abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76811475
quote:
FBI waarschuwt voor cyberoplichting Haïti

AMSTERDAM - De Amerikaanse federale recherche FBI maant internetgebruikers om kritisch te kijken naar online hulpacties voor de slachtoffers van de verwoestende aardbeving die Haïti dinsdag trof.

De FBI wijst er op dat eerdere grote natuurrampen door cybercriminelen zijn aangegrepen om internetters geld afhandig te maken via valse inzamelacties, of om hun computers te besmetten met kwaadaardige software.

Dat gebeurde bijvoorbeeld na de tsunami die met kerstmis 2005 in grote delen van Azië honderdduizenden slachtoffers maakte.

Voorzichtig

De recherche adviseert internetters onder meer om niet te klikken op links in ongevraagde mailtjes van onbekende afzenders, een skeptische houding aan te nemen als mensen zich per mail of op sociale netwerksites voordoen als hulpbehoevende overlevenden en geen bijlages te openen van mailtjes die foto's of video's van het rampgebied beloven.
Giro 555

In Nederland hebben de samenwerkende hulporganisaties gironummer 555 geopend voor donaties ten behoeve van hulp aan het Caribische land. Bezoekers kunnen ook via de website geld geven.

Rode Kruis

Het internationale Rode Kruis heeft donderdag een speciale website geopend voor overlevenden van de aardbeving. Mensen kunnen op de website berichten plaatsen voor vrienden en familie. De hulporganisatie hoopt dat mensen elkaar op deze wijze terug kunnen vinden.

Het zal nog wel enige tijd duren voordat de databank enige omvang heeft. De telecommunicatieverbindingen zijn uitgevallen tijdens de aardbeving en een reeks zware naschokken en slechts een zeer klein aantal Haïtianen heeft toegang tot internet.
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:27:01 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76811743
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?

Hoe armoediger de huizen, hoe sneller ze instorten. Denk dat een golfplaat met scherpe hoeken ook hard aankomt.
Maar die hutjes geven wel veel meer mee..... Dat zie je ook op de Google Earth foto's, de kleine hutjes lijken allemaal nog te staan, maar alles wat uit beton is gebouwd is ingestort, of (en dat zie je dan weer niet goed op de foto's) verzakt, muren gescheurd, halve verdiepingen die bij de buren de woonkamer zijn ingeschoven etc.... Ook liggen al die hutjes zo hutje-mutje tegen elkaar aan dat ze met z'n allen tegelijk een beetje meegaven, waar in een rij met betonnen huizen dat wat lastiger gaat, en de boel dus breekt.

Sowieso is er natuurlijk overal schade en ellende....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:30:53 #53
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76811935
quote:
Mogelijk 9 Nederlanders in ingestort hotel

DEN HAAG - Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag maakt zich ernstig zorgen om negen Nederlanders die in Haïti zijn en over wie er aanwijzingen zijn dat ze op het moment van de aardbeving in hotels verbleven die zijn ingestort. Dat maakte het ministerie donderdag bekend.

Ook meldt Buitenlandse Zaken nog geen contact te hebben gehad met 22 Nederlanders die in Haïti waren op het moment van de aardbeving. Hieronder zijn vijf kinderen. Eerder meldde het ministerie nog dat het lot van zeventien Nederlanders op Haïti onbekend is.

Werk
''We doen al het mogelijke om duidelijkheid te krijgen over hun lot'', zei minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken donderdag. ''Onze consul in Port-au-Prince is daarvoor dag en nacht aan het werk'', aldus de minister.
Van vier Nederlanders, waaronder één kind, is bekend dat ze bij de aardbeving gewond zijn geraakt.

Doden
Het Haïtiaanse Rode Kruis schat dat door de aardbeving 45.000 à 50.000 mensen om het leven zijn gekomen. Drie miljoen mensen zijn gewond of dakloos geraakt.
© ANP
http://www.nu.nl/binnenla(...)ingestort-hotel.html
KuikenGuppy
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:34:51 #54
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76812114
Ik zit zeer te twijfelen of het verstandig is om eventuele donaties op giro 555 te storten. Waarschijnlijk komt dat geld gelijk in handen van de overheid die er weer een groot paleis zal gaan neerzetten.
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:40:35 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76812355
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:55 schreef Blik het volgende:
Op zich niet eens een heel slecht idee idd
En zo'n vliegdekschip kan bevoorraad worden door een ander schip. Die vaart langszij, met kabels worden hele pallets van de ene naar de andere gesjouwd (zo bevoorraden ze standaard toch al), en die kunnen vervolgens aan helikopters gehangen worden en 1 voor 1 afgeleverd worden waar nodig.....

Die aircraft carrier zal dus meer zo gebruikt gaan worden:

Dit schip staat ook op punt om te vertrekken trouwens, zodra al het medische personeel en medische goederen zijn ingeladen..... het is een drijvend ziekenhuis met in totaal 1000 bedden, (150 intensive care of zoiets) en 12 OK's.

En dat hebben ze hard nodig met die ingestorte ziekenhuizen.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:43:07 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76812456
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:34 schreef Ypmaha het volgende:
Ik zit zeer te twijfelen of het verstandig is om eventuele donaties op giro 555 te storten. Waarschijnlijk komt dat geld gelijk in handen van de overheid die er weer een groot paleis zal gaan neerzetten.
Je kunt beter een donatie overmaken aan een organisatie die daadwerkelijk daar bezig is.
Geeft giro 555 het geld rechtstreeks aan de Haitiaanse overheid dan?
KuikenGuppy
pi_76812872
Belgen ook gearriveerd

† In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:00:48 #58
137949 Disana
pi_76813200
Volgens het Rode Kruis zijn er tussen de 45 en 50.000 doden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:04:52 #59
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76813361
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je kunt beter een donatie overmaken aan een organisatie die daadwerkelijk daar bezig is.
Als ik geld had, had ik zeker wel wat gegeven.
pi_76813681
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:52 schreef Frederic het volgende:
Belgen ook gearriveerd

[ afbeelding ]
Nice.
Life is Music
pi_76813895
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef Disana het volgende:
Volgens het Rode Kruis zijn er tussen de 45 en 50.000 doden.
49.955 meer of minder? Dat lijkt me wel een hele ruime schatting.
pi_76814592
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:17 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

49.955 meer of minder? Dat lijkt me wel een hele ruime schatting.
45000-50000

maar het zal meer dan 100000 zijn denk ik
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:18:22 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76816165
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:52 schreef Frederic het volgende:
Belgen ook gearriveerd

[ afbeelding ]
Mooi!
-
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:23:05 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76816335
Net op netwerk de ouders van de collega van Tha_Frenky.
Zij zeggen dat er vrijwel geen hoop meer is .
KuikenGuppy
pi_76817645
Zag het ook ja... Ze spraken ook over mijn collega
Tralalalaaa
pi_76818979
quote:
Novum/AP) - De vredesmissie van de Verenigde Naties in Haïti is door de verwoestende aardbeving van dinsdag zwaar getroffen. Zeker 36 medewerkers zijn om het leven gekomen en bijna tweehonderd worden vermist. Zeven gewonden zijn er slecht aan toe. Dat heeft VN-chef Ban Ki-moon donderdag meegedeeld.

Het plaatselijke hoofdkwartier van de VN-missie is ingestort en andere VN-gebouwen raakten zwaar beschadigd. Vermoedelijk is het hoofd van de VN-missie in Haïti, de Tunesiër Hedi Annabi, ook bij de ramp omgekomen. Officieel wordt hij nog vermist, evenals zijn tweede man, de Braziliaan Luis Carlos da Costa.

Uit de puinhopen van het ingestorte hoofdkantoor werd donderdagochtend een Estlandse bewaker gered. Ban noemde het 'een klein wonder' dat de man vrijwel ongedeerd was.

Ban heeft Annabi's voorganger op de post in Port-au-Prince, Edmond Mulet, naar Haïti gestuurd om het roer zolang over te nemen en te helpen de hulpverlening te coördineren. Mulet gaat donderdag meteen in overleg met de Haïtiaanse president René Préval om de hulpverlening goed te kunnen afstemmen.

Het internationale Rode Kruis in Genève schatte donderdagavond dat de aardbeving in Haïti tussen de 45 duizend en vijftigduizend mensen het leven heeft gekost.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76819075
Wel mooi dat de internationale gemeenschap, als is het niet op tijd, te hulp schiet.

Geeft toch weer wat vertrouwen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:38:26 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76819201
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:43 schreef Burdie het volgende:
Het Internationale Rode Kruis is beter, je kunt je donatie naar Haiti laten gaan.

http://www.icrc.org/web/eng/siteeng0.nsf/html/helpicrc
-
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:45:49 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76819518
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef IHVK het volgende:
Wel mooi dat de internationale gemeenschap, als is het niet op tijd, te hulp schiet.
Tja.... het is ook erg moeilijk om echt "op tijd" te zijn bij dit soort zaken.... De Haïtiaanse overheid had niet eens een noodradio meer om de hulp de coördineren, dus die hebben de Amerikanen gisteren gebracht zodat ze in ieder geval weer in de regio kunnen praten met de verschillende hulpverleners die allemaal hun eigen radio's hebben meegenomen natuurlijk.

Het is ook jammer dat het 3 of 4 duurt om de USS Comfort uit te rusten,het ziekenhuisschip wat ik hierboven al postte. Maar gezien de houdbaarheid van medicijnen, bloed, plasma, etc, en het feit dat ze mensen moeten optrommelen is dat wel begrijpbaar. Hopelijk kan dat schip snel onderweg, het heeft 1000 bedden die erg hard nodig zijn. (en nog lang niet genoeg....)
-
pi_76820428
Die beelden van tijdens de aardbeving net bij het NOS Journaal
pi_76820487
quote:
Het lijkt wel alsof je geblinddoekt een dartpijl naar de wereldkaart kunt gooien en altijd wel paar Nederlanders raakt.
pi_76820612
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:06 schreef thabit het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof je geblinddoekt een dartpijl naar de wereldkaart kunt gooien en altijd wel paar Nederlanders raakt.
Nederlanders zitten overal. Reislustig volk. Op de meest afgelegen plekken kom ik mensen tegen en dat zijn bijna altijd Nederlanders
pi_76820982
quote:
Waaronder waarschijnlijk mijn studieloopbaan begeleidster, na jaren eindelijk naar Haïti haar adoptiekinderen ophalen. Nu dit.
Bericht overigens van mijn school portal
quote:
Gaby **
Beste studenten,
Onze docente Gaby *** is vorige week vrijdag met haar man vertrokken naar Haïti om hun beide adoptiekinderen op te halen. We waren ontzettend blij voor hen dat het nu zover was. Dinsdag hoorden we van de aardbeving op Haïti die grote schade heeft aangericht.
Gaby, haar man Gosse en de twee kinderen waren op het moment van de aardbeving in het hotel. Het hotel is zwaar getroffen. Het hele gezin is nu officieel als vermist opgegeven. Ik heb contact met de ouders van Gaby en wij zullen alles doen om hen te ondersteunen daar waar dat nodig mag zijn. Binnen de Academie ben ik de contactpersoon en zal iedereen en ook jullie op de hoogte houden.
Zodra er meer bekend is wil ik volgende week voor jullie een bijeenkomst organiseren om jullie verder te informeren. Wanneer dit is, is afhankelijk van nieuwe berichten.
Je krijgt een uitnodiging via studentennet.
Met vriendelijke groet,
drs. ************,
teamleider MWD vt
Godverdomme. Dit gun je niemand.
pi_76821119
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18613
quote:
Google Earth en GeoEye komen met een filter met nieuwe satellietfoto's van Haïti, die over de oude kaart gelegd kan worden. Zo is de situatie voor en na de aardbeving te vergelijken en is heel direct te zien wat de gevolgen zijn.

Door de filter is bijvoorbeeld te zien welke gebouwen niet meer bestaan en welke wijken hard zijn getroffen. De tool is handig voor hulpverleners, omdat die op de satellietbeelden kunnen zien hoe de huidige situatie is en welke wegen bereikbaar zijn. Het speciale filter wordt continu geüpdate.
pi_76821699
quote:
35 bodies found in rubble of school in Jacmel, #Haiti - Radio Metropole
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')