Je wordt al warmer.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:11 schreef denkjedat het volgende:
volgens mij moet ik die × veranderen door ^
Een schetsje is meer dan voldoende om het in te zien en heb je binnen 5 seconden gemaakt.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:10 schreef denkjedat het volgende:
een boomdiagram is inderdaad overzichtelijk maar ook tijdrovend
ik merk het ik zit er even niet bij met mn hoofd een van mn zwaktes met wiskunde niet goed lezenquote:Op zondag 17 januari 2010 20:12 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Je wordt al warmer.
Hoe kom je eigenlijk op het getal 4?
Inderdaad. De mogelijkheden als je twee munten gooit zijn: (K=kop, M=munt)quote:Op zondag 17 januari 2010 20:18 schreef denkjedat het volgende:
nee neee neee nee ik ga helemaal fout
Wat is de kans dat je 1x munt gooit.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:15 schreef denkjedat het volgende:
[..]
ik merk het ik zit er even niet bij met mn hoofd een van mn zwaktes met wiskunde niet goed lezen
het zal dan dus moeten zijn bij B/C
(1/2×1/2)+(1/2×1/2)
C
3 ncr 4 × (3/4)^3 ?
De eerste aanpak is gelukt nu; de tweede lukt ook maar je moet partieel integreren.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:20 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Wat is de kans dat je 1x munt gooit.
Wat is de kans dat je 1 vierkeuzevraag fout gokt?
(Kan er ook nog een expert naar mijn vraag kijken?)
1/4quote:Op zondag 17 januari 2010 20:20 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Inderdaad. De mogelijkheden als je twee munten gooit zijn: (K=kop, M=munt)
MM
MK
KM
KK
Hoe groot is de kans op MM?
1 vierkeuze vraag fout is toch 3/4 want er is er maar 1tje goed van de 4quote:Op zondag 17 januari 2010 20:20 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Wat is de kans dat je 1x munt gooit.
Wat is de kans dat je 1 vierkeuzevraag fout gokt?
(Kan er ook nog een expert naar mijn vraag kijken?)
De eerste is slechts half gelukt.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:23 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De eerste aanpak is gelukt nu; de tweede lukt ook maar je moet partieel integreren.
Goed.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:32 schreef denkjedat het volgende:
[..]
1 vierkeuze vraag fout is toch 3/4 want er is er maar 1tje goed van de 4
al doe ik (3/4)^3 krijg ik : 0.4218quote:Op zondag 17 januari 2010 20:37 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Goed.
Nu de kans dit dit 3 keer gebeurt.
Goedquote:Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef denkjedat het volgende:
[..]
al doe ik (3/4)^3 krijg ik : 0.4218
wat mij waarschijnlijker lijkt dan dat als ik (3/4)×3= 2.25 intyp
Hebbes. Ik kom op 1/2 e^16 - 18.5 en dat komt overeen met de antwoordenlijst.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:35 schreef GlowMouse het volgende:
[ afbeelding ]
eerst naar x: primitieve is y exp(xy); invullen geeft integraal [ y exp(y²) - y exp(0y) ] dy = integraal [ y exp(y²) - y ] dy. Primitiveren daarvan is eenvoudig.
Klopt. Machtsheffen is herhaaldelijk vermenigvuldigen.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef denkjedat het volgende:
[..]
al doe ik (3/4)^3 krijg ik : 0.4218
wat mij waarschijnlijker lijkt dan dat als ik (3/4)×3= 2.25 intyp
thnxquote:Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Klopt. Machtsheffen is herhaaldelijk vermenigvuldigen.
Als je zegt.
A is de gebeurtenis dat de eerste vraag fout gegokt wordt. (3/4)
B is de gebeurtenis dat de tweede vraag fout gegokt wordt. (3/4)
C is de gebeurtenis dat de derde vraag fout gegokt wordt. (3/4)
Dan p(ABC) = (3/4) * (3/4) * (3/4) = (3/4)^3 = 27 / 256
Als je eerst de y doet dan moet je herschrijven, en anders moet je niet herschrijven. Er zijn dus maar twee manieren.quote:Op zondag 17 januari 2010 20:53 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Hebbes. Ik kom op 1/2 e^16 - 18.5 en dat komt overeen met de antwoordenlijst.
Je kan dus op 4 verschillende manieren integreren.
Eerst de x of eerst de y.
Herschreven of niet herschreven.
Je hebt gelijk. Ik heb van die poging waarbij ik herschreef er een rommel van gemaakt en beide omgedraaid en raakte in de war toen jij ze weer goed zette.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:50 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je eerst de y doet dan moet je herschrijven, en anders moet je niet herschrijven. Er zijn dus maar twee manieren.
Je kan een afbeelding x -> (ax + b) / (cx + d) weergeven met een matrixquote:Op maandag 18 januari 2010 11:59 schreef gaussie het volgende:
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Laat f(x) gegeven zijn door 1/(1-x). Definieer de functie f^r als f^r(x)=f(f(f(f.....(f(f(x)))). Vind f^653(56). Dit is dus een iteratie probleem. Ik zou het gemakkelijk met mathematica kunnen uitrekenen, maar ik zou graag willen weten hoe je het analytisch oplost. Er zal vast een patroon zijn, wat ik niet zie. Alle hulp is welkom!
Met N1N2 wordt niet het direct product bedoelt maar de deelverzameling {n1n2 : n1 in N1, n2 in N2} van G. Uit de aanname dat een van de twee Ni normaal is volgt dat deze verzameling een groep is.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:09 schreef Haushofer het volgende:
de groep G is een direct product van twee andere groepen als G twee normale subgroepen N1 en N2 heeft zodanig dat N1 en N2 alleen de identiteit gemeenschappelijk hebben, en dan G= N1N2. (Hier wordt een direct product verstaan neem ik aan).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |