hebben we het al over gehadquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Een vraagje: hoe doen ze dat bij MTO Of andere multiple choice tentamens) als ze een vraag schrappen? Dat lees ik nogal eens hier namelijk.
allebei geschrapt?quote:Ik vind het een beetje vaag dat de dubbel gestelde vraag bij een multiple choice tentamen van mij helemaal niet meegerekend is, zodat mijn (toegegeven domme) fouten zwaarder gaan tellen en dit mij 0,5 punt kost.
Mijn geheugen laat me weer eens in de steek.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
hebben we het al over gehad
[..]
allebei geschrapt?
De wekker ging, dus ging ik mee (naar m'n werk).quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:08 schreef GlowMouse het volgende:
heb je je niet overslapen, of ga je je nog overslapen?
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:42 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
De wekker ging, dus ging ik mee (naar m'n werk).
Ik ben blij dat de mijne iets later gingquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:42 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Wat een tijdquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:42 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Inderdaad 6:00 's morgens is erg vroeg zo in het weekend. Gelukkig hoef ik tegenwoordig pas om 9:30 te beginnen. Als ik af ga studeren moet ik nog even kijken of ik het blijf doen.quote:
Morgen gaat hij nietquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:47 schreef GlowMouse het volgende:
de wekker hoort helemaal niet te gaan
het gaat ook nooit meer werkenquote:
Mijn ritme is ook echt waardeloos. Sinds het begin van de kerstvakantie slaap ik uit en ga ik te laat naar bed. Nu begin ik weer met een aantal colleges, dan krijg ik weer enige vorm van ritme verwacht ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:55 schreef arj1o1 het volgende:
Ik moet hem komende week maar weer echt zetten, en naleven. Deze week nog echt lui geweest, elke keer uitgezet en verder geslapen. Nu beginnen de colleges weer (1 per week, dat wel).
Ja, maar waarquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:24 schreef Tegan het volgende:
Volgens mij kon je toch ergens een verzoek indienen als je overlappende tentamens had...
quote:In geval van gelijktijdige roostering van door student af te leggen toetsen die niet
nominaal binnen één onderwijseenheid van één opleiding vallen, is het de
verantwoordelijkheid van de student dit aan het begin van het academisch jaar te
melden bij afdeling Planning van het Onderwijsbureau van de faculteit. Deze zal
indien mogelijk hiermee rekening houden bij de vaststelling van de
aanvangstijdstippen. Hier zijn echter geen rechten aan te ontlenen.
Hmm...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:26 schreef GlowMouse het volgende:
Bij de FEB staat dit in de regels; bij jullie niet:
Wachten tot de tentamenoproep is in ieder geval niet slim, want als die eenmaal verstuurd is dan kunnen ze het niet meer aanpassen. De vraag is of de FSW ook zo'n afdeling heeftquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou gewoon nu al mailen naar afdeling Planning van het Onderwijsbureau van jouw faculteit. Denk niet dat het handig is als je nog gaat wachten...
Ze zullen vast wel begrip hebben, ookal staat het niet in hun regels...
Ja, dat ga ik doen ná donderdag. Ik vind het een beetje onzin om nu te gaan mailen & misschien haal ik het donderdag wel (waar we natuurlijk vanuit gaan). Die paar dagen maken dan i.m.o. ook niet meer uit.. Tentamen is pas 25 mei.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:28 schreef Tegan het volgende:
Ik zou gewoon nu al mailen naar afdeling Planning van het Onderwijsbureau van jouw faculteit. Denk niet dat het handig is als je nog gaat wachten...
Ze zullen vast wel begrip hebben, ookal staat het niet in hun regels...
de datum staat in augustus al vast, alleen het tijdstip kan nog gekozen worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:30 schreef Tegan het volgende:
Er is toch wel iemand die hun tentamens plant...
Maar zo te lezen is de datum al gepland? Dus dan denk ik dat auto een probleem heeft.
Maar dan nog zou de tijd wel kunnen veranderen... Maar nogmaals, ik zou nu al mailen, maar auto moet het zelf wetenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:31 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.uvt.nl/faculteiten/fsw/organisatie/financien.html
die hebben toch wat andere taken. Het kan ook best zijn dat ze alles voor het hele jaar allang gepland hebben.
[..]
de datum staat in augustus al vast, alleen het tijdstip kan nog gekozen worden.
Ja, beide tentamens zijn op 25 mei... Maar goed; het gaat er om dat ze vooral de tijden goed gaan plannenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:30 schreef Tegan het volgende:
Er is toch wel iemand die hun tentamens plant...
Maar zo te lezen is de datum al gepland? Dus dan denk ik dat auto een probleem heeft.
Ja, dat is een goede.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:33 schreef Tegan het volgende:
De vraag is, wanneer plannen ze de tijden?
Dat kan best laat, ze zijn alleen afhankelijk van surveillanten. Ik weet waar een overzicht hangt van pasfoto's/namen van die luiquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:33 schreef Tegan het volgende:
De vraag is, wanneer plannen ze de tijden?
Heb je JavaScript uitstaan?quote:Op zondag 17 januari 2010 14:17 schreef automatic_ het volgende:
GM, hoe komt het dat QuickQuote & de smileys (om aan te klikken) niet werken op mijn laptop?
Geen idee, waar kan ik dat zien?quote:
Ik heb de versie zonder streepje gevolgd, die met streepje is papers lezen. Ik was niet zo onder de indruk van de didactische vaardigheden van een van de docenten wie merk je snel genoegquote:Op zondag 17 januari 2010 20:30 schreef arj1o1 het volgende:
Morgen mogen we weer!
Glowmouse heb jij in het verleden microeconometrics gevolgd?
Ik ga hem niet voor credits volgen, dus geen papers voor mijquote:Op zondag 17 januari 2010 20:31 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb de versie zonder streepje gevolgd, die met streepje is papers lezen. Ik was niet zo onder de indruk van de didactische vaardigheden van een van de docenten wie merk je snel genoeg
edit: zie nu dat ze allebei zonder streepje zijn tegenwoordig. Ik heb 35M1C5 gevolgd.
Morgenstond heeft goud in de mondquote:Op zondag 17 januari 2010 20:40 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik ga hem niet voor credits volgen, dus geen papers voor mij
We zullen zien, morgen start het om 8.45
Als ik eenmaal wakker ben is er geen probleem. Ik heb nogal moeite met opstaan. Misschien moet ik ook wat eerder gaan slapenquote:Op zondag 17 januari 2010 22:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Morgenstond heeft goud in de mond
Ik ben pas om 9:45 aan de beurt gelukkig
Ik heb hetzelfde, moet nu weer een beetje ritme gaan ontwikkelen. Heb al een aantal maanden geen colleges gehad en moet er nu weer aan gelovenquote:Op zondag 17 januari 2010 22:19 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Als ik eenmaal wakker ben is er geen probleem. Ik heb nogal moeite met opstaan. Misschien moet ik ook wat eerder gaan slapen
Yep. Dat leek me sowieso interessanter en daarnaast werd het me ook aangeraden door een oud-student.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:20 schreef arj1o1 het volgende:
Overigens je volgt MIM toch? Dat kan nog wel eens interessant zijn voor de sector waar je graag in wil gaan werken
Ben je voor bepaalde vakken misschien in een bepaalde groep geplaats (bv. voor werkcolleges) en heb je iets anders aangevinkt in de studiegids? Zou het zo ook niet weten.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:56 schreef SpeCulaes het volgende:
You have been placed in group blablabla
But you have however chosen ANOTHER programme!
Today there are NO lectures for you.
Wat bedoelen ze daar mee? Want voorzover ik weet doe ik nog steeds hetzelfde als voor de winter.
Hehe. Ik nog niet om te leren voor m'n tentamens...quote:Op maandag 18 januari 2010 07:44 schreef Citizen.Erased het volgende:Ben nog niet zo gemotiveerd voor college.
Ik moest in comap mij opnieuw inschrijven voor werkgroepen voor het tweede semester. Ik heb mij daarbij wel in een andere werkgroep ingeschreven.quote:Op maandag 18 januari 2010 07:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ben je voor bepaalde vakken misschien in een bepaalde groep geplaats (bv. voor werkcolleges) en heb je iets anders aangevinkt in de studiegids? Zou het zo ook niet weten.
Ik denk dat ik weet wat je bedoeldquote:Op zondag 17 januari 2010 20:31 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik heb de versie zonder streepje gevolgd, die met streepje is papers lezen. Ik was niet zo onder de indruk van de didactische vaardigheden van een van de docenten wie merk je snel genoeg
edit: zie nu dat ze allebei zonder streepje zijn tegenwoordig. Ik heb 35M1C5 gevolgd.
H0=equal variancesquote:Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Iemand wat tijd voor MTO?
Wat wil het zeggen als een Levene's test bijvoorbeeld sig > 0,05 is?
En in dat geval dus bij p>0,05 homoscedasticiteit en bij P=<0,5 heteroscedasticiteit?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:33 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
H0=equal variances
dus
p<=0,05 unequal variances
p>0,05 equal variances
Niet noodzakelijk, je test dus enkel op die groepen. Meer formeel is de White test, maar ik weet niet of die aan bod komt bij MTO. Overigens kan Glowmouse je hier een beter antwoord op geven denk ik.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En in dat geval dus bij p>0,05 homoscedasticiteit en bij P=<0,5 heteroscedasticiteit?
Wanneer weet ik dan of hij homo of hetero is? Iig al bedankt voor je antwoorden tot nu toe.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:42 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, je test dus enkel op die groepen. Meer formeel is de White test, maar ik weet niet of die aan bod komt bij MTO. Overigens kan Glowmouse je hier een beter antwoord op geven denk ik.
Volgensmij wordt Levene's test gebruikt in een t-test, toch? Voor regressie zou ik dan uitkijken naar een White test of een Breusch-pagan test.
Stel dat we 4 groepen hebben:quote:Op maandag 18 januari 2010 15:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wanneer weet ik dan of hij homo of hetero is? Iig al bedankt voor je antwoorden tot nu toe.
Kijken of ie een handtasje heeftquote:Op maandag 18 januari 2010 15:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wanneer weet ik dan of hij homo of hetero is? Iig al bedankt voor je antwoorden tot nu toe.
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Wtf, heb jij dat nooit gehad bij MTO Lenny
Dan is het MTO niveau tussen PSY en MAW wel heeeeeél anders
Hij zat mij vorige keer ook te pesten dat ik MTO niet had gehaaldquote:
Ik volg geen colleges en in de sheets was het niet goed uitgelegd. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er niveauverschil zit tussen de cursussen. Met je bonuspunten..quote:Op maandag 18 januari 2010 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Wtf, heb jij dat nooit gehad bij MTO Lenny
Dan is het MTO niveau tussen PSY en MAW wel heeeeeél anders
Welke MTO is dit dan bij jou?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik volg geen colleges en in de sheets was het niet goed uitgelegd. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er niveauverschil zit tussen de cursussen. Met je bonuspunten..
MTO C; een college dat een opfriscollege was waarin MTO-B zaken opnieuw besproken werden. Ben je nu klaar met je gejank?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:16 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Welke MTO is dit dan bij jou?
Bij ons was het MTO B en daar gingen ze er ook diep op inDaarom vind ik het vreemd dat jij er nu pas mee komt (ondanks of je wel of geen colleges volgt). Als je naar de cursus inhoudt kijkt, dan zie ik wel grote verschillen in ieder geval
Maar goed; ik ga er niet om strijden welke moeilijker is
Inderdaadquote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef arj1o1 het volgende:
pdf? met een instructie om ze te printen op 4 sheets per pagina?
een docent bij fiscaal recht kwam er via via achter dat zijn pps-files op een niet nader genoemd hbo gebruikt werdenquote:Op maandag 18 januari 2010 21:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
Waarom leveren docenten college-sheets zo vaak op een onmogelijke wijze aan.
Hoe weet je dat de variantie bestaat?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Stel dat we 4 groepen hebben:
Vrouwen - hoogopgeleid
Vrouwen - laagopgeleid
Mannen - hoogopgeleid
Mannen - laagopgeleid
Als we nu het verschil in variantie testen tussen mannen en vrouwen, en concluderen dat deze gelijk zijn (p>0,05), wil dit niet zeggen dat de varianties tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden gelijk zijn.
Homoskedasticiteit in het geval van equal variances, heteroskedasticiteit in het geval van unequal variances.
Wat bedoel je? (Dit is voor mij ook lang geleden)quote:Op maandag 18 januari 2010 21:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
een docent bij fiscaal recht kwam er via via achter dat zijn pps-files op een niet nader genoemd hbo gebruikt werden
[..]
Hoe weet je dat de variantie bestaat?
Je wilt het verschil in variantie testen, maar een kansverdeling met dikke staart heeft niet noodzakelijkerwijs een variantie.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:45 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? (Dit is voor mij ook lang geleden)
Ik denk dat we er in de meeste gevallen vanuit kunnen gaan dat de variabele normaal is gedistributeerd, of bedoel je dit niet?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je wilt het verschil in variantie testen, maar een kansverdeling met dikke staart heeft niet noodzakelijkerwijs een variantie.
Als je naar een gemiddelde kijkt wel, maar dan heb je maar één waarneming per groep, wat een beetje weinig is als je naar variantie kijkt.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:48 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik denk dat we er in de meeste gevallen vanuit kunnen gaan dat de variabele normaal is gedistributeerd, of bedoel je dit niet?
Heb er niets nieuws gehoord vanmorgen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:39 schreef arj1o1 het volgende:
Hoe was ER, was je niet in slaap gevallen?
Kan er wel inkomen dat docenten dat niet willen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
een docent bij fiscaal recht kwam er via via achter dat zijn pps-files op een niet nader genoemd hbo gebruikt werden
De waarnemingen zelf zijn vaak niet normaal verdeeld, dus over een variantie praten is heel gevaarlijk zonder enige aanname.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef arj1o1 het volgende:
Ik ga er van uit dat je in de meeste gevallen wel een aantal waarnemingen per groep hebt, met een bepaald gemiddelde en een bepaalde variantie?
Om de basisbeginselen te begrijpen wordt dan toch vaak aangenomen dat de waarnemingen normaal verdeeld zijn? Verder zegt MTO mij helemaal nietsquote:Op maandag 18 januari 2010 21:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De waarnemingen zelf zijn vaak niet normaal verdeeld, dus over een variantie praten is heel gevaarlijk zonder enige aanname.
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:45 schreef aardappel het volgende:
Tijd voor een MTO-topic als je het mij vraagt...
Feit blijft dat dit over het algemeen wel common practice is..quote:Op maandag 18 januari 2010 21:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De waarnemingen zelf zijn vaak niet normaal verdeeld, dus over een variantie praten is heel gevaarlijk zonder enige aanname.
Lijkt me niet, zelfs de zwakke aannames bij OLS veronderstellen het bestaan van een variantie. Zonder die aanname kom je er gewoon niet. En die aanname is niet altijd juist, waar je vrij snel achter komt als je ooit een verzekeringsmaatschappij start je gaat veel makkelijker/sneller failliet dan je dachtquote:Op maandag 18 januari 2010 21:55 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Feit blijft dat dit over het algemeen wel common practice is..
Het tempo ligt enorm laag bij die videocollegesquote:
True, maar het beats leren uit het boek voor het tentamenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:09 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Het tempo ligt enorm laag bij die videocollegesMaar als je wilt leren vegen, had je me laatst moeten helpen met nakijken. Als je daarna niet kunt vegen dan leer je het nooit meer
quote:Op maandag 18 januari 2010 22:19 schreef GlowMouse het volgende:
LA is een doe-vak. 1x vluchtig het boek doorlezen Videocolleges volgen en daarna oude tentamens oefenen.
Gelukkig hoor je wel op welke verdieping je bentquote:Op maandag 18 januari 2010 23:17 schreef GlowMouse het volgende:
Als je die allemaal wilt zien dan mag je wel de tijd nemen
De nieuwe liften in K zijn echt slecht trouwens. Het interieur is aangepast, de knopjes zien er wat mooier uit, maar ze zijn traagEn de deuren gaan nog even stroef open.
was me niet eens opgevallenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Gelukkig hoor je wel op welke verdieping je bent
In principe niet en krijg je hem toegewezen, maar je kunt het altijd proberen, door er een aan te spreken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik moet eens opzoek naar een docent die me wil begeleiden bij mijn afstuderen. Ben je vrij om zelf een docent uit te kiezen die affiniteit heeft met het vakgebied dat je wil onderzoeken?
Ik heb nog twee weken, en ik vermoed dat mijn vak maar de helft is van die stof van MIT, ik heb namelijk nog een vervolgvak met dezelfde naam...quote:Op maandag 18 januari 2010 23:17 schreef GlowMouse het volgende:
Als je die allemaal wilt zien dan mag je wel de tijd nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |