abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:55:33 #26
159879 Kaneel
dé smaakmaker
pi_76775774
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:29 schreef MissSpooky het volgende:

[..]

Op zich lukt het wel met een mountainbike heur. Ik heb meerdere collega's die daarmee de post doen. Maar ja, een kwestie van smaak he.
Ja precies, zal wel goed komen. En anders is het een dag kut en neem ik pa's fiets stiekem mee

@Linker_Onderlip: wat bedoel je met meer overzicht met een stadsfiets?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:59:58 #27
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76775993
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef Kaneel het volgende:

[..]

Ja precies, zal wel goed komen. En anders is het een dag kut en neem ik pa's fiets stiekem mee

@Linker_Onderlip: wat bedoel je met meer overzicht met een stadsfiets?
Op een mountainbike zit je toch wel een beetje gebogen en kun je wat minder goed om je heen kijken, maar zo'n ramp is dat ook weer niet hoor. 'T is maar net wat je gewend bent.
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_76777860
Een beetje voorovergebogen zitten is wel een stuk beter voor je rug. Dan vang je niet iedere kuil met je rug op.
Ben nu bezig de VOS te leren van m'n nieuwe DVG. Kreeg ik heel nieuwerwets aangeleverd in een excel file met een testprogramma erbij. Probleempje, dat testprogramma doet 't niet in Open Office. En alles gaat uit van de loopnummers. Dat kost dus veel te veel tijd. Ik heb zelf maar een klassieke lijst gemaakt op basis van loopnamen. Dat hou ik tenminste uit elkaar.
pi_76781369
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:12 schreef Mute_Me het volgende:
Ik ben net terug van solliciteren, en kan dinsdag beginnen in Den Haag.
4 dagen per week, 3.5 uur per dag. Hopelijk word het nog warmer
Iemand nog tips voor de eerste werkdagen?
Gefeliciteerd,

Bij welk VBG (vestiging) ben je aangenomen?
Ik heb 1 tip voor je, schrijf je uren op en vraag minstens iedere maand je uren op als er geen overzichten op het depot/vestiging ter inzage liggen.
pi_76781561
Wie rijdt er hier collectie 's avonds?
Noot noot.
pi_76782873
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:50 schreef Jojoortje het volgende:
Wie rijdt er hier collectie 's avonds?
Ik.

Is leuk werk hoewel het soms aardig zwaar kan zijn. Sommige klanten hebben postzakken waar wel bakstenen in lijken te zitten. De zwaarte van het werk ligt ook aan de wijk die je krijgt. Bij ons hebben we bijvoorbeeld wijken met 6 klanten en 20 brievenbussen, terwijl dit bij mijn wijk juist precies andersom is.

Om eerlijk te zijn heb ik geen vrouwen dit werk zien doen, bij ons werken er in ieder geval echt alleen maar kerels, wel heb ik een keer een vrouwelijke subcontractor bij onze vestiging gezien maar die zie ik nu ook nooit meer. Maar laat mij je niet ontmoedigen en ga er gewoon voor als het je wat lijkt.
Tok.
pi_76783021
Bij ons zijn er juist weer veel vrouwen bij collectie.
pi_76783031
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:12 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Ik.

Is leuk werk hoewel het soms aardig zwaar kan zijn. Sommige klanten hebben postzakken waar wel bakstenen in lijken te zitten. De zwaarte van het werk ligt ook aan de wijk die je krijgt. Bij ons hebben we bijvoorbeeld wijken met 6 klanten en 20 brievenbussen, terwijl dit bij mijn wijk juist precies andersom is.

Om eerlijk te zijn heb ik geen vrouwen dit werk zien doen, bij ons werken er in ieder geval echt alleen maar kerels, wel heb ik een keer een vrouwelijke subcontractor bij onze vestiging gezien maar die zie ik nu ook nooit meer. Maar laat mij je niet ontmoedigen en ga er gewoon voor als het je wat lijkt.
Oh, hier werken er wel veel vrouwen... Zo zwaar is het niet echt hoor ik, dan heb je denk ik een beetje pech met je wijk. Heb jij een idee hoe dat zit met mijn contract? Werk bijna 3 jaar als zaterdagbesteller, dus krijg ik een 2e contract? Of wordt dat samen 1 contract?
Noot noot.
pi_76784418
Hehe, dan heb je geluk dat je niet bij ons werkt anders was je echt wel de enige vrouw. Het werk kan (met de nadruk op kan) zwaar zijn maar meestal hebben klanten 1 of 2 zakken post en sommige klanten hebben zelfs maar een stapeltje post wat je zo in je handen mee kan nemen. Af en toe gooien klanten ook stapels zware enveloppen of zelfs pakketten in die postzakken waardoor zo`n zak bijna niet te tillen is, maar dat is gelukkig meer een uitzondering. Dus het moet zeker goed te doen zijn.

Helaas weet ik niks over contracten.
Tok.
pi_76786016
Collectie lijkt mij ook best leuk, vooral op zondag: beetje van brievenbus naar brievenbus scheuren, toch niks beters te doen op zondag

Maar ik heb niet eens een rijbewijs
pi_76786422
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:47 schreef TokenW het volgende:

[..]

Gefeliciteerd,

Bij welk VBG (vestiging) ben je aangenomen?
Ik heb 1 tip voor je, schrijf je uren op en vraag minstens iedere maand je uren op als er geen overzichten op het depot/vestiging ter inzage liggen.
Lees nog even een post verder van diegene Heeft nog een aanbod gekregen en die aangenomen.
pi_76791809
tvp
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:30:08 #38
273607 Linker_Onderlip
...naast Rechter Onderlip
pi_76804435
Gisteren hebben twee mensen van onze vestiging zichzelf een breuk gevallen Het was dan ook superglad. Vandaag was het daarentegen zweten geblazen en er lag één grote paplaag op de grond. Vervelend, maar niet zo erg als die spiegel van de afgelopen weken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Linker_Onderlip op 14-01-2010 15:33:13 ]
Ieder kutje zingt zoals het gebekt is.
pi_76821017
Ik gebruik als postfiets een oude spartametachtige fiets waarvan het motortje niet meer werkt. Een fietsenmaker in de buurt levert die dingen op bestelling als postfiets. Ze hebben een brommerachtig achterwiel (dus geen dunne spaakjes). Supergoed voor de post!
pi_76821521
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:38 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Hehe, dan heb je geluk dat je niet bij ons werkt anders was je echt wel de enige vrouw. Het werk kan (met de nadruk op kan) zwaar zijn maar meestal hebben klanten 1 of 2 zakken post en sommige klanten hebben zelfs maar een stapeltje post wat je zo in je handen mee kan nemen. Af en toe gooien klanten ook stapels zware enveloppen of zelfs pakketten in die postzakken waardoor zo`n zak bijna niet te tillen is, maar dat is gelukkig meer een uitzondering. Dus het moet zeker goed te doen zijn.

Helaas weet ik niks over contracten.
Volgende week gesprek trouwens... Hopen dat het doorgaat!
Noot noot.
pi_76822861
Ik ga misschien kijken voor een postfiets, want de fiets die ik nu gebruik voor alles begint er nu wel onder te lijden.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_76825095
ik heb momenteel een 2 uren contract. Als ik verlof opvraag voor 1 dienst op zaterdag wordt deze gewoon niet uitbetaald. Hetzelfde is ook zo als ik 2 diensten verlof opneem worden ze gewoon niet uitbetaald. Ik heb wel een verlofoverzicht met de uren erop maar wat heb ik dan aan die verlofuren omdat ze niet worden uitbetaald aan mij? Weet iemand hoe dit precies zit?
Voor adviezen van voetbalwedstrijden en tennis!
pi_76825341
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:44 schreef Juninho8 het volgende:
ik heb momenteel een 2 uren contract. Als ik verlof opvraag voor 1 dienst op zaterdag wordt deze gewoon niet uitbetaald. Hetzelfde is ook zo als ik 2 diensten verlof opneem worden ze gewoon niet uitbetaald. Ik heb wel een verlofoverzicht met de uren erop maar wat heb ik dan aan die verlofuren omdat ze niet worden uitbetaald aan mij? Weet iemand hoe dit precies zit?
Vreemd. Ik krijg het gewoon uitbetaald dan, dus misschien even contact opnemen met je teamcoach? Als je je uren niet controleert, dan gaan ze je soms naaien namelijk.
Noot noot.
pi_76840736
Ik heb ook contact opgenomen met mijn teamcoach maar die zegt dat ik maar een 2 uren contract heb en omdat 1 dienst al langer dan 2 uur is wordt deze niet uitbetaald. Dat is de uitleg waar ik het mee moet doen.
Voor adviezen van voetbalwedstrijden en tennis!
pi_76843637
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:53 schreef Juninho8 het volgende:
Ik heb ook contact opgenomen met mijn teamcoach maar die zegt dat ik maar een 2 uren contract heb en omdat 1 dienst al langer dan 2 uur is wordt deze niet uitbetaald. Dat is de uitleg waar ik het mee moet doen.
Ik zou deze uitleg niet accepteren. Hoelang jouw dienst is doet er niet toe, want als jij vrij hebt loopt iemand anders die dienst. Op een verlofdag boeken ze jou dus al per definitie niet in die dienst. Ze kunnen gewoon 2 uur verlof opvoeren in het systeem, wat er dan in de uitdraai van Harmony ongeveer zo uitziet:

V
10.00 - 12.00

Daar hoeft dan verder geen dienst aan gekoppeld te zijn.

Als jij op een dag vrij hebt dienen ze jou gewoon je contracturen uit te betalen, en van je verlofbudget af te boeken. Er lopen hier legio zaterdagbestellers rond met van die kleine contractjes (meestal 3 uur), en we hebben geen een dienst van 3 uur hier (althans geen dienst met voorbereiden en uitvoeren).

Maar in feite hoeven wij ons niet bezig te houden met de vraag hoe jouw TC dit gaat oplossen. Volgens je CAO heb je per jaar recht op 5x het aantal contracturen per week aan verlof (in jouw geval dus 10 uur p/j). Volgens het Burgerlijk Wetboek deel 7 (BW 7, artikel weet ik niet uit m'n hoofd) moet je werkgever jouw ook in staat stellen om (in goed overleg) dit verlof op te nemen.

Als je er met je TC niet uitkomt, zou ik contact opnemen met je vestigingsmanager (of VBG-manager, zoals het tegenwoordig geloof ik heet).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_76848494
Wat voor HAH hebben we morgen? Weer 2 á 3 stuks?
pi_76848574
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:25 schreef Zipportal het volgende:
Wat voor HAH hebben we morgen? Weer 2 á 3 stuks?
Wij hebben 3 HAH, want de FFF ( ) zit er bij..
Noot noot.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:48:03 #48
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76849390
Ik heb morgen blijkbaar ineens vrij, niemand die dat even tussendoor meldt ofzo.
Blij dat ik in ieder geval net even in dat boek keek, anders had ik zaterdag dus én geen plannen gemaakt én voor lul zo vroeg daar gestaan.
Straks nog maar even m'n middagwijk doen trouwens.
pi_76849783
Vandaag lekker kort dagje, van 7.30 tot 12.00 uur, vooral voorbereiding gedaan. Daarna nog een klein wijkje gelopen zonder HAH Kwam in een flat nog iemand tegen die post liep. "Hoi, ook lekker post aan het lopen? Ik ben je concurrent, Sandd." Whehe Vervolgens gezegd dat ik me niet bedreigd voel en daarna een beetje gepraat, op zich best gezellig
Morgen om 6.15 uur beginnen, postbussen ingooien en weer veel voorbereiding en dan een grote wijk lopen.
En volgende week de hele week werken!
pi_76849938
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:57 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag lekker kort dagje, van 7.30 tot 12.00 uur, vooral voorbereiding gedaan. Daarna nog een klein wijkje gelopen zonder HAH Kwam in een flat nog iemand tegen die post liep. "Hoi, ook lekker post aan het lopen? Ik ben je concurrent, Sandd." Whehe Vervolgens gezegd dat ik me niet bedreigd voel en daarna een beetje gepraat, op zich best gezellig
Morgen om 6.15 uur beginnen, postbussen ingooien en weer veel voorbereiding en dan een grote wijk lopen.
En volgende week de hele week werken!
Is collectie niet wat voor jou dan?
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')