dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitchecktequote:Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:
Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.
Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Omdat de rechter eens naar de rekening gaat vragen en dan ziet dat het niet mer als een reset knop indrukkken is. En diezelfde rechter snapt ook wel dat zo'n systeem zo geod als foutloos moet werken voordat de ret kan gaan vragen wat men wilt.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:
[..]
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Aha, okee. Bedankt, dat maakt al het één en ander duidelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte![]()
Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.
Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
Nou succes, straks bij de NS kost het 10 of 29 euro per keer.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:
Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.
Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)quote:Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
[..]
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte![]()
Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.
Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappenquote:Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?quote:Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Tokus het volgende:
[..]
is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef thingamajig het volgende:
Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...quote:Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:04 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:40
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.
Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart. Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''. Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).
Opbrengstneutraal
De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger gemiddeld niet meer gaan betalen. Huizinga wil daarover geen onduidelijkheid laten bestaan. Daarom laat zij onafhankelijk onderzoek doen naar de ov-tarieven in de verschillende vervoersregio's.
Rotterdam
Het onderzoek doet niets af aan de toestemming die Huizinga heeft gegeven om in en om Rotterdam vanaf 11 februari helemaal over te schakelen op de ov-chipkaart. Er is daar volgens haar woordvoerster tariefonderzoek gedaan. Rotterdam geldt als proeftuin voor het elektronisch betalen in het openbaar vervoer. In de Rotterdamse metro is de kaart al bijna een jaar het enige geldige betaalmiddel.
© ANP
geen idee, dat doe ik er niet mee. Ik heb nog 10 euro op m'n oude (anonieme) OV chipkaart staan, dat moet eerst op. Maar ik reis amper buiten m'n NS-abonnement. Als ik met de trein ga koop ik wel een kaartje met korting, als ik ergens anders heen ga. Met retourtjes scheelt dat wel.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
lekker op tijd ook, over 3 weken wordt de strippenkaart al afgeschaft in regio Rotterdam, dan is de Tweede kamer zich nog aan het inlezenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
[..]
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
Student moet haast maken met ov-chipkaart?quote:Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
[..]
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)
Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
het is niet gemaakt om dagelijks open te trappen zoals ik hierboven heb beschreven, en een klein duwtje is het nietquote:Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
[..]
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
[..]
zeker weten van niet, dat lijkt misschien zo omdat ze dus lam zijn, maar we zijn met een groot revisie project bezig en alle deuren worden op 80 kilo afgeregeld, de brede gates zelfs iets meer (omdat de hefboom groter is)quote:Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.
Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
Sinds wanneer deel jij complimentjes uit?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:00 schreef Dulk het volgende:
[..]
van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?
De monteurs hoeven voorlopig nog geen transacties veilig te stellen als ze een herinstall uitvoeren, hierdoor kunnen transacties dus verdwijnen
Alle Qbuzz transacties zijn niet gregistreerd, ook van HTM en GVB zijn nooit geregisteerdquote:Op maandag 18 januari 2010 23:00 schreef Dulk het volgende:
[..]
van het GVB en HTM weet ik het niet, ik ben alleen met het RET project bezig, maar dat je niet alle transacties kan zien is vreemd, zijn het alle bus transacties die missen of maar een paar?
De monteurs hoeven voorlopig nog geen transacties veilig te stellen als ze een herinstall uitvoeren, hierdoor kunnen transacties dus verdwijnen
Ok. Ik heb mijn informatie ook maar van een RET-medewerker.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:58 schreef Dulk het volgende:
[..]
zeker weten van niet, dat lijkt misschien zo omdat ze dus lam zijn, maar we zijn met een groot revisie project bezig en alle deuren worden op 80 kilo afgeregeld, de brede gates zelfs iets meer (omdat de hefboom groter is)
quote:Op maandag 18 januari 2010 23:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Sinds wanneer deel jij complimentjes uit?
ik kan hier alle transacties inzien van de RET en Qbuzz, ik weet alleen niet of dat ook doorkomt tot klant-niveau. van HTM en GVB heb ik geen passwords kan daar dus ook niet op inloggen.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alle Qbuzz transacties zijn niet gregistreerd, ook van HTM en GVB zijn nooit geregisteerd
Ik vraag me af of het ligt dat de kaart van de RET is.
de NS kaart registreert namelijk ook alleen maar de transacties bij NS (op internet dan he)
ach ja RET medewerkersquote:Op maandag 18 januari 2010 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok. Ik heb mijn informatie ook maar van een RET-medewerker.
Feit is wel dat elke debiel zo'n poortje open kan rammen. Ik zie regelmatig op Delfshaven de kleinste jochies die dingen openrammen.
ja kan, je moet je kaart dan wel activerenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:48 schreef Palomar het volgende:
Ik heb een voordeelurenkaart (op OV-chipkaart). Tot nu toe koop ik altijd kaartjes met korting. Is het met deze voordeelurenkaart ook mogelijk om met de OV-chipkaart te betalen en zo ja hoe? Handigst lijkt me om hem te koppelen aan mn bankrekening. Of kun je hem alleen opladen? En eenmaal opgeladen/gekoppeld aan bankrekening, wordt er dan automatisch bepaald wanneer mijn voordeelurenkaart van toepassing is? (40% korting).
Kan dit allemaal zeer lastig vinden op de NS en OV-chipkaartsite. Heb zojuist geprobeerd om 'reizen op saldo' aan mijn kaart te koppelen, maar dan zegt ie dat mn kaart niet geldig is.
[edit] oh wacht... probeer 'aanvragen reizen op saldo' nu nog een keer en nu werkt het wel... in het vervolgscherm komt al meer informatie. Zo te zien kan bovenstaande dus gewoon met mijn kaart.
blijkbaar niet dus, want ik kan alleen mijn RET reizen zien en dan nog fout ook, want ik heb op saldo gereist, maar bij bedrag staat 0,00quote:Op maandag 18 januari 2010 23:46 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik kan hier alle transacties inzien van de RET en Qbuzz, ik weet alleen niet of dat ook doorkomt tot klant-niveau. van HTM en GVB heb ik geen passwords kan daar dus ook niet op inloggen.
Overigens die ¤4 waarborgsom is ook zoiets onnodigs, zorg er gewoon voor dat je niet kunt reizen wanneer er minder dan ¤4 opstaat maar schrijf die ongein niet meteen af.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:
Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.
Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Opladen kan wel maar alleen bij de dikbuik-automaten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 04:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens die ¤4 waarborgsom is ook zoiets onnodigs, zorg er gewoon voor dat je niet kunt reizen wanneer er minder dan ¤4 opstaat maar schrijf die ongein niet meteen af.
Wat helemaal belachelijk is, is dat je dat hele ding niet bij de NS kunt opladen maar naar een AH moet, wie heeft dat bedacht
Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu iddquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:30 schreef Frederick_Blah het volgende:
Zoveelste onsuccesvolle poging gewaagd. Mijn ophaalperiode is van 13-22 januari en ben het al iedere dag aan het proberen (bij verschillende ophaalautomaten). Begin het echt strontziek te worden! Zijn er hier mensen die het wel lukken?
Stuur eens een mailtje naar wat mensen in denhaag dat de techniek gewoon faalt en het niet jullie (studenten) fout is dat die kaart nog niet werkt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu idd.
http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/article6111662.ecequote:OV-chipkaart opent afvalcontainers
door Rob Burg. dinsdag 19 januari 2010 | 16:15 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 januari 2010 | 19:56
EINDHOVEN - Handig, zo'n ov-chipkaart. Het begin deze maand ingevoerde reisbewijs voor het openbaar vervoer blijkt voor meerdere doeleinden te gebruiken.
De ondergrondse afvalcontainers die op tal van plekken in Eindhoven staan, vooral in wijken in en rond de binnenstad, kunnen worden geopend met de chipkaart. Normaliter gaat zo'n container alleen open als er een stadspas voor de lezer wordt gehouden. Dit kan alleen door bewoners van een bepaald postcodegebied. Het systeem is enkele jaren geleden door de gemeente Eindhoven bedacht, onder meer om afvaltoerisme te voorkomen.
Vanmiddag ook geprobeerd, en ik kreeg ook dat ophalen niet mogelijk was. Faal systeem.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gisteren liep 'ie vast en vandaag kreeg ik de melding 'ophalen niet mogelijk'. Ook degenen die voor mij waren kregen die melding. Word het zo beu idd.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:29 schreef Cerbie het volgende:
[..]
http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/article6111662.ece
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |