En jij denkt dat een rechter dat toekent?quote:Op maandag 18 januari 2010 12:27 schreef Dulk het volgende:
[..]
het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.
Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
Zal ik eens een voorzichtig gokje doen? Ik denk dat je moeder een van de vele honderdduizenden is bij wie dit al is overkomen.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
En jij denkt dat een rechter dat toekent?
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitchecktequote:Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:
Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.
Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Omdat de rechter eens naar de rekening gaat vragen en dan ziet dat het niet mer als een reset knop indrukkken is. En diezelfde rechter snapt ook wel dat zo'n systeem zo geod als foutloos moet werken voordat de ret kan gaan vragen wat men wilt.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Aha, okee. Bedankt, dat maakt al het één en ander duidelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte![]()
Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.
Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
Nou succes, straks bij de NS kost het 10 of 29 euro per keer.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:
Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.
Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)quote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
[..]
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte![]()
Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.
Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappenquote:Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef thingamajig het volgende:
Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...quote:Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:04 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:40
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.
Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart. Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''. Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).
Opbrengstneutraal
De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger gemiddeld niet meer gaan betalen. Huizinga wil daarover geen onduidelijkheid laten bestaan. Daarom laat zij onafhankelijk onderzoek doen naar de ov-tarieven in de verschillende vervoersregio's.
Rotterdam
Het onderzoek doet niets af aan de toestemming die Huizinga heeft gegeven om in en om Rotterdam vanaf 11 februari helemaal over te schakelen op de ov-chipkaart. Er is daar volgens haar woordvoerster tariefonderzoek gedaan. Rotterdam geldt als proeftuin voor het elektronisch betalen in het openbaar vervoer. In de Rotterdamse metro is de kaart al bijna een jaar het enige geldige betaalmiddel.
© ANP
geen idee, dat doe ik er niet mee. Ik heb nog 10 euro op m'n oude (anonieme) OV chipkaart staan, dat moet eerst op. Maar ik reis amper buiten m'n NS-abonnement. Als ik met de trein ga koop ik wel een kaartje met korting, als ik ergens anders heen ga. Met retourtjes scheelt dat wel.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
lekker op tijd ook, over 3 weken wordt de strippenkaart al afgeschaft in regio Rotterdam, dan is de Tweede kamer zich nog aan het inlezenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
[..]
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
Student moet haast maken met ov-chipkaart?quote:Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
[..]
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)
Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
het is niet gemaakt om dagelijks open te trappen zoals ik hierboven heb beschreven, en een klein duwtje is het nietquote:Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
[..]
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |