abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:40:40 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76802744
Het vorige deel: <http://forum.fok.nl/topic/1394331/1/25>

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_76802761
tvp!

Tevens fipooo
pi_76802765
SePo
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_76802768
Klinkt gezellig
pi_76802804
Leuke TT, Maria
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:42:30 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76802817
Niks mis met serviesbehoud!

Ik had niet door dat ik hem dichtgooide
pi_76802851
Goeie TT!
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:44:33 #8
70532 loveli
N
pi_76802898
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Toen ik nog niks gebruikte aan AC had ik ook een paar dagen vóór ik ongesteld moest worden, dat ik wat emotioneler was. Dus een natuurlijke schommeling. Heb wel het idee dat het nu korter is, maar wel heviger. Dus door een koperspiraaltje wordt het probleem niet helemaal opgelost. Door die nuvaring ben ik nauwelijks meer ongesteld, eens in de ± 3 maanden een doorbraakbloeding, dus dan een beetje, maar zonder buikpijn. Dat is wel een hele verbetering, want ik was altijd 1 dag in de maand helemaal onder de ibuprofen. Ik denk dat ik 'm maar hou.
Ik draai m'n elpee nog even af: gezonde vetten (theunisbloemolie, visolie etc.) hebben veel invloed op menstruatieklachten. Eigenlijk op veel klachten die met de hormoonhuishouding verband houden, maar ook op ontstekingsgevoeligheid en concentratievermogen. Vetzuren zijn de bouwstoffen van hormonen, als je vetzuurhuishouding klopt, klopt je hormoonhuishouding ook een stuk beter.
Voor al je celprocessen zijn gezonde vetzuren nodig. Als er een tekort aan is, dan wordt het elders vandaan gehaald. Het kan dus zijn dat je voor he hormonen vetzuren nodig hebt, als die niet voorradig zijn in je voedsel, haalt je lichaam ze uit je celmembranen. Of andersom, je celmembranen hebben ze nodig, waardoor je er niet genoeg hebt voor je hormoonhuishouding.

Het is altijd een evenwicht tussen de verschillende bouwstoffen in je lichaam en in deze tijd hebben verreweg de meeste mensen een tekort aan de goede omega's. Door het eten van veel koolhydraten verschuift het evenwicht nl de verkeerde kant op, door koolhydraten en alle geharde plantaardige zooi en dierlijke vetten krijgen we de verkeerde vetzuren binnen. Sporten en bewegen helpt om die te verbranden (niks mis met een keer frituur eten als je voldoende beweegt), maar nog steeds heb je de omega's nodig om het evenwicht goed te krijgen.

/goeroe
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:45:00 #9
70532 loveli
N
pi_76802916
Ow ja, mannen hebben natuurlijk ook omega's nodig.

Met hun piemels.
crap in = crap out
pi_76802970
ja hoi tvp
Kwak
pi_76802978
Loveli, hoe kom je dan aan de goede vetzuren? Gewoon eten of echt supplementen nemen?
Je hebt het vast al eerder verteld, maar ok.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_76803043
nou, dat tentamen heb ik met 6 volgeschreven kantjes wel gehaald denk ik nu weer verder leren
Ja doei.
pi_76803086
Bedankt voor het aanhoren en de goede adviezen, dames. . Ik ben wel aan het zeuren hè, gisteravond ook al. Sorry!

Ik ga zo twee geroosterde boterhammen met appelstroop eten. . En misschien eentje met een beetje roomboter, zo lekker. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:50:22 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76803091
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:45 schreef loveli het volgende:

Met hun piemels.
Wijze woorden, oh goeroe

En yaaaay, Mootje!
pi_76803110
tvp voor later
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_76803208
Gooi ik er nog even een eetlijst in.

O: bak yoghurt met twee kiwi's
T: twee stukjes extra-pure choco
L: restant rauwkost met eendeborst en oosterse dressing
T: gestoomd kokoscakeje met rum. Ik hoop maar dat de alcohol is verdampt
T: misosoepje met een handvol rauwe peultjes
S: pilates
D: nachos met bonendip, guacamole, zure room, kaas, tomaten, ui en jalapenos, met een mexicaans biertje erbij

Zo. Als dat niet veel kcal is
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:57:10 #17
236335 neen
schone schijn
pi_76803309
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:45 schreef loveli het volgende:
Ow ja, mannen hebben natuurlijk ook omega's nodig.

Met hun piemels.
het lijkt niet wat het is
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 12:58:09 #18
70532 loveli
N
pi_76803345
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Loveli, hoe kom je dan aan de goede vetzuren? Gewoon eten of echt supplementen nemen?
Je hebt het vast al eerder verteld, maar ok.
Het makkelijkste is visolie slikken

Door ons voedsel krijgen we meer dan voldoende omega-6 binnen. Wat we echt nodig hebben zijn de omega-3 vetzuren, de visolie. Unilever doet z'n best met omega-broodsmeersels, maar net ff jammer: de smaakloze omega-3's zijn net weer wat minder goed opneembaar dan de omega's uit vis.

Olijfolie, avocado's, noten, vette vis (makreel, wilde zalm, haring), dat zijn bronnen van goede vetzuren.

Kweekvis haalt z'n omega's niet uit plankton, maar uit het voer wat ze krijgen. Daarom is wilde vis beter. Witte kweekvis (tilapia of pangasus, een van die 2, ik geloof tilapia) is totaal niet gezond vanwege het voer dat die beesten krijgen.

Je celmembranen bevatten goede vetzuren, dat maakt ze soepel. Een soepel celmembraan betekent dat je immuunsysteem goed kan werken. Als er een 'indringer' is, dan gaat een receptor naar de indringer toe over dat celmembraan. Heb je een minder soepel membraan, dan vindt de receptor de indringer minder goed.

Als je te veel slechte vetzuren hebt (trans en verzadigd), dan zullen die een plek innemen in het membraan en een goed vetzuur (trigliceride) gaat eruit en in je bloed. Dat verhoogt je cholesterol! Dus niet direct de vetzuren die je met je eten naar binnen krijgt verhogen je cholesterol, maar de vetzuren die uit je celmembranen komen!

Het hele cholesterolverhaal is dus complexer dan dat de vetten die je eet in je bloed gaan zitten en je aderen dichtslibben. Het tast je hele celstofwisseling aan. De verzadigde vetten hebben we ook nodig als bouwstoffen, maar omdat we er al zoveel van hebben, is dat te veel en het evenwicht moet verbeterd worden. Dat is te doen door meer vis te eten of capsules te slikken, grofweg meer onverzadigde omega-3's erin pompen.
crap in = crap out
pi_76803371
terugvindpiemel
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:59:29 #20
331 Merel
Be here now.
pi_76803390
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:58 schreef shinydiscoball het volgende:
terugvindpiemel
dat ja!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:59:55 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76803410
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:58 schreef shinydiscoball het volgende:
terugvindpiemel
OMG ik picturede een piemelkompas
pi_76803417
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:57 schreef neen het volgende:

[..]

En zo denkt SDB dus dat jij op heren valt
pi_76803432
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:57 schreef neen het volgende:

[..]

Vind je dat ook van andermans piemels??
Spuit elluf

tvp en zulks
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_76803458
Ik TVP even met een lijstje:

O: 2x geroosterd volkoren brood met filet A., ui en een gekookt eitje
L: salade met gerookte makreel
T: druiven
T: wodka
D: uit eten (Japans)
  Vis een optie? donderdag 14 januari 2010 @ 13:02:05 #25
70532 loveli
N
pi_76803491
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:59 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

OMG ik picturede een piemelkompas

Soms he... soms wilde ik dat ik jouw fantasie had. Wat moet jouw wereld er leuk uitzien.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')