Fijn dat dat voor jou werktquote:Op maandag 1 februari 2010 21:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik ben weleens depri geweest, en heb daarvan geleerd dat je dat het beste kunt verwerken door een goede uitlaatklep, rust en tijd. De stress die erin zit, moet er dan ook op een of andere manier uit is mijn logica. Uiteindelijk kun je hier dan ook alleen maar van leren om met depressies om te gaan.
Nonsens en nonsens. Je bent nog steeds jezelf, alleen zijn de dalen iets minder diep en de meesten hebben juist wel de rust om een therapie tot een succes te maken. Omdat ze dan pas de rust hebben om ook echt aan de slag te gaan.quote:Op het moment dat je dan middelen gaat gebruiken om je minder kut te voelen, zal de stress mijns inziens niet snel verdwijnen, mede doordat je door de invloed van het middel niet meer jezelf bent. Oftewel denk ik dan ook dat als je therapie krijgt terwijl je onder invloed bent van deze middelen, het effect van deze therapie heel wat minder is.
Depressie is toch naast hart en vaat ziekten etc. een van de meest voorkomende volksziekten? Is niet zo raar ook met een maatschappij als de onze.quote:Zoals ToT dan ook zegt is het een middel dat hulp kan bieden bij de ernstige gevallen van depressie, tegelijkertijd hoor je dan dat een miljoen mensen of meer hier gebruik van maken. Oftewel zijn er dan wel erg veel mensen met depressies.
Dat ben ik dus niet met je eens, die hierbovenquote:Volgens mij is het grootste probleem dan ook dat we het te druk hebben om stil te staan bij dit soort zaken, oftewel het rustig verwerken van depressies, en uiteraard het uitzoeken van een goede uitlaatklep. Mjah, het is dan ook veel leuker om in het weekend te gaan stappen en flink te gaan drinken, rust is daaraan voor veel mensen ondergeschikt.
Heb je daar onderzoeksresultaten van oid of is dit iets wat jij vindt?quote:Daarbij denk ik overigens dat veel depressies lichamelijke oorzaken hebben, oftewel ontstaan door een slecht dieet. Vind het dan ook frappant dat de meeste mensen die ik hierover spreek eigenlijk niet verder kijken dan de smaak van eten.
Niet slecht bedoeld, maar op het moment dat je uitlaatkleppen niet goed genoeg werken, is het dan niet slim om verder te kijken voor andere uitlaatkleppen? Wat valt bij jou onder de noemer uitlaatklep trouwens?quote:Op maandag 1 februari 2010 21:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Fijn dat dat voor jou werkt
Er zijn echter legio mensen die aan een goede uitlaatklep niet genoeg hebben. Ik heb uitlaatkleppen genoeg om het zo uit te drukken, toch voelde ik me zwaar kloten. Zonder meds had ik niet de rust gehad om nu zaken op orde te krijgen.
Hoe weet jij dat je jezelf bent? Je bent immers minder eerlijk over je depressie, omdat deze met een vrij hard middel is verdoofd. Daardoor stel je het mijns inziens alleen maar uit.quote:Nonsens en nonsens. Je bent nog steeds jezelf, alleen zijn de dalen iets minder diep en de meesten hebben juist wel de rust om een therapie tot een succes te maken. Omdat ze dan pas de rust hebben om ook echt aan de slag te gaan.
Daar heb je gelijk in, voor mij is het dan ook de vraag wat de oorzaak hiervan is. Mijn voelsprieten wijzen dan richting geld en onnodige bangmakerijen.quote:Depressie is toch naast hart en vaat ziekten etc. een van de meest voorkomende volksziekten? Is niet zo raar ook met een maatschappij als de onze.
Heb mijn post nog een stuk aangevuld, ik durf dan ook te zeggen dat ik vrij serieuze shit te verwerken heb gehad, en dat ik blij ben dat ik daarvoor nooit naar een psycholoog/psychiater ben gegaan. Het is soms even taai, ik heb mijn baalmomenten gehad, echter begin ik nu langzaam de baas te worden over dit verhaal, en dat was mijns inziens heel wat lastiger geweest als ik hiervoor middelen heb gebruikt. Overigens valt me op dat dit verwerken makkelijker is geworden sinds dat ik gestopt ben met alcohol, wat voor mij uiteraard een hele lading onnodige stress heeft doen verdwijnen. Alcohol beschadigd dan ook het lichaam, waardoor het lichaam stress krijgt, en dit ook aangeeft dmv. je gevoel. Dat gevoel vertelt mijns inziens dan ook hoe jij jezelf voelt.quote:Dat ben ik dus niet met je eens, die hierboven
Dat probeer ik met mijn logica uit te leggen, dat op basis van ervaringen met mensen die dergelijke middelen gebruiken/gebruikten. Echter weet ik ook maar al te goed dat er in onze maatschappij veel te veel stress aanwezig is, en dat er nauwelijks aandacht besteed word aan het verminderen hiervan door bv. te kijken naar de oorzaak. Tel daarbij op de druk die op onze levens staan, en je hebt een reden waarom mensen graag dergelijke middelen gebruiken om de pijn te verzachten.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef ToT het volgende:
Ow dus je hebt geen ervaringen met antidepressiva of psychologen, maar je weet wel dat ze slecht voor je herstel zouden zijn?
Ik geloof dat wij het gewoon niet eens gaan worden. Imho zouden mensen die zo in de knoop met zichzelf zitten dat ze er zelf niet meer uitkomen naar een psycholoog/maatschappelijk werker moeten gaan en op basis daarvan verder moeten kijken. Nogmaals, super voor jou dat jij alles zonder hulp en met je uitlaatkleppen hebt verholpen. Anderen, zoals ik, lukt dat niet. Daarnaast is het niet enkel de uitlaatkleppen maar met name het hebben van verkeerde/gebrek aan coping strategieën die een stemming kunnen verergeren. Ook de stofjes in je hoofd verergeren het, sommige mensen hebben dan ook een chronisch AD gebruik, denk aan manisch depressieven etc. Die mensen hebben geen flikker aan jouw uitlaatkleppen, omdat het daar puur om een bio chemische verstoring gaatquote:Op maandag 1 februari 2010 22:06 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Niet slecht bedoeld, maar op het moment dat je uitlaatkleppen niet goed genoeg werken, is het dan niet slim om verder te kijken voor andere uitlaatkleppen? Wat valt bij jou onder de noemer uitlaatklep trouwens?
[..]
Hoe weet jij dat je jezelf bent? Je bent immers minder eerlijk over je depressie, omdat deze met een vrij hard middel is verdoofd. Daardoor stel je het mijns inziens alleen maar uit.
[..]
Daar heb je gelijk in, voor mij is het dan ook de vraag wat de oorzaak hiervan is. Mijn voelsprieten wijzen dan richting geld en onnodige bangmakerijen.
[..]
Heb mijn post nog een stuk aangevuld, ik durf dan ook te zeggen dat ik vrij serieuze shit te verwerken heb gehad, en dat ik blij ben dat ik daarvoor nooit naar een psycholoog/psychiater ben gegaan. Het is soms even taai, ik heb mijn baalmomenten gehad, echter begin ik nu langzaam de baas te worden over dit verhaal, en dat was mijns inziens heel wat lastiger geweest als ik hiervoor middelen heb gebruikt. Overigens valt me op dat dit verwerken makkelijker is geworden sinds dat ik gestopt ben met alcohol, wat voor mij uiteraard een hele lading onnodige stress heeft doen verdwijnen. Alcohol beschadigd dan ook het lichaam, waardoor het lichaam stress krijgt, en dit ook aangeeft dmv. je gevoel. Dat gevoel vertelt mijns inziens dan ook hoe jij jezelf voelt.
Pardon?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat probeer ik met mijn logica uit te leggen, dat op basis van ervaringen met mensen die dergelijke middelen gebruiken/gebruikten. Echter weet ik ook maar al te goed dat er in onze maatschappij veel te veel stress aanwezig is, en dat er nauwelijks aandacht besteed word aan het verminderen hiervan door bv. te kijken naar de oorzaak. Tel daarbij op de druk die op onze levens staan, en je hebt een reden waarom mensen graag dergelijke middelen gebruiken om de pijn te verzachten.
Daar heb je geen wetenschappelijke onderzoeken voor nodig, dat kun je gemakkelijk doen door zelf wat te experimenteren met je dieet, oftewel minder te kijken naar de smaak, en meer naar het nut van wat je eet. Als je bijvoorbeeld een tijd slecht eet, merk je dat je sneller moe word, en je weet van jezelf dat als je moe bent, je sneller geirriteerd bent. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd te kampen gehad met een flink magnesiumtekort, oftewel had ik erg veel moeite met het omgaan met de stress die ik opving. Voelde me in de regel dan ook erg slecht en dacht dat het allemaal te maken had met de shit dit ik in mijn jeugd heb meegemaakt. Echter toen ik daadwerkelijk met mijn dieet bezig ging, was het ineens veel makkelijker om met de stress om te gaan en mezelf dus goed te voelen. Magnesium is sowieso een mineraal dat in ons westers dieet weinig voorkomt.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:16 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik geloof dat wij het gewoon niet eens gaan worden. Imho zouden mensen die zo in de knoop met zichzelf zitten dat ze er zelf niet meer uitkomen naar een psycholoog/maatschappelijk werker moeten gaan en op basis daarvan verder moeten kijken. Nogmaals, super voor jou dat jij alles zonder hulp en met je uitlaatkleppen hebt verholpen. Anderen, zoals ik, lukt dat niet. Daarnaast is het niet enkel de uitlaatkleppen maar met name het hebben van verkeerde/gebrek aan coping strategieën die een stemming kunnen verergeren. Ook de stofjes in je hoofd verergeren het, sommige mensen hebben dan ook een chronisch AD gebruik, denk aan manisch depressieven etc. Die mensen hebben geen flikker aan jouw uitlaatkleppen, omdat het daar puur om een bio chemische verstoring gaat
Ik ben wel blij met de AD en de hulp. Ik weet dat ik mezelf ben omdat ik mezelf ken dus nee, ik onderdruk niets (behalve een gevoel van irritatie bij jou post). Ik voel me rustiger en relaxter, omdat mijn dalen minder diep zijn. Mijn pieken daarentegen zijn nog steeds hoog
![]()
Ik had ook gereageerd op je aanvulling, ik zie graag wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat het dieet zo'n invloed heeft op de psyche
Om daar iets over te zeggen ken ik jou niet goed genoeg, zoals ik al zei heb ik er dan ook geen moeite mee dat jij hier baat bij hebt. Daarbij heb ik ook het vertrouwen dat jij ook deze depressie zult overwinnen, en kan ik je aanraden jezelf daar de tijd en ruimte voor te geven. Daar kun je alleen maar wijzer van worden toch?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Pardon?![]()
Dus jij zegt nu tegen mij dat ik mezelf het makkelijk maak door pilletjes te slikken? Ik geloof dat jij dan geen flauw benul hebt van hoe ik mij gevoeld heb. Ik heb geen werk door mijn depressie, dus die stress valt reuze mee en toch voel ik me kut. Ik heb vrienden, doe leuke dingen, heb lieve ouders en toch voel ik me kut. Diep en diep kut. En weet je? Die pillen maken het wel iets beter, maar he, ik voel me nog steeds kut. Vertel me eens hoe dat dan zit?
En toch wil ik dit wetenschappelijk onderbouwd zien. Leuk dat jij dingen ervaart, er zijn ook mensen die beweren dat aliens ze hebben opgehaald of dat er allerlei samenzweringstheorieën zijnquote:Op maandag 1 februari 2010 22:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar heb je geen wetenschappelijke onderzoeken voor nodig, dat kun je gemakkelijk doen door zelf wat te experimenteren met je dieet, oftewel minder te kijken naar de smaak, en meer naar het nut van wat je eet. Als je bijvoorbeeld een tijd slecht eet, merk je dat je sneller moe word, en je weet van jezelf dat als je moe bent, je sneller geirriteerd bent. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd te kampen gehad met een flink magnesiumtekort, oftewel had ik erg veel moeite met het omgaan met de stress die ik opving. Voelde me in de regel dan ook erg slecht en dacht dat het allemaal te maken had met de shit dit ik in mijn jeugd heb meegemaakt. Echter toen ik daadwerkelijk met mijn dieet bezig ging, was het ineens veel makkelijker om met de stress om te gaan en mezelf dus goed te voelen. Magnesium is sowieso een mineraal dat in ons westers dieet weinig voorkomt.
Verder heb ik er overigens geen problemen mee dat jij je goed voelt bij deze oplossing, en ben ik altijd het type dat verder probeert te kijken dan het symptoom. Ik geloof dan ook in de kracht van het menselijk lichaam.
Als je het wetenschappelijk onderbouwt wil zien, dan kan ik je aanraden zelf op zoek te gaan naar voedselkennis, je komt dan namelijk erg snel tot deze conclusie. Ga er verder ook niet veel over uitwijden, vind het dan ook raar dat mensen tegenwoordig raar opkijken als ik zeg dat een gezond dieet nodig is om jezelf fit te voelen en dat deze fitheid veel te maken heeft met je gevoel. Je voelt jezelf dan ook kut, uiteindelijk kun je alleen maar gissen naar de oorzaak. Dan is het mijns inziens fijn als je een deel kunt uitsluiten.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En toch wil ik dit wetenschappelijk onderbouwd zien. Leuk dat jij dingen ervaart, er zijn ook mensen die beweren dat aliens ze hebben opgehaald of dat er allerlei samenzweringstheorieën zijnDaar kan ik zonder echt bewijs ook niets mee
Nope. Ik geloof eerder in het voorkomen van kanker door het lichaam gezond te houden. Verder geloof ik dat de oorzaak van kanker sowieso vaak erg onduidelijk is, en mijns inziens door stress veroorzaakt kan worden. Mocht ik het ooit krijgen, dan zie ik dan wel wat ik ermee doe, tot die tijd vind ik het weinig boeiend om over na te denken eigenlijk. Beter voorkomen dan genezen.quote:De kracht van het menselijk lichaam is maar tot op zekere hoogte voldoende. Of ben jij zo'n type die ook naar Yomanda rent ipv de reguliere medische wetenschap wanneer er kanker gediagnostiseerd wordt?
Ik denk dat ik het ook redelijk netjes heb verwoord, wil hiermee dan ook niemand tegen het zere been aantrappen. Bewustzijn is dan ook een erg groot onderwerp.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:31 schreef ToT het volgende:
Hey in BNW kijken we sowieso naar alternatieve opvattingen he!
Ik wil prima aannemen dat gezonde voeding en dergelijk bijdragen aan een gezond gestel. Maar imho is dat niet voldoende om echt alles te kunnen voorkomen, dat kan gewoon niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:35 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als je het wetenschappelijk onderbouwt wil zien, dan kan ik je aanraden zelf op zoek te gaan naar voedselkennis, je komt dan namelijk erg snel tot deze conclusie. Ga er verder ook niet veel over uitwijden, vind het dan ook raar dat mensen tegenwoordig raar opkijken als ik zeg dat een gezond dieet nodig is om jezelf fit te voelen en dat deze fitheid veel te maken heeft met je gevoel, je voelt jezelf dan ook kut, uiteindelijk kun je alleen maar gissen naar de oorzaak. Dan is het mijns inziens fijn als je een deel kunt uitsluiten.
[..]
Nope. Ik geloof eerder in het voorkomen van kanker door het lichaam gezond te houden. Verder geloof ik dat de oorzaak van kanker sowieso vaak erg onduidelijk is, en mijns inziens door stress veroorzaakt kan worden. Mocht ik het ooit krijgen, dan zie ik dan wel wat ik ermee doe, tot die tijd vind ik het weinig boeiend om over na te denken eigenlijk. Beter voorkomen dan genezen.
Was ik vergeten, ik kom hier eigenlijk nooitquote:Op maandag 1 februari 2010 22:31 schreef ToT het volgende:
Hey in BNW kijken we sowieso naar alternatieve opvattingen he!
Daarom zei ik dat de oorzaak onduidelijk is, en kan het nooit kwaad om ervoor te zorgen dat de kans wat minder is. Er bestaan dan ook nog zaken als straling en dergelijke, oftewel is het volledig voorkomen volgens mij onmogelijk.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:38 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik wil prima aannemen dat gezonde voeding en dergelijk bijdragen aan een gezond gestel. Maar imho is dat niet voldoende om echt alles te kunnen voorkomen, dat kan gewoon niet.
En kanker voorkomen is erg moeilijk, hoe verklaar je dat kinderen of zelfs baby's aan kanker overlijden? Kanker krijg je vanuit een aantal factoren, voeding is daar een van. Maar ook erfelijkheid of domweg pech spelen mee
quote:Op maandag 1 februari 2010 22:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Was ik vergeten, ik kom hier eigenlijk nooitWas alleen een boeiend onderwerp ivm de AD
Maar ik zal er rekening mee houden
Dan zijn we het daar over eens!quote:Op maandag 1 februari 2010 22:42 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom zei ik dat de oorzaak onduidelijk is, en kan het nooit kwaad om ervoor te zorgen dat de kans wat minder is. Er bestaan dan ook nog zaken als straling en dergelijke, oftewel is het volledig voorkomen volgens mij onmogelijk.
Daar kan ik je niets anders dan succes mee wensen. Even op adem komen is dan ook nooit weg.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar over eens!
Maar ook mij bekruipt het gevoel dat AD te snel voorgeschreven worden zonder therapie e.d. Ikzelf heb heel lang gewacht voor ik er aan begon, met name omdat ik weet wat voor bijwerkingen ze kunnen hebben. Maar uiteindelijk ging het voor mij niet meer. En nu hoop ik de rust te hebben dat ik alles weer op de rit krijg
Dat hoop ik ook voor je Marijke.quote:Op maandag 1 februari 2010 22:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar over eens!
Maar ook mij bekruipt het gevoel dat AD te snel voorgeschreven worden zonder therapie e.d. Ikzelf heb heel lang gewacht voor ik er aan begon, met name omdat ik weet wat voor bijwerkingen ze kunnen hebben. Maar uiteindelijk ging het voor mij niet meer. En nu hoop ik de rust te hebben dat ik alles weer op de rit krijg
Dankjewelquote:Op maandag 1 februari 2010 22:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar kan ik je niets anders dan succes mee wensen. Even op adem komen is dan ook nooit weg.
Dankjequote:Op maandag 1 februari 2010 22:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor je Marijke.
Vind dat je heel goed uitlegt hoe je a-d ervaart en wat het voor je doet.
Ik heb er ook ervaring mee en kan zeggen dat de korte tijd dat ik ze gebruikt heb me geholpen heeft een zeer moeilijke periode door te komen.
Ik ga van het standpunt uit dat als je je houdt aan de dosis die de arts je voorschrijft en als het beter met je gaat samen met de arts afbouwt het je enorm kan helpen een moeilijke tijd te verlichten.
Dat hoop ik voor jou ook Marijkequote:Op maandag 1 februari 2010 22:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dankjewel
[..]
DankjeJij bent er dus helemaal bovenop gekomen begrijp ik? Dat is erg fijn, ik hoop dat ik snel hetzelfde kan zeggen
Je bent er weer!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:47 schreef Lambiekje het volgende:
ik neem aan dat deze strekking bekend is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |