Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:32 schreef Iblis het volgende:
Ik neem aan dat je tonvorming bedoelt? In principe is dat inderdaad softwarematig te corrigeren. Je hebt b.v. PT lens, maar ook gratis software als hugin. Voor meer, zie: Distortion (optics) (Software correction) op Wikipedia.
Een Tilt-shift lens.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:38 schreef bees het volgende:
Ik heb ooit bij een profesionele(product)fotograaf gekeken, die had een camera waarmee hij dat soort grappen kon corrigeren. Camera van tig duizenden guldens.
Vandaar dat ik dus dacht dat dat misschien al gecorrigeerd word in een groothoeklens. (eventueel met vast brandpunt ofzo)
Van vallende lijnen hoef je binnenshuis niet zoveel last te hebben.quote:
Een (groothoek)lens met een vaste brandpuntsafstand heeft inderdaad wel vaak minder last van vervorming.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:38 schreef bees het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad.
Ik heb ooit bij een profesionele(product)fotograaf gekeken, die had een camera waarmee hij dat soort grappen kon corrigeren. Camera van tig duizenden guldens.
Vandaar dat ik dus dacht dat dat misschien al gecorrigeerd word in een groothoeklens. (eventueel met vast brandpunt ofzo)
Ik ga nu even naar je linkjes kijken.
Graag (nog) meer info ;-)
Daar ben ik gister wat mee aan het klootviolen geweest. Maar dat viel nog niet mee. Krijg ten eerste mijn Olympus RAW formaat niet geimporteerd.(*.ORF) Dus ik zoek me nu de pleuris naar een plugin.(die werkt)quote:Op donderdag 14 januari 2010 07:37 schreef polariteit het volgende:
Ligt ook deels aan je lens denk ik? Ik heb er met mijn tamron 11-18 niet zo heel veel last van...
maar als je er last van hebt, dan is het wel te corrigeren met photoshop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |