abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles woensdag 13 januari 2010 @ 10:27:06 #1
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76753281
quote:
BERGEN OP ZOOM - Artsen en verpleegkundigen van het Lievensberg-ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn zo geïntimideerd door de familie van een Marokkaanse hartinfarctpatiënte, dat ze hun reanimatiepogingen voortzetten terwijl dat allang zinloos was.

De arts die de reanimatie vrijdag had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers zijn bang om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden. De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. 's Ochtends verscheen de politie voor het eerst, toen ambulancepersoneel dat snel naar de woning van de vrouw was gekomen om haar op te halen, werd lastiggevallen. Aangekomen bij de afdeling spoedeisende hulp liep de situatie weer uit de hand. En ook op de afdeling intensive care kon het personeel zijn werk niet doen.

Bedreigen

"Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd", zegt een arts die getuige was van het incident en uit angst voor de familie anoniem wil blijven. "De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd."

Onrust

"Ondanks herhaaldelijke gesprekken wilde de familie niet tot bedaren komen", vervolgt de zorgverlener. "De hal was volgestroomd met familieleden en kennissen die de betrokken artsen en verplegend personeel stonden op te wachten. De politie was erbij, maar trad niet op. De betrokken familie heeft gezworen dat ze na de begrafenis van hun moeder in Marokko terugkomen om wraak te nemen." Volgens de politie is er op bepaalde momenten niet ingegrepen, omdat 'onze aanwezigheid meer onrust veroorzaakte dan kalmte'. "De familie wilde koste wat kost de afdeling intensive care binnen. Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen", aldus een woordvoerster, die meldt dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)atie_af__.html?p=8,1

NEEE hinder hulpverleners, bedreig ze meerdere malen, druk ze tegen de muur, bedreig ze nog wat meer. Zet een ziekenhuis op stelten. Maar nee hoor, geen strafbare feiten.

Waarom moet dit maar kunnen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:32:25 #2
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_76753481
Dat wordt weer een kopje thee drinken denk ik. Die mesne hebben het al zo moeilijk in nederland....

Het zijn gewoon pokke lui, die je hier kan missen als kiespijn.

Voor de politie ook geen goed woord. Die had direct moeten ingrijpen, nu geven ze een signaal dat die pokke lui met intimidatie de hele wereld aan kunnen.

POLITIE DOE JE WERK EEN GOED!!!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:33:03 #3
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_76753497
Die actie van de politie snap ik helemaal niet.
pi_76753503
=

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 10:56:02 ]
hoi
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:33:25 #5
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_76753509
Zo kun je inderdaad nog beter zien dat het een dubbeltopic is
pi_76753516
quote:
De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd.
Ik was in de veronderstelling dat er min of meer consensus was om geweld tegen hulpverleners en gezagsdragers hard en snel aan te pakken.
Juist een inconsequente benadering van dit type geweld is funest voor de veiligheid van artsen, verpleegkundigen, conducteurs, politieagenten, etc.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:34:37 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_76753549
quote:
De politie was erbij, maar trad niet op
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76753566
Dat soort lui moeten ze gewoon in Marokko laten zitten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:37:35 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_76753660
quote:
Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen
quote:
Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan knuppels te gebruiken, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen bewusteloze stennisschopper geboeid afgevoerd kon worden
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:37:41 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76753664
-crosspost-

In dit geval kan ik er nog wel een beetje inkomen. Dit is natuurlijk een zwaar emotionele situatie en ik zou ook driedubbel eisen dat het 100 procent zeker was dat ze haar niet meer konden reanimeren.
Teveel verhaaltjes gehoord over ziekenhuizen en medici de laatste tijd om maar gewoon blind op hen te vertrouwen.
Echt dreigen met geweld gaat natuurlijk wel ver, maar ik kan me toch voorstellen dat je tot het uiterste gaat.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_76753684
Lang leve het Nederlandse rechtssysteem en knuffelcultuur.
Blikbaar mag je straffeloos iemand bedreigen.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:37 schreef Posdnous het volgende:
-crosspost-

In dit geval kan ik er nog wel een beetje inkomen. Dit is natuurlijk een zwaar emotionele situatie en ik zou ook driedubbel eisen dat het 100 procent zeker was dat ze haar niet meer konden reanimeren.
Teveel verhaaltjes gehoord over ziekenhuizen en medici de laatste tijd om maar gewoon blind op hen te vertrouwen.
Echt dreigen met geweld gaat natuurlijk wel ver, maar ik kan me toch voorstellen dat je tot het uiterste gaat.
Die hulpverleners doen hun werk, en neem van mij aan dat ze bij reanimatie zeer zorgvuldig te werk gaan.
Heel verstandig om de hulpverlenetrs daar bij te hinderen en logisch dat je ze bedreigt. Mijn maag draait zich echt om van jouw reaktie.
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:38:59 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76753709
Ik zie overigens nu pas dat het om Marokkanen ging. Had het kunnen weten bij de Telegraaf natuurlijk.
Lijkt me trouwens niet echt een situatie die alleen bij Marokkanen kan voorkomen.
pi_76753787
Ik kan hier zo fucking kwaad om worden. Niet normaal. En dan de politie niet ingrijpen om het niet nog meer uit de hand te laten lopen, flikker toch op, omdat ze in hun broek schijten ja. Dan bel je de ME maar, of de BBE, of hoe die lui tegenwoordig heten, en pak je ze allemaal op. Alle kosten op hun verhalen, klaar.
Enkeltje Marokko is ook prima.

Hoe krijgen ze het in hun botte hoofd om de dokters en ambulancebroeders te gaan bedreigen, die juist voor hun klaarstaan. Ik moet echt ff afkoelen, mijn bloed kookt als ik zulke dingen hoor.
pi_76753804
Ik heb hier geen woorden voor.. Wat een tuig..
En waarom treedt de politie niet op? Er werden mensen met de dood bedreigd. Dan mag er toch geschoten worden?
Ik wil mijn belastingcenten terug, dan kan ik daarmee mezelf bewapenen.. Zo onderhand is dat wel nodig.
pi_76753821
quote:
De betrokken familie heeft gezworen dat ze na de begrafenis van hun moeder in Marokko terugkomen om wraak te nemen.
Paspoort afnemen en het land uit schoppen.

Wat denken die mongolen wel niet.
Wraak nemen. Waarop? Op een stel artsen die er alles aan doen om iemands leven te redden?

Fuck of, soms zijn levens niet te redden; daar kunnen die artsen niets aan doen.

Kutvolk.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76753828
Dergelijk tuig moeten ze gewoon flink aanpakken. De politie had in dit geval ook beter op mogen treden, geweld tegen hulpverleners is zinloos en verwerpelijk.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:43:59 #17
3542 Gia
User under construction
pi_76753885
Och, een volgende keer beginnen ze al niet meer aan reanimatie.
Waarschijnlijk is dat veiliger, omdat dat dan minder hoop wekt.
pi_76753932
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:43 schreef Posdnous het volgende:

[..]

. en dan noemen ze mij een troll. Wat een volk hier toch, ahahaha
Mensen die doodsbedreigingen goed praten, dat is pas niveau

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 11:46:07 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:45:21 #19
116015 SicSicSics
pi_76753939
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:43 schreef Gia het volgende:
Och, een volgende keer beginnen ze al niet meer aan reanimatie.
Waarschijnlijk is dat veiliger, omdat dat dan minder hoop wekt.
Of nog triester.

'Die wijk gaan wij niet meer in!'
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_76753974
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Of nog triester.

'Die wijk gaan wij niet meer in!'
In dit geval hebben de hulpverleners er nog alle recht op ook. Ik zou mijzelf ook niet bloot willen stellen aan dat soort tuig
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:48:30 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_76754052
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen die doodsbedreigingen goed praten, dat is pas niveau

=
.

Hoe weten die mensen nu dat het geen Fokker of dergelijke closet-racist is is die hen helpen moet. Je kunt niemand meer vertrouwen als ik die topics hier zo lees.

[ Bericht 13% gewijzigd door paddy op 13-01-2010 12:53:55 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:49:42 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_76754090
Voor dit soort figuren ben ik het wel met Wilders eens.
Als ze 2 paspoorten hebben , de Nederlandse afpakken en op het eerste vliegtuig naar Marokko.

Ik ben inmiddels overleden
pi_76754197
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:49 schreef Enchanter het volgende:
Voor dit soort figuren ben ik het wel met Wilders eens.
Als ze 2 paspoorten hebben , de Nederlandse afpakken en op het eerste vliegtuig naar Marokko.

In Marokko worden ze ook niet blij van zo'n volk. Sluit ze maar gewoon op. Het bedreigen van hulpverleners moet gewoon zwaarder gestraft worden in Nederland.
pi_76754201
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.

Hoe weten die mensen nu dat het geen Fokker of dergelijke closet-racist is is die hen helpen moet. Je kunt niemand meer vertrouwen als ik die topics hier zo lees.
Die mensen weten niks. Ze weten niks af van hulpverlening, ze weten niks af van wat er met hun familielid aan de hand is, ze weten kortom helemaal geen ene zak. Wat ze dus moeten doen is de zorg voor hun familielid overlaten aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn. Zij mogen gaan wachten in de wachtkamer op nieuws. Dat is wat ze mogen.

Als ze dat niet doen, en ze kiezen ervoor om medisch personeel te bedreigen of te hinderen hun werk te doen, of sterker nog, zweren 'wraak te nemen', dan mag van mij de politie hun knieschijven doormidden slaan, of zelfs met scherp schieten op dat soort tuig.

Zulke mensen zijn we in dit land namelijk liever kwijt dan rijk. Overigens hebben we ook niks aan mensen die zulke bedreigingen 'wel snappen', want dat is van hetzelfde niveau, bij zulke mensen zit een dermate grote kronkel in de kop dat het ook niet wenselijk is dat zulke mensen zich ophouden in onze maatschappij.
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:55:24 #25
116015 SicSicSics
pi_76754287
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:48 schreef Posdnous het volgende:
.

Dat mag je dan normaal kenbaar maken!

Twijfel je aan de arts? Vraag er een andere bij.
Hoog oplopende spanning? Haal ff een bakkie, pak een peuk en ga buiten staan janken.

Zodra je hulpverleners belemmerd op de IC nota bene, mogen ze je van mij verwijderen/ naar buiten gooien. Als je ze er ook nog eens bij bedreigd, graag hardhandig!

Ik snap best dat het 'emotioneel' is, maar (zoals het hier beschreven staat) was dit totaal buiten proporties en vind ik het echt heel jammer dat er niet hard ingegrepen is. Dat heeft voor mij verder niets met afkomst te maken, maar met instelling. Als het Johnnie had geheten hadden ze hem ook een knuppel in de nek moeten leggen en naar buiten moeten dragen!
Fine, fuck you then!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')