar een produktieteam ter grootte van een klein legertje een jaar of twee aan hadden gewerkt.
  zondag 5 mei 2002 @ 22:35:52 #89
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4074706
quote:
Op zondag 05 mei 2002 21:38 schreef Robino het volgende:
Wat is dat trouwens voor gezwam dat PC-games geen soul hebben?

Man, ik zit hier soms zeven kleuren te schijten als ik Quake multiplayer doe

Is dat omdat je bang bent die het spel crashed
  zondag 5 mei 2002 @ 22:40:00 #90
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4074755
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:35 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Is dat omdat je bang bent die het spel crashed

nee, dat ie nog verder in de - kills komt te staan
  zondag 5 mei 2002 @ 22:42:06 #91
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4074779
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:40 schreef Robhimself het volgende:

[..]

nee, dat ie nog verder in de - kills komt te staan

Whoehahahaha,...de - kills ook. Zucht,..soms wou ik dat iedereen die consolewars eens met rust liet en gewoon gamed op wat hij leuk vind. Pubers zijn we soms....(sommige ook echt geloof ik, no offense) Ik denk dat ik er te oud voor wordt !
pi_4075565
www.play.com alle, ook de nieuwste ps2 spellen voor 48 euro
  maandag 6 mei 2002 @ 00:14:53 #93
25034 neilpad
Changry!
pi_4075925
Ik zit nog echt te twijfelen, ik ga nog een console kopen maar of het een ps2 of gc wordt weet ik niet.
Al die spellen die hier genoemd worden doen me niet echt iets .
Ik houd meer van spellen zoals DMC en Onimusha en daarom ben ik geneigt toch voor de ps2 te kiezen, ook met Onimusha 2 in het vooruit zicht.
Hoewel de ps2 graphics slechter zijn dan op de gc. Als die spellen op de gc zouden uitkomen zou de beslissing makkelijker zijn.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_4076677
quote:
Op zondag 05 mei 2002 17:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
GC spellen zag ik bij www.gcshop.nl voor 50-53 euro, en in de winkel meestal 59. Da's best redelijk.

Ik denk dat ik een GC ga komen zodra die dingen er in het oranje zijn. Da's wel een kinky kleur.

Ik weet niet of t klopt maar volgens mij is die oranje kleur Japan Only (ik zoek de link vandaag (vanmiddag/avond wel ff)
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  maandag 6 mei 2002 @ 01:21:44 #95
11923 I.R.Baboon
pi_4076692
quote:
Op maandag 06 mei 2002 01:20 schreef febster het volgende:

[..]

Ik weet niet of t klopt maar volgens mij is die oranje kleur Japan Only (ik zoek de link vandaag (vanmiddag/avond wel ff)

Klopt. Maar ik hoop/ga er van uit dat hij over een half jaar of zo ook wel hier verkrijgbaar is. En anders neem ik een zwarte.
  maandag 6 mei 2002 @ 07:14:03 #96
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4078290
quote:
Op maandag 06 mei 2002 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik hoop/ga er van uit dat hij over een half jaar of zo ook wel hier verkrijgbaar is. En anders neem ik een zwarte.

Als ik een GC zou kopen heb ik ook het liefst een oranje kleurige.
The truth was in here.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:29:37 #97
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_4078739
quote:
Op zondag 05 mei 2002 00:34 schreef Krazy het volgende:

-En ook (weer) voor de exclusive games zoals FF X, Tekken, MGS, Kingdom hearts ( thanks chocobo )

Ehm.. Metal Gear Solid 2 gaat ook op Bill's zwarte doos uitkomen, hoor.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 6 mei 2002 @ 09:31:05 #98
10785 Smots
pi_4078754
quote:
Op zondag 05 mei 2002 22:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Whoehahahaha,...de - kills ook. Zucht,..soms wou ik dat iedereen die consolewars eens met rust liet en gewoon gamed op wat hij leuk vind. Pubers zijn we soms....(sommige ook echt geloof ik, no offense) Ik denk dat ik er te oud voor wordt !

uit '75....
Tja, dan heb je inderdaad niet meer echt de leeftijd van de gemiddelde gamer....

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 6 mei 2002 @ 10:24:53 #99
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4079206
quote:
Op maandag 06 mei 2002 09:31 schreef Smots het volgende:

[..]

uit '75....
Tja, dan heb je inderdaad niet meer echt de leeftijd van de gemiddelde gamer....

Dus ik ben te oud aan het worden? Ik moet wel toegeven dat ik vroeger wel actiever was in de oude oorlogen tussen Nintendo en Sega. Maar ik zie ook wel ik sommige reacties dat oorlogen niet veel veranderd zijn. Nu heb je zo iets van,...wat maakt het uit ?? Concurrentie is alleen maar goed voor ons. Het levert ons betere games en consoles !
  maandag 6 mei 2002 @ 10:29:45 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4079252
Ja precies, het gaat er om dat je plezier hebt in je games, en of dat nou op een GC is of een PS2 of Xbox.
Als het spel je zo trekt dat je je nachtrust er voor op geeft.. dan ben je goed bezig.
The truth was in here.
  maandag 6 mei 2002 @ 10:33:15 #101
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4079276
quote:
uit '75....
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 6 mei 2002 @ 11:42:07 #102
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_4079836
quote:

[..]

uit '75....

Voor een journalist is dit een slecht onderbouwde uitspraak. Hier een quoteje uit de Spits:
"Een onderzoek van de European Leisure Software Publishers Association (ELSPA) toont aan dat de meeste gamers tussen de 25 en 34 jaar zijn. Vooral de hoge kosten van consoles, computers en games betekenen dat alleen mensen met een inkomen het zich kunnen veroorloven deze aan te schaffen"

En nog een onderzoek heeft uitgewezen dat de gemiddelde hardcore gamer 27 jaar is, met een jaar inkomen van ¤32.354 en 30 procent van deze groep heeft kinderen.

M.a.w.: als 26 jarige pas je prima in de groep "gamers".

bron: http://spitsnet.nl//multimedia/368469.shtml

maandag 6 mei 2002 @ 11:45:21 #103
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4079858
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 6 mei 2002 @ 12:03:44 #104
10785 Smots
pi_4080019
quote:
Op maandag 06 mei 2002 11:42 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Voor een journalist is dit een slecht onderbouwde uitspraak. Hier een quoteje uit de Spits:
"Een onderzoek van de European Leisure Software Publishers Association (ELSPA) toont aan dat de meeste gamers tussen de 25 en 34 jaar zijn. Vooral de hoge kosten van consoles, computers en games betekenen dat alleen mensen met een inkomen het zich kunnen veroorloven deze aan te schaffen"

En nog een onderzoek heeft uitgewezen dat de gemiddelde hardcore gamer 27 jaar is, met een jaar inkomen van ¤32.354 en 30 procent van deze groep heeft kinderen.

M.a.w.: als 26 jarige pas je prima in de groep "gamers".

bron: http://spitsnet.nl//multimedia/368469.shtml

Holeeeeeeeeeeeee SHIT!

Enneh... wat bedoel je met 'slecht onderbouwd?' Ik onderbouw helemaal nix...
  maandag 6 mei 2002 @ 12:54:30 #105
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4080591
quote:
Op maandag 06 mei 2002 11:42 schreef Chevalric het volgende:

[..]

En nog een onderzoek heeft uitgewezen dat de gemiddelde hardcore gamer 27 jaar is

maandag 6 mei 2002 @ 13:24:32 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4080955
* Bastard 26 is
The truth was in here.
  maandag 6 mei 2002 @ 13:25:54 #107
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4080966
* Robhimself is een donzig kuikentje van 22
  maandag 6 mei 2002 @ 13:40:14 #108
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_4081195
quote:
Op zondag 05 mei 2002 17:35 schreef I.R.Baboon het volgende:

Hier kan je hem in 't oranje kopen

Argh waarom kosten Tv's zo veel geld
Anders had ik nu ook een GC.

[Dit bericht is gewijzigd door Sheepcidus op 06-05-2002 13:47]

Radio Soulwax!
  maandag 6 mei 2002 @ 14:14:25 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4081788
quote:
Op maandag 06 mei 2002 13:25 schreef Robhimself het volgende:
* Robhimself is een donzig kuikentje van 22
Verstand komt met de jaren Rob
The truth was in here.
  maandag 6 mei 2002 @ 14:31:44 #110
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4082116
Chocobo is 27, getrouwd, nog geen kinderen, wel beesten !
  maandag 6 mei 2002 @ 14:38:23 #111
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4082219
quote:
Op maandag 06 mei 2002 14:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Verstand komt met de jaren Rob

Ik wacht al 22 jaar....
  maandag 6 mei 2002 @ 16:50:37 #112
10785 Smots
pi_4084783
* Smots sluipt verdacht dicht richting de dertig....
En heeft nog stééds geen greintje verstand
pi_4085518
Het valt me op dat er niet zoveel over de GC word gesproken,
ACH jah! die kunnen helemaal niet meer stoppen door de leuke spelletjes,(en de graphics)
And there was much rejoicing.
  maandag 6 mei 2002 @ 17:52:50 #114
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4085590
quote:
Op maandag 06 mei 2002 16:50 schreef Smots het volgende:
* Smots sluipt verdacht dicht richting de dertig....
En heeft nog stééds geen greintje verstand
airheads unite!
  maandag 6 mei 2002 @ 17:55:44 #115
11923 I.R.Baboon
pi_4085630
Hmm.. dan ben ik toch best een jonkie hier. Maar ik zit toch al minstens 10 jaar in het consolegeweld.
  maandag 6 mei 2002 @ 18:05:35 #116
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4085751
Ben dan nog een peuter . Ben 15. Maar ik doe het best goed voor een jongen die nog zakgeld krijgt: een ps2 en xbox en een pc voor me eigen. En Rob, please --->
  maandag 6 mei 2002 @ 18:10:26 #117
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4085801
Ohja en snap echt niet dat sommige van jullie voor een oranje gamecube gaan . Vind het echt lelijk. Ga dan voor een normale paarsen of een zwarte.

Maarja iedereen zijn eigen smaak. Ik zelf zou voor een paarse gaan omdat de ps2 en xbox al zwart zijn. Ja xbox is heel donker groen, maar het ziet er gewoon zwart uit.

maandag 6 mei 2002 @ 18:12:47 #118
11923 I.R.Baboon
pi_4085816
Nou ja, ik ben totnutoe de enige die voor een oranje gamecube gaat, maar ik vind de paarse gewoon absoluut niet mooi. En zwart is saai.
  maandag 6 mei 2002 @ 18:13:20 #119
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_4085825
Ik vind hem in het zwart het mooist.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 6 mei 2002 @ 20:45:35 #120
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_4088549
yo guys trouwens over de leeftijd ben zelf 21.
dus over pubers dat valt nog wel mee hier denk ik

greetz

dinsdag 7 mei 2002 @ 15:46:48 #121
5590 Robino
pi_4098257
Het valt me op dat veel mensen hier beweren dat anderen een console war uitvechten, terwijl ze daar vooral zelf mee bezig zijn (ik zal maar niet gaan citeren). Ik vraag alleen maar waarom PC spellen geen soul zouden hebben, krijg ik verwijten naar mijn kop dat ik consoles zit te bashen? En rare argumenten als -kills en vastlopende PC's.

Sorry maar ik houd me helemaal niet met het verschil tussen consoles bezig. Ga wel misschien een PS2, X box of Gamma kubus kopen.
Afhankelijk van welke de leukste en goedkoopste games heeft.

dinsdag 7 mei 2002 @ 17:24:58 #122
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4099734
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:46 schreef Robino het volgende:
(ik zal maar niet gaan citeren)
Zeg dan gewoon dat je mij bedoeld, schijtluis!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:20:03 #123
5590 Robino
pi_4104543
Ik heb gewoon geen zin om tientallen quotes neer te zetten, kost me zo waardevolle tikken

Maar ik ben inderdaad heel bang voor een of andere anonieme internetter

woensdag 8 mei 2002 @ 09:15:45 #124
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4107606
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:20 schreef Robino het volgende:
Ik heb gewoon geen zin om tientallen quotes neer te zetten, kost me zo waardevolle tikken

Maar ik ben inderdaad heel bang voor een of andere anonieme internetter

Point taken! Maar goed...idd was ik zelf ook schuldig aan deelname van de console wars, maar op een gegeven moment zag ik er het nut niet meer van in....dus laat ik iedereen het maar uitvechten...ik heb zo mn persoonlijke voorkeur in consoles, maar ik heb geen zin meer om te gaan bashen richting de andere consoles.....
  woensdag 8 mei 2002 @ 11:33:09 #125
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4109037
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:15 schreef Robhimself het volgende:

[..]

Point taken! Maar goed...idd was ik zelf ook schuldig aan deelname van de console wars, maar op een gegeven moment zag ik er het nut niet meer van in....dus laat ik iedereen het maar uitvechten...ik heb zo mn persoonlijke voorkeur in consoles, maar ik heb geen zin meer om te gaan bashen richting de andere consoles.....

Agreed ! Iedereen bashed wel eens een console. Dat maakt het ook wel leuk af en toe, maar het heeft geen functie. Ook al dist iemand bv de Xbox,..iemand anders heeft de tijd van zijn leven met de games...

Game lekker gewoon op JOUW EIGEN favorite console. Wat is er nu cooler dan lekker gamen ? (Niet letterlijk nemen, ik weer dat er leukere dingen zijn)

woensdag 8 mei 2002 @ 12:11:11 #126
10785 Smots
pi_4109734
Ik heb het bekvechten over welke console het beste is altijd net zo zinvol gevonden als een discussie over welke kleur M&M's het lekkerste zijn.
  woensdag 8 mei 2002 @ 12:25:21 #127
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_4109906
De blauwe M&M's zijn toch wel het lekkerst hoor
Radio Soulwax!
  woensdag 8 mei 2002 @ 12:53:57 #128
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4110396
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:25 schreef Sheepcidus het volgende:
De blauwe M&M's zijn toch wel het lekkerst hoor
Eg nie! de witte!
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:27:13 #129
7957 Chevalric
pi_4110957
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:53 schreef Robhimself het volgende:

[..]

[afbeelding] Eg nie! de witte!

Ik vind toch de (XBox) groene het lekkerst
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:49:53 #130
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4111367
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 13:27 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik vind toch de (XBox) groene het lekkerst

jajajajajaja, ok zo kenne we wel weer he? ontopic dan maar weer?
  donderdag 9 mei 2002 @ 02:36:08 #131
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4121938
Naast een mooi begin voor de Gamecube truckt de XBox verkoop lekker door in Europa:
quote:
Since the European price reduction took effect April 26, weekly sales are running neck-and-neck with PlayStation 2. Based on week-to-week sales since launch, Xbox represents 49% of the next generation console market in the United Kingdom (data from ChartTrack, April 29, 2002), 46% in France and 55% in Germany (data from GfK, May 7, 2002).
http://www.xbox365.com/news/zcomment.cgi?article=EpkpllukkuIljxLflw
http://www.heise.de/newsticker/data/hag-08.05.02-000/
pi_4124825
MIJN MSX IS DE BESTE!!! die ownez jullie allemaal

Neej zonder gekheid, ik heb nu een ps2 en DCtje, en komt in de toekomst zeker wel een GC of xboxje bij, maar eerst andere dingen
En welke er beter is, ach, dat kan mij geen flikker schelen, als ik maar gewoon fijn kan gamen

vrijdag 10 mei 2002 @ 17:56:05 #133
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4140084
Ik heb ps2 al een jaar maar heb er nu ook een GC bij gehaald, en ben meer dan tevreden over het apparaat, maar Ps2 zal ik nooit kunnen missen door topgames zoals Pro evolution Soccer, FF etc. De Xbox hoef ik niet te hebben, te duur het ding crasht regelmatig en te weinig exclusieve topgames.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_4140157
quote:
het ding crasht regelmatig
onzin!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 18:03:26 #135
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4140177
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 18:01 schreef Krazy het volgende:

[..]

onzin!

Ik heb het anders wel meerdere malen zelf ervaren.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 10 mei 2002 @ 18:22:06 #136
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_4140369
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen dan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 10 mei 2002 @ 18:40:50 #137
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4140613
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 18:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Hoe heb je dat voor mekaar gekregen dan?
Dat ding is niet "BIGhead" proof........ Bij normale mensen loopt ie als een zonnetje
  zaterdag 11 mei 2002 @ 03:25:57 #138
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4146167
Ik heb op een xbox van een collega van mij gespeeld, hij liep gewoon geregeld vast, terwijl ie gloednieuw was.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 11 mei 2002 @ 07:19:30 #139
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4146653
Xboxen die vastlopen sucken, maar toch denk ik dat dit een eenmalig geval is. Zoiets kan gebeuren tijdens produktie. Weet niemand de Sony PSone problemen meer met de laser ? (stotterend beeld)

Vergis je niet,...ik ben geen Xbox fan, maar de machine zal best goed zijn. Elke console heeft zo zijn kenmerken. Persoonlijk is het voor mij nog steeds de Gamecube en de PS2...ooohhhhhhhh, nog maar 2 dikke weken totdat ik Medal of Honor en Final Fantasy X in mijn PS2 kan stoppen !

zaterdag 11 mei 2002 @ 08:48:52 #140
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4146692
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 03:25 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb op een xbox van een collega van mij gespeeld, hij liep gewoon geregeld vast, terwijl ie gloednieuw was.
Terugbrengen..XBoxen horen niet te hangen..Heb HALO helemaal ziek gespeeld, en hijs nog nooit blijven hangen..
Je bent trouwens de eerste met die klachten op Fok! geloof ik..
-
  zaterdag 11 mei 2002 @ 22:55:24 #141
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4153665
Ik ben nu geduldig aan het w88 op FF Unlimited voor de Cube en GbA, kunnen met elkaar communiceren!!!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_4154112
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 03:25 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn Xbox is nog nooit vastgelopen.

En als die van je collega dat wel doet, is er iets mis mee en moet hij hem gewoon ff opsturen naar MS.

zondag 12 mei 2002 @ 07:33:58 #143
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4155755
quote:
Op zaterdag 11 mei 2002 22:55 schreef HAL9000S het volgende:
Ik ben nu geduldig aan het w88 op FF Unlimited voor de Cube en GbA, kunnen met elkaar communiceren!!!
Wow,......ja,...die info zou ik ook wel hebben. Square heeft nog niks bevestigd behalve dat het een celshaded manga rpg moet gaan worden. Misschien vinden we er op de komende E3 iets van !

E3 show gamesinfo

zondag 12 mei 2002 @ 14:18:55 #144
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4157738
Ik heb al een aantal shots gezien van de serie waarop de game gebaseerd gaat worden:

(weinig verhullend, maar ik kon nix beters vinden.

Gamecube van binnen:

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 12-05-2002 14:34]

Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 14 mei 2002 @ 14:39:24 #145
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4187361
Nog wat nieuws over de gc online maar het meeste is al bekend:
quote:
Today GameSpyDaily has a great chat with Nintendo of America's Senior Vice President regarding Nintendo's online plans. (You can also read the official announcement.)

Nintendo's plans for the GameCube differ significantly from the Microsoft Xbox model. The GameCube will offer a network adapter that will allow gamers to play games using their existing ISP -- it's not limited to just broadband. Game developers will be given the freedom to develop online games as they see fit. This model is similar to what was done with the Dreamcast; some great games came out of that, including Phantasy Star Online. It's also very much like Sony's plans. You'll have to buy a special GameCube network adapter to get online, though.

Microsoft, on the other hand, is opting for a centralized service. As you can see from a Previous GameSpyDaily Interview, players who wish to play the Xbox online through Microsoft will have to subscribe to a pay service. However, all the hardware is already installed on the Xbox, and their service will be broadband-based. It'll be a very different gaming experience.

Bron: Gamespy Daily

Alstublief
  dinsdag 14 mei 2002 @ 15:03:07 #146
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4187767
En ook Nintendo verliest z'n status van "enige" console van de 3:

Nintendo Reveals Online Gaming Plans
By Cesar
05.13.2002 @ 08:11 PM

Nintendo of America Inc. unveiled plans for its online gaming initiative for the Nintendo Gamecube, slated to begin this fall.

"We've seen stories over the past week or two that said we would have a big announcement at E3, but we thought expectations were being set too high," said George Harrison, senior vice president of marketing for Nintendo of America. "So we thought we'd get the word out early."

The first announced product is Sega's Phantasy Star Online Episode I & II launching this fall in North America. Sega's game will be playable at the upcoming Electronic Entertainment Expo (E3) starting May 22 in Los Angeles. Nintendo currently is making software development kits available to developers worldwide. It will begin selling both the Nintendo Gamecube v.90 Modem Adapter and the Nintendo Gamecube Broadband Adapter this fall at retail for an MSRP of $34.95 each.

"We don't plan to announce a price cut," said Harrison to CNN Money. "We're going to see how our product is received at E3 and then assess the market. We're pretty confident in our software library and plan to go forward with the $199 price."

Editor's thought: Don't say I'm biased. SEGA confirmed that Phantasy Star Online is also coming to the Xbox. And if Microsoft cut the Xbox price to $199 and considering the GC is $199 plus $35 of the broadband adapter, you've got $235. And you still have no HD, no Xbox Communicator, etc; well, you do the math ...

-
  woensdag 15 mei 2002 @ 05:26:13 #147
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4198030
Gun Metal

Footnote:
I can safely say this game can't be done on the PS 2. The level of detail is way to high, and the vast polygon landscape is too much for PS 2 or GC.

-
  woensdag 15 mei 2002 @ 05:32:48 #148
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4198032
TransWorld Snowboarding

Damn, dat ziet er mooi uit..

-
  woensdag 15 mei 2002 @ 10:09:57 #149
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4198998
Ongelooflijke coole screens. Nu nog de gameplay goed en je bent klaar !
  woensdag 15 mei 2002 @ 10:32:54 #150
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4199222
Ik heb net de reacties bij dit bericht van Tweakers gelezen en ik word een beetje moeilijk van de kortzichtigheid van de heren aldaar. Consoles die hardwarematig veranderen is een schande. De verkoopstrategie van Microsoft is een schande. Blabla dit, slecht dat, op dit. Af en toe volgt er een logische reactie op de 9 (?) verschillende uitvoeringen van de PS2 (modchips die op de één niet werken en op de andere wel, DVDs die op de ene niet lekker afspelen en op de andere wel.

Ik begin een beetje ervan te balen dat, omdat het Microsoft is, er (nu dus bij tweakers) zoveel commentaar op is. Wat de verkoopstrategie betreft: hij is wat rigoreus, maar niet onverklaarbaar. Microsoft had vertrouwen in hun product ten opzichte van de PS2 (hardwaretechnisch superieur aan de speeldoos van Sony) en wilde waarschijnlijk een soortgelijke prijsstrategie handhaven. De Sony was bij de launch zelfs duurder dan de XBox. Toendertijd een schande, maar opeens is de PS2 heilig omdat de XBox-launchprijs zo 'hoog' is/was. Nu is 'ie &euro: 299 (qua prijs voorlopig gelijk aan de PS2). Toen stelde Nintendo uit vrees de launchprijs € 70 naar beneden en daar heb ik verdacht weinig commentaar op gehoord. Nu gaat Sony de prijs (begrijpelijk voor een relatief oude console) omlaag gooien en wil Microsoft daarin mee.

Ze willen daarin zover gaan om een volledig compatible bijgestelde XBox gaan, omdat ze anders wellicht wederom minder zouden verkopen in verband met de prijs. Dit zal ze qua onderdelen niet lukken (nVidia en Intel zijn niet gek), dus zal dit ongetwijfeld productietechnisch veranderd gaan worden met minieme hardwarematige veranderingen(?) en dan is dit wederom niet goed, omdat hardwarematige veranderingen in consoles taboe zijn? Sinds de Sony Playstation is dat al lang niet meer zo.

Ik had het eigenlijk daar moeten posten, maar dan zou ik omdat het eerder is gepost een 0 (Overbodig) krijgen.

woensdag 15 mei 2002 @ 10:40:50 #151
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4199294
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 10:32 schreef twi het volgende:
Ik heb net de reacties bij dit bericht van Tweakers gelezen en ik word een beetje moeilijk van de kortzichtigheid van de heren aldaar. Consoles die hardwarematig veranderen is een schande. De verkoopstrategie van Microsoft is een schande. Blabla dit, slecht dat, op dit. Af en toe volgt er een logische reactie op de 9 (?) verschillende uitvoeringen van de PS2 (modchips die op de één niet werken en op de andere wel, DVDs die op de ene niet lekker afspelen en op de andere wel.
Sorry maar ik ben het met hun eens...ik bedoel het niet gemeen hoor,..maar ik vindt het wel een vreemde aktie,...al die prijsdalingen van dat ding en nu weer dit. Het is duidelijk dat ze wat aan hun consumentenvertrouwen moeten werken.
  woensdag 15 mei 2002 @ 10:47:38 #152
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4199374
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 10:40 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Sorry maar ik ben het met hun eens...ik bedoel het niet gemeen hoor,..maar ik vindt het wel een vreemde aktie,...al die prijsdalingen van dat ding en nu weer dit. Het is duidelijk dat ze wat aan hun consumentenvertrouwen moeten werken.

Dat ben ik wel met je eens, voor het consumentenvertrouwen is het niet goed. Maar dat is ook omdat er het merkje van Microsoft op die doos pronkt. Voor Microsoft is het klote dat dit nu weer uitlekt. Voor hetzelfde geld zijn ze wel veranderingen van plan, maar zoals ik zeg: enkel veranderingen die nauwelijks merkbaar zijn en alleen de productiekosten goedkoper maken. Ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als er een XBox zou komen met een compleet ander uiterlijk en eventuele extra features en betere (maar goedkopere) hardware erin. Ik denk niet dat Microsoft dit zal gaan doen. Minimale verschillen vind ik daarentegen prima en dat (waarschijnlijke) scenario vind ik dat er gewoon veel te veel commotie wordt gemaakt. En dit uitgerekend door de PS2-bezitters, terwijl wanneer je 2 van deze mensen willekeurig uit een lijst van tien uitpikt, de kans minimaal is dat de PS2 consoles van ze identiek zijn van binnnen.
  woensdag 15 mei 2002 @ 10:52:00 #153
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4199413
Ja,... ik geef je credit. PS2 en ook Gamecube worden ook continue aangepast. Vindt je het niet heerlijk dat er zo oorlog gevoerd wordt tussen de consoles?

De prijzen worden goedkoper en er komen meer en meer games. Het is wel duidelijk dat de developers wel voor de meest verkochtte console gaan produceren. Zo las ik een perbericht van Capcom waarin stond dat ze dit jaar 22 games voor PS2 gaan maken. Daarentegen gaan ze er 9 voor de Cube maken en 5 voor Xbox.....

Hoe dan ook,....laat ze elkaar maar lekker concurreren. Sony en Nintendo en Microsoft zullen wel nooit ophouden denk ik.

woensdag 15 mei 2002 @ 11:04:01 #154
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4199553
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 10:52 schreef Chocobo het volgende:
Ja,... ik geef je credit. PS2 en ook Gamecube worden ook continue aangepast. Vindt je het niet heerlijk dat er zo oorlog gevoerd wordt tussen de consoles?

De prijzen worden goedkoper en er komen meer en meer games. Het is wel duidelijk dat de developers wel voor de meest verkochtte console gaan produceren. Zo las ik een perbericht van Capcom waarin stond dat ze dit jaar 22 games voor PS2 gaan maken. Daarentegen gaan ze er 9 voor de Cube maken en 5 voor Xbox.....

Hoe dan ook,....laat ze elkaar maar lekker concurreren. Sony en Nintendo en Microsoft zullen wel nooit ophouden denk ik.

Precies, ik vind 't ook wel mooi en hoop ze allen een keertje hier te hebben staan. Ik hoop voor nu alleen dat Microsoft en Nintendo (op welke manier dan ook) slagen om marktaandeel van Sony weg te knabbelen. Want hoewel het begrijpelijk is dat Capcom, zoals jij zegt, heel veel meer voor de PS2 gaat maken, zou het natuurlijk mooi zijn als het meer in de buurt zou liggen van 17/14/11 games per console ipv 22/9/5.
  woensdag 15 mei 2002 @ 22:43:39 #155
5590 Robino
pi_4210595
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 10:52 schreef Chocobo het volgende:

Inderdaad, ik vind het prachtig
Die consoles kosten verhoudingsgewijs geen drol meer, en ze zijn net uit (PS2 daargelaten).

Ik ben alleen een beetje bang dat als ik een van de 3 koop, deze uit de handel wordt genomen o.i.d.
(ik wilde ook een Dreamcast halen)

woensdag 15 mei 2002 @ 22:45:30 #156
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4210625
Hulde voor Chocobo..
Ik vind dat je veel relaxter t.o. de X-Box staat..
Vanwaar die "bekering"?
-
  donderdag 16 mei 2002 @ 10:25:51 #157
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4214600
quote:
Op woensdag 15 mei 2002 22:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hulde voor Chocobo..
Ik vind dat je veel relaxter t.o. de X-Box staat..
Vanwaar die "bekering"?
Tja,........het is natuurlijk een Console. En ik ben ConsoleGamer. Een hoop mensen denken dat ik de Xbox Bash maar dat is echt niet zo.
  donderdag 16 mei 2002 @ 10:29:54 #158
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4214673
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:25 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Tja,........het is natuurlijk een Console. En ik ben ConsoleGamer. Een hoop mensen denken dat ik de Xbox Bash maar dat is echt niet zo.

Je hebt flink lopen bashen..
-
  donderdag 16 mei 2002 @ 10:42:27 #159
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4214864
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je hebt flink lopen bashen..

Ja,...ik heb wel eens gebashed ja, Dat geef ik toe, maar hoe je het ook wenkt of keert,....het is een console. Zodra we de Xbox binnen krijgen ga ik er een flink op games. Maar ik moet wel zeggen dat het moeilijk zal worden ivm FFX en MOH die ook rond die tijd klaarliggen !
  donderdag 16 mei 2002 @ 11:27:05 #160
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4215568
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ja,...ik heb wel eens gebashed ja, Dat geef ik toe, maar hoe je het ook wenkt of keert,....het is een console. Zodra we de Xbox binnen krijgen ga ik er een flink op games. Maar ik moet wel zeggen dat het moeilijk zal worden ivm FFX en MOH die ook rond die tijd klaarliggen !

Dan maak je GVD maar tijd
  donderdag 16 mei 2002 @ 11:29:07 #161
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4215600
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:42 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ik wil niet bashen, maar MOH op de ps2 viel me wat tegen wat ik er van heb gezien..
Maarja, ik ben dan ook "verwend" met MOHAA op een GF3 en een XP1800+
-
  vrijdag 17 mei 2002 @ 17:24:56 #162
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4226012
Leuk feitje: in de herfst komen de draadloze controllers voor Gamecube uit. Lijkt me wel aardig geil!!
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 17 mei 2002 @ 22:16:12 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_4228227
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 17:24 schreef HAL9000S het volgende:
Leuk feitje: in de herfst komen de draadloze controllers voor Gamecube uit. Lijkt me wel aardig geil!!
Oeh dat scheelt weer om de paar dagen die vreselijke klit eruit halen ja!
Ze zullen alleen ook wel flink duurder zijn
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 06:39:23 #164
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4230897
quote:
Op vrijdag 17 mei 2002 22:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Oeh dat scheelt weer om de paar dagen die vreselijke klit eruit halen ja!
Ze zullen alleen ook wel flink duurder zijn

Hmmm,..in een persbericht maakte Nintendo juist bekend dat ze voor dezelfde prijs verkocht gaan worden.

Verder gaan PS2 en GC alle games met ongeveer 10 Euro goedkoper maken. Dit zal deze zomer gaan starten. Of Xbox dit ook gaat doen is niet zeker. Ik denk dat die voorlopig maar eens winst moeten gaan maken. Kan me voorstellen dat aandeelhouders zo hun vragen hebben !

zaterdag 18 mei 2002 @ 08:33:16 #165
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4230951
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 06:39 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Hmmm,..in een persbericht maakte Nintendo juist bekend dat ze voor dezelfde prijs verkocht gaan worden.

Verder gaan PS2 en GC alle games met ongeveer 10 Euro goedkoper maken. Dit zal deze zomer gaan starten. Of Xbox dit ook gaat doen is niet zeker. Ik denk dat die voorlopig maar eens winst moeten gaan maken. Kan me voorstellen dat aandeelhouders zo hun vragen hebben !

Er zijn aandeelhouders Microsoft, geen aandeelhouders XBox. De XBox-verkopen gaan nu (tijdelijk?) beter naar het schijnt (hangt rond de 50% van de verkopen in Duitsland en Frankrijk). Dit zal niet al te lang aanhouden vermoed ik, maar het geeft Microsoft in ieder geval het teken dat er met hun doosje niks mis is en dat de prijs het probleem was.

Als de verkoop van games (relatief) achter gaat blijven, dan zullen ook zij niet gek zijn en de prijs hiervan ook verlagen. Alleen vermoed ik dat er dan stevig om de tafel gezeten moet worden met de 3rd party spelletjesinmekaarprutsers.

zaterdag 18 mei 2002 @ 14:10:31 #166
28484 Shadowbuilder
Father Jacob Vassey
pi_4231656
Ik heb een Gamecube omdat ik de games van Nintendo zo heerlijk vind spelen. Als ik met Mario, Zelda of MEtroid bezig ben vliegt de tijd voorbij. Ik wil ook altijd doorgamen totdat ik door een bepaald gedeelte heen ben. Dit gevoel heb ik niet met een PS2 of een XboX. Deze consoles zijn best mooi, maar de meeste games ben ik zo zat en ik heb ook niet echt het gevoel dat ik door moet gamen. De XboX ziet er waanzinning mooi uit en de games spetteren van het scherm af, maar als je gameplay niet lekker vindt houd het gauw op. De PS2 is ook een leuk apparaat, maar ik gebruik hem meer als extra DVD speler dan om games mee te spelen. Maximo, GTA3 en Final Fantasy zin wel goed, maar boeien mij niet voor langere tijd.
De Gamecube heeft voor mij een heel groot voordeel: METROID PRIME. Ik ben helemaal verslaafd aan de Metroid serie en heb ze ook allemaal van voor naar achter doorgespeeld. Ik ben blij dat Nintendo besloten heeft om eindelijk weer een vervolg te maken op deze game. Alleen al daarvoor heb ik de Gamecube gekocht.

Microsoft, Nintendo en Sony halen alles uit de kast om hun console zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ik ben benieuwd wat hier allemaal nog van gaat komen. Leuke acties, nog meer prijsverlagingen voornamelijk op games en memorycards (hoop ik) en veel mooie games.

Ik speel al jaren met consoles en ben altijd voor de Nintendo's gegaan en een extra console ernaast voor wat exclusieve titels zoals Sonic op de Mega Drive en Resident Evil op de PS1.

De PC blijft voor mij het ultieme multiplayer platform. Op de Gamecube zit je met zijn vieren naar hetzelfde scherm te staren, dat verneukt het echt zwaar voor mij. Er gaat niets boven een potje Return to castle Wolfenstein online met 16 man. Geen console die dat gaat evenaren

It is outright awkward to see a priest aiming two nine millimeter guns at people and firing them without hesitation.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 14:12:56 #167
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4231678
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 14:10 schreef Shadowbuilder het volgende:
De PC blijft voor mij het ultieme multiplayer platform. Op de Gamecube zit je met zijn vieren naar hetzelfde scherm te staren, dat verneukt het echt zwaar voor mij. Er gaat niets boven een potje Return to castle Wolfenstein online met 16 man. Geen console die dat gaat evenaren
Behalve dan misschien die drie consoles die dit jaar online gaan
  zaterdag 18 mei 2002 @ 14:17:00 #168
28484 Shadowbuilder
Father Jacob Vassey
pi_4231714
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 14:12 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat ze alle drie online gaan. Ik heb het over het gevoel wat ik bij online multiplayeren krijg bij bv RtcW. Dat gevoel zal waarschijnlijk niet geevenaard gaan worden door een console. Moet ik nog even afwachten.
Ik zie mezelf nog niet online multiplayeren zonder chat functie. Lekker ouwehoeren tijdens een game is hartstikke leuk en ik vind dat een belangrijk onderdeel. Hoe ga ik strategieen doorspreken bij RtcW zonder chat???
It is outright awkward to see a priest aiming two nine millimeter guns at people and firing them without hesitation.
pi_4231739
quote:
EERST zien dan geloven van de xbox en gamecube geloof ik het nog wel maar de ps2 weet ik nog niet zo
  zaterdag 18 mei 2002 @ 14:21:54 #170
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4231768
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 14:17 schreef Shadowbuilder het volgende:

[..]
Hoe ga ik strategieen doorspreken bij RtcW zonder chat???

Ik denk dat dat met die voice communicatie nog veel leuker kan worden.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 14:26:57 #171
28484 Shadowbuilder
Father Jacob Vassey
pi_4231818
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 14:21 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Ik denk dat dat met die voice communicatie nog veel leuker kan worden.

Dat kan zeker wel leuk worden, alleen is er natuurlijk het probleem van talenkennis. Niet iedereen kan goed Engels spreken. Schrijven lukt de meesten nog wel, maar als het op gesproken taal aankomt is het niveau wat lager.

Je zal ook wel weer extra artikelen moeten aanschaffen. Modem is niet bij elke console ingebouwd en een microfoon zal je er ook niet gratis bijkrijgen. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de voice communicatie opties.

zaterdag 18 mei 2002 @ 17:23:18 #172
5590 Robino
pi_4233004
Ik weet dat het een gehyped spel is, maar ik heb tijdens Hemelvaart voor het eerst kennis gemaakt met Halo. Wat een fantastisch spel is dat! Spektakel!
Je moet het wel effe langer dan een kwartier spelen, en liefst met zijn 2-en.
We zijn er meer dan 20 uur mee bezig geweest en het einde is nog niet in zicht
  zaterdag 18 mei 2002 @ 18:12:35 #173
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4233569
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 17:23 schreef Robino het volgende:
Ik weet dat het een gehyped spel is, maar ik heb tijdens Hemelvaart voor het eerst kennis gemaakt met Halo. Wat een fantastisch spel is dat! Spektakel!
Je moet het wel effe langer dan een kwartier spelen, en liefst met zijn 2-en.
We zijn er meer dan 20 uur mee bezig geweest en het einde is nog niet in zicht
Geinig spelleke idd...kep m al 4x uitgespeeld, verveelt nog GEEN moment
  zaterdag 18 mei 2002 @ 18:28:16 #174
5590 Robino
pi_4233707
Alles zit erin, en de besturing en interactie is fantastisch (met z'n vieren op een karretje is echt tof)

Maar we dwalen af geloof ik

Ik ga voor een cube of een Xbox.

zaterdag 18 mei 2002 @ 19:30:38 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4234437
quote:
Op donderdag 16 mei 2002 10:25 schreef Chocobo het volgende:

[..]

The truth was in here.
  zaterdag 18 mei 2002 @ 22:43:47 #176
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4236234
quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 14:17 schreef Shadowbuilder het volgende:

[..]

Hoe ga ik strategieen doorspreken bij RtcW zonder chat???

Rtcw op de gc (of andere console)
  zaterdag 18 mei 2002 @ 23:18:09 #177
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4236607
Whoehahaha,....volgens mij zit hij inderdaad in een verkeerd topic !
  zondag 19 mei 2002 @ 22:13:01 #178
11923 I.R.Baboon
pi_4244869
Ik zag vandaag weer eens een GC-spotje, en vroeg me toch af of Microsoft het nou wel slim heeft gedaan.

Microsoft is een aantal dagen voor de release begonnen met het uitzenden van heel veel reclames, maar is daar na de release meteen mee gestopt. Nintendo was wat minder vaak op TV te zien, maar nou al wel een veel langere periode.

Wat microsoft doet lijkt me niet zo slim. Bij de release was de X-box erg duur, en die werd vooral gekocht door diehard gamers. Die weten allang dat de X-box er aan komt, en zitten echt niet te wachten op een flitsend filmpje van een baby die heel snel oud wordt. Ze hadden imo veel beter een deel van het budget even kunnen vasthouden, want ze hadden er allang rekening mee gehouden dat ze de prijs al snel zouden verlagen, en dan na die prijsverlaging nog een keer een hele periode spotjes uitzenden. Omdat de X-box veel goedkoper is geworden trekt ie nou ook een ander publiek, maar nu hoor ik er niks meer van.

zondag 19 mei 2002 @ 22:24:48 #179
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4245031
quote:
Op zondag 19 mei 2002 22:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zag vandaag weer eens een GC-spotje, en vroeg me toch af of Microsoft het nou wel slim heeft gedaan.

Microsoft is een aantal dagen voor de release begonnen met het uitzenden van heel veel reclames, maar is daar na de release meteen mee gestopt. Nintendo was wat minder vaak op TV te zien, maar nou al wel een veel langere periode.

Wat microsoft doet lijkt me niet zo slim. Bij de release was de X-box erg duur, en die werd vooral gekocht door diehard gamers. Die weten allang dat de X-box er aan komt, en zitten echt niet te wachten op een flitsend filmpje van een baby die heel snel oud wordt. Ze hadden imo veel beter een deel van het budget even kunnen vasthouden, want ze hadden er allang rekening mee gehouden dat ze de prijs al snel zouden verlagen, en dan na die prijsverlaging nog een keer een hele periode spotjes uitzenden. Omdat de X-box veel goedkoper is geworden trekt ie nou ook een ander publiek, maar nu hoor ik er niks meer van.

Ja dat snap ik ook niet. Om het geld zal het wel niet gaan hoor bij m$ . Ik zie soms wel in wat bladen, bijv. veronica gids wat reclame voor xbox games. Maar op de tv zie ik idd nix meer. Vaag...
  zondag 19 mei 2002 @ 23:49:17 #180
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_4246471
quote:
Op zondag 19 mei 2002 22:24 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook niet. Om het geld zal het wel niet gaan hoor bij m$ . Ik zie soms wel in wat bladen, bijv. veronica gids wat reclame voor xbox games. Maar op de tv zie ik idd nix meer. Vaag...

Vergis je niet in het geld van Microsoft. Het budget is minder dan je denkt. Las vandaag dat aandeelhouders nu vragen aan het stellen zijn of er nog een eventuele winst gaat komen. Die is en komt er dus niet ! Hmmmm,...afwachten !
  zondag 19 mei 2002 @ 23:57:20 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4246624
Ik las net dat er geruchten gaan dat SEGA weg gaat bij de xbox?
The truth was in here.
  maandag 20 mei 2002 @ 21:44:13 #182
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4257756
quote:
Op zondag 19 mei 2002 23:57 schreef Bastard het volgende:
waar?
pi_4258626
http://red-mercury.com/mmceo/mmceo_current.html

"Don't worry, Microsoft will make it up in software sales, if every customer buys 20 or 30 games."

Need I say more..
Xbox will die shortly.

maandag 20 mei 2002 @ 22:46:18 #184
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4258753
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:38 schreef the-russian het volgende:
http://red-mercury.com/mmceo/mmceo_current.html

"Don't worry, Microsoft will make it up in software sales, if every customer buys 20 or 30 games."

Need I say more..
Xbox will die shortly.

Deze berekeningen zijn lachwekkend. Ten eerste kost de box tegenwoordig $235 om te maken en wordt hij dus in Europa met winst en in de US met een klein beetje verlies verkocht.

Ten tweede verdient MS niet 5$ aan ieder spel, maar het dubbele als het een third-party spel is en het viervoudige voor hun eigen releases.

Wat een onzin.

maandag 20 mei 2002 @ 22:48:36 #185
11923 I.R.Baboon
pi_4258781
quote:
Op zondag 19 mei 2002 23:49 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Vergis je niet in het geld van Microsoft. Het budget is minder dan je denkt. Las vandaag dat aandeelhouders nu vragen aan het stellen zijn of er nog een eventuele winst gaat komen. Die is en komt er dus niet ! Hmmmm,...afwachten !

Ook zonder winst hebben ze nog wel meer dan genoeg vermogen. En reclameuitgaven zouden maar een fractie van het hele budget moeten zijn. Maar goed, moeten ze zelf weten.
  maandag 20 mei 2002 @ 22:49:14 #186
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4258796
quote:
Op zondag 19 mei 2002 23:57 schreef Bastard het volgende:
Ik ben benieuwd. Panzer Dragoon, Sega Rally, Chiro en nog een aantal andere titels zijn alvast aangekondigd om binnenkort te verschijnen.
  maandag 20 mei 2002 @ 22:50:56 #187
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4258829
quote:
Op maandag 20 mei 2002 21:44 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

waar?

Volgens mij las ik dat bui de zuiderburen ergens, www.console.be
The truth was in here.
  maandag 20 mei 2002 @ 22:56:13 #188
7957 Chevalric
pi_4258920
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Daar staat het dus niet... Tenzij het op het forum is, wat de nieuwswaarde nog lager doet zakken... Het lijkt me handig als je bij dat soort geruchten de bron meteen vermeldt
  maandag 20 mei 2002 @ 22:57:49 #189
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4258959
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:56 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Daar staat het dus niet... Tenzij het op het forum is, wat de nieuwswaarde nog lager doet zakken... Het lijkt me handig als je bij dat soort geruchten de bron meteen vermeldt

Oke dammmit, dan ga ik het nu zoeken!
The truth was in here.
  maandag 20 mei 2002 @ 22:58:23 #190
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4258970
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kan het iets concreter? Het enige wat ik daar zie staan op de frontpage is dat Sega net House of the Dead en Blinx heeft aangekondigd voor XBox?!
  maandag 20 mei 2002 @ 23:15:37 #191
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4259251
quote:
Op maandag 20 mei 2002 22:58 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Kan het iets concreter? Het enige wat ik daar zie staan op de frontpage is dat Sega net House of the Dead en Blinx heeft aangekondigd voor XBox?!

Ok, ik heb het gelezen op een forum zag ik net.

Ik heb nog een beetje gezocht net op het internet maar ik kom gelukkig niet verder dan geruchten

The truth was in here.
  maandag 20 mei 2002 @ 23:17:31 #192
22065 Zooi
Onwijs trotse papa
pi_4259282
quote:
Op maandag 20 mei 2002 23:15 schreef Bastard het volgende:

[..]
...gelukkig niet verder dan geruchten

[url=http://thomas.vanderhulst.nl]Thomas[/url]
  dinsdag 21 mei 2002 @ 15:31:55 #193
5590 Robino
pi_4266280
Sega =
  dinsdag 21 mei 2002 @ 20:04:33 #194
5590 Robino
pi_4269430
De Gamecube is in prijs verlaagt! Binnenkort kost hij nog maar 161 euro. Bron: Spits vandaag
  dinsdag 21 mei 2002 @ 20:43:36 #195
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4269919
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 20:04 schreef Robino het volgende:
De Gamecube is in prijs verlaagt! Binnenkort kost hij nog maar 161 euro. Bron: Spits vandaag
Ja gaat lekker zo . Komt dat nou door die zet van m$ om de xbox 180 euro goedkoper te maken
pi_4270074
LONDEN - Nintendo slaat dinsdag terug in de prijzenoorlog met concurrenten Sony en Microsoft. Het Japanse concern verlaagt de prijs van zijn spelcomputer Gamecube in de Verenigde Staten van 199 dollar (215 euro) naar 149 dollar (161 euro), meldt de BBC. Daarmee is de Gamecube weer goedkoper dan Playstation 2 van Sony en de Xbox van Microsoft.

bron nu.nl

In Amerika dus, maar dat betekent niet dat het hier ook meteen verlaagd word.

woensdag 22 mei 2002 @ 00:28:03 #197
5590 Robino
pi_4274079
ja sorry iets te enthousiast geweest.
pi_4274088
quote:
Op woensdag 22 mei 2002 00:28 schreef Robino het volgende:
ja sorry iets te enthousiast geweest.
Helaas ja, zou wel leuk zijn geweest.
  woensdag 22 mei 2002 @ 00:36:49 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_4274177
Nou niet echt, had me weer heel wat geld gescheeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 22 mei 2002 @ 01:18:17 #200
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4274502
Vast wel dat de GC hier ook goedkoper gaat worden hoor... en de gameprijzen zakken ook zeker weten wel!!

pff wat nieuws allemaal in gameland trouwens... ik mag helemaal niet spammen maar er is een forum waar gigantisch veel cool gamenieuws te vinden is.
Begrijpelijk ga ik niet op beide forums het zelfde posten

The truth was in here.
pi_4323374
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 18:37 schreef Bierie het volgende in dit topic:
Goed, ik ben echt een totale n00b op gamegebied.
Maar toch wil mijn moeder weer een gameconsole in huis halen.
Mij gaat het er eigenlijk alleen om dat ik DVD's erop kan kijken en mijn moeder wil er spelletjes op spelen.
Wat oh wat raden jullie mij aan.
(misschien dat als dat ding er eenmaal staat ik ook nog weleens een spelletje ga spelen)
  zaterdag 25 mei 2002 @ 19:59:19 #202
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4323423
Als je gekopieerde en geïmporteerde games wilt spelen op de PS2 heb je daar een modchip voor nodig, waarvoor je ook nog het nodige moet betalen. Buiten 't feit dat 't niet oké is om die spellen te kopiëren, zul je er eerst nog minimaal 100 euro aan modkosten voor betalen. Zo'n Messiah-chip heet dat ding geloof ik? Kosten meen ik zelfs meer dan 100 euro. Daar komen dan nog inbouwkosten overheen. Alle andere mogelijkheden om gekopieerde spellen op de PS2 te spelen zijn ook niet ideaal met swappable disks en andere narigheid meen ik.
quote:
Van GOT ( http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/460395/1/250 )Het is moeilijk, de legs van de chip zijn echt dun (op moederbord) je moet wel redelijk goed zijn in solderen wil je dit met succes volbrengen. Ik zelf heb het bij een chipper gedaan in rotterdam voor 125 euro (dan leverde ik dus wel zelf de chip a 110 euro). Ik zou hem trouwens niet bij Lik-Sang bestellen, voordat je dat ding dan eens hebt ben je zo 3 weken verder. Versie 3 schijnt erg moeilijk te zijn qua solderen, Versie 4 is daarentegen beter te doen.
Of kan iemand mij overtuigen dat het veel makkelijker is om gekopieerde games te spelen op de PS2?
  zaterdag 25 mei 2002 @ 23:18:25 #203
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4326415
Ja dan zou ik voor de ps2 gaan. Kost je 300 euro. Anders had ik gezegt xbox maar je moet ook nog een dvd remote control kopen van 45 euro als je dvd's wilt bekijken. En de games maken je dus blijkbaar geen drol uit, dus dan zou ik voor het goedkoopste gaan.

En als je toch ook voor de games gaat, dan zou ik als nog voor de ps2 gaan, behalve als je hard voor de graphics gaat. Maar de ps2 heeft het grootste aanbod aan games. Maar ik er komen nog 200 xbox games voor de kerst dacht ik en er zijn nog 300 andere in de maak. Of is het nou: 300 in de maak en 200 daarvan voor de kerst ? Nouja tenminste nog 300 games, dat moet genoeg zijn ofniet

zaterdag 25 mei 2002 @ 23:34:20 #204
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_4326661
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 23:18 schreef The.PhantoM het volgende:
Ja dan zou ik voor de ps2 gaan. Kost je 300 euro. Anders had ik gezegt xbox maar je moet ook nog een dvd remote control kopen van 45 euro als je dvd's wilt bekijken. En de games maken je dus blijkbaar geen drol uit, dus dan zou ik voor het goedkoopste gaan.
Tsja, ik vind dat toch een beetje een argument met zowel een positieve als negatieve zijde. Zonder afstandsbediening werkt de DVD-optie van de XBox niet. Daarentegen: voor de PS2 moet je om je games te saven een memorycard kopen en om online te spelen een nog niet verkrijgbare netwerkkaart halen. Daarbij is het bedienen van DVDs met je controller ook niet ideaal, dus koop je voor makkelijk gebruik voor die 25 euro er wel een 'echte' DVD-afstandsbediening bij.

Alles bij elkaar opgeteld is de XBox-console gewoon goedkoper. Ik ben het wel met je eens dat de spellen voor de PS2 goedkoper zijn, óók omdat je PSX-games erop kunt doen (maar zeg nou zelf, koop je PSX games als je een PS2 hebt staan?) Dus weeg het tegen elkaar af. Na de aanschaf van een spel of drie heb je het verschil in aanschafprijs van qua functies ONGEVEER gelijke systemen terugverdiend en begin je met een PS2 per spel zo'n € 10 winst te draaien.

quote:
Of is het nou: 300 in de maak en 200 daarvan voor de kerst
Ja
  zaterdag 25 mei 2002 @ 23:39:19 #205
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4326723
quote:
Op zaterdag 25 mei 2002 23:34 schreef twi het volgende:

[..]

Tsja, ik vind dat toch een beetje een argument met zowel een positieve als negatieve zijde. Zonder afstandsbediening werkt de DVD-optie van de XBox niet. Daarentegen: voor de PS2 moet je om je games te saven een memorycard kopen en om online te spelen een nog niet verkrijgbare netwerkkaart halen. Daarbij is het bedienen van DVDs met je controller ook niet ideaal, dus koop je voor makkelijk gebruik voor die 25 euro er wel een 'echte' DVD-afstandsbediening bij.

Alles bij elkaar opgeteld is de XBox-console gewoon goedkoper. Ik ben het wel met je eens dat de spellen voor de PS2 goedkoper zijn, óók omdat je PSX-games erop kunt doen (maar zeg nou zelf, koop je PSX games als je een PS2 hebt staan?)
[..]

Ja

Ik zeg niet dat de spellen voor de ps2 goedkoper zijn. Ze zijn net zo duur als de xbox games. Maar bij die kerel gaat het niet echt om het gamen dus de memory card en ethernetkaart hoeft ie niet zo nodig denk ik.

Ik heb zelf geen dvd remote kit gekocht voor mijn xbox omdat ik de dvd's gewoon kan kijken op de ps2. Dus voor als nog zou ik voor de ps2 gaan als het je alleen gaat om dvd's te bekijken. Ja als je ook echt games wilt spelen dan zou ik voor de xbox gaan omdat je geen memory card nodig hebt en er zit al een ethernet kaart in van 100mbit.

maandag 27 mei 2002 @ 19:51:19 #206
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4349478
Euh ik denk echter dat echt games spelen in de laatste plaats goed kan op de xbox. En op de andere console's uitstekend.
Goed, dat is een kwestie van smaak en kan hele vlammende reakties kennelijk los maken bij de mens. Maar let op, tis een kwestie van smaak, en daar valt nog steeds niet over te twisten

Ik kan er bij zeggen dat het dvd beeld wat uit je PS2 echt subliem is!
Heb het deze week zelf maar eens geprobeerd, nee ik weet niet hoe dat van de xbox er dan uit ziet.

The truth was in here.
  maandag 27 mei 2002 @ 20:35:04 #207
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4350283
quote:
Op maandag 27 mei 2002 19:51 schreef Bastard het volgende:
Euh ik denk echter dat echt games spelen in de laatste plaats goed kan op de xbox. En op de andere console's uitstekend.
Goed, dat is een kwestie van smaak en kan hele vlammende reakties kennelijk los maken bij de mens. Maar let op, tis een kwestie van smaak, en daar valt nog steeds niet over te twisten

Ik kan er bij zeggen dat het dvd beeld wat uit je PS2 echt subliem is!
Heb het deze week zelf maar eens geprobeerd, nee ik weet niet hoe dat van de xbox er dan uit ziet.

ja op de xbox ziet het er beter uit...kep de ps2 en xbox beide een keer op de proef gesteld met een DVD...en de xbox is gewoon mooier (beide getest met RGB SCART)
pi_4365074
quote:
Op maandag 27 mei 2002 20:35 schreef Robhimself het volgende:

[..]

ja op de xbox ziet het er beter uit...kep de ps2 en xbox beide een keer op de proef gesteld met een DVD...en de xbox is gewoon mooier (beide getest met RGB SCART)

Kan ik bevestigen, heb de PS2 gehad en nu de Xbox, en de dvd-kwaliteit van de Xbox is echt een stuk beter.

Strakker beeld en mooiere kleuren.

donderdag 30 mei 2002 @ 19:36:30 #209
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4387808
Ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen 3 opties:

Cube: Kwalitatief hoogwaardige console,financiiel errug haalbaar maar tot nu toe beperkte/middelmatige software en weinig launge titels. Bovendien geen DVD!

Dreamcast: Fantastische spellen,2ehands niet erg duur,Beter als die fucking PS2 ,geen software meer beschikbaar,gedateerde configuratie.

X-Box: Neusje van de zalm,errug gelikte software,Duur,apparte afstandsbediening voor de DVD-functie.

Moeilijk.

donderdag 30 mei 2002 @ 21:32:04 #210
5590 Robino
pi_4389164
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 19:36 schreef qbus het volgende:
launge

Ik ga de Gamecube steeds meer waarderen maar ik heb nog altijd liever een Xbox. Gavere games en DVD.

donderdag 30 mei 2002 @ 22:12:46 #211
11923 I.R.Baboon
pi_4389716
quote:
Ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen 3 opties:

Cube: Kwalitatief hoogwaardige console,financiiel errug haalbaar maar tot nu toe beperkte/middelmatige software en weinig launge titels. Bovendien geen DVD!

Nou ja, er zijn wel goede dingen uitgekomen. De Cube had juist heel veel launchtitels, 20, en dat heeft een andere console nooit gehaald. Daarvan is een gedeelte (Driven, Universal World Studios) troep, maar er zitten ook wel erg leuke spellen bij (Resident Evil, Super Smash Brothers, Rogue Leader, Super Monkey Ball).
  donderdag 30 mei 2002 @ 22:18:49 #212
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4389797
quote:
X-Box: Neusje van de zalm,errug gelikte software,Duur,apparte afstandsbediening voor de DVD-functie.

Moeilijk.

XBox duur? 300 euro. Goedkoper als de ps2. je hebt een hd van 8 gig erin! Dus duur is het niet vergeleken met de andere consoles. Voor de DC zou ik al helemaal niet gaan. Kan je geen games meer voor krijgen, zou ik eerder voor de ps2 gaan. Ps2 heeft veel games en goede. FFX, zou maar een review lezen of wat screenies zoeke en dan zie je nog eens tot wat de ps2 in staat is. Ps2 heeft veel topgames.

Ja en de gamecube. Veel launchtitels. Goedkoop maar je moet wel een memorycard halen. Maar ik heb geen ervaring met de gc dus kan er niet veel over vertellen.

donderdag 30 mei 2002 @ 23:20:42 #213
5590 Robino
pi_4390563
Ik vind het trouwens echt be-lache-lijk dat Sony nog steeds niet haar prijzen omlaag haalt. Het is verdomme de oudste en meest inferieure console, maar wel de duurste!

Van de 3 merken had ik altijd de meeste sympathie voor Sony (helaas is Sega verdwenen van de consolemarkt, anders stond die met stip op 1) maar daar is niks meer van over.

pi_4390666
Die prijs zakt binnenkort,trust me.Ps2 inferieures(oid)?Kijk naar FFX en je denkt anders.En het gaat echt niet om de hardware,dat je dat nou nog niet weet
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  vrijdag 31 mei 2002 @ 00:05:18 #215
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4391154
Het wordt denk ik toch een X-box.
Gezien de vette games die er op te krijgen zijn en de kwaliteit van het beestje. Tuurlijk,het wordt een enorme aanslag op mijnheer de portemonee, maar dan heb je ook wat !! .
De cube zie ik gezien zijn kinderlijke spelletjes niet echt meer zitten denk ik.PS2 hoeven we het niet eens meer over te hebben met die belachelijke prijs voor een verouderde console,laat staan de arrogante houding van Sony.
* heeft vanavond op een X-box doa3 gespeeld bij een maat
X-Box,Here i come!
  vrijdag 31 mei 2002 @ 00:19:56 #216
5590 Robino
pi_4391341
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 23:28 schreef Ker_Plunk het volgende:
Die prijs zakt binnenkort,trust me.Ps2 inferieures(oid)?Kijk naar FFX en je denkt anders.En het gaat echt niet om de hardware,dat je dat nou nog niet weet
Leg de consoles naast elkaar met dezelfde games en je piept wel anders
  vrijdag 31 mei 2002 @ 07:38:18 #217
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4392436
Lekker he PS2 bashen..
The truth was in here.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 11:54:57 #218
7957 Chevalric
pi_4394502
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 07:38 schreef Bastard het volgende:
Lekker he PS2 bashen..

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat het bashen van welke console goed is, maar je kunt er zelf ook wat van (hoewel je je tegenwoordig redelijk gedraagt). Wat ik dus wil zeggen is: ga nu niet zielig lopen doen, omdat er eens een keer commentaar op de PS2 geleverd wordt. Ik heb namelijk nog niks gelezen dat niet waar is:
- De PS2 is de oudste console
- De PS2 is de duurste console
- De PS2 presteert nog steeds erg goed, maar blijft toch een beetje achter bij de XBox en de GameCube.

vrijdag 31 mei 2002 @ 12:36:17 #219
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4395054
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 07:38 schreef Bastard het volgende:
Lekker he PS2 bashen..
gut, gut..... De bash koning himself hoor! How het op kritiek Dezelfde "kritiek"die jij op de xbox had.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 12:42:35 #220
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_4395139
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 00:05 schreef qbus het volgende:
De cube zie ik gezien zijn kinderlijke spelletjes niet echt meer zitten denk ik.
, kijk nou eens wat er voor uitkomt, ben je soms bang dat je voor mietje word uitgemaakt omdat het kinderachtig zou zijn? Wat een slecht argument.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:03:58 #221
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4395460
quote:
Op donderdag 30 mei 2002 22:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn wel goede dingen uitgekomen. De Cube had juist heel veel launchtitels, 20, en dat heeft een andere console nooit gehaald. Daarvan is een gedeelte (Driven, Universal World Studios) troep, maar er zitten ook wel erg leuke spellen bij (Resident Evil, Super Smash Brothers, Rogue Leader, Super Monkey Ball).

Super Smash Brothers en Resident Evil waren geen launch titels.

'Toptitels' als Tarzan Untamed, Donald Duck Quack Attack, Universal Studio en Tetris World wel. En ook nog 8 spellen die ook op de andere consoles te krijgen waren (Tony Hawk's 3, Spiderman, Burnout etc).

vrijdag 31 mei 2002 @ 13:09:13 #222
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4395556
Ik moet van de dok. op mn bloeddruk letten, dus om gezondheidsredenen ga ik niet op jullie in
The truth was in here.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:10:26 #223
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4395581
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 13:09 schreef Bastard het volgende:
Ik moet van de dok. op mn bloeddruk letten, dus om gezondheidsredenen ga ik niet op jullie in
Blijf dan ook met je tengels van die chocolade repen af!!
  vrijdag 31 mei 2002 @ 13:43:02 #224
5590 Robino
pi_4396042
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 11:54 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat het bashen van welke console goed is, maar je kunt er zelf ook wat van (hoewel je je tegenwoordig redelijk gedraagt). Wat ik dus wil zeggen is: ga nu niet zielig lopen doen, omdat er eens een keer commentaar op de PS2 geleverd wordt. Ik heb namelijk nog niks gelezen dat niet waar is:
- De PS2 is de oudste console
- De PS2 is de duurste console
- De PS2 presteert nog steeds erg goed, maar blijft toch een beetje achter bij de XBox en de GameCube.

Precies!
Ik bash nix, ik vind het een supermachientje hoor, maar ik koop hem niet meer vanwege bovenstaande redenen.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 14:10:15 #225
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4396429
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 13:03 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Super Smash Brothers was wel een launchtitel, eveneens als toptitel super monkey ball
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 31 mei 2002 @ 14:38:16 #226
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4396775
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 14:10 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Super Smash Brothers was wel een launchtitel, eveneens als toptitel super monkey ball

Super Smash Brothers was geen launchtitel hoor! Die is pas sinds ongveer 2 weken uit.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 14:39:59 #227
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4396808
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 14:38 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Super Smash Brothers was geen launchtitel hoor! Die is pas sinds ongveer 2 weken uit.

Dan is het toch best vreemd dat ik Super Smash Brothers op 2 mei (een dag voor de officiele launchdatum) in combinatie met een gamecube gehaald heb!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_4396847
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 14:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dan is het toch best vreemd dat ik Super Smash Brothers op 2 mei (een dag voor de officiele launchdatum) in combinatie met een gamecube gehaald heb!

dat kan eigenlijk niet, want Super Smash Brothers is pas sinds een week te krijgen..

maar waar heb jij hem dan al gehaald op 2 Mei

vrijdag 31 mei 2002 @ 14:44:00 #229
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_4396862
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 14:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Inderdaad best vreemd aangezien de officiële releasedatum van SSBM 25 mei was.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 14:44:58 #230
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4396877
Ik heb hem in Ede bij de Dixons gehaald
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 31 mei 2002 @ 20:31:21 #231
11923 I.R.Baboon
pi_4401213
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 13:03 schreef Vibromass het volgende:

[..]

I agree. Je hebt helemaal gelijk. Dat wist ik ook wel, maar ik had het een beetje verkeerd geformuleerd.
quote:
'Toptitels' als Tarzan Untamed, Donald Duck Quack Attack, Universal Studio en Tetris World wel. En ook nog 8 spellen die ook op de andere consoles te krijgen waren (Tony Hawk's 3, Spiderman, Burnout etc).
Meeste launchtitels waren idd niet veel soeps. En nog steeds heb ik het gevoel dat er niet zo heel veel wordt ontwikkeld voor de GC. Wel niet zo erg als bij de N64, maar het blijft toch wel achter bij PS2 en XBOX. Maar jah, die paar spellen die nintendo zelf maakt zijn meestal geweldig (maar dan moeten ze niet met Luigi's Mansion aankomen).

Maar ach, als mijn broertje een Cube wil kopen ga ík niet klagen.

[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 31-05-2002 20:33]

vrijdag 31 mei 2002 @ 20:32:27 #232
11923 I.R.Baboon
pi_4401230
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 14:44 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb hem in Ede bij de Dixons gehaald
Officieel was ie idd pas vorige week uit. Maar sommige winkels hadden hem toch al eerder binnen. En veel winkels hadden alleen lege doosjes liggen bij wijze van teaser.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 21:30:30 #233
5590 Robino
pi_4401917
Cube is zo'n lekker klein dingetje

vind de PS2 er nog het mooist uit zien.

pi_4402123
quote:
Import misschien? zou wel een beetje raar zijn, want de gamecube kan toch alleen maar bepaalde regios afspelen....maar je weet maar nooit...en ALS je al een engelse versie had, zou dat ONmogelijk zijn, want ze waren toen nog niet eens klaar met vertalen...
  zondag 2 juni 2002 @ 17:59:51 #235
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4417277
Ik heb hem dan eindelijk: Mijn X-box!

Schitterende kwaliteit,geweldige gameplay en ongekende mogelijkheden. Voor de twijfelaars: leg alsjeblieft een paar tientjes meer op tafel,dan heb je een console om je vingers bij af te likken! . * Gaat nog een potje amped spelen

zondag 2 juni 2002 @ 18:07:22 #236
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4417343
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 12:42 schreef Tweek het volgende:

[..]

, kijk nou eens wat er voor uitkomt, ben je soms bang dat je voor mietje word uitgemaakt omdat het kinderachtig zou zijn? Wat een slecht argument.

Ik val onder de wat oudere gamers dus dat speelt bij mij niet zo .

Maar wees eerlijk: Als de beste titel tot nog toe weer Super Mario is kun je toch niet echt van volwassen software spreken ?. (ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat er in de toekomst nog best wel wat goede spellen voor dat koddige kubusje gaan uitkomen). Nintendo mikt gewoon op een wat jongere doelgroep, en daar is helemaal niks mis mee omdat ze met die cube qua hardware een prima apparaatje hebben neergezet. Ik heb daarom ook 20 x zoveel meer respect voor Nintendo als voor Sony die nog steeds krampachtig volhoud dat hun inmiddels bijna 3 jaar oude console nog steeds "the best of all" is en daar hun prijzen en arrogantie ook op bakermatten terwijl het ding allang inferieur is aan de andere consoles. (check le man 24 hours maar eens met die pixel/pop up kermis)

zondag 2 juni 2002 @ 18:23:17 #237
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4417508
quote:
Op zondag 02 juni 2002 18:07 schreef qbus het volgende:

[..]

Maar wees eerlijk: Als de beste titel tot nog toe weer Super Mario is kun je toch niet echt van volwassen software spreken ?. (ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat er in de toekomst nog best wel wat goede spellen voor dat koddige kubusje gaan uitkomen). Nintendo mikt gewoon op een wat jongere doelgroep, en daar is helemaal niks mis mee omdat ze met die cube qua hardware een prima apparaatje hebben neergezet. Ik heb daarom ook 20 x zoveel meer respect voor Nintendo als voor Sony die nog steeds krampachtig volhoud dat hun inmiddels bijna 3 jaar oude console nog steeds "the best of all" is en daar hun prijzen en arrogantie ook op bakermatten terwijl het ding allang inferieur is aan de andere consoles. (check le man 24 hours maar eens met die pixel/pop up kermis)

Van de eerste 400.000 Cubers die er in Europa verkocht zijn is de gemiddelde leeftijd 23 jaar
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 2 juni 2002 @ 18:25:39 #238
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4417534
[
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 20:32 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

En veel winkels hadden alleen lege doosjes liggen bij wijze van teaser.

Inderdaad hij was officieel nog niet uit bij de launch, en die teaser doosjes werd ik dit weekend nog geconfronteerd toen ik pikmin wilde halen
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 2 juni 2002 @ 19:47:39 #239
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4418309
quote:
Op zondag 02 juni 2002 18:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Van de eerste 400.000 Cubers die er in Europa verkocht zijn is de gemiddelde leeftijd 23 jaar

Van de paar miljoen X=boxen die reeds verkocht zijn zal pakweg 70 % tussen de 19 en 30 jaar zijn. Verschilletje dus...
  zondag 2 juni 2002 @ 20:15:22 #240
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4418627
quote:
Op zondag 02 juni 2002 19:47 schreef qbus het volgende:

[..]

Van de paar miljoen X=boxen die reeds verkocht zijn zal pakweg 70 % tussen de 19 en 30 jaar zijn. Verschilletje dus...

die 400.000 waren de eerste oploge pas, en in nederland ging 96% van alle beschikbare cubes over de toonbank
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 2 juni 2002 @ 20:19:42 #241
5590 Robino
pi_4418681
Krijgen we weer zo'n discussie...

'Van de cube zijn er meer verkocht, neneneneneneeee!'

zondag 2 juni 2002 @ 20:24:28 #242
11923 I.R.Baboon
pi_4418744
quote:
Op zondag 02 juni 2002 18:07 schreef qbus het volgende:

[..]

Maar wees eerlijk: Als de beste titel tot nog toe weer Super Mario is kun je toch niet echt van volwassen software spreken ?.

Sorry, maar er is nog helemaal geen mariotitel uit voor de Cube.
  zondag 2 juni 2002 @ 20:26:13 #243
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_4418766
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

so right!!
pi_4418823
Dat Mario de beste toptitel is betekent toch niet dat er geen volwassen software is?

Def

zondag 2 juni 2002 @ 20:35:12 #245
5590 Robino
pi_4418879
quote:

[..]

Super Smash Brothers wordt anders flink opgehemeld hier en daar. Maar je begrijpt zijn punt toch wel?
  zondag 2 juni 2002 @ 22:23:30 #246
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4420365
quote:

[..]

Ik bedoel natuurlijk Super Smash Brothers.
  maandag 3 juni 2002 @ 13:02:15 #247
5590 Robino
pi_4426853
Laat ik even voorop stellen dat ik de Cube een leuk ding vind en misschien wil kopen.

Maar ik vind persoonlijk niet alleen het apparaat en de spellen belangrijk. Ik houd van console-plezier in de breedste zin van het woord. Daar horen ook gamesmagazines bij e.d., je kent het wel: even een tijdschriftje kopen met een leuke CD (nu dus DVD) erbij en je bent weer een tijdje zoet zonder een spel te hoeven kopen.
Daarom vind ik het imago en de 'huisstijl' van een console ook heel belangrijk (daar worden immers al die bladen omheen gebreid). En dat is nou precies de reden waarom ik niet zo snel warm loop voor Nintendo: hoewel ze proberen van dat kiddy-imago af te komen, siert op elk Nintento-mag wel een Mario of Luigi. Ik schoot onbedoeld in de lach toen ik een quasi-stoere Mario op een Nintendo-mag zag staan met het citaat 'Nintendo is volwassen geworden'.

Sony en Microsoft hebben denk ik het voordeel (naar mijn mening) dat ze geen mascotte o.i.d. hebben. De merchandise en magazines rond hun consoles zijn veel neutraler. Dat vind ik leuker dan dat ik in een bepaald 'hokje' terecht kom als ik een console koop.

Hopelijk klinkt het niet al te vaag. Ik vind trouwens wel dat Nintendo het steeds beter aanpakt door meer 3rd partie ontwikkelaars in te schakelen (SEGA! Cool! D )

maandag 3 juni 2002 @ 13:11:45 #248
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4426984
Wat dacht je dan van playstation figuren als : Crash Bandicoot, Jack & Dexter, Maximo, de hele army men reeks die op de ps2 is uitgebracht. Eerst dacht ik ook zo als jou, tot dat ik de cube erbij kocht (heb ook ps2), en toen kwam ik erachter dat de pure gameplay die nintendo heeft stukken belangrijker is dan of het ventje nou een loodgieter of een zwaarbewapende specop is. Daarbij heeft nintendo op tradionele games na, ook volwassenere titels, denk daarbij aan resident evil, resident evil zero, Virtua Fighter 10th Anniversary special project, metroid, turok of wat dacht je van doom, wolvenstein en medal of honour op de gameboy advanced. Ik heb het dan nog niet eens gehad over goldensun II of Zelda, kortom het kiddy nintendo image is gewoon niet meer, en kan ook in mijn obtiek niet langer als argument tegen de gamecube gebruikt worden.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 3 juni 2002 @ 14:56:00 #249
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_4428380
quote:
Op maandag 03 juni 2002 13:11 schreef HAL9000S het volgende:
Wat dacht je dan van playstation figuren als : Crash Bandicoot, Jack & Dexter, Maximo, de hele army men reeks die op de ps2 is uitgebracht. Eerst dacht ik ook zo als jou, tot dat ik de cube erbij kocht (heb ook ps2), en toen kwam ik erachter dat de pure gameplay die nintendo heeft stukken belangrijker is dan of het ventje nou een loodgieter of een zwaarbewapende specop is. Daarbij heeft nintendo op tradionele games na, ook volwassenere titels, denk daarbij aan resident evil, resident evil zero, Virtua Fighter 10th Anniversary special project, metroid, turok of wat dacht je van doom, wolvenstein en medal of honour op de gameboy advanced. Ik heb het dan nog niet eens gehad over goldensun II of Zelda, kortom het kiddy nintendo image is gewoon niet meer, en kan ook in mijn obtiek niet langer als argument tegen de gamecube gebruikt worden.
Denk dat het wel uitmaakt of je met een mario figuur speelt of een of ander terminator. Maar ps2 heet idd wel kiddy games maar veel minder als nintendo. Nintendo heeft in verhouding veel meer kiddy games dan games voor volwassenen (shooters enzo). Nintendo richt zich voornamelijk op een jongeren doelgroep dan playstation en xbox. Ik heb daar nix op tegen hoor maar ik zeg het alleen maar ff. Vind mario juist fantastisch.
  maandag 3 juni 2002 @ 16:39:11 #250
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4430288
quote:
Op maandag 03 juni 2002 14:56 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Denk dat het wel uitmaakt of je met een mario figuur speelt of een of ander terminator

Tja, voor mij gaat gameplay nou eenmaal boven graphics.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 3 juni 2002 @ 19:23:08 #251
5590 Robino
pi_4432675
quote:
Op maandag 03 juni 2002 13:11 schreef HAL9000S het volgende:
Je noemt nu een hele reeks kiddygames op voor andere consoles. Maar dat is niet mijn punt; Nintento's kiddy-imago overheerst nogal, in alle soorten merchandise, inc. tijdschriften. Daar merk ik weinig van als ik een (console)neutraal mag lees, of een mag van de andere consoles. Ik richt me niet specifiek op Mario (monkey ball van Sega heet dezelfde kiddy-uitstraling (geweldig spel hoor!)). Het gaat wel goedkomen met het imago van de Cube denk ik, maar de doelgroep van Nintendo is nou eenmaal gek op dat soort spellen. Ikzelf laat me liever verrassen en ben niet zo merktrouw dat ik maandenlang op een vreselijk gehypt spel ga zitten wachten (ik zal maar geen namen noemen, 't is een mannetje met een zwaard )
  maandag 3 juni 2002 @ 19:23:54 #252
5590 Robino
pi_4432682
Maar toch is de knoop doorgehakt, ik neem een Spellenkubus!
  maandag 3 juni 2002 @ 19:30:20 #253
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4432786
quote:
Op maandag 03 juni 2002 19:23 schreef Robino het volgende:
Cool!
The truth was in here.
pi_4433032
quote:
Op maandag 03 juni 2002 19:23 schreef Robino het volgende:
Ieder zijn eigen smaak!
pi_4433053
quote:
Op maandag 03 juni 2002 16:39 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Tja, voor mij gaat gameplay nou eenmaal boven graphics.

Voor mij zijn gameplay en graphics allebei even belangrijk.
  maandag 3 juni 2002 @ 19:50:13 #256
11923 I.R.Baboon
pi_4433177
quote:
Op maandag 03 juni 2002 19:44 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Voor mij zijn gameplay en graphics allebei even belangrijk.

Voor mij gaat gameplay ver boven graphics.
  maandag 3 juni 2002 @ 19:51:27 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4433200
quote:
Op maandag 03 juni 2002 19:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Voor mij gaat gameplay ver boven graphics.

Voor mij ook
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')