Beste homeboys,
Toen ik vandaag met mijn level 60 dark ranger diverse night elf mohawks aan het pwnen was, moest ik plots denken aan een vraagstuk van hoog niveau betreffende zwaarden. Hierbij heb ik jullie hulp nodig!
Stel: je hebt twee boze ridders. Een ridder houdt zijn zwaard defensief voor zich zodat het zwaard als een horizontale lijn gezien kan worden. Dit zwaard houdt hij op zo'n manier vast, dat één van de twee scherpe kanten naar boven wijst. De ridder tegenover hem valt aan door het zwaard van achter zijn hoofd, met een neerwaardse beweging neer te slaan. Hierbij raakt de scherpe kant van het aanvallende zwaard de scherpe kant van het verdedigende zwaard. Als het goed is zijn alle vrouwen op dit punt afgehaakt, dus als je dit nog leest ben je een echte vent die vis met zijn tanden vangt.
Maargoed, hieronder een voorbeeldsituatie:
![]()
Met beloofde paint:
![]()
Nu is hierbij mijn vraag: als de kracht van de aanvaller zo groot is, en de kracht van de verdediger groot genoeg is om zijn zwaard na de impact enigszins in dezelfde positie te houden, en de zwaarden goed scherp zijn, welk zwaard zou dan als eerste sneuvelen en doormidden gesneden worden?
Deze vraag houdt me al dagen wakker
![]()
Alvast bedankt voor jullie input