abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76991099
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef bijdehand het volgende:
Hij kan toch een rechtser beleid afdwingen als ie redelijk groot is? Met CDA/VVD en hij als gedoger ofzoiets?
Je bedoelt een minderheidskabinet van CDA/VVD met gedoogsteun van de PVV? Dat zou kunnen ja. Sterker nog, dat zou voor de PVV ideaal zijn. Formeel geen regeringsverantwoordelijkheid dragen, maar wel een dikke vinger in de pap hebben in het te voeren beleid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 23:04:18 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76991304
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef DeParo het volgende:
Wanneer de PVV de verkiezingen wint faalt ons hele systeem, want niemand wil met hen reageren, laat staan ambtenaren die nog onder de PVV willen werken, en daar is Wilders op uit, denk ik.
We hebben heel de PVV niet nodig om het systeem te laten falen. Dat kan het systeem prima zelf.
Carpe Libertatem
pi_76991325
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef bijdehand het volgende:
Hij kan toch een rechtser beleid afdwingen als ie redelijk groot is? Met CDA/VVD en hij als gedoger ofzoiets?
Nou dat is een methode die we in Nederland eigenlijk niet kennen en het lijkt me ook weinig reëel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76992648
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou dat is een methode die we in Nederland eigenlijk niet kennen en het lijkt me ook weinig reëel.
Balkenende 3.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76993095
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Balkenende 3.
Tja maar dat was min of meer een 'noodsituatie'. En een groot succes was het ook niet
pi_76993560
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Argento het volgende:

[..]

Je bedoelt een minderheidskabinet van CDA/VVD met gedoogsteun van de PVV? Dat zou kunnen ja. Sterker nog, dat zou voor de PVV ideaal zijn. Formeel geen regeringsverantwoordelijkheid dragen, maar wel een dikke vinger in de pap hebben in het te voeren beleid.
Wel de lusten en niet de lasten? CDA en VVD zullen zich natuurlijk nooit voor dat karretje laten spannen.
pi_76994439
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:54 schreef ClearGreen het volgende:

[..]

Wel de lusten en niet de lasten? CDA en VVD zullen zich natuurlijk nooit voor dat karretje laten spannen.
ligt eraan hoe ver ze willen gaan om deel uit te maken van de coalitie. Hoe je het ook wendt of keert, als de PVV meer dan twintig zetels haalt, is ze een partij die er werkelijk toe doet. Of ze nu in de regering zit of niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76994703
Te veel anekdotische argumentatie in dit topic.
pi_76998320
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef Argento het volgende:

Maar goed, over 10 jaar moeten we dus een burgeroorlog hebben. Wat een armoede.
Het grappige is dat dit tien jaar geleden ook al werd geroepen.

pi_76998466
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:01 schreef Argento het volgende:

[..]

En heb je dan ook veel macht qua bestaansrecht van de regering? Dat je zegt van: ik laat jullie vallen als jullie niet doen wat ik zeg.?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76998759
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En heb je dan ook veel macht qua bestaansrecht van de regering? Dat je zegt van: ik laat jullie vallen als jullie niet doen wat ik zeg.?
Neuh die macht heb je niet. Voor verreweg de meeste onderwerpen zal zo'n minderheidsregering haar steun eerder zoeken bij D66 of de PvdA
pi_77036941
Ik ga dit later allemaal nog even doorlezen, TVP dus... Sorry.
  woensdag 20 januari 2010 @ 04:02:13 #213
288246 Jerry038
'' Ja Ja Ja Ja '
pi_77039795
Hey mijn eerste post hier,
ik zag deze vraag staan en kon em niet overslaan
dus, ja wat zou er gebeuren,
Wilders minister president, en dan bos/balkenende/rouvoet/pechtold als vice?
ik zie t nog niet zo snel gebeuren, maar als wilders de meerderheid van de stemmen haalt dan zouden ze wel moeten, want dan hebben ze toch niet genoeg zetels te verdelen als hij niet meedoet???

We zien t vanzelf wel,

Dont worry, Be Happy
pi_77044108
Vind het wel sterk dat de politiek gewoon zuiver Wilders in de kaart heeft gespeeld. Men heeft niet door dat ten strijde trekken tegen hem, hem alleen maar meer waardering oplevert. Ze hadden hem het gras onder de voeten weg kunnen maaien. Door simpelweg de problematiek aan te pakken zonder daarbij al te veel ruchtbaarheid aan Wilders te geven. Is de problematiek weg, heeft Wilders geen poot om op te staan.

Echter, door hem en de problematiek die hij aankaart volledig te negeren, creerden ze juist een podium voor zijn ongenuanceerde meningen. Nu het balletje aan het rollen is, zal Wilders sowieso alle credit krijgen. Als ze nu beginnen met het aanpakken van de problematiek, dan is dat een verdienste van Wilders. Als ze niks doen, krijgt Wilders meer stemmen. Als ze hem tegenwerken, idem dito.

maw, de laksheid van dit kabinet om daadwerkelijk problemen aan te pakken, zoals de moslimproblematiek, al was het maar om Wilders z'n gras onder de voeten vandaan te maaien, heeft er voor gezorgd dat Wilders zoveel aanhang heeft gekregen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_77044173
Ik zou zowat op Wilders stemmen om maar weer zo snel mogelijk van hem af te zijn.
HÆLP.
pi_77045256
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:52 schreef Bensel het volgende:
maw, de laksheid van dit kabinet om daadwerkelijk problemen aan te pakken, zoals de moslimproblematiek, al was het maar om Wilders z'n gras onder de voeten vandaan te maaien, heeft er voor gezorgd dat Wilders zoveel aanhang heeft gekregen.
Je lijkt te suggereren dat de oplossing makkelijk is. Een voordehandliggende suggestie als je inderdaad meent dat populist Wilders alle antwoorden heeft. Zo aan de borreltafel of achter een laptop kun je wel volstaan met ´moslimproblematiek´ maar in de echter wereld zul je die problematiek wat uitgebreider in kaart moeten brengen. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat moslimproblematiek moet zijn. Als het al bestaat moet het toch meer inhouden dan onbeschofte, rotzooitrappende paupertjes die toevallig van Noordafrikaanse afkomst zijn, niet?
pi_77045773
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:27 schreef Argento het volgende:

[..]

Je lijkt te suggereren dat de oplossing makkelijk is. Een voordehandliggende suggestie als je inderdaad meent dat populist Wilders alle antwoorden heeft. Zo aan de borreltafel of achter een laptop kun je wel volstaan met ´moslimproblematiek´ maar in de echter wereld zul je die problematiek wat uitgebreider in kaart moeten brengen. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat moslimproblematiek moet zijn. Als het al bestaat moet het toch meer inhouden dan onbeschofte, rotzooitrappende paupertjes die toevallig van Noordafrikaanse afkomst zijn, niet?
misschien, maar mijn punt is dat er juist niks aan gedaan is, of men heeft dingen gedaan terwijl het al bekend is dat het niet werkt. Vervolgens komt Wilders met een ongenuanceerde oplossing, etc. Ja, die problematiek is wat ingewikkelder dan het lijkt, dat houd echter niet in dat de wil van Wilders om dergelijke problemen op te lossen door ze harder aan te pakken verkeerd is. Het is een begin. iets wat mijn inziens sowieso dient te gebeuren om weer grip op de zaak te krijgen. Eerst de grote shit opruimen, en daarna de oorzaken aanpakken. Nu denk ik dat Wilders de verkeerde kant opdenkt wat betreffende de oorzaken. Hij heeft echter wel gelijk dat men af moet van geitenwollensokken aanpak.
Twitch.tv/bensel15
pi_77046000
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:41 schreef Bensel het volgende:

[..]

misschien, maar mijn punt is dat er juist niks aan gedaan is, of men heeft dingen gedaan terwijl het al bekend is dat het niet werkt. Vervolgens komt Wilders met een ongenuanceerde oplossing, etc. Ja, die problematiek is wat ingewikkelder dan het lijkt, dat houd echter niet in dat de wil van Wilders om dergelijke problemen op te lossen door ze harder aan te pakken verkeerd is. Het is een begin. iets wat mijn inziens sowieso dient te gebeuren om weer grip op de zaak te krijgen. Eerst de grote shit opruimen, en daarna de oorzaken aanpakken. Nu denk ik dat Wilders de verkeerde kant opdenkt wat betreffende de oorzaken. Hij heeft echter wel gelijk dat men af moet van geitenwollensokken aanpak.
Hard ingrijpen betekent dat je erbij moet zijn als het gebeurt. Nog afgezien daarvan geloof ik er niets van dat ze daarna ineens wel de nette burger worden, integendeel.
HÆLP.
pi_77046828
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:46 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Hard ingrijpen betekent dat je erbij moet zijn als het gebeurt. Nog afgezien daarvan geloof ik er niets van dat ze daarna ineens wel de nette burger worden, integendeel.
ik zeg dat je ze geen voorkeursbehandeling moet geven, en dat er echte consequenties aan vast zitten mochten ze opgepakt worden. Dus hardere straffen, en niet zeuren over 'geweld' bij hun arrestatie etc. ('geweld' dat wel binnen de perken moet blijven uiteraard). en Daarna, nadat de straten enigszins zijn ontdaan van de grootste raddraaiers kun je bezig gaan met het voorkomen van nieuwe ongeregeldheden. het grootste probleem op het moment is het gebrek van respect richting de politie en samenleving in het algemeen. Dat dien je dus aan te pakken op een dergelijke manier, en daarna kun je de onderliggende factoren van armoede, verveling etc bestrijden, omdat men je dan ook serieus neemt
Twitch.tv/bensel15
pi_77058335
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:41 schreef Bensel het volgende:
dat houd echter niet in dat de wil van Wilders om dergelijke problemen op te lossen door ze harder aan te pakken verkeerd is.
op zich niet nee, maar voorzover hetgeen Wilders als oplossing aandraagt tegelijkertijd de rechtstatelijke waarborgen ondergraaft en de democratie ondermijnt, gaat het wat mij betreft toch finaal de verkeerde kant uit. Ik ben er sowieso geen fan van om allerlei maatschappelijke hinder en ongemakken nogal laagdrempelig bij één bevolkingsgroep neer te leggen en ik zie al helemaal niet in hoe het NL van 2010 islamitiser is dan in pakweg 2000. Dus dat proces zie ik ook niet zo.
pi_77061838
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:35 schreef Argento het volgende:

[..]

op zich niet nee, maar voorzover hetgeen Wilders als oplossing aandraagt tegelijkertijd de rechtstatelijke waarborgen ondergraaft en de democratie ondermijnt, gaat het wat mij betreft toch finaal de verkeerde kant uit. Ik ben er sowieso geen fan van om allerlei maatschappelijke hinder en ongemakken nogal laagdrempelig bij één bevolkingsgroep neer te leggen en ik zie al helemaal niet in hoe het NL van 2010 islamitiser is dan in pakweg 2000. Dus dat proces zie ik ook niet zo.
zoals ik al zei, Wilders is enorm ongenuanceerd, maar ik denk dat zijn ongenuanceerde uitspraken nu wel de discussie weer eens aanwakkert. als hij straks een relatief grote partij heeft, dan worden de scherpe kanten wel van zijn uitspraken afgeschaaft door de rest van de regering. ik denk dan ook dat de soep niet zo heet word gegetan als dat het word opgediend.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:10:02 #222
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77062070
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:03 schreef Bensel het volgende:

[..]

zoals ik al zei, Wilders is enorm ongenuanceerd, maar ik denk dat zijn ongenuanceerde uitspraken nu wel de discussie weer eens aanwakkert. als hij straks een relatief grote partij heeft, dan worden de scherpe kanten wel van zijn uitspraken afgeschaaft door de rest van de regering. ik denk dan ook dat de soep niet zo heet word gegetan als dat het word opgediend.
Dat geldt voor de gemiddelde doodsbedreiging ook.

Gek genoeg hoor ik dan niemand dergelijke matigende taal uitslaan.
Intelligent, but fucked up.
pi_77063329
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:34 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zou er in Nederland veranderen als de PVV ( op wat voor manier dan ook) in de regering komt?

Iets wat ik me af vroeg gisteren, staat los van mijn eigen stemgedrag.
We hebben de LPF toch al gehad, je weet hoe dat afliep.
pi_77063443
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat geldt voor de gemiddelde doodsbedreiging ook.

Gek genoeg hoor ik dan niemand dergelijke matigende taal uitslaan.
nee, want dan is er ook niemand om diegene te matigen, zoals er wel genoeg zullen zijn bij een eventuele PVV regering. Als hij de soep zelf niet minder heet serveert, dan zorgt het kabinet er wel voor dat het afkoelt.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:50:36 #225
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77063478
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:49 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee, want dan is er ook niemand om diegene te matigen, zoals er wel genoeg zullen zijn bij een eventuele PVV regering. Als hij de soep zelf niet minder heet serveert, dan zorgt het kabinet er wel voor dat het afkoelt.
Als Wilders een dreigmail onvangt hebben we het er hier toch ook over?
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')