Je hebt wel gelijk hoor, maar het gaat hier om een straatarme land. Westerse landen hebben de mogelijkheden om deze mensen te helpen. En als je die hebt, dan moet je die mogelijkheden vooral gebruiken. We leven op deze wereld om elkaar te helpen. Dat het Westen niet echt populair is, ondanks dat het Westen altijd anderen helpt, is juist een reden meer om deze mensen te helpen. Ja, het Westen maakt ook fouten en daar wordt dan graag naar gewezen, maar altijd vol blijven houden met goede daden verrichten. Haïti zit in een diep gat en moet eruit getrokken worden. Ik zal in elk geval wel storten. Vraag me alleen af of het geld wel daadwerkelijk bij die mensen terecht zal komen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Obomo het volgende:
[..]
Allemaal als in, als je een grap maakt meteen wordt uitgemaakt voor sociopaat door die linkse vrouwen die geen aandacht genoeg krijgen en dan maar gaan zitten huilen als er wat narigheid op tv is.
Ja als je iemand verliest is dat om te huilen natuurlijk, maar er gebeurt elke dag wel wat in de wereld, en als je het nieuws een beetje volgt zie je narigheid uit de hele wereld elke dag, moet je dan elke dag gaan zitten huilen of wat voor mensen die je nog nooit gezien hebt, Mensen die jou sowieso haten omdat je westers bent.
Dat blijft altijd een risico inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:34 schreef Regal het volgende:
Vraag me alleen af of het geld wel daadwerkelijk bij die mensen terecht zal komen.
Zou dat een reden zijn om niet een (kleine) bijdrage over te maken? Als je een leuk meisje tijdens uitgaan ziet lopen zeg je toch ook niet ik ga er niet op af want misschien moet ze me niet.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat blijft altijd een risico inderdaad.
Dat is geen reden nee. Een betere reden is dat mijn overheid een bijdrage zal leveren.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:09 schreef The_Streets het volgende:
[..]
Zou dat een reden zijn om niet een (kleine) bijdrage over te maken
Zij hebben alvast het goede voorbeeld gegeven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:26 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is geen reden nee. Een betere reden is dat mijn overheid een bijdrage zal leveren.
Maak je geen zorgen. Ik ga sowieso een (bescheiden) bijdrage leveren.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:27 schreef The_Streets het volgende:
[..]
Zij hebben alvast het goede voorbeeld gegeven.
Me2, dan maar wat minder snoepen deze maanden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:49 schreef waht het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik ga sowieso een (bescheiden) bijdrage leveren.
Precies, want volgens mij was er bij het Tsunami de helft van het geld nooit aangekomen. Of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat blijft altijd een risico inderdaad.
Nou is Haïti zegmaar IETSJES meer corruptquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:56 schreef Regal het volgende:
[..]
Precies, want volgens mij was er bij het Tsunami de helft van het geld nooit aangekomen. Of heb ik dat mis?
'Vredesmissie'. Yeah right, de grootste klootzakken die op Haiti rondlopen zijn de VN'ers.quote:
Haiti beheert dat geld niet. Kunnen ze niet eens.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou is Haïti zegmaar IETSJES meer corrupt.
Haïti kan luchtverkeer niet meer aanquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef The_Streets het volgende:
Pauw en Witteman.
NL vliegtuig staat op Curacao, want vliegveld van Haiti staat vol maar schijnt morgenochtend vroeg erheen te kunnen..
quote:De Amerikaanse autoriteiten houden vliegtuigen met hulp voor het door een aardbeving getroffen Haïti voorlopig aan de grond. Dat gebeurt op verzoek van de Hatiaanse regering, die zegt dat er op de luchthaven van Port-au-Prince geen plaats meer is om vliegtuigen te parkeren.
Ook de brandstofvoorraad raakt op. Een medewerker van de Amerikaanse federale luchtvaartdienst FAA liet dit vandaag weten.
Dat kunnen ze niet, maar op een één of andere manier wordt er altijd wel met het geld gesjoemeld, al is het maar met een deel ervan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef static het volgende:
[..]
Haiti beheert dat geld niet. Kunnen ze niet eens.
Door de hulporganisaties doorgaans, niet door de lokale overheden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:25 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet, maar op een één of andere manier wordt er altijd wel met het geld gesjoemeld, al is het maar met een deel ervan.
De hulporganisaties zijn corrupt volgens jou?quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:41 schreef static het volgende:
[..]
Door de hulporganisaties doorgaans, niet door de lokale overheden.
Ook, maar niet per definitie. Corruptie ligt aan mensen, niet aan regeringen/hulporganisaties/wat dan ook. Waar mensen functioneren heb je altijd corruptie in bepaalde mate.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:44 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
De hulporganisaties zijn corrupt volgens jou?
En dit zeg je omdat?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Ook, maar niet per definitie. Corruptie ligt aan mensen, niet aan regeringen/hulporganisaties/wat dan ook. Waar mensen functioneren heb je altijd corruptie in bepaalde mate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |