abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76883179
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoelang heeft die beving eigenlijk geduurd
Ik meen me gelezen te hebben iets van 35 seconden. Kort maar krachtig dus.
pi_76883214
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Net gedaan, is het al opgelost daar in Haiti?

Er op eigen houtje heen gaan is het stomste wat je kunt doen, Als je er al kunt komen zo alleen dan moet je nog maar zien waar je echt van nut bent. Daar heeft nu echt niemand wat aan..
Het heeft veel meer zin dat een persoon op eigen houtje daar naar toe gaat om te helpen, dan al die ontelbare blanken van de media die daar ook op eigen houtje heen gaan om geld te verdienen en waarmee ze ook nog eens de reddingswerkers voor de voeten lopen.
quote:
Plus dat je jezelf in gevaar brengt door als een leek lekker met je blote handen door de puinhopen te gaan graven.
En sowieso is een reddingswerker in Haiti echt wel een stuk veiliger dan een blanke journalist die geld aan die ellende probeert te verdienen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76883337
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het heeft veel meer zin dat een persoon op eigen houtje daar naar toe gaat om te helpen, dan al die ontelbare blanken van de media die daar ook op eigen houtje heen gaan om geld te verdienen en waarmee ze ook nog eens de reddingswerkers voor de voeten lopen.
[..]

En sowieso is een reddingswerker in Haiti echt wel een stuk veiliger dan een blanke journalist die geld aan die ellende probeert te verdienen.
Iemand die op eigen houtje een spoedvakantie gaat regelen naar een rampgebied vind ik geen reddingswerker maar een persoon zonder enige herseninhoud die denkt dat het wel beter kan.
pi_76883419
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:28 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Iemand die op eigen houtje een spoedvakantie gaat regelen naar een rampgebied vind ik geen reddingswerker
Iemand die daar op eigen houtje heen gaat om te helpen kan je zeker geen vakantieganger noemen
quote:
maar een persoon zonder enige herseninhoud
Misschien kan die persoon daar ter plekke maar 1 goede daad verrichten. Maar dat is natuurlijk een veel beter iets dan iemand die vanaf zijn luie reet geld loopt te geven, waarna dat geld toch niet bij de slachtoffers terecht komt.
quote:
die denkt dat het wel beter kan.
Als er iets zeker is in deze onzekere situatie met al die vele en vage geruchten, dan is het wel dat die reddingsoperatie veel beter kan.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76883463
Ja, ik ga naar Haiti om de haven weer droog te pompen. Niet dat het zal lukken, maar ach, heb het in ieder geval geprobeerd, al had ik ook geld kunnen geven, maar dat is zeker niet goed..

Yeah, right..
pi_76883515
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als arts is er waarschijnlijk wel wat voor je te doen, maar dan moet je wel medical supplies hebben, die er juist niet zijn. Zo is er vannacht een groep (belgische)artsen en verplegers geevacueerd op orders van de VN. Gewonden bleven achter maar de meeste medical supplies werden meegenomen. De artsen wilden niet maar ze moesten. De enige die achterbleven was een haitiaan en een cnn ploeg waarvan er eentje een arts was, die alleen practisch niets kon uitrichten omdat die niet over de supplies beschikte die nodig waren.

Heb je geen medische achtergrond dan heb je daar weinig te zoeken imho, je graaft anders gewoon samen met de bewoners van haiti, ik zie niet echt een toegevoegde waarde (daarbij gebruik jij dan supplies eten&drinken&onderdak die de mensen uit haiti nodig hebben).
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76883563
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Als arts is er waarschijnlijk wel wat voor je te doen, maar dan moet je wel medical supplies hebben, die er juist niet zijn. Zo is er vannacht een groep (belgische)artsen en verplegers geevacueerd op orders van de VN. Gewonden bleven achter maar de meeste medical supplies werden meegenomen. De artsen wilden niet maar ze moesten. De enige die achterbleven was een haitiaan en een cnn ploeg waarvan er eentje een arts was, die alleen practisch niets kon uitrichten omdat die niet over de supplies beschikte die nodig waren.

Heb je geen medische achtergrond dan heb je daar weinig te zoeken imho, je graaft anders gewoon samen met de bewoners van haiti, ik zie niet echt een toegevoegde waarde (daarbij gebruik jij dan supplies eten&drinken&onderdak die de mensen uit haiti nodig hebben).
Hij neemt gewoon zijn eigen rugzakkie met Mars-repen en wat Hansaplast mee..
pi_76883584
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Hilarisch
quote:
Haïti is in een paar seconde terug naar de vorige eeuw geholpen, dus er zijn wel meer mensen nodig dan alleen medisch personeel.

Maar goed jullie dwalen weer lekker af. Bottomline: het is niet verstandig om op eigen houtje naar Haiti te gaan om te helpen, maar het heeft veel meer nut dan geld geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 16-01-2010 10:54:20 ]
pi_76883599
Ah, de VS doet eindelijk eens iets nuttigs met haar soldaten. Goede zaak .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 januari 2010 @ 10:50:26 #210
7889 tong80
Spleenheup
pi_76883676
De minister van Binnenlandse Zaken
van Haïti verwacht dat het dodental van
de aardbeving zal uitkomen tussen de
100.000 en 200.000.Er zijn inmiddels
50.000 doden geteld.Bijna 1,5 miljoen
mensen zijn dakloos geraakt en er zijn
250.000 gewonden.

Zo'n 10.000 Amerikaanse militairen zijn
onderweg naar Haïti om toe te zien op
de verdeling van de hulpgoederen.

De Amerikaanse legertop bekijkt of er
de komende dagen nog meer troepen naar
Haïti moeten worden gebracht.Er zijn al
winkels en opslagplaatsen van de VN in
Port-au-Prince geplunderd.De situatie
is chaotisch en er is gebrek aan alles.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_76883860
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:46 schreef venomsnake het volgende:
Ah, de VS doet eindelijk eens iets nuttigs met haar soldaten. Goede zaak .
Zou het nu ook weer het plan zijn dat ze op korte termijn klaar zijn en weer weggaan? In dat geval zitten ze er de komende eeuw nog wel.
pi_76883904
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hilarisch
[..]

Haïti is in een paar seconde terug naar de vorige eeuw geholpen, dus er zijn wel meer mensen nodig dan alleen medisch personeel.

Maar goed jullie dwalen weer lekker af. Bottomline: het is niet verstandig om op eigen houtje naar Haiti te gaan om te helpen, maar het heeft veel meer nut dan geld geven.
Bij de heropbouw wel maar er is nu geen directe noodzaak aan ander personeel dan degene die de "search & rescue" leiden en uitvoeren, degene die de orde trachten te handhaven en die hulpgoederen distribueren..
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_76884737
De trollen hebben het topic gekaapt zie ik. Gelukkig maar. We zouden zo maar een serieuze discussie op FOK! hebben, dat kan natuurlijk niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76884836
NL'ers breken redding af na schoten
We hebben nu dus lijken-misbruikende schietende Haitianen in beeld om te redden. Indonesiers stapelen geen lijken op, en schieten ook niet op hulpverleners.. vreemd volkje vind ik die ondankbare Haitianen maar.

Gewoon weer vertrekken en in hun eigen sop laten gaar koken. Ze hebben het in ieder geval geprobeerd, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd, tja dan niet natuurlijk.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:01:53 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76885337
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:
We hebben nu dus lijken-misbruikende schietende Haitianen in beeld om te redden. Indonesiers stapelen geen lijken op, en schieten ook niet op hulpverleners.. vreemd volkje vind ik die ondankbare Haitianen maar.

Gewoon weer vertrekken en in hun eigen sop laten gaar koken. Ze hebben het in ieder geval geprobeerd, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd, tja dan niet natuurlijk.
er zijn 2000 zware criminelen ontsnapt remember... dus je rekent wel erg makkelijk af met het hele volk zo hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76885422
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:01 schreef Re het volgende:

[..]

er zijn 2000 zware criminelen ontsnapt remember... dus je rekent wel erg makkelijk af met het hele volk zo hoor
Zonder die ontsnapte criminelen was dat natuurlijk ook gewoon gebeurd.
Voor criminele bendes en groeperingen zijn dit soort chaotische situaties namelijk het ideale moment om de macht te grijpen.
pi_76885654
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:01 schreef Re het volgende:

[..]

ik stelde toch duidelijk dat ik de ondankbare Haitianen bedoelde, da's hopelijk niet de hele bevolking.
pi_76885668
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zonder die ontsnapte criminelen was dat natuurlijk ook gewoon gebeurd.
Voor criminele bendes en groeperingen zijn dit soort chaotische situaties namelijk het ideale moment om de macht te grijpen.
En dat dus. Normale gang van zaken daar, dus waarom zou het na een aardbeving anders zijn?
pi_76886127
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:11 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Normale gang van zaken daar
Dat is niet alleen daar, maar overal ter wereld is dat een normale gang van zaken, want als er bijvoorbeeld hier in het bekakte westen zo iets afschuwelijks zou gebeuren, dan zou het zelfde plaats vinden.
pi_76887008
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is niet alleen daar, maar overal ter wereld is dat een normale gang van zaken, want als er bijvoorbeeld hier in het bekakte westen zo iets afschuwelijks zou gebeuren, dan zou het zelfde plaats vinden.
je leest niet he. eerder stelde ik al dat men in Indonesie nog geen blokkades van lijken heeft gemaakt of hulpverleners aanvalt.
pi_76887099
quote:

Denk je nu werkelijk dat dit alleen daar gebeurt met zo'n ramp? Je haalt Indonesië erbij? Kan je wel wat verhalen vertellen over mensen die nadat het donker is niet meer veilig zijn buiten een dorp of stad. Vooral niet als blanke

In de link staat ook het volgende
quote:
Mensen hadden geschreeuw gehoord dat onder het puin van een ingestorte bank vandaan kwam. De ploeg besloot echter de werkzaamheden te staken toen de schoten steeds dichterbij leken te komen.
hele normale reactie.

En ja, ik hoop werkelijk dat we hier niet een dergelijke ramp krijgen, want denk dat het hier qua criminaliteit niet veel anders zal gaan. Ik vlak zelfs die kapmessen niet meer uit.

Ik kan me zo voorstellen dat iemand zich te midden van al die rotzooi en lijken volledig in paniek raakt of gaat doordraaien
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:20:30 #222
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76887877
quote:

quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

je leest niet he. eerder stelde ik al dat men in Indonesie nog geen blokkades van lijken heeft gemaakt of hulpverleners aanvalt.
Applaus voor die Indonesiërs
pi_76888212
quote:

Katrina (in mindere mate dan toen in het nieuws was)
In indonesie was er weinig om te plunderen, alles had waterschade en was soms km's naar het binnenland gedreven. En dat we er weinig over hoorden wil niet zeggen dat het niet bestond. Daar had je alleen een sterkere overheid die nog enige mate van gezag had, in Haiti heeft de overheid bijna geen effectief gezag.
pi_76891768
Er zijn nu al 40.000 mensen begraven in massa graven en wordt al weer gesproken over 200.000 doden. Het dodental van de afgelopen dagen was alleen van de hoofdstad maar ook andere steden zijn zwaar getroffen ook daar zouden tienduizenden doden zijn..
pi_76894434
Ziekelijk wat daar gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')