quote:Op donderdag 14 januari 2010 06:16 schreef TimKuik het volgende:
Had hij niet een nummer gemaakt met de Heideroosjes?
Of hij zo goed was betwijfel ik. Veel van zijn plannen waren veel geschreeuw en weinig realiteit. Met het blok van het vakantiehuis aan zijn been had hij niet kunnen blijven zitten, teveel verloren aanzien.quote:Op donderdag 14 januari 2010 05:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Erg jammer. Was erg goede burgemeester die veel voor de stad betekend heeft. Pakte de problemen aan waar anderen hun vingers niet aan zouden willen branden.
Vraag me nog steeds af of het nodig was dat ie om deze zaak moest vertrekken. En al helemasl omdat ik benieuwd ben wat we ervoor terugkrijgen...
Veel hoofdpijndossiers uit het verleden heeft ie aangepakt en er ook daadwerkelijk iets aan gedaan. Ik noem een Vinkenslag, de drugsproblematiek. En nee, dat is niet in één dag of één maand op te lossen. Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat met name de drugsproblematiek internationaal is erkend, wordt besproken én wordt aangepakt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Of hij zo goed was betwijfel ik. Veel van zijn plannen waren veel geschreeuw en weinig realiteit. Met het blok van het vakantiehuis aan zijn been had hij niet kunnen blijven zitten, teveel verloren aanzien.
Ik heb het hele verhaal niet gevolgd; wat voor crimineels heeft hij met vakantiehuisjes gedaan dat hij nu moet opstappen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:43 schreef Rookert het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)ter-leers-stapt.html
Vakantiehuizen zijn dodelijk
Hij ZOU z'n burgemeestersfunctie daarvoor misbruikt hebben. Maar ik ben daarvan niet overtuigd. 't Is nu maar zeer de vraag of je weer zo\n goede burgemeester als Leers terug krijgt. Laat 't iig een Limburger zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:06 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ik heb het hele verhaal niet gevolgd; wat voor crimineels heeft hij met vakantiehuisjes gedaan dat hij nu moet opstappen?
Links is hypocriet. Overal falen zij in het bestuur en kosten ze de gemeente miljoenen (en soms miljarden) maar blijven ze gewoon zitten. Daarom walg ik zo van die figuren, net als een groot deel van Nederland.quote:Op donderdag 14 januari 2010 05:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Erg jammer. Was erg goede burgemeester die veel voor de stad betekend heeft. Pakte de problemen aan waar anderen hun vingers niet aan zouden willen branden.
Vraag me nog steeds af of het nodig was dat ie om deze zaak moest vertrekken. En al helemasl omdat ik benieuwd ben wat we ervoor terugkrijgen...
Leg uit s.v.p. ...quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hij ZOU z'n burgemeestersfunctie daarvoor misbruikt hebben. Maar ik ben daarvan niet overtuigd. 't Is nu maar zeer de vraag of je weer zo\n goede burgemeester als Leers terug krijgt. Laat 't iig een Limburger zijn.
Het gaat er volgens mij over dat Leers dacht dat hij gedupeerd was door o.a. een Maastrichtse topambtenaar ofzo?? Waarom moest de burgemeester opstappen??quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier staat e.e.a. uitgelegd: http://www.nu.nl/algemeen(...)teit-gerd-leers.html
Omdat een burgemeester van onbesproken gedrag moet zijn en het goede voorbeeld hoort te geven. Maar meneer leers hield zich bezig met debieuze vastgoed zaakjes en met verdachte figuren uit het oostblok.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:39 schreef Demophon het volgende:
[..]
Het gaat er volgens mij over dat Leers dacht dat hij gedupeerd was door o.a. een Maastrichtse topambtenaar ofzo?? Waarom moest de burgemeester opstappen??
Ik snap er nog steeds geen reet van...
Dat maakt het niet veel duidelijker, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier staat e.e.a. uitgelegd: http://www.nu.nl/algemeen(...)teit-gerd-leers.html
quote:Leers schakelde in december 2008 de Bulgaarse ambassadeur in Nederland in omdat hij een conflict had met de bouwer van zijn villa in Byala. De brief aan de ambassadeur ondertekende hij met "Gerd Leers, burgemeester van Maastricht". Dat zegt NRC Handelsblad. De Bulgaarse ambassadeur zou naar aanleiding van de brief contact opgenomen hebben met het Openbaar Ministerie in Bulgarije.
Daarnaast heeft Leers in het bijzijn van vertegenwoordigers van de projectontwikkelaar ontmoetingen gehad met de burgemeester van Byala en de premier van Bulgarije. Dat zegt een Maastrichtse ambtenaar die mede-aandeelhouder is van het project waar de vakantiewoning deel van uitmaakt. Leers zou tijdens die ontmoetingen gelobbyd hebben voor zijn privébelangen. De burgemeester van Byala en de premier van Bulgarije hadden beide invloed op de besluitvorming over de bouw van een jachthaven bij het villapark.
Dus hij heeft iets crimineels gedaan? Dan moet hij berecht worden...?quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:41 schreef Obomo het volgende:
[..]
Omdat een burgemeester van onbesproken gedrag moet zijn en het goede voorbeeld hoort te geven. Maar meneer leers hield zich bezig met debieuze vastgoed zaakjes en met verdachte figuren uit het oostblok.
quote:Burgemeester Gerd Leers van Maastricht heeft de schijn van belangenverstrengeling gewekt in de affaire rond zijn Bulgaarse vakantievilla. Dat concludeert het Bureau Integriteit Nederlandse Gemeenten BING na een uitvoerig onderzoek. Leers heeft volgens BING getracht zakelijk en privé te scheiden, maar volgens het rapport kan dat door derden anders worden gezien en is dat ook gebeurd. BING concludeert tegelijkertijd dat de CDA-burgemeester niet heeft gehandeld in strijd met wettelijk voorschriften.
Dat wist hij zelf ook niet toen hij erin stapte. Zie de links hierboven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:41 schreef Obomo het volgende:
[..]
Omdat een burgemeester van onbesproken gedrag moet zijn en het goede voorbeeld hoort te geven. Maar meneer leers hield zich bezig met debieuze vastgoed zaakjes en met verdachte figuren uit het oostblok.
Nee een burgemeester die verdacht wordt van criminele zaakjes is gewoon niet geschikt om burgemeester te zijn. Als een burgemeester elke dat lekker jointjes zit te roken en straat hoertjes loopt te neuken is ook niet illegaal of een misdaad maar dan ben je niet geschikt om burgemeester te zijn lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:44 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dus hij heeft iets crimineels gedaan? Dan moet hij berecht worden...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |